Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1009
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1006

Følg bodybuilding.dk på

Brug af handsker ved træning?

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Hej BB! :-)

Kunne godt tænke mig at vide hvilken holdning/erfaring i har mht. brug af handsker ved træning? Overvejer at købe nogen for at få et bedre greb på stangen, men synes det er meget sjældent at jeg ser folk med træningshandsker i mit center. Er det overhovedet en fordel? Hvis ja, kan I så anbefale nogen? :-)

Mvh. Friisco

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Har du lyst til at bruge handsker så gør det :)

Jeg bruger selv handsker da mine meget nemt bliver hurtig svedige, og det gør så at under f.eks bænkpres at mine hænder glider til siden, det var ret nedern at finde ud af sine hænder var gledet så meget at man næsten ikke kunne løfte stangen mere. Så jeg anskaffede mig et par handsker, og så var det god timing da min kæreste i samme tid også klagede over hård hud :P

Reputation point: 15

Styrkeliste
- Bænkpres: 100.00
- Squat: 150.00
- Dødløft: 180.00

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Vis kostplan

Jeg synes generelt jeg har en meget bedre feeling med de vægte jeg løfter uden handsker. Hvis det er fordi du nemt får svedige hænder, så investér hellere i noget magnesium :)
Brugeravatar

Reputation point: 5

s0enice skrev:Jeg synes generelt jeg har en meget bedre feeling med de vægte jeg løfter uden handsker. Hvis det er fordi du nemt får svedige hænder, så investér hellere i noget magnesium :)

I mit tilfælde er magnesium bare ikke særlig praktisk, jeg lytter til musik igennem mobil og logger på min mobil under træning og gider ikke have det stads ud over det hele på mine in-ears og telefon. Men er enig, følelsen af direkte kontakt med stålet er en god fornemmelse, men handsker er nok det mest simple og ligetil i mit tilfælde :)

Styrkeliste
- Squat: 150.00
- Dødløft: 180.00

Lad være med at spilde penge på handsker, de hører ikke hjemme i et et træningslokale..... Medmindre du er en af dem som er panisk angst for hård hud i hænderne. Er almindelig magnesium ude af billedet pga. centerregler eller svineri så invester i den flydende udgave - liquid chalk. Hvis du udelukkende skal bruge det til grebet er det en rigtig effektiv løsning. Et skvæt i hænderne holder en træning og smitter mig bekendt ikke af.
Brugeravatar

Reputation point: 180

Geografisk sted: Aalborg

Træner her: Videbæk Styrkesport
SPH GYM

Forstår ikke rigtigt hvad et par handsker skulle gavne for grebet. Handsker gør essentielt stangen tykkere at holde om.
Beefcake.
Brugeravatar

Reputation point: 25

Geografisk sted: Brabrand, Aarhus

Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Squat: 152.50
- Dødløft: 192.50

Gormez skrev:Lad være med at spilde penge på handsker, de hører ikke hjemme i et et træningslokale..... Medmindre du er en af dem som er panisk angst for hård hud i hænderne. Er almindelig magnesium ude af billedet pga. centerregler eller svineri så invester i den flydende udgave - liquid chalk. Hvis du udelukkende skal bruge det til grebet er det en rigtig effektiv løsning. Et skvæt i hænderne holder en træning og smitter mig bekendt ikke af.

Indsæt dog lige et "Jeg syntes ikke" i den sætning.

Nogle fag/arbejde osv gør, at hård hud er til stor gene for at udføre det optimalt.

Styrkeliste
- Bænkpres: 112.00

Adin skrev:Forstår ikke rigtigt hvad et par handsker skulle gavne for grebet. Handsker gør essentielt stangen tykkere at holde om.

det synes jeg nemlig også. Personligt selv har jeg købt et par handsker som jeg kun brugte to gange, fordi jeg ikke kunne holde fat om stangen. Derimod kan jeg bedre lide at bruger hænderne, fordi man får en bedre føling med vægtene og stangen.

Reputation point: 5

Geografisk sted: Århus

Man får et meget dårligere greb af handsker, så hvis dit mål er et bedre greb så er det i hvert fald ikke handsker du skal investere i, men derimod noget magnesium. Når man bruger handsker har men slet ikke noget kontakt med stangen.
Brugeravatar

Reputation point: 20

Geografisk sted: Odense

der er ikke andet end at prøve dig frem. køb et par der ikke er så dyre og se hvad du siger til det. jeg brugte handsker da jeg startede med at træne og brugte det i 1½ år eller noget i den dur. jeg synes det gav et bedre greb pga. svedige håndflader, og at det under diverse løft kunne gøre rigtig ondt i hænderne ikke at have handsker på.
Brugeravatar

Reputation point: 35

da jeg begyndte at træne for et par år siden fik jeg vabler inde i hænderne, som en gang imellem ødelagde min træning lidt når jeg skulle lave bestemte øvelser. så jeg købte et par handsker der hjalp en del på problemet. nu føler jeg mig nøgen når jeg træner uden handsker :D
hvis du har samme problem med vabler/løst hud osv kan handsker anbefales. hvis ikke så lad vær, de fleste trænings handsker støtter op om håndledet og gør det sværere at styrke det :)

Jeg brugte SCHIEK handsker førhen jeg synes de var meget gode i starten men hurtigt begyndte jeg at få betændelse i mine underarme pga. de støttede for meget rundt om håndledet, jeg har dog skiftet til et par GRIPAD hansker som jeg er mega glad for, de er billige og giver ikke nogen form for støtte

Billede
- Cheat on your girlfriend, Not your workout! -

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 110.00
- Dødløft: 120.00

Hansker er bare gay, den er ikke længere, hvis du skal træne skal du også gøre det ordenligt og man skal også kunne se du træner på hænderne så lad vær med at bruge hansker. :)

Geografisk sted: København - Nørrebro

Styrkeliste
- Bænkpres: 145.00
- Squat: 165.00
- Dødløft: 185.00

Nu hvor de folk der sidder og sviner handsker til. Hvor mange er jer bruger så pude til squat? be honest ? :D
- Cheat on your girlfriend, Not your workout! -

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 110.00

Jeg har brugt handsker før, fordi jeg fik vabler. Jeg har droppet dem og lært at leve med vabler og hård hud. Kan godt lide følelsen af at holde en BB/DB, og det er noget helt andet med handsker.
Brugeravatar

Træner her: DGI Huset i Vejle
AK Odin

Styrkeliste
- Bænkpres: 55.00
- Squat: 112.50

ville godt se dig kalde jay cutler gay når han bruger handsker til sine shrugs.

Mikedahlstrøm skrev:ville godt se dig kalde jay cutler gay når han bruger handsker til sine shrugs.

"Jay cutler, you are gay" det var da ikke svært?
Brugeravatar

Træner her: DGI Huset i Vejle
AK Odin

Styrkeliste
- Bænkpres: 55.00
- Squat: 112.50

Overvejede det da jeg startede, men da min faster sagde det var svanset investerede jeg i noget andet istedet :roll:
Brugeravatar

Træner her: OBBC

Styrkeliste
- Squat: 120.00
- Dødløft: 140.00

Mikedahlstrøm skrev:ville godt se dig kalde jay cutler gay når han bruger handsker til sine shrugs.

ahh, nu er der vist også forskel på Jay Cutler der dødløfter 350 kilo for reps, og så lille martin der bruger sine handsker til hans 5 kilo cable curls.

Rckejser skrev:Nu hvor de folk der sidder og sviner handsker til. Hvor mange er jer bruger så pude til squat? be honest ? :D

Der er forhåbentligt ikke nogen der bruger pude til squat, hverken dem der bruger handsker eller dem der ikke gør.
Brugeravatar

Rckejser skrev:Nu hvor de folk der sidder og sviner handsker til. Hvor mange er jer bruger så pude til squat? be honest ? :D

Du kan ikke lave den sammenligning fordi puden til squat ændrer tyngdepunktet, og derfor ændrer rekrutteringen af muskelfibre til et mere quad-dominerende løft. Handsker sørger blot for, at man ikke får hård hud på hænderne.
Brugeravatar

Geografisk sted: København

Billede

"You got city hands Mr. Hooper, been countin money all your life."
You can put 10 pounds of muscle a year on, so when I'm 50 I'll weigh 500 pounds. I'll be the freak of the week.

http://www.supertraining.dk.
http://www.instagram.com/simonsupertrainer
Brugeravatar

Reputation point: 2384

Geografisk sted: Island of Simonia

Styrkeliste
- Bænkpres: 82.50

Anker skrev:

Du kan ikke lave den sammenligning fordi puden til squat ændrer tyngdepunktet, og derfor ændrer rekrutteringen af muskelfibre til et mere quad-dominerende løft. Handsker sørger blot for, at man ikke får hård hud på hænderne.

Man har ingen kontakt med stangen når man bruger handsker. Det svarer lidt til at knalde ved siden af, i bogstaveligste forstand.
Brugeravatar

Asomugha skrev:
Anker skrev:Du kan ikke lave den sammenligning fordi puden til squat ændrer tyngdepunktet, og derfor ændrer rekrutteringen af muskelfibre til et mere quad-dominerende løft. Handsker sørger blot for, at man ikke får hård hud på hænderne.

Man har ingen kontakt med stangen når man bruger handsker. Det svarer lidt til at knalde ved siden af, i bogstaveligste forstand.

Man har skam kontakt med stangen, bare indirekte. Det svarer mere til at knalde med kondom :wink:
Brugeravatar

Geografisk sted: København

Some_men_just_want_to_watch_the_world_burn_18-s492x378-318519.jpg
Imellem 'klog' og 'smart' skal der betales bompenge i form af tæsk!

Reputation point: 30

Styrkeliste
- Bænkpres: 3.00
- Squat: 1.00
- Dødløft: 2.00

Anker skrev:
Asomugha skrev:
Anker skrev:Du kan ikke lave den sammenligning fordi puden til squat ændrer tyngdepunktet, og derfor ændrer rekrutteringen af muskelfibre til et mere quad-dominerende løft. Handsker sørger blot for, at man ikke får hård hud på hænderne.

Man har skam kontakt med stangen, bare indirekte. Det svarer mere til at knalde med kondom :wink:

Præcis Anker. Man snyder sig selv for den fulde nydelse :)
Brugeravatar

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 18 gæster