Min tanke for kost om det så er bulk/cut er at maven køre hele døgnet, der er en begrænset mængde muskelmasse kroppen kan opbygge, men den vil prøve at opbygge hele døgnet.
Derfor snakker man ofte at mange måltider er at foretrække, så du hele tiden har noget at bygge af.
Det jeg så kunne forestille mig når du f.eks. spiser hvide ris/krydderboller i stedet for brune ris/rugbrød, er at kroppen vil være hurtigere til at optage maden i forhold til mængde kalorier da der typisk ikke er lige så mange kostfibre, og derfor vil det føre til at du vil svinge mere så du vil komme op på unødvendigt høje kalorieoverskud samtidigt med at du hurtigere vil komme i kalorieunderskud, da maven ikke kan optage maden over samme mængde tid.
For at gøre det lidt mere forståeligt, så plejer man jo at sige at fastfood mætter kortvarigt, og det hænger vel sammen med hvor lang tid kroppen er om at optage kalorierne fra maden.
Det der så er dårligt ved det, er at kroppen helst skal havde en mere tilpasset mængde mad hele døgnet, end at den på nogle tidspunkter er i stort kalorieoverskud og andre tidspunkter kalorieunderskud.
Hvor stor en konkret forskel der vil være på om man spiser rugbrødsmadder eller cheeseburgers fra McD, har jeg ikke noget godt bud på.
Personligt gør jeg det, hvis jeg f.eks. spiser pizza, at jeg i stedet for at spise det hele på en gang, så spiser jeg halvdelen på et tidspunkt, og venter 1-2 timer og spiser så resten. Ud fra min egen lille teori bilder jeg mig selv ind at det er en smartere måde at gøre det på, hvis nu man skal spise fast food.