Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

ruby1312 skrev:er også meget tynd, men kan det bare være det....

ruby1312 skrev:syntes det ligner sådan nogle pikker man ser på en dinusauer.... er ikke helt tryg ved det, for tror altså dødløft er meget belastene for ryggen den ligger en kæmpe press på rygsøglen.....
Vent,, nej.ruby1312 skrev:Så hvad kan jeg erstatte dødløft med?????
ruby1312 skrev:Syntes i jeg skal erstatte dødløften ????

Casper.S skrev:ruby1312 skrev:syntes det ligner sådan nogle pikker man ser på en dinusauer.... er ikke helt tryg ved det, for tror altså dødløft er meget belastene for ryggen den ligger en kæmpe press på rygsøglen.....
Det kan være du er ved at blive til en dinosauer?!Vent,, nej.
ruby1312 skrev:Så hvad kan jeg erstatte dødløft med?????
En anden variant af Dødløft.ruby1312 skrev:Syntes i jeg skal erstatte dødløften ????
Nej.
![]()
Træn hårdt - Spis mad - Sov længe - Gentag 1000 gange.

ruby1312 skrev:syntes det ligner sådan nogle pikker man ser på en dinusauer.... er ikke helt tryg ved det, for tror altså dødløft er meget belastene for ryggen den ligger en kæmpe press på rygsøglen.....
Så hvad kan jeg erstatte dødløft med?????
Syntes i jeg skal erstatte dødløften ????

Så hvad kan jeg erstatte dødløft med?????
Syntes i jeg skal erstatte dødløften ????

JakobKrag skrev:Hvis du absolut vil af med dødløft så prøv Goodmornings, den fik jeg anbefalet, da jeg ikke havde teknikken til DL.

Casper.S skrev:JakobKrag skrev:Hvis du absolut vil af med dødløft så prøv Goodmornings, den fik jeg anbefalet, da jeg ikke havde teknikken til DL.
Det er et meget godt forslag - Bortset fra at den øvelses primære funktion ikke er at træne lænd, men derimod Hams. Lænden fungere udelukkende som en synergist.

js_h skrev:Casper.S skrev:JakobKrag skrev:Hvis du absolut vil af med dødløft så prøv Goodmornings, den fik jeg anbefalet, da jeg ikke havde teknikken til DL.
Det er et meget godt forslag - Bortset fra at den øvelses primære funktion ikke er at træne lænd, men derimod Hams. Lænden fungere udelukkende som en synergist.
Hvad er det for noget vrøvl... Både Hams og Erector bliver ramt massivt under goodmornings..

Casper.S skrev:Kan ikke rigtig præcisere mere end hvad jeg skrev før.
Goodmorning er en øvelse for Hams, hvor lænden udelukkende fungere som synergist. Dermed ikke sagt at der ikke ligger et træningspotentiale for lænden, men at gå så langt som at sige at den bliver massivt ramt, er forkert.
Og det kan godt være at du mærker det meget som at lænden arbejder, men sådanne subjektive fornemmelser kan ikke være grundlag for en vurdering af hvor god en øvelse virkelig er for en given muskel.
Zaulich skrev:Når lyset er slukket, ser alle piger ens ud!

mosvad skrev:Casper.S skrev:Kan ikke rigtig præcisere mere end hvad jeg skrev før.
Goodmorning er en øvelse for Hams, hvor lænden udelukkende fungere som synergist. Dermed ikke sagt at der ikke ligger et træningspotentiale for lænden, men at gå så langt som at sige at den bliver massivt ramt, er forkert.
Og det kan godt være at du mærker det meget som at lænden arbejder, men sådanne subjektive fornemmelser kan ikke være grundlag for en vurdering af hvor god en øvelse virkelig er for en given muskel.
Du tager fejl, det er netop omvendt. Hamstrings fungere som synergist i denne øvelse. Mens Erector er den primære muskel.
Kilde:
http://www.exrx.net/WeightExercises/ErectorSpinae/BBBentKneeGoodMorning.html

Casper.S skrev:Du har fat i den forkerte øvelse![]()
http://www.exrx.net/WeightExercises/Ham ... rning.html

Casper.S skrev:js_h skrev:Casper.S skrev:JakobKrag skrev:Hvis du absolut vil af med dødløft så prøv Goodmornings, den fik jeg anbefalet, da jeg ikke havde teknikken til DL.
Hvad er det for noget vrøvl... Både Hams og Erector bliver ramt massivt under goodmornings..
Kan ikke rigtig præcisere mere end hvad jeg skrev før.

js_h skrev:At sige at lænden kun er en synergist i goodmornings er som at sige triceps kun er en synergist i bænkpres.. Lænden bliver ramt massivt i goodmorgnings, det burde være ret åbenlyst når man ser på den bevægelsesbane man laver.. Iøvrigt er errx.net en skod side der ikke kan bruges til noget som helst..
This excercise involves the gluteus and spinal erector, and particulary the hamstrings(except the biceps femoris short head, which only fixes the leg). Besides flexing the knee, the main function of the hamstring is tilting the pelvis backward, straightening the upper body if the latest interact to contract the abdorminals and sacrospinalis isometrically

js_h skrev:Siden er ikke fejlfri.. og så er gif-illustrationerne ofte meget dårlige, og nogen gange direkte sundhedsskadelige at se på, og den skriftlige instruktion er meget mangelfuld. Kort sagt siden er god til at give overblik, men det er ikke noget top fagligt og faktuelt værktøj..

Rasmus Ladefoged skrev:Lige for at gentage mig selv
Bl.a. Bill Star mener at det er direkte dumt at køre med strækte ben i øvelser som Goodmornings, stivbenet dødløft osv - da det skaber et unødvendigt stress på knæet, og øvelsen rammer ligeså godt med let bøjede knæ =)

og jeg tvivler meget stærkt på nogle af oplysninger omkring øvelserne er direkte forkerte :S
forudsat af at du laver den rigtigt, OG at du kører med strakte ben, som er en af betingelser ne for at kører øvelsen Stiff-legged Goodmorning rigtigt

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 22 gæster