Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

Ferencvaros skrev: Personligt synes jeg ikke, at man som nybegynder behøver at lave mere end ét sæt.

micker skrev:videoer bliver smidt op imorgen, ved ikke om jeg vil ned på 1 sæt :p kører b2b, det et rigtig godt program hvis man spørger stort set alle der ved meget om det, og er også "begynder" så det et godt program at køre til at starte med.
Har set lidt videoer idag, tror ikke min squat kommer langt nok ned, men får jeg at se på video

PUMPIT skrev:micker skrev:videoer bliver smidt op imorgen, ved ikke om jeg vil ned på 1 sæt :p kører b2b, det et rigtig godt program hvis man spørger stort set alle der ved meget om det, og er også "begynder" så det et godt program at køre til at starte med.
Har set lidt videoer idag, tror ikke min squat kommer langt nok ned, men får jeg at se på video
Jeg går personligt lige under 90 grader på benene

United skrev:PUMPIT skrev:micker skrev:videoer bliver smidt op imorgen, ved ikke om jeg vil ned på 1 sæt :p kører b2b, det et rigtig godt program hvis man spørger stort set alle der ved meget om det, og er også "begynder" så det et godt program at køre til at starte med.
Hvis man har dårlige knæ er det ikke anbefalelsesværdigt at gå under de 90 grader. Men ellers skulle det ikke være noget problem. Gik selv så langt ned jeg kunne i starten (hvilket det egentlig stadig er) men er dog stoppet med det nu, selvom mine knæ har mutant muskler.
Til gengæld sutter jeg selv MAX i bænk. Tager sæt med 15-20 kg, selvom min teknik skulle være ok efterhånden. Dødløft & squat fejler dog ikke noget.

United skrev:PUMPIT skrev:micker skrev:videoer bliver smidt op imorgen, ved ikke om jeg vil ned på 1 sæt :p kører b2b, det et rigtig godt program hvis man spørger stort set alle der ved meget om det, og er også "begynder" så det et godt program at køre til at starte med.
Hvis man har dårlige knæ er det ikke anbefalelsesværdigt at gå under de 90 grader. Men ellers skulle det ikke være noget problem. Gik selv så langt ned jeg kunne i starten (hvilket det egentlig stadig er) men er dog stoppet med det nu, selvom mine knæ har mutant muskler.
Til gengæld sutter jeg selv MAX i bænk. Tager sæt med 15-20 kg, selvom min teknik skulle være ok efterhånden. Dødløft & squat fejler dog ikke noget.

Capa skrev:Ferencvaros skrev: Personligt synes jeg ikke, at man som nybegynder behøver at lave mere end ét sæt.
Hvorfor kun 1 sæt?

Thrapel skrev:Hvordan hulan er det i må se ud hvis i går under parallel i dødløft?![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Det er en rygøvelse ikke en benøvelse

Thrapel skrev:Hvordan hulan er det i må se ud hvis i går under parallel i dødløft?![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()

Unraveling skrev:Thrapel skrev:Hvordan hulan er det i må se ud hvis i går under parallel i dødløft?![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Dødløft er ikke som sådan en rygøvelse.. quads, hamstrings og calves bliver ramt. Hvis du går rundt og tror den bare er for ryggen, så mindsker du godt nok dit potentiale for et godt løft.

Ferencvaros skrev:Capa skrev:Ferencvaros skrev: Personligt synes jeg ikke, at man som nybegynder behøver at lave mere end ét sæt.
Hvorfor kun 1 sæt?
Som der bliver nævnt så er det vigtigst at få teknikken på plads. Deadlift er desuden en øvelse der er virkelig hård. Jeg tror de fleste er enige når jeg siger at den virker mere intenst? Det er jo klart hårdere at lave deadlift 5x5 end det er at lave squat 5x5.
Men selvfølgelig, det kommer også an på sit program. Den dag jeg laver deadlift, så har jeg lige overstået squat 5x5 blandt andet. Her er 1x5 nok for mig i deadlift!

JensVoigt skrev:Ferencvaros skrev:Capa skrev:Ferencvaros skrev: Personligt synes jeg ikke, at man som nybegynder behøver at lave mere end ét sæt.
Hvorfor kun 1 sæt?
Som der bliver nævnt så er det vigtigst at få teknikken på plads. Deadlift er desuden en øvelse der er virkelig hård. Jeg tror de fleste er enige når jeg siger at den virker mere intenst? Det er jo klart hårdere at lave deadlift 5x5 end det er at lave squat 5x5.
Men selvfølgelig, det kommer også an på sit program. Den dag jeg laver deadlift, så har jeg lige overstået squat 5x5 blandt andet. Her er 1x5 nok for mig i deadlift!
Det jo mildest talt en omgang vrøvl det du siger. Om et sæt er at foretrække som nybegynder vil jeg ikke gøre mig klog på - det vigtigste er vel bare, at der er progression i ens træningsprogram og, at der bliver kørt en masse gentagelser igennem (for at lære teknikken.) Derfor kan 1x15 vel egentlig være ok, men efter den logik hvorfor ikke bare 3x15, 4x15 osv.? Derudover er det relativt om deadlift er hårdere end squat. Det afhænger af teknikken man besidder i øvelserne og hvor tungt man løfter, hvilket siger sig selv. 1x5 i dødløft lyder af ret lidt, men hvis du har haft fremgang i det, fedt.

MBang skrev:1x15 er da hvertfald SLET ikke at foretrække, hvis det kommer til indlæring af teknik. så hellere holde reps lavt og sættene højt. da det er svære at holde korrekt teknik over mange reps.

JensVoigt skrev:MBang skrev:1x15 er da hvertfald SLET ikke at foretrække, hvis det kommer til indlæring af teknik. så hellere holde reps lavt og sættene højt. da det er svære at holde korrekt teknik over mange reps.
Kan se jeg har misforstået dig lidt. Men igen, det kommer vel an på vægten: vil mene en let 1x15 er bedre for indlæringen af dødløft end en tung 1x5 (ifht. risikoen for skader). Der kan køres en let 1x5, men hvorfor så ikke bare udvide den til nogle flere reps (ikke nødvendigvis 15) for at få bevægelsen ind i kroppen. Man lærer ved repetition.

JensVoigt skrev:Ferencvaros skrev:Capa skrev:Ferencvaros skrev: Personligt synes jeg ikke, at man som nybegynder behøver at lave mere end ét sæt.
Hvorfor kun 1 sæt?
Det jo mildest talt en omgang vrøvl det du siger. Om et sæt er at foretrække som nybegynder vil jeg ikke gøre mig klog på - det vigtigste er vel bare, at der er progression i ens træningsprogram og, at der bliver kørt en masse gentagelser igennem (for at lære teknikken.) Derfor kan 1x15 vel egentlig være ok, men efter den logik hvorfor ikke bare 3x15, 4x15 osv.? Derudover er det relativt om deadlift er hårdere end squat. Det afhænger af teknikken man besidder i øvelserne og hvor tungt man løfter, hvilket siger sig selv. 1x5 i dødløft lyder af ret lidt, men hvis du har haft fremgang i det, fedt.

Ferencvaros skrev:
Vrøvl? Det er min personlige erfaring, at deadlift er hårdere. Som jeg skriver, så laver jeg squat og deadlift samme dag, og der vil 5x5 i begge øvelser godt nok være hårdt! Og ja, jeg har oplevet stor fremgang med kun ét topsæt (til min egen overraskelse også).

Vrøvl? Det er min personlige erfaring, at deadlift er hårdere. Som jeg skriver, så laver jeg squat og deadlift samme dag, og der vil 5x5 i begge øvelser godt nok være hårdt! Og ja, jeg har oplevet stor fremgang med kun ét topsæt (til min egen overraskelse også).

Maskinen skrev:Ferencvaros skrev:
Dødløft er hårdere fordi du starter med den koncentriske fase.
Derudover synes jeg det vil være synd at smide alt teori omkring styrketræning ud pga. din "personlige erfaring".
Hvis du har oplevet stor fremgang med 1 sæt dødløft(ser forresten dit max er 105 kg...) så vervej hvor stor fremgang du kunne have haft hvis du havde gjort det ordentligt.

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 8 gæster