Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1253
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1250

Følg bodybuilding.dk på

Findes der statistik over hvor mange der træner.

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Generelt set så hvis jeg sidder på en bænk og kigger på folk i den indre bydel på gågaden så er det sjældent at man ser en fyr der er muskuløs, tænker på om der er en statistik over hvor mange der træner styrketræning (muskel hypertrofi)

Mit bud er at 1 ud af 300 fyre er trænet, hvad er dit?

Blandt mennesker i DK fra mellemøsten virker det dog til at der er flere der er muskuløse i forhold til den almindelige dansker.
Sidst rettet af Mr Statue 24. jul 2011, 18:35, rettet i alt 2 gange.
Mr BB Statue siger, træn hårdt spis fornuftigt og sov godt.
Brugeravatar

Reputation point: 0

Geografisk sted: DK

Styrkeliste
- Bænkpres: 95.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 160.00

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Jeg tror godt man kan finde statistikker over hvor mange der er tilmeldt fitnesscentre af forskellig slags. Desværre er der uendeligt mange der ikke får en hujende fis ud af deres træning fordi de ikke aner hvad de laver :) Tag et smut i fw og se hvor mange uger du skal sidde og kukkelure inden du finder en der udfører et flot, tungt squat. Det er mere et spørgsmål om manglede viden og disciplin, end et spørgsmål om hvorvidt folk forsøger at opnå hypertrofi
Brugeravatar
Månedens skribent: Maj 2008 Månedens skribent: Juli 2008
Moderator

Reputation point: 257

Geografisk sted: Aalborg

Træner her: SPH GYM

Styrkeliste
- Bænkpres: 302.50
- Squat: 215.00
- Dødløft: 250.00

Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (3)
Kostplan: Vis kostplan

Friche skrev:Jeg tror godt man kan finde statistikker over hvor mange der er tilmeldt fitnesscentre af forskellig slags. Desværre er der uendeligt mange der ikke får en hujende fis ud af deres træning fordi de ikke aner hvad de laver :) Tag et smut i fw og se hvor mange uger du skal sidde og kukkelure inden du finder en der udfører et flot, tungt squat. Det er mere et spørgsmål om manglede viden og disciplin, end et spørgsmål om hvorvidt folk forsøger at opnå hypertrofi

Ja lol træner selv i FW men ved godt hvordan man skal træne og spise, det er latterligt at se hvordan nogle træner og bruger cheats bare for at kunne "løfte" 20kg med bicep curls og ja det er sjældent man ser folk squatte tungt, jeg så engang en ung fyr der squattede med røven i sædet 40kg og det lød som om han blev tortureret men skal så lige sige at jeg har set et par store gutter der hvor jeg træner også.
Brugeravatar

Styrkeliste

Hvis du mener trænet som "jeg-har-en-fedtprocent-på-6-så-man-kan-se-min-sixpack", så tror jeg dit bud er ret godt ramt. Hvis du tænker på folk som går lidt op i deres træning og rent faktisk kan løfte lidt kilo på fornuftig vis, så vil jeg skyde det til at være noget højere. :wink:

Geografisk sted: København

Styrkeliste
- Bænkpres: 115.00
- Dødløft: 175.00

JannikD skrev:Hvis du mener trænet som "jeg-har-en-fedtprocent-på-6-så-man-kan-se-min-sixpack", så tror jeg dit bud er ret godt ramt. Hvis du tænker på folk som går lidt op i deres træning og rent faktisk kan løfte lidt kilo på fornuftig vis, så vil jeg skyde det til at være noget højere. :wink:

Lol ja jeg tror også at jeg underdrev ret så meget :lol:
Brugeravatar

Styrkeliste

Jeg forstår ikke meningen med det her.

Hvad er trænet?
Er det en der er 90+ kg ripped?
Er det en 120 kg fatass styrkeløfter?
Er det alle som bænker 100+?
Er det alle med synlige abs?

Hvis det bare er alle som træner er det vel nærmest 20%, og af dem er det måske 5% der bare har en nogenlunde form efter min egen personlige vurdering, rent hypertrofimæssigt (er det et ord?).

Hvis vi nu siger mine tal passer 100%, hvad vil du så bruge oplysningerne til alligevel?

Styrkeliste
- Bænkpres: 100.00
- Squat: 110.00
- Dødløft: 150.00

Igen, definer trænet :-k
Brugeravatar

Træner her: Performance Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 170.00
- Squat: 180.00
- Dødløft: 210.00

Galleri: Vis galleri (1)

Næsten alle drengene på min gamle årgang (ca. 20-30 drenge) træner/har trænet. Det er dog kun 4 som har fået noget ud af det.
Det er btw folkeskole.

Næsten 30 ud af 40 drenge fra mit gamle fodboldhold træner/har trænet. Der er næsten ingen som har fået noget nævneværdigt ud af det.

Der er helt vildt mange unge som træner.
Brugeravatar

Geografisk sted: Roskilde

alwin skrev:Næsten alle drengene på min gamle årgang (ca. 20-30 drenge) træner/har trænet. Det er dog kun 4 som har fået noget ud af det.
Det er btw folkeskole.

Næsten 30 ud af 40 drenge fra mit gamle fodboldhold træner/har trænet. Der er næsten ingen som har fået noget nævneværdigt ud af det.

Der er helt vildt mange unge som træner.

Jeg startede også ud med at træne med 5-6 venner dengang og så vidt jeg ved er det kun 2 af os der har holdt ved. Det er også fair nok jo, men ja det tegner et billede af hvor mange der forsøger og så falder fra
En blind viking med influenza kan smadre omkring 850 vegetarer
Billede
Bodyman,Bodylab
Brugeravatar

Reputation point: 650

Geografisk sted: Hvidovre

Træner her: Workout & Fitness club

Galleri: Vis galleri (18)

I min gymnasieklasse trænede ca. 80 % og sådan er det stadig.

Jeg tror alle har fået noget ud af at træne. At man ikke har en rock solid 2 % fedt mr. olympia form kan jo skyldes så mange ting, men det synes jeg ikke gør én mindre trænet.

For noget tid siden oversteg antallet af tilmeldte i danske kommercielle fitnesscentre en halv mio. Læg til det antallet af styrketrænende hjemme, i ikke-kommercielle centre, i foreninger mv. samt medregn ikke-styrketrænende med et anstændigt træningsgrundlag for at blive beef, såsom roere, gymnaster, atletikudøvere etc. Lad os sige 750.000. Indkalkuler så den almindelige idiotfaktor på 90/10, herefter reguler efter hvor mange der har en lang nok træningserfaring til at have opnået en markant synbar forandring, fraregn så de hordevis af trænende som holder et elendigt kostregime for slet ikke at tale om genetiske tabere.

Tallet bliver forsvindende småt, et slag på tasken er måske at 0,1 % af trænende for alvor har en imponerende fysik, og det er sikkert højt sat. Krudt hjælper dog på det generelle billede, thank god :mrgreen:
Brugeravatar

Reputation point: 245

Interessant spørgsmål.

Hvis man sidder på en bænk i en større by og kigger på folk, er der ikke mange man kan se der træner for muskelvækst.
Folk med tydeligt muskelvækst opnået ved træning er måske en ud af 100 tror jeg. (Men der er selvfølgelig mange flere der træner.)
Brugeravatar

Reputation point: 10

Træner her: Sportshøjskolen

Tror det kommer ekstremt an på, hvilken by(del) man observerer i. Tager man og sætter sig på strøget, ja så vil man ikke se mange muskuløse personer ud af den samlede mængde. Dette tror jeg har noget at gøre med kropsidealet. Sætter man sig i stedet på nørrebrogade og observere er jeg overbevist om, at raten af muskuløse mennesker er højere. Bare et eksempel.
Brugeravatar

Geografisk sted: Inglewood

M.R.J. skrev:Tror det kommer ekstremt an på, hvilken by(del) man observerer i. Tager man og sætter sig på strøget, ja så vil man ikke se mange muskuløse personer ud af den samlede mængde. Dette tror jeg har noget at gøre med kropsidealet. Sætter man sig i stedet på nørrebrogade og observere er jeg overbevist om, at raten af muskuløse mennesker er højere. Bare et eksempel.

Det har du sgu ret i, og hold kæft et nice og interessant topic :)
I dream of a perfect world, where people of all cultures, all nationalities, can come together, unite as one, and spot each other at the gym and smash protein shakes together.

Welcome to the new Brociety.

Billede
Brugeravatar

Reputation point: 65

Geografisk sted: Sydsjælland

Træner her: DTU fitness
Alcons Fitness
Motionskælderen
HGVS
Performance Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 1.00
- Squat: 2.00
- Dødløft: 3.00

En ting er, at der ikke er så mange der er tydeligt muskuløse. Men er der ikke også blevet færre og færre de senere år? Måske går idealet bare længere og længere væk fra fra det muskuløse og mere og mere over til at være slanke løbetyper osv.
Brugeravatar

Træner her: Sportshøjskolen

Heder hjemmesiden ikke Bodybuilding.dk. Så må den ideele krop jo være bb style. Dem er der ikke så mange af. Ang at 80% af en gym klasse træner. Jo klart de ikke får vildt meget ud af det når de er i byen torsdag fredag lørdag. :D
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 200.00
- Squat: 225.00
- Dødløft: 225.00

Halvdelen af de tilmeldte bruger jo heller ikke deres medlemskab. Halvdelen af de halvdelen er stadig medlem pga. et nytårsforsæt 8 måneder siden og de resterende kan bare godt lide at have fitness.dk kortet i pungen så det kan flashes i byen! Tror ikke det er til meget hjælp at spørge i centeret.

Geografisk sted: Aalborg

jensagv skrev:En ting er, at der ikke er så mange der er tydeligt muskuløse. Men er der ikke også blevet færre og færre de senere år? Måske går idealet bare længere og længere væk fra fra det muskuløse og mere og mere over til at være slanke løbetyper osv.

Det har det gjort længe !

Forskellen på en Jack and jones trøje i large og X-Large er helt nede på 2 cm.!

Det vidner om noget om hvor moden er på vej hen !
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 160.00
- Dødløft: 155.00

Blunt skrev:
jensagv skrev:En ting er, at der ikke er så mange der er tydeligt muskuløse. Men er der ikke også blevet færre og færre de senere år? Måske går idealet bare længere og længere væk fra fra det muskuløse og mere og mere over til at være slanke løbetyper osv.

Det har det gjort længe !

Forskellen på en Jack and jones trøje i large og X-Large er helt nede på 2 cm.!

Det vidner om noget om hvor moden er på vej hen !

Det kommer an på om du vil kalde jack and jones mode :wink: ?

Desuden har "mode" mærker aldrig været i stand til at lave størrelser der svarer til deres navn. Ingen bruger small, den er simpelthen for lille. Medium er kun til de mindste af dem jeg kender, ellers hedder den fra L til XXL. Jeg selv skal op i XL eller XXL hvis vi taler "mode" mærker ala italia.

Derfor er jeg også glad for mange andre mærker, så som American Apparel, Volcom mf. som laver t-shirts vi mænd kan være i. Det ser desuden åndsvagt ud med et stram t-shirt, når man er veltrænet. Meget federe når den falder rigtigt, plus at man kan få luft :D

Btw, det er ikke fordi jeg på nogen måde er über buff.
Brugeravatar

Reputation point: 20

Træner her: Dansk Fitness Vanløse

Styrkeliste
- Bænkpres: 0.10
- Squat: 300.00
- Dødløft: 60.00

Galleri: Vis galleri (8)

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online