Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69646 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1498
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1496

Følg bodybuilding.dk på

Hærde sin krop

Udskriv emne

Debat om løst & fast

Tilbage til Off topic

Jeg træner kampsport, og vil begynde at tage det mere seriøst. Jeg er allerede igang med at køre ordentligt styrke/eksplosiv træning.

I kampsport er det ret vigtigt at have en stærk krop. Jeg har før i tiden da jeg var nybegynder til parkour (gælder om at komme frem fra A til B hurtigst muligt), fået en mega slem skindebensskade (kan måske poste et billede af det senere) hvor mit skindeben hævede (blødte også mega meget). Så efter ca. en måned blev knoglen ret stærk (stærkere end det andet bens skindeben).

Tror I så at det vil styrke skindebenet hvis jeg f.eks. træner 3x8 spark mod f.eks. et træ? Eller hvordan ville I hærde? Eller ville det bare smadre min krop?

Btw. så jeg et kampsportsprogram hvor de undersøgte hvordan kampatleter havde så stærke arme, ben osv. Det viste sig at når man f.eks. slår på en mur, bliver knoglerne nedbrydt og de bygger sig stærkere :roll:

HELP ME OUT GUYS :D
Billede

"Boards dont hit back" -Bruce Lee

Hvorfor så smadre træ?! Vær dog en mand og kæmp!
Brugeravatar

Reputation point: 0

Geografisk sted: Frederiksberg

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Nu skal jeg jo ikke gøre mig klog på noget jeg ikke ved noget om... Men har du spist søm :? Tror sgu det eneste du får ud af det er pisse ondt :D
Mere fart.
Brugeravatar

Geografisk sted: Låsby

Træner her: Ry Motions Klub

Søren1986 skrev:Nu skal jeg jo ikke gøre mig klog på noget jeg ikke ved noget om... Men har du spist søm :? Tror sgu det eneste du får ud af det er pisse ondt :D

Haha :lol: Er du helt sikker?

Som sagt så jeg et program hvor forskerne undersøgte det. De kom frem til at knoglerne bliver stærkere af at nedbryde dem?
Billede

Brugeravatar

Man kan vist nok godt øge mineraldensiteten i knogler ved at slå på dem,- det skulle thaiboxere efter sigende bruge en del tid på,- men jeg tror det er en langvarig og ubehagelig proces at kaste sig ud i.
"Smeden er nærmest verdensmester i at fyre lort af."
- The Juice
Brugeravatar
Månedens skribent: Februar 2008 Månedens skribent: April 2008 Månedens skribent: December 2008
Moderator

Reputation point: 5

Geografisk sted: KBH

Træner her: DTU fitness
The Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 125.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 190.00

Galleri: Vis galleri (4)

Hildir skrev:Jeg træner kampsport, og vil begynde at tage det mere seriøst. Jeg er allerede igang med at køre ordentligt styrke/eksplosiv træning.

I kampsport er det ret vigtigt at have en stærk krop. Jeg har før i tiden da jeg var nybegynder til parkour (gælder om at komme frem fra A til B hurtigst muligt), fået en mega slem skindebensskade (kan måske poste et billede af det senere) hvor mit skindeben hævede (blødte også mega meget). Så efter ca. en måned blev knoglen ret stærk (stærkere end det andet bens skindeben).

Tror I så at det vil styrke skindebenet hvis jeg f.eks. træner 3x8 spark mod f.eks. et træ? Eller hvordan ville I hærde? Eller ville det bare smadre min krop?

Btw. så jeg et kampsportsprogram hvor de undersøgte hvordan kampatleter havde så stærke arme, ben osv. Det viste sig at når man f.eks. slår på en mur, bliver knoglerne nedbrydt og de bygger sig stærkere :roll:

HELP ME OUT GUYS :D

Parkour er fedt, dyrker det selv:P. Men jo jeg tror at knogler bliver stærkere hvis man hærder dem, men det er også vigtigt at huske på at man ikke skal smadre sig selv fuldstædigt.

Til nogle kampsport hærdere man knoeren, skindebenet og albuerne så man kan slå hårdere uden det gør ondt. Det er på sin vis også godt nok, men de udelukker også andre ting f.eks. hvis du smadre dine knoer for meget så har du svært ved finger motorik, altså at arbejde med finere ting f.eks. spille guitar :P

Så engang en video på youtube om nogle "ninjaer" der trænede sig op ved at hoppe ned fra utrolige højdere :S, ikke fedt at se på.

Styrkeliste
- Bænkpres: 96.00
- Squat: 116.00
- Dødløft: 116.00

Kostplan: Ingen kostplan

Smeden skrev:Man kan vist nok godt øge mineraldensiteten i knogler ved at slå på dem,- det skulle thaiboxere efter sigende bruge en del tid på,- men jeg tror det er en langvarig og ubehagelig proces at kaste sig ud i.

Okay godt at høre :) Ja vi bruger selv hærdning i karate (men kun på underarmen).

Tror du godt at jeg kan køre det hver dag? Eller vil jeg smadre mig selv til sidst?
Billede

Brugeravatar

Det gør de også. Derfor man også tager mange armbøjninger på knoerne i karate fx.

Men ville nok ikke anbefale det.
Kunne forestille mig at man fik nogle ret så ubehagelige "bivirkninger" af det på længere sigt.

Har hørt om flere tidligere karate udøvere, som døjer med gigt i hænder, og som de mener stammer fra hærdningen af knoerne. Men om det så er den eneste årsag skal jeg ikke kunne sige.

Geografisk sted: Grenaa

Brugeravatar

Kan du ikke bare begynde at sparke til et træ nu, og poste om en uge hvordan det er gået? :whistle:
Brugeravatar

Jeg har hørt en historie for et stykke tid siden om thai-boksere. Eller det mener jeg det var. Det brugte rigtig meget tid på at sparke deres skinneben mod et træ, for at hærde benet.
Det hjalp også og skinnebenet var til sidst følelsesløst. Men når de så blev ældre(40-50 år) så kunne de næsten ikke gå, fordi deres knogler/muskulatur i benet var helt smadret!
Brugeravatar

Geografisk sted: Sydney, Australien

grunden til de sparker på træerne dag ud og dag ind med skinnebenet er for at brække knoglerne og smadre følelser i skinnebenet :). når en knogle bliver brækket gang på gang og gror sammen igen ender man med at få en meget tykker og stærkere knogle, ergo "what dont kill you, does make you stronger". men husk vil du igang med at tage seriøst, hedder det altså 100 spark på træ om dagen HVER DAG. og du skal ik sparke ind på træet du skal bar FYRE IGENNEM alt hvad du overkan, det er den eneste måde at gøre det på.

Geografisk sted: Esbjerg

Styrkeliste
- Bænkpres: 160.00
- Squat: 200.00
- Dødløft: 280.00

hvad med at klister en stål skinne på... så spare du dig selv for en masee besvær..og smerte..

en knogle er en knogle..den kan man jo ik ændre ved.
kun ens smertetærskel.

Geografisk sted: slagelse

Styrkeliste
- Dødløft: 170.00

det er jo bar at springe over din kylling :D

du kan fanme godt ændre dine knogler tro det eller lad være en knogle der bliver brækket gang på gang bliver 100 gange så stærk

Styrkeliste

kinku skrev:det er jo bar at springe over din kylling :D

du kan fanme godt ændre dine knogler tro det eller lad være en knogle der bliver brækket gang på gang bliver 100 gange så stærk

Ja, men hvem fanden vil være så dum at brække begge sine skinneben med vilje, for at de skal blive stærkere :? :roll: ??
Brugeravatar
Månedens skribent: September 2007

Geografisk sted: København

Træner her: Tårnby Styrkeløfter Klub
Fitness World Lyongade

Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Dødløft: 220.00

Galleri: Vis galleri (5)

MC skrev:

Ja, men hvem fanden vil være så dum at brække begge sine skinneben med vilje, for at de skal blive stærkere :? :roll: ??

Hvis man ikke er proff, så virker det også rimelig tåbeligt. Men hvem fanden vil være så dum at ødelægge sin lever og indre organer, bare for at blive stærkere (steroider)? Det er vel ligeså dumt :P
Brugeravatar

At sparke på træer lyder som en rimelig dum ide og egentlig noget der mest hører gamle ninja film til. Hvis det er karate du dyrker kommer hærdningen helt af sig selv men hvis du vil prøve noget der evt ikke gør dig indvalid :D kunne du til knoerne købe en tamishware (er ikke helt sikker på stavningen) Der er egentlig bare hamp reb i en slags pude man kan hænge på et træ og slå på, den vil hærde din hud og knoer op uden alt for meget knogle skade. Har du problemer med skinnebenet så forsøg at lave sandsæk træning med shorts i stedet for gi bukser, kæmp ind imellem uden benskinner og hvis du virkelig er er over "følsom" kan du prøve at sætte dig på gulvet med benene strukket ud foran dig, tage en vægt stang (UDEN VÆGTE PÅ) og rul den henover skinnebenene. Det er selvpineri men effektiv.
Jeg har dyrket Kyokushin karate i 14 års tid og man er gul og blå i starten men det går over og man bliver hærdet uden egentlig at lægge mærke til det.
Ps jeg har set folk sparke bat, sten, is blokke busser (ok ikke busser) osv over og de har ALDRIG hærdet skinneben målrettet.

Geografisk sted: Helsinge

Logbog: Ingen logbog

BodyBlom skrev:Her er vidst noget. Har ikke bruger på Youtube så kan ikke se den #-o

http://youtube.com/results?search_query ... rch=Search

AAAAAAAAAAAAAAARGH! :? :? :shock:
Brugeravatar

Moderator

Reputation point: 55

The Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 170.00
- Squat: 302.50
- Dødløft: 292.50

Misterhamper skrev:
MC skrev:

Hvis man ikke er proff, så virker det også rimelig tåbeligt. Men hvem fanden vil være så dum at ødelægge sin lever og indre organer, bare for at blive stærkere (steroider)? Det er vel ligeså dumt :P

Hvor har jeg sagt at det heller ikke er dumt :roll: ?
Brugeravatar
Månedens skribent: September 2007

Fitness World Lyongade

Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Dødløft: 220.00

Galleri: Vis galleri (5)

Tak for alle svarene gutter :)

switchfoot: Okay fedt :) Endelig en som har forstand på det :D Tak for svaret, skal helt klart prøves..

Ja havde allerede set det der med thaibokseren :?
Billede

Brugeravatar

Hvor seriøs er du med din sport? Hvis du sigter efter professionelt niveau kan jeg måske se en ide i at udsætte sig selv for det der, men hvis det bare er på fritidsbasis, synes jeg måske du skal overveje det en ekstra gang. Det gør altså herre nas, og du er jo ikke sikker på at det rent faktisk virker for dig.
This is your life and it's ending one minute at a time
Brugeravatar
Moderator

Reputation point: 710

Geografisk sted: Østerbro

Træner her: The Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 155.00
- Dødløft: 225.00

MC skrev:
Misterhamper skrev:
MC skrev:

Hvor har jeg sagt at det heller ikke er dumt :roll: ?

Hvor har jeg sagt, du har sagt det? Du kan vel så, du ikke har sagt det :wink:
Brugeravatar

Karl Æg skrev:Hvor seriøs er du med din sport? Hvis du sigter efter professionelt niveau kan jeg måske se en ide i at udsætte sig selv for det der, men hvis det bare er på fritidsbasis, synes jeg måske du skal overveje det en ekstra gang. Det gør altså herre nas, og du er jo ikke sikker på at det rent faktisk virker for dig.

Jeg tager min sport omkring 70-80% seriøst. Jeg elsker at træne, og træner det derhjemme osv. men ikke så seriøst at jeg sigter professionelt.

Men bare post idéen? :)
Billede

Brugeravatar

Hildir skrev:
Karl Æg skrev:Hvor seriøs er du med din sport? Hvis du sigter efter professionelt niveau kan jeg måske se en ide i at udsætte sig selv for det der, men hvis det bare er på fritidsbasis, synes jeg måske du skal overveje det en ekstra gang. Det gør altså herre nas, og du er jo ikke sikker på at det rent faktisk virker for dig.

Jeg tager min sport omkring 70-80% seriøst. Jeg elsker at træne, og træner det derhjemme osv. men ikke så seriøst at jeg sigter professionelt.

Men bare post idéen? :)

Jeg har ikke nogen konkrete ideer, og hvis det er et must for dig at kunne klare nogen lidt mere seriøse knups, er det nok ikke en dårlig ide at overveje nogen af de tricks Switchfoot nævner. Men hvis du i forvejen har dårligt skindeben fra en tidligere skade, er jeg måske lidt bange for at du bare vil gøre ondt værre. Ellers kan du jo overveje en kampsport med mindre fokus på spark og slag.
This is your life and it's ending one minute at a time
Brugeravatar
Moderator

Reputation point: 710

Geografisk sted: Østerbro

Træner her: The Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 155.00
- Dødløft: 225.00

Hey Hildir...

Hvis du er 14 år, og du tager din sport seriøst, så bliv ved med at træne i klubben, og begynd at sparre med nogle af dine træningsbuddies. Hvis I kæmper imod hinanden, så bliver I stille og roligt hærdede fordi I slår på hinanden.

Jeg gik til boksning da jeg var yngre, og gik til det i mange år. Jeg kan huske første gang jeg fik et slag på næsen - :verysad:

Men efter noget tid, så lagde man faktisk ikke mærke til andre end de slag som ramte EKSTREMT godt. Det gjorde simpelthen ikke rigtig ondt længere...

Det ville komme meget bag på mig, hvis ikke det fungerer på samme måde med resten af kroppen. Det kan godt være at det tager længere tid at opbygge smertegrænsen når det er skinneben mod skinneben - men helt ærligt, så synes jeg, at det lyder direkte idiotisk, at gå ud og sparke til et træ. Du smadrer jo bare din krop...

Mit forslag
+ MASSER af sparring
- Sparken til træer!!!

Men det er jo op til dig selv...
Brugeravatar

Geografisk sted: Hovedstaden

Karl Æg- Ok, men har ikke nogen skade i skinnebenet. Det jeg mente var at min knogle blev stærkere efter skaden..

Mista Chipmunk - Okay lyder godt :) Tak for svaret. Btw. er jeg 15 år :)
Billede

Brugeravatar

vil nu heller ik anbefale træer til at sparke på :), det er bedre en bambus det muay thai gutter bruger pga af dens overflade, styrke osv. Men jeg bruger nu bar vores træflagstang den er gangske fin, tro det eller lad være du hærder dine skinneben :8

Styrkeliste

kinku skrev:vil nu heller ik anbefale træer til at sparke på :), det er bedre en bambus det muay thai gutter bruger pga af dens overflade, styrke osv. Men jeg bruger nu bar vores træflagstang den er gangske fin, tro det eller lad være du hærder dine skinneben :8

Øv ville så godt sparke til træer :cry:

Hehe, tak for svaret :D
Billede

Brugeravatar

der er 2 amerikanske brødre kan ikke huske helt hvad de hedder.
men ihvertfald den ene er prof wrestler den anden prof football player.
men de har rejst verden rundt og de kan smadre STEEEEEN og mange!!! de kan bøje hjern med hovedet osv.
men der var noget med de havde brækket deres hænder og what ever.
men der kommer et ekstra lag som beskytter og til sidst bliver du hård som sten. :-)
men der kræver nok lidt ekspertise ..
men held og lykke :D
Brugeravatar

Geografisk sted: hillerød

Styrkeliste
- Bænkpres: 68.00
- Squat: 40.00
- Dødløft: 20.00

knogler er lidt som muskler. Ved træning af muskler, nedbryder du jo musklen. Der sker små fiber overrivninger. og de bliver så repareret og dermed tykkere og stærkere.. Sådan vokser dine muskler sig større.. (Godt firkantet sat op, ingen kommentare til det)

Det er lidt det samme med knoglen, og du kan jo se det på de folk der har dyrket karate og andet hvor de slå mursten og andre ting over, som alm. mennesker ville brække både hånd og arm ved at forsøge at slå på. Ved hårde slag kommer der også små, mikroskopiske brud i knoglen, som så heler, og bliver stærkere.

Så bla. et program i tv for lang tid siden om lige netop dette, hvor de med lidt grafik viste hvordan det foregik og sådan..

Så jo man kan sagtens træne sine knogler stærkere.

Geografisk sted: Frederikssund

Styrkeliste
- Bænkpres: 105.00
- Squat: 125.00
- Dødløft: 145.00

Galleri: Vis galleri (1)

Min biologilærer har fortalt mig at karatefolk osv. slår deres hænder imod en væg, for at nedbryde sine knogler og genopbygge dem endnu stærkere (ligesom med muskler).
Jeg vil dog kraftigt råde dig til at blive "oplært" af en ekspert, før du går ud og smadrer din krop. [-X

Reputation point: 35

Geografisk sted: Svendborg

Styrkeliste
- Bænkpres: 115.00
- Squat: 120.00
- Dødløft: 160.00

Næste

Tilbage til Off topic

Brugere online