Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1121
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1118

Følg bodybuilding.dk på

Homegym til 4000 kr

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Hej drenge.

Blev træt af bøvlet med at rejse frem og tilbage til fitness i byen, så har besluttet at lave mit eget "gym" på ca 10 m2.

Jeg har kigget rigtig meget på nettet og fundet frem til at jeg nok skal have mig en justerbar bænk, et squat/bænkpresstativ, en barbell vægtstang, 2 håndvægtsstænger og omkring 100kg vægtskiver. - så kan jeg få flere løbende, i takt med fødselsdage/jul/andre begivenheder og at jeg bliver stærkere.

Jeg synes ret godt om Finnlo's bænk og stativ og dertilhørende vægtsæt på 110kg fra fitnessgruppen.dk, men det er lige i overkanten med 4500+550 (fragt), så jeg tænker om der er nogle der har nogle fine alternativer til ovennævnte, eller et sted som der skulle have det billigere. På forhånd mange tak.
Mvh Marcus.

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Jeg har lige pt. et rum på 7km og har et komplet gym. Har en Kettler home gym som kan alt!
Brugeravatar

Geografisk sted: ALS

Styrkeliste
- Bænkpres: 90.00
- Squat: 110.00
- Dødløft: 110.00

Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (5)
Kostplan: Vis kostplan

Heavy skrev:Jeg har lige pt. et rum på 7km og har et komplet gym. Har en Kettler home gym som kan alt!

MACHINES!! Vi har den nye kettler derhjemme til 11k, den fungerer fint for min familie. Selv vil jeg aldrig bruge det frem for frivægt.
Brugeravatar

Reputation point: 10

Geografisk sted: Virum

Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 200.00

Har du kigget på dba og lign. sider? Der er også et par stykker der sælger ud, herinde fra. :)
“Trust me when you love something you don’t need motivation”
Brugeravatar

Reputation point: 105

Træner her: The Gym

I use muscle confusion.
I load up the bar in the squat rack with plates and I get under it, but then suddenly I run to the dumbbell rack and start doing curls instead.
Surprise Bitch, We trainin' arms today.  So much gains.
Brugeravatar

Reputation point: 40

Styrkeliste
- Bænkpres: 145.00
- Squat: 175.00
- Dødløft: 250.00

marcusrs skrev:Hej drenge.

Blev træt af bøvlet med at rejse frem og tilbage til fitness i byen, så har besluttet at lave mit eget "gym" på ca 10 m2.

Jeg har kigget rigtig meget på nettet og fundet frem til at jeg nok skal have mig en justerbar bænk, et squat/bænkpresstativ, en barbell vægtstang, 2 håndvægtsstænger og omkring 100kg vægtskiver. - så kan jeg få flere løbende, i takt med fødselsdage/jul/andre begivenheder og at jeg bliver stærkere.

Jeg synes ret godt om Finnlo's bænk og stativ og dertilhørende vægtsæt på 110kg fra fitnessgruppen.dk, men det er lige i overkanten med 4500+550 (fragt), så jeg tænker om der er nogle der har nogle fine alternativer til ovennævnte, eller et sted som der skulle have det billigere. På forhånd mange tak.
Mvh Marcus.

Jeg har et vægtsæt med 190kg fra fitnessbutikken til salg.
Pm hvis det kunne have interesse.
SHUT UP AND SQUAT
Brugeravatar

Reputation point: 5

marcusrs skrev:.

Jeg synes ret godt om Finnlo's bænk og stativ og dertilhørende vægtsæt på 110kg fra fitnessgruppen.dk, men det er lige i overkanten med 4500+550 (fragt).
Mvh Marcus.

Lort.
Heavy skrev:Har en Kettler home gym som kan alt!

Lort.
Nielsen_ skrev:http://bm-fitness.dk/product.asp?product=71

Lort.

Alt sammen lort.
You can put 10 pounds of muscle a year on, so when I'm 50 I'll weigh 500 pounds. I'll be the freak of the week.

http://www.supertraining.dk.
http://www.instagram.com/simonsupertrainer
Brugeravatar

Reputation point: 2384

Geografisk sted: Island of Simonia

Styrkeliste
- Bænkpres: 82.50

SandyFrink skrev:

Jeg synes ret godt om Finnlo's bænk og stativ og dertilhørende vægtsæt på 110kg fra fitnessgruppen.dk, men det er lige i overkanten med 4500+550 (fragt).
Mvh Marcus.

Lort.

Lort.

Lort.

Alt sammen lort.

Konstruktivt...
Brugeravatar

Reputation point: 35

RSH87 skrev:Konstruktivt...

Argumentation er overflødig i dette tilfælde.

TS: Køb et powercage og en bænk. Gerne et powercage med en pullupbar. Alt andet er lort i denne sammenhæng og du vil kunne lave det basale.

Billede
Well, you can always be thinner... look better.
Brugeravatar

Reputation point: 315

Ratz skrev:
RSH87 skrev:Konstruktivt...

Argumentation er overflødig i dette tilfælde.

TS: Køb et powercage og en bænk. Gerne et powercage med en pullupbar. Alt andet er lort i denne sammenhæng og du vil kunne lave det basale.

Pretty much enig :) :)
CLEAN AND ALWAYS WILL BE
Brugeravatar

Træner her: Hulen

Nu er det jo bare sådan, at det mest skrabede powercage koster 4000kr fra ny.
Medmindre han finder noget brugt, så kan han ikke få andet end et powercage for hans budget - og hvad er et powercage uden stang og en masse vægtskiver?
The only time "success" comes before "work" is in the dictionary.

Milky skrev:Nu er det jo bare sådan, at det mest skrabede powercage koster 4000kr fra ny.
Medmindre han finder noget brugt, så kan han ikke få andet end et powercage for hans budget - og hvad er et powercage uden stang og en masse vægtskiver?

Jeg ville enten spare mere op eller ingenting købe frem for at købe de ting som Heavy og Nielsen eller marcusrs selv foreslår.
Sidst rettet af Ratz 24. mar 2011, 17:08, rettet i alt 2 gange.
Brugeravatar

Du skal bare købe dig en vægtstang af middel til god kvalitet + bumperplates. Så behøver du mere eller mindre ikke andet, om end der kunne suppleres med f.eks. Dips/Pull-up stativ og en Kettlebell eller to.
Aldrig træt af at leve i skyggen?
Brugeravatar

Træner her: Lillerød Vægtløfter Klub

Ratz skrev:Jeg ville enten spare mere op eller ingenting købe frem for at købe de ting som Heavy og Nielsen eller marcusrs selv foreslår.

Korrekt, men så får han jo slet ikke trænet, og hvis det er dét, han ønsker.
Hvis han finder en solid bænk med tilhørende stativ, og en stang, et par håndvægte og så en masse skiver han kan skifte ud med, så kan han alligevel komme langt. Han kan jo senere opgradere med et powercage, hvis han ønsker det, og hans økonomi er til det.
Som Capser S også skriver, så kan man komme langt med ikke særlig meget udstyr.

MortenH skrev:Har du kigget på dba og lign. sider? Der er også et par stykker der sælger ud, herinde fra. :)

Jep, har bladret det hele igennem et par gange, uden held. - i går faldt jeg dog over det sæt jeg har linket til og har aftalt med sælgeren at hente på lørdag. - Så den er ude af diskussion drenge og piger. :D

- Som udgangspunkt vil jeg køre med det udstyr jeg har købt, jeg har altid mulighed for at købe et evt. powerrack og andre ting.
Jeg er dog rimelig sikker på at jeg også skal have mig noget udstyr til dips og chinups, de øvelser er jeg ret vilde med, så hvis nogle kan anbefale noget dér, vil jeg være super taknemmelig. :8

SandyFrink skrev:

Mvh Marcus.

Lort.

Lort.

Lort.

Alt sammen lort.

Jeg må alligevel indrømme at jeg ikke forstår dit negative, ukonstruktive og på ingen måde hjælpende indlæg, SandyFrink.. Jeg skal selvfølgelig ikke kunne sige om det er på denne tid af måneden, i så fald må du undskylde.. Men dit input er ikke til gavn. - overhovedet :wink:

Casper.S skrev:Du skal bare købe dig en vægtstang af middel til god kvalitet + bumperplates. Så behøver du mere eller mindre ikke andet, om end der kunne suppleres med f.eks. Dips/Pull-up stativ og en Kettlebell eller to.

Ahh skulle vi nu ikke liiiige. Ikke alle der gider lege VL'er.

Er enig med Ratz-drengen. Et powercage med stang, bænk og skiver er the way to go.

Hvis du kender en maskinarbejder eller smed kan du måske fikse noget der.
"At hjælpe er at forstå" - Søren Kierkegaard

Træningstøj Proteinpulver
Brugeravatar
Moderator

Reputation point: 80

Geografisk sted: Aalborg

Træner her: Unifitness

Styrkeliste
- Bænkpres: 190.00

marcusrs skrev:
MortenH skrev:Har du kigget på dba og lign. sider? Der er også et par stykker der sælger ud, herinde fra. :)

Jep, har bladret det hele igennem et par gange, uden held. - i går faldt jeg dog over det sæt jeg har linket til og har aftalt med sælgeren at hente på lørdag. - Så den er ude af diskussion drenge og piger. :D

- Som udgangspunkt vil jeg køre med det udstyr jeg har købt, jeg har altid mulighed for at købe et evt. powerrack og andre ting.
Jeg er dog rimelig sikker på at jeg også skal have mig noget udstyr til dips og chinups, de øvelser er jeg ret vilde med, så hvis nogle kan anbefale noget dér, vil jeg være super taknemmelig. :8

SandyFrink skrev:

Mvh Marcus.

Lort.

Lort.

Lort.

Alt sammen lort.

Jeg må alligevel indrømme at jeg ikke forstår dit negative, ukonstruktive og på ingen måde hjælpende indlæg, SandyFrink.. Jeg skal selvfølgelig ikke kunne sige om det er på denne tid af måneden, i så fald må du undskylde.. Men dit input er ikke til gavn. - overhovedet :wink:

Essensen er jo bare, at du ligeså godt kan købe noget ordentligt første gang. Ordentlig udstyr gør det jo også sjovere at træne :)

Brugeravatar
Moderator

Styrkeliste

8800 skrev:
Casper.S skrev:Du skal bare købe dig en vægtstang af middel til god kvalitet + bumperplates. Så behøver du mere eller mindre ikke andet, om end der kunne suppleres med f.eks. Dips/Pull-up stativ og en Kettlebell eller to.

Ahh skulle vi nu ikke liiiige. Ikke alle der gider lege VL'er.

Det eneste problem som der kan være her, er hvordan man dog får stangen op til Squat. For langt de fleste dødelige vil en 60-70 kg. hurtigt kunne lade sig gøre til Front Squat.

Alternativt kunne man lave andre benøvelser, såsom Snatch-Grip Dødløft, Lunges og Step-ups. Der vil trods alt altid være begrænsninger ved et homegym, især når budgettet er på 4K. Ingen tvivl om at et Power Cage ville være fedt, men tvivler på at det er økonomisk muligt for de fleste.
Brugeravatar

Hvad bænkvarianter? :)

Ja økonomien sætter grænser. Jeg har frække tanker om at lave homegym. Man må ikke gå ned på udstyr!

Brugeravatar
Moderator

Styrkeliste

Hvorfor bliver folk ved med "du kan da bare cleane den op"? Hvem helvede gider at cleane alle sine squats op? Hvor mange vægtløftere cleaner alle deres squats op?
Brugeravatar

Reputation point: 245

Træner her: The Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 165.00
- Squat: 210.00
- Dødløft: 215.00

8800 skrev:Hvad bænkvarianter? :)

Floorpress i Guess, ellers forskellige Pushups og måske nogle Flyers med forskellige genstande. BESTEMT ikke optimalt, men det kan vel gå.

8800 skrev:Ja økonomien sætter grænser. Jeg har frække tanker om at lave homegym. Man må ikke gå ned på udstyr!

Det er nok for mange en ultimativ drenge/træningsdrøm! :D
Brugeravatar

salt skrev:Hvorfor bliver folk ved med "du kan da bare cleane den op"? Hvem helvede gider at cleane alle sine squats op? Hvor mange vægtløftere cleaner alle deres squats op?

Man kunne lave zercher squats - så skal man ikke cleane sine squats op :)

marcusrs skrev:Jeg må alligevel indrømme at jeg ikke forstår dit negative, ukonstruktive og på ingen måde hjælpende indlæg, SandyFrink.. Jeg skal selvfølgelig ikke kunne sige om det er på denne tid af måneden, i så fald må du undskylde.. Men dit input er ikke til gavn. - overhovedet :wink:

Du har ret. Køb du bare løs af Kettler udstyr og udstyr fra Sport Tiedje. Jeg tror det ville tjene dig godt.
You can put 10 pounds of muscle a year on, so when I'm 50 I'll weigh 500 pounds. I'll be the freak of the week.

http://www.supertraining.dk.
http://www.instagram.com/simonsupertrainer
Brugeravatar

Reputation point: 2384

Geografisk sted: Island of Simonia

Styrkeliste
- Bænkpres: 82.50

SandyFrink skrev:
marcusrs skrev:Jeg må alligevel indrømme at jeg ikke forstår dit negative, ukonstruktive og på ingen måde hjælpende indlæg, SandyFrink.. Jeg skal selvfølgelig ikke kunne sige om det er på denne tid af måneden, i så fald må du undskylde.. Men dit input er ikke til gavn. - overhovedet :wink:

Du har ret. Køb du bare løs af Kettler udstyr og udstyr fra Sport Tiedje. Jeg tror det ville tjene dig godt.

Håber da at du udelukkende tænker på alt maskin gøglet, for vil bestemt mene at handel ved sport tiedje var pengene værd da jeg købte mine ivanko skiver.

Der er bestemt meget af det de forhandler man kan bruge.

Styrkeliste
- Bænkpres: 205.00
- Squat: 240.00
- Dødløft: 280.00

Først og fremmest er det næsten umuligt at anskaffe ordentligt "hjemme" udstyr, da du får hvad du betaler for, du har jo ikke et budget som et center.
Næsten alle bænkene er alt for bredde og for høje.
Incline bænkens rygstøtte er alt for høj, så skulderpres kan resultere i et ny tandsæt når du smadrer stangen op i hagen.

Træn i et center.
Brugeravatar

Casper.S skrev:
8800 skrev:Hvad bænkvarianter? :)

Floorpress i Guess, ellers forskellige Pushups og måske nogle Flyers med forskellige genstande. BESTEMT ikke optimalt, men det kan vel gå.[/quote]
Problem løst. :mrgreen:

Brugeravatar

Ratz skrev:

Loooooool

Det var dumt nok den måde han fik den op til Bænk, men så begynder han satma også at lave BOR bagefter :lol:
Brugeravatar

Køb noget ordentligt første gang. Så kommer du kun til at ærgre dig en gang. Hvis du køber en masse lort, og alligevel ender op med det gode, så har du spildt alt for mange penge og tårer.
KIG FORBI MIN LOG ELLER SE HOMEMADE TRAINING FOOTAGE !
Brugeravatar

Geografisk sted: Nyborg

Træner her: Nyborg Motion

Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 180.00

marcusrs skrev:Hej drenge.

.

Mvh Marcus.

jeg har selv det sæt..det er bestemt ikke verdens bedste, men det er fint anvendeligt til basale behov. men havde nok købt en lidt bedre model hvis jeg havde pengene.

Men jeg har haft et stående oppe i min skoles motionsrum i 1 1/2 år- Det har holdt fint og der har ikke været nogen problemer. Racket er fint indstilleligt både i bredde og højde, men egner sig bedst til bænk, skrå bænk og skulderpres. Til Squat er det kun marginalt anvendeligt. Bænken er nogenlunde. Den er bedre end de technogym bænke man ser i mange centre, men naturligvis ikke nær så god som en rigtig god Bænk.

Så, det er bedre end diverse kabel homegyms fra helvede der IMHO ikke er noget værd, men naturligvis ikke så god som en professionel løsning. You get what you pay for.

Med et par håndvægte og en chin up bar og dette setup har du det mest basale til at kunne træne hjemme. Men hvis du har de økonomiske muligheder, så prøv at lede efter et lidt bedre setup.
Naturvidenskab er sjovt!

http://hufysik.blogspot.dk/
Brugeravatar

Reputation point: 235

Styrkeliste
- Bænkpres: 137.00
- Squat: 130.00
- Dødløft: 195.00

ckp2906 skrev:
Heavy skrev:Jeg har lige pt. et rum på 7km og har et komplet gym. Har en Kettler home gym som kan alt!

MACHINES!! Vi har den nye kettler derhjemme til 11k, den fungerer fint for min familie. Selv vil jeg aldrig bruge det frem for frivægt.

Man kan træne næsten alt på en Kettler, det er kun fantasien der sætter grænser!
Brugeravatar

Geografisk sted: ALS

Styrkeliste
- Bænkpres: 90.00
- Squat: 110.00
- Dødløft: 110.00

Næste

Tilbage til Fitness & bodybuilding