Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69646 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1450
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1448

Følg bodybuilding.dk på

Hvilken mobiltelefon?

Udskriv emne

Debat om løst & fast

Tilbage til Off topic

Hej BB'er

Har bare et hurtigt spørgsmål, hvilken ville i vælge hvis i havde valget mellem Iphone 4S 16GB eller Samsung Galaxy S3 I9300?

Og gerne hvorfor?

På forhånd tak
Go for it

Reputation point: 0

Geografisk sted: Danmark, Holstebro

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Jeg har for nylig tabt min galaxy R og fik i den forbindelse at vide reparationen ville koste 2300 - det samme som jeg gav for telefonen. Det var åbenbart en generel ting for Samsung-telefoner, at hele panelet skullle skiftes når glasset gik i stykker. Med det in mente ville jeg vælge en iPhone :)

Men det kommer måske også an på hvad du har haft før, om du bruger mac osv.. Samsungen er en hurtigere og muligvis mere fremtidssikret telefon.
"At hjælpe er at forstå" - Søren Kierkegaard

Træningstøj Proteinpulver
Brugeravatar
Moderator

Reputation point: 80

Geografisk sted: Aalborg

Træner her: Unifitness

Styrkeliste
- Bænkpres: 190.00

Logbog: Vis logbog

S3 uden tvivl.. Overgår Iphone på alle punkter efter min mening. Og så bliver du bare gladere for androids åbne platform i længden :)
Brugeravatar

Reputation point: 10

Styrkeliste
- Bænkpres: 160.00
- Squat: 210.00
- Dødløft: 240.00

Hvad er dine krav til en telefon, skal du spille på?
Taber du den tit?

Iphone er totalt fanboy, og har ikke mere og byde på ift. andriod phones, hvis du kan lide designet super.. synes dog iphone 4 er alt for lille og tyk.

Umiddelbart holder samsung ikke særlig godt, dertil vil klart anbefale HTC. Jeg tabte min galaxy S2 nytårsaftens i en konge brandert, så kan ikke helt huske hvad der skete, men den kostede et nyt panel = 2.3k. Mange af mine venner har HTC og de har tabt deres telefoner massere gange. En ven har lige fået den nice HTC one X, og han tabte den nok 10 gange, da jeg var på ferie med ham - ikke en ridse!!

Men hvis dit krav til telefon ikke er du skal spille på den kan enten HTC one være et glimerende valg eller også galaxy s2, hvis du ikke regner med at tabe den ;) - galaxy s2 er super hurtigt. Ligenu kan du få galaxy s2 til 2.6k ved oister; http://oister.dk/Mobil/Mobil-shop/Samsu ... S-II_sort/

Reputation point: 5

Træner her: OBBC

Styrkeliste
- Bænkpres: 125.00
- Squat: 130.00
- Dødløft: 175.00

Jeg kan ikke tale ned om andre telefoner, for at tale iPhone op. Jeg har haft en iPhone 4 i snart 2 år, og før det havde jeg en 3G'er i knap et år.
Jeg har tabt min 4'er utallige gange på diverse overflader. Den fungerer 100% optimalt stadigvæk, og har kun få synlige skrammer. Har aldrig smadret glasset eller lign.
En iPhone er super simpel og enormt brugervenlig. Det er ikke helt den opfattelse jeg har fået af Android mobiler de få gange jeg har leget med nogle af mine kammeraters. Og så er jeg vild med designet. Dejlig simpelt og flot i min optik.
Brugeravatar

Reputation point: 15

Geografisk sted: København

Træner her: Anger Mangement

Styrkeliste
- Bænkpres: 112.50
- Squat: 140.00
- Dødløft: 200.00

Galleri: Vis galleri (3)

PatrickPumper skrev:Hej BB'er

Har bare et hurtigt spørgsmål, hvilken ville i vælge hvis i havde valget mellem Iphone 4S 16GB eller Samsung Galaxy S3 I9300?

Og gerne hvorfor?

På forhånd tak

Helt klart Galaxy'en, den er bedst rent objektivt hvis man kigger på specifikationer.
Udover det er min personlige holdning at Apple closed source system hvor de presser andre ud a markedet, og man udelukkende kan bruge produkter de har godkendt er svinsk, for slet ikke at tale om hvor meget det begrænser apple store, og derfor undgår jeg apple produkter - men udover det er Samsung telefonen stadig bedre :)

Geografisk sted: Danmark

Træner her: Dansk Fitness Vanløse

Ville nok tage en iPhone, men mest af alt fordi jeg allerede er "suget" ind i deres verden. Har haft iPhone de sidste 3år, og har haft 3gs, 4 og nu 4s. Det der er så nemt ved iPhone er at mine data altid er backet up, så når jeg opdaterer til en nyere model har jeg stadig alt indhold fra den gamle mobil (kontakter, billeder, etc.). Derudover er det nemt lige at skifte cover og glas på iPhone - hvis det skulle gå galt. Aner ikke hvor nemt det er med galaxy.

Hvis jeg selv stod og skulle købe min første smartphone, så ville valget nok falde på galaxy, da den virker en del mere up to date end iPhone.
+ den store skærm ser lækker ud!
Lift until you see God !
Brugeravatar

Træner her: Atletklubben Jyden
Fjerritslev Motioncenter
Sportshøjskolen
SPH GYM

Styrkeliste
- Squat: 190.00
- Dødløft: 220.00

Euphorica skrev:Jeg kan ikke tale ned om andre telefoner, for at tale iPhone op. Jeg har haft en iPhone 4 i snart 2 år, og før det havde jeg en 3G'er i knap et år.
Jeg har tabt min 4'er utallige gange på diverse overflader. Den fungerer 100% optimalt stadigvæk, og har kun få synlige skrammer. Har aldrig smadret glasset eller lign.
En iPhone er super simpel og enormt brugervenlig. Det er ikke helt den opfattelse jeg har fået af Android mobiler de få gange jeg har leget med nogle af mine kammeraters. Og så er jeg vild med designet. Dejlig simpelt og flot i min optik.

Og jeg kan ikke finde ud af Apple. Muligvis fordi man vender sig til et givent system.

OT:
Jeg kan ikke lige se, hvorfor du ikke skulle tage S3. Jeg har fået den for en uge siden og jeg har været VILDT glad for den. Mht. at iPhone holder godt passer vist ikke helt. Alle mine bekendte, som har haft en iPhone har skærmen flækket. ALLE!
Men dertil vil jeg lige tilføje, at S3 har meget bedre specifikationer end iPhone 4s. S3 har også mange vildt lækre funktioner. Dertil koster S3 kun 3999 kr. hos Elgiganten vel og mærket med et abonnement på 6 måneder. Jeg var i forvejen kunde hos tdc med selvsagt samme abonnement, så det var et meget godt tilbud for mig.
Til sidst vil jeg lige tilføje, at på min fars arbejdsplads kunne IT chefen ALDRIG drømme om Apple produkter, i det du er låst.

"You never have to wait for a squat rack on Christmas morning"
- Ben "Pak Man" Pakulski

"Strong people are harder to kill than weak people, and more useful in general."
- Mark Rippetoe
Brugeravatar

Træner her: Hjørring Styrkesport

B-N-G skrev:
Euphorica skrev:

Og jeg kan ikke finde ud af Apple. Muligvis fordi man vender sig til et givent system.

OT:
Jeg kan ikke lige se, hvorfor du ikke skulle tage S3. Jeg har fået den for en uge siden og jeg har været VILDT glad for den. Mht. at iPhone holder godt passer vist ikke helt. Alle mine bekendte, som har haft en iPhone har skærmen flækket. ALLE!
Men dertil vil jeg lige tilføje, at S3 har meget bedre specifikationer end iPhone 4s. S3 har også mange vildt lækre funktioner. Dertil koster S3 kun 3999 kr. hos Elgiganten vel og mærket med et abonnement på 6 måneder. Jeg var i forvejen kunde hos tdc med selvsagt samme abonnement, så det var et meget godt tilbud for mig.
Til sidst vil jeg lige tilføje, at på min fars arbejdsplads kunne IT chefen ALDRIG drømme om Apple produkter, i det du er låst.

- Hvor siger jeg andet?

- Okay, så jeg har bare været ualmindeligt heldig, eller også har dine bekendte behandlet deres telefon som lort?

- Hvad er du låst til?
Brugeravatar

Styrkeliste

Euphorica skrev:
B-N-G skrev:
Euphorica skrev:

OT:

- Hvor siger jeg andet?

- Okay, så jeg har bare været ualmindeligt heldig, eller også har dine bekendte behandlet deres telefon som lort?

- Hvad er du låst til?

De behandler den bare som lort, vi er sku mange der kan eje en i flere år uden der sker det mindste.. Så få dog et ordenligt cover hvis man er så klodset #-o
Brugeravatar

Geografisk sted: Aarhus

Er selv iPhone fan. Har tabt min flere gange uden der er sket noget med den.
Det er rigtig at glasset på den flækker forholdsvist nemt (men det er 7-9-13 ikke sket for mig), men det er altså kun glasset der går i stykker - ikke indmaden, som det er i mange andre tlf. Har set flere tests på youtube hvor andre tlf's ydre skal holder bedre til at blive tabt, til gengæld går indmaden i stykker og det koster dyrt at få lavet. De fleste iphones virker fint selvom skærmen har fået en rids....
Brugeravatar

Geografisk sted: Herning

Jeg arbejder i et mobilselskaber, og yder service, teknisk vejledning og instruktion til de her telefoner.

Det kan ikke diskuteres at galaxy er den bedste telefon af de 2 - det er den bedste telefon på markedet lige nu, og det kommer fra en der ikke er fan af Samsung.

Den eneste grund til at vælge en iphone over galaxy, er hvis du får den meget billigere, eller dine andre tekniske produkter også er fra apple. Ellers ville jeg altid købe s3.

Det koster forresten 2400 kr hvis du skal have repareret en skærmskade på iphone, og beholde garantien. Og ja, de går i stykker hele tiden.

Og Android er mere frit, åbent og mindre besværligt - undtagen, som sagt, hvis alle ens andre produkter er apple. Men så har jeg ondt af dig - og din pengepung ;)

Sendt fra min HTC One X med Tapatalk2
Brugeravatar
Moderator

Reputation point: 222

Intet slår Iphone :ninja2:
I ain't a killer but don't push me revenge is like the sweetest joy next to getting pussy
Brugeravatar

Reputation point: 205

Geografisk sted: 5550 Langeskov

Træner her: OBBC

Kostplan: Ingen kostplan

Overvejer selv at anskaffe mig en galaxy S 3 indenfor den nærmeste fremtid, og for mig stod valget mellem en Galaxy s 3, HTC one X og Nokia lumia 900. Og den egentlige deal-breaker for mig er især muligheden for synkronisering mellem pc og telefon som jeg kan få med android som styresystem, og så har galaxy s 3 desuden et SD-kort slot, så jeg ikke er låst til den begrænsede hukommelse som findes i langt de fleste telefoner idag.
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Squat: 145.00

Valeurvaleur skrev:Jeg arbejder i et mobilselskaber, og yder service, teknisk vejledning og instruktion til de her telefoner.

Det kan ikke diskuteres at galaxy er den bedste telefon af de 2 - det er den bedste telefon på markedet lige nu, og det kommer fra en der ikke er fan af Samsung.

Den eneste grund til at vælge en iphone over galaxy, er hvis du får den meget billigere, eller dine andre tekniske produkter også er fra apple. Ellers ville jeg altid købe s3.

Det koster forresten 2400 kr hvis du skal have repareret en skærmskade på iphone, og beholde garantien. Og ja, de går i stykker hele tiden.

Og Android er mere frit, åbent og mindre besværligt - undtagen, som sagt, hvis alle ens andre produkter er apple. Men så har jeg ondt af dig - og din pengepung ;)

Det er mærkeligt at min kammerats iPhone blev ombyttet for 1500, da glasset gik i stykker. Det var igennem 3, så naturligvis ny garanti.
Brugeravatar

Styrkeliste

Bare undgå apples lorte produkter. Jeg kan anbefale samsung galaxy serien, jeg har selv S2, en af mine venner har lige fået S3 og den er for vild.

Storfod skrev:Intet slår Iphone :ninja2:

En trehjulet cykel slår en Iphone
Uddannet Sportsmassør - Fra Frederiksberg.
250DKK/1 time fysiurgisk massage.
Skriv en PM hvis det har interesse.
Brugeravatar

Reputation point: 235

Geografisk sted: Frederiksberg

Træner her: TarGet Fitness

Styrkeliste
- Bænkpres: 1337.00
- Squat: 1337.00
- Dødløft: 1337.00

Euphorica skrev:
Valeurvaleur skrev:Jeg arbejder i et mobilselskaber, og yder service, teknisk vejledning og instruktion til de her telefoner.

Det er mærkeligt at min kammerats iPhone blev ombyttet for 1500, da glasset gik i stykker. Det var igennem 3, så naturligvis ny garanti.

Det skal jeg så ikke kunne sige, da Apple selv insisterer på at stå for alle certificerede reparationer/ombytninger, og prisen burde være lige over hele feltet. Det kan være skaden var anderledes, eller det ikke var en iPhone 4S? Eller også giver 3 et tilskud til det - det ville jo være flot af dem :)
Brugeravatar
Moderator

Valeurvaleur skrev:
Euphorica skrev:

Det skal jeg så ikke kunne sige, da Apple selv insisterer på at stå for alle certificerede reparationer/ombytninger, og prisen burde være lige over hele feltet. Det kan være skaden var anderledes, eller det ikke var en iPhone 4S? Eller også giver 3 et tilskud til det - det ville jo være flot af dem :)

Det var en 4'er, men inden 4S var udkommet, og der burde prisen vel være det samme. Det er jo notorisk for Apple at deres iPhone priser ligger meget tæt opad hinanden, for hver der udkommer. Skal ikke kunne udtale mig om 3s politik, men det var det han gav, for at have smadret skærmen. Det skete i øvrigt fordi han tabte den da han steg ud af en bil. Det skete der ikke noget ved, men da han så kommer til at træde på den, flækker den. Bad iPhone is bad, kan ikke holde til at blive trådt på :wink:
Brugeravatar

Styrkeliste

Hvorfor fravælges apple, udover spec for nørderne?

Telia skifter skærm/tlf. for 1400,- (har ikke selv prøvet, men utallige fra min tidligere klasse har benyttet den "service")

Jeg har haft 2 * 3gs og har aldrig haft en bedre tlf. med lige så god holdbarhed.

Min makker har en 2g som stadig virker, og så bliver det snart kult i min verden ikke at have den nye iphone/galaxy som alle køber.

Og jeg købte Iphone i sin tid grundet designet og Ipod funktionen. Kunne dog aldrig finde på at købe 4'eren så til TS ville jeg måske finde en gammel Iphone i god stand.

Jeg skal nok have 5'eren når den kommer og min gamle 3gs ikke vil mere.

Jeg må dog tilslutte mig anken i forhold til Apple's lukkethed overfor konkurrenter mv.
Brugeravatar

iphone all the way !

du går bare ikke tilbage når ALT det bare er glidende og rart at arbejde med. Det er slet ikke noget med at man skal sidde og tingene hakker i det..

arbejder med test af mobiltelefoners kompatibilitet med firmaets egne produkter og jeg er uendeligt glad hver dag jeg går hjem for at jeg har fået min iphone i hånden igen..

dog skal det siges at jeg er misundelig på:
-De store skærme mange af det andre er ved at få.
-widgets
-Batteritid på telefoner der ikke er smartphones

Og så ser der nye windows phone faktisk pisse nice ud... brugervenligheden virker også til at være der men har kun leget med den i en dag så skal ikke kunne sige hvordan den er i længden..

og så skal det måske nævnes at vores 3 iphones ALTID er væk til prototype test da alle helst vil bruge den skal dog ikke kunne sige om det er en vane sag eller om det er fordi hvis de virker med apple så virker det som regel også med alt det andet.
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 160.00
- Dødløft: 155.00

Øh og måske det faktum at alle andre smartphones får Iphones til at ligne noget fra en amish landsby.
Brugeravatar

Styrkeliste

Galaxy´en er klart den bedste uden tvil. Den har klart de bedste specs og med de specs den har, overgår den med stor stil Iphone 4 s.
Hvis du ikke har været vandt til iphone før, så tror jeg du ville få mest glæde af samsungen. Med Androides åbne platform kan du gør alt med den, du har mulighed for alt. F.eks hvis du har en app på din computer som du har et hentet fra nettet så kan du overføre den nemt. Apple har valgt at lukke deres system fuldstændig. Og hvis du er en som henter craks og andre ting så kan du også nemt overføre dem. Der er endda også en hjemmeside hvor du kan hente gratis apps, som normalt koster penge, osv. hvis du ville det.

jeg køber selv snart Samsung Galaxy s III, i løbet af ugen :)

Reputation point: 35

Træner her: Ultimate Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 107.50
- Squat: 145.00
- Dødløft: 190.00

Bone-14 skrev:Øh og måske det faktum at alle andre smartphones får Iphones til at ligne noget fra en amish landsby.

Faktum.. Bob bob. Designet må du jo mene. Smag er heldigvis forskellig.

Iøvrigt nogle fantastiske argumenter du fremfører for S3 overfor Iphone. Du har "omvendt" mig :)
Brugeravatar

Jeg behøver ikke fremlægge nogen argumenter, kig på indmaden. Hvis du stadig ikke kan se iPhones er flere kilometer bagud teknologisk, så gider jeg ikke argumenterer med dig for så har du slet ikke nok viden til at udtale dig.

Apple er noget overhyped snobbet fis.
Sidst rettet af Bone-14 2. jul 2012, 17:19, rettet i alt 2 gange.
Brugeravatar

Styrkeliste

JRHEDER skrev:Hvorfor fravælges apple, udover spec for nørderne?

Telia skifter skærm/tlf. for 1400,- (har ikke selv prøvet, men utallige fra min tidligere klasse har benyttet den "service")

Jeg har haft 2 * 3gs og har aldrig haft en bedre tlf. med lige så god holdbarhed.

Min makker har en 2g som stadig virker, og så bliver det snart kult i min verden ikke at have den nye iphone/galaxy som alle køber.

Og jeg købte Iphone i sin tid grundet designet og Ipod funktionen. Kunne dog aldrig finde på at købe 4'eren så til TS ville jeg måske finde en gammel Iphone i god stand.

Jeg skal nok have 5'eren når den kommer og min gamle 3gs ikke vil mere.

Jeg må dog tilslutte mig anken i forhold til Apple's lukkethed overfor konkurrenter mv.

Det handler rigtig, rigtig meget om hvad du ønsker at bruge din telefon til. Jeg betragter ikke mig selv som decideret telefon-nørd, men jeg kan godt lide at have alle muligheder åbne - f.eks. er det nemt for mig at se alle slags film/serier på min telefon, læse alle E-bogs formater, forbinde med alle computere, ordne alle opdateringer - og når jeg overfører filer så trækker jeg dem bare fra mappe til mappe. Hvis det eneste du bruger din telefon til er facebook, opkald, SMS og musik - så er iPhone jo en kanon telefon og dejlig nem. Det er jo også derfor at 70% af vores iphone salg går til kvinder i alderen 13-25, de stiller bare ikke så store krav, og når man ikke gør det vil Apples lukkede system og besværlige veje sjældent irritere en.

Men jeg er også farvet af at jeg kender Apples forretningsmetoder og deres support ret indgående, og alene det giver mig en kæmpe uvilje imod dem. Dog har min kæreste en iPhone 4 - som jeg har givet hende i gave - fordi hun ligesom ovenstående ikke stiller store krav til den :)
Brugeravatar
Moderator

Forstår ikke så mange snakker om specs. Det er jo pisse ligemeget om den nye Android har Quad core processer med 12000000 MHz.
Det handler om brugeroplevelsen!

De tre OS: WP7, Androis og iOS er alle gode. WP7 og iOS er mere stabile end Android. Android har flere muligheder for at tilpasse til personligt brug. iOS har størst udvalg af Apps, omend Android er godt med efterhånden. WP7 er et par år bagude på den front desværre.

Har du brug for en stor skærm at skrive mails og surfe på og personificere som ind i h......? Køb en Android.
Skal du have en stabil tlf. Som kan snakke sammen med andet Apple grej og benytter dig af mange forskellige Apps som desuden kører smooth ligegyldigt hvor meget du presser den? Køb en iPhone.

Forstår ikke så mange snakker om specs. Det er jo pisse ligemeget om den nye Android har Quad core processer med 12000000 MHz.
Det handler om brugeroplevelsen!

Næh, det handler lige præcis om at den nye andriod har quad core processer og man derfor får bedre brugeroplevelse.
Brugeravatar

Styrkeliste

Hvor det morer mig som Apple fans har travlt med at "beskytte" deres elskede mærke :)
God marketing, det må man give dem.

Jeg savner nu stadig de 3500 musik numre der er låst inde på min iPod, krypteret til ukendelighed af iTunes.......
Brugeravatar

Styrkeliste
- Squat: 210.00
- Dødløft: 240.00

Galaxy s3 er den fedeste smart phone til dags dato!
Light weight BABY!!!
Brugeravatar

Geografisk sted: Nørresundby

Styrkeliste
- Bænkpres: 155.00
- Squat: 185.00
- Dødløft: 210.00

Nogen der har erfaring med HTC One X? Jeg er specielt interesseret i lyd/musik funktionen i forhold til Samsung Galaxy 3 og Iphone 4s. Derudover er andre funktionerne selvfølgelig også relevante :)
- Jeg har ikke andre Apple produkter.

Geografisk sted: Ebeltoft

Styrkeliste
- Bænkpres: 85.00
- Squat: 120.00
- Dødløft: 90.00

Næste

Tilbage til Off topic