Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69646 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

SP38370 skrev: Filosofi, HA(fil) eller lign. er hvad jeg overvejer lige nu.

Riberrock skrev:God dag..
Jeg tænker det kunne være spændende at høre hvordan forskellige mennesker herinde, er nået til der hvor i er i dag. Her tænker jeg primært på uddannelse / job, og vejen der til.
- Jeg rejser f.eks. selv igennem syd Asien lige nu, og det giver en masse tid til at tænke over hvad jeg skal senere..
Jeg selv tog f.eks. den klassiske vej gennem gymnasiet og så et sabbatår men står nu og overvejer om jeg skal tage et til..
På forhånd tak :-)

TrexMode skrev:Gymnasie, sabbatår, startede på Jura i Aarhus, det var slet ikke noget for mig. Jeg var meget overvægtig som barn og brugte resten af året efter jeg var stoppet på Jura på at tabe mig cirka 40kg. Startede på Engelsk i Odense med det formål at kunne blive gymnasielærer. Havde egentligt tænkt jeg ville tage Engelsk/Historie, men jeg begyndte at styrketræne da jeg startede på Uni og tog en hurtig beslutning om at det skulle være Idræt og Sundhed istedet for historie. Jeg er nu næsten færdig med min uddannelse og mangler kun en eksamen nu her, en eksamen igen i efteråret og så specialet, og så kan jeg så undervise på gymnasiet i Engelsk og Idræt.
Igennem min tid på uni har jeg undervist en del på bachelordelen af idræt, og jeg er ret sikker på at jeg har valgt rigtigt ift. at jeg gerne vil undervise. Jeg er dog ret ærgelig over jeg ikke har fået rejst lidt ud i verden og oplevet andet end næreuropa, New York og charterrejser, så jeg overvejer lidt om jeg skal tage et år på Grønland efter endt uddannelse. De mangler altid gymnasielærere, og min kæreste vil kunne arbejde freelance fra hjemmekontoret deroppe. Jeg har dog også et relativt højt fagligt niveau og kunne godt tænke mig at forske indenfor folkesundhed, mere specifikt overvægt hos børn. Det kræver selvfølgelig også at jeg kan holde det faglige niveau ind i specialet, der skal handle om overvægt hos børn. Nu må vi se hvad der sker, en forskerstilling bliver i hvert fald ikke lige efter endt speciale. Det kan være jeg beslutter mig for at gå efter det når jeg har brug for variation efter et par år som gymlærer.
BiggunzZ666 skrev:Hvis FW var et land, så var det Afghanistan.

Metapod skrev:
Jeg troede altid du også studerede oldtidskundskab?

)

A Menace To Chicken skrev:
Marcc7 skrev:... lønnen ligger lidt over 45k om måneden + overarbejde.
Jeg er 26 år btw.
Overvejer lidt at tage til USA for at arbejde et år eller to, for at udvikle mig personligt og fagligt.
Thelittleone skrev:... Statsminister for Danmark (achivement not unlocked)

Riberrock skrev:Marcc7 skrev:... lønnen ligger lidt over 45k om måneden + overarbejde.
Jeg er 26 år btw.
Overvejer lidt at tage til USA for at arbejde et år eller to, for at udvikle mig personligt og fagligt.
Det lyder godt nok ogsa fedt! Hvordan har du tankt dig at komme til USA?

håber jeg bliver på det fremover

dwellengers skrev:Folkeskole -> Gymnasie -> Sabbat år på Grundfos - > Bachelor i Nanoscience fra AU - > Kandidat i Biomedicisk Teknik (cand.scient.med) -> overbygning som forretningsingeniør - > løntilskud og projektansat som Hjerte-Kar forsker ved Aarhus Universitetshospital - > dagpengebums i et år, med skiftene ufaglært vikararbejde - > Supplerede Fysik op på AU - > Gymnasielærer i Fysik samt handicap hjælper for en person med muskelsvind - > Medicoingeniør ved Aalborg Universitetshospital...
...alt for meget uddannelse og er nok havnet i et job jeg ikke kan se mig selv i mere end 10 år. Oh well, det går nok alligevel. Der bliver sparet knaster sammen så familien kan få et hus.

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 54 gæster