Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69646 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1604
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1602

Følg bodybuilding.dk på

Larmende nabo, bliver sindssyg

Udskriv emne

Debat om løst & fast

Tilbage til Off topic

Har en nabo der larmer ekstremt meget ved bl.a. at snakke højt, trampe i gulvet osv. Har klaget, men det hjælper ikke. Jeg bruger lige nu ørepropper fra apoteket, og selvom de tager ca. 90%, er der altså stadig 10% tilbage til at vække mig. Hvad kan man ellers gøer for at lukke støjen ude? Har tænkt på at købe et høreværn, tror I det ville hjælpe? Ville bruge det sammen med ørepropperne for max sleep gainz

Gerne kom med bud / tips / tricks
Tak!!!!

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Jeg ville lave en piss disc. Fyld en tallerken eller frisbee med gult saftevand og smid det i fryseren. Derefter er det bare med at køre den ind under hans dør :whistle:
Gentag indtil ønskede effekt er opnået..

Bonus point hvis du fryser en note der fortæller at han skal holde sin kæft ind i svineriet

Kelto10 skrev:Har en nabo der larmer ekstremt meget ved bl.a. at snakke højt, trampe i gulvet osv. Har klaget, men det hjælper ikke. Jeg bruger lige nu ørepropper fra apoteket, og selvom de tager ca. 90%, er der altså stadig 10% tilbage til at vække mig. Hvad kan man ellers gøer for at lukke støjen ude? Har tænkt på at købe et høreværn, tror I det ville hjælpe? Ville bruge det sammen med ørepropperne for max sleep gainz

Tak!!!!

Larm endnu højere end ham. (gerne når/hvis du ved han sover/slapper af)

Du kunne være heldig det får ham til at indse hvor irriterende en støjende nabo er. Du har jo ikke det store at tabe på det da de ansvarlige for ejendommen tilsynladende er ligeglade med støjklager

Reputation point: 15

Who am I skrev:
Kelto10 skrev:Har en nabo der larmer ekstremt meget ved bl.a. at snakke højt, trampe i gulvet osv. Har klaget, men det hjælper ikke. Jeg bruger lige nu ørepropper fra apoteket, og selvom de tager ca. 90%, er der altså stadig 10% tilbage til at vække mig. Hvad kan man ellers gøer for at lukke støjen ude? Har tænkt på at købe et høreværn, tror I det ville hjælpe? Ville bruge det sammen med ørepropperne for max sleep gainz

Tak!!!!

Larm endnu højere end ham. (gerne når/hvis du ved han sover/slapper af)

Du kunne være heldig det får ham til at indse hvor irriterende en støjende nabo er. Du har jo ikke det store at tabe på det da de ansvarlige for ejendommen tilsynladende er ligeglade med støjklager

Har jeg prøvet, men vedkommende larmer bare endnu mere.

Har brug for forslag til at dæmpe støjen. Tror I et høreværn ville kunne hjælpe?

Det stinker at have en larmende nabo.

Pragmatisk løsning er, som du har gjort, hørepropper. Høreværn (alt afhængig) vil måske nuppe lidt mere, men ikke nok gætter jeg på. Med ørepropper er du nede i et lydniveau hvor det ikke så meget er lydniveauet, men derimod "indholdet" der formodentlig driver din gene.

Mht. løsning kan du evt. prøve med forskellige maskeringsmetoder. Noget lyd der har relativt bredt frekvensspektre såsom løbende vand, hav/bølgebrus, regn etc. kan være ret effektivt. Du kan formodentlig finde playlister på spotify der kan holde dig kørende natten over. Altså afspil behagelig lyd for at maskere naboen. Kombiner evt. med hørepropper.

Ikke ideelt, men brugbart indtil du får ham lukket ned.
Sidst rettet af SoS 13. maj 2015, 22:45, rettet i alt 2 gange.
This is a Rouchefoucauld. The thinnest water-resistant watch in the world. Singularly unique, sculptured in design, hand-crafted in Switzerland, and water resistant to three atmospheres. This is 'the' sports watch of the '80s
Brugeravatar

Reputation point: 75

Geografisk sted: US

Logbog: Vis logbog

Personligt elsker jeg lydspor fra film/serier jeg har set tusind gange før. Lav volume og timer på pc/tv.

Har du forsøgt at gå i dialog med ham eller er han uden for (pædagogisk) rækkevidde?
Brugeravatar

Reputation point: 235

Geografisk sted: Vesterbro

Styrkeliste
- Bænkpres: 9.00
- Squat: 18.00
- Dødløft: 27.00

Kostplan: Vis kostplan

Bestil 3-400 prostituerede til ham dagligt i 4 dage. Bestil desuden fast food, møder med forsikring, osv.

Bulletproof.
Brugeravatar

Reputation point: 55

Styrkeliste
- Bænkpres: 240.00
- Squat: 305.00

Ring efter politiet. Der er vel grænser for hvor meget man må larme?
Normalt vil jeg sgu ikke ha særlig stor tålmodighed hvis det er så omfattende et problem for dig og han er ligeglad i så høj grad. God gammeldags tæsk er desværre udelukket da I er naboer, men som der flot står ovenfor også, så ødelæg hans liv. Tilmeld ham al muligt pis. Smid annoncer op alle vejne med at han har nogle billige koncertbiletter til salg, få ham signet op til alle mulige ting. Det værste er bare, som men kneppelsuppen, at han kan gøre gengæld ad samme dur.

Prøv at spørg evt andre naboer om de har samme problemer, og så kan I evt sammen lægge pres på manden.
Brugeravatar

Træner her: Fitness World Kolding

Styrkeliste
- Bænkpres: 115.00
- Squat: 130.00
- Dødløft: 140.00

Hvilke hørepropper bruger du? Silikonehørepropper fra Matas fjerner meget mere støj end de gule skumpropper.

Hvordan er din døgnrytme i forhold til din nabos?
Brugeravatar

Reputation point: 245

Træner her: The Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 165.00
- Squat: 210.00
- Dødløft: 215.00

salt skrev:Hvilke hørepropper bruger du? Silikonehørepropper fra Matas fjerner meget mere støj end de gule skumpropper.

This. Men pas på man bliver afhængig af dem.
Brugeravatar

Reputation point: 490

Træner her: Ultimate Gym

Indbring sagen for huslejenævnet.

Reputation point: 45

Styrkeliste
- Bænkpres: 7.00
- Squat: 9.00
- Dødløft: 13.00

I ain't a killer but don't push me revenge is like the sweetest joy next to getting pussy
Brugeravatar

Reputation point: 205

Geografisk sted: 5550 Langeskov

Træner her: OBBC

SoS skrev:Det stinker at have en larmende nabo.

Pragmatisk løsning er, som du har gjort, hørepropper. Høreværn (alt afhængig) vil måske nuppe lidt mere, men ikke nok gætter jeg på. Med ørepropper er du nede i et lydniveau hvor det ikke så meget er lydniveauet, men derimod "indholdet" der formodentlig driver din gene.

Mht. løsning kan du evt. prøve med forskellige maskeringsmetoder. Noget lyd der har relativt bredt frekvensspektre såsom løbende vand, hav/bølgebrus, regn etc. kan være ret effektivt. Du kan formodentlig finde playlister på spotify der kan holde dig kørende natten over. Altså afspil behagelig lyd for at maskere naboen. Kombiner evt. med hørepropper.

Hvis det bare var folk der snakkede højlydt (som min tidligere nabo) - nu er det en, som render rundt og tramper hårdt i gulvet med vilje fordi jeg har klaget over hende. Dvs. tunge, højlydte bump midt om natten når hun skal ud og skide. Det vækker mig hver gang, og ørepropperne hjælper ikke nok. Har silikoneørepropper til 60 kr., køber ca. 4 nye pakker om måneden, men de tager ikke støjen!
Har virkelig brug for noget i stil med et høreværn. Prøvede i går at sove med ørepropper + headset med musik i, men kunne ikke falde i søvn pga. musikken...

Det lyder jo fuldstændig sindsygt. Frygtelig situation du er havnet i.
Brugeravatar

Styrkeliste

Kelto10 skrev:

Hvis det bare var folk der snakkede højlydt (som min tidligere nabo) - nu er det en, som render rundt og tramper hårdt i gulvet med vilje fordi jeg har klaget over hende. Dvs. tunge, højlydte bump midt om natten når hun skal ud og skide. Det vækker mig hver gang, og ørepropperne hjælper ikke nok. Har silikoneørepropper til 60 kr., køber ca. 4 nye pakker om måneden, men de tager ikke støjen!
Har virkelig brug for noget i stil med et høreværn. Prøvede i går at sove med ørepropper + headset med musik i, men kunne ikke falde i søvn pga. musikken...

Er hun helt skudt i hovedet? Er hun et onenightstand du har ignoreret, og nu vil hun tage hævn? Hun må da næsten være ude efter dig personligt, så lidt som en støjklage kan da ikke være nok til at trigger i den kaliber...
When in doubt, remove shirt, flex, repeat.
Brugeravatar

Reputation point: 130

Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Squat: 100.00
- Dødløft: 180.00

Kelto10 skrev:

Høreværn vil som sagt ikke nødvendigvis være bedre/mere effektivt. Se på det der hedder NRR rating, højere tal er bedre. Du kan få ørepropper op til 33dB - omkring det samme som div. høreværn. Mener silicone plugs er omkring 25dB. Du kan evt. prøve med både høreværn og ørepropper. NRR er ikke en 100% præcis gengivelse af hvor effektivt dæmpningen er, men det kommer tæt på.

Musik er ikke anbefalelsesværdigt til formålet (individuelle forskelle ignoreret her). Maskeringen ikke konstant, og det meste musik har tilpas med variation til at det, som du oplevede, krævede din opmærksomhed.

Tror din opmærksomhed på støjen er værre end selve lydniveauet, ikke noget nemt problem.
This is a Rouchefoucauld. The thinnest water-resistant watch in the world. Singularly unique, sculptured in design, hand-crafted in Switzerland, and water resistant to three atmospheres. This is 'the' sports watch of the '80s
Brugeravatar

Geografisk sted: US

SoS skrev:
Kelto10 skrev:

Høreværn vil som sagt ikke nødvendigvis være bedre/mere effektivt. Se på det der hedder NRR rating, højere tal er bedre. Du kan få ørepropper op til 33dB - omkring det samme som div. høreværn. Mener silicone plugs er omkring 25dB. Du kan evt. prøve med både høreværn og ørepropper. NRR er ikke en 100% præcis gengivelse af hvor effektivt dæmpningen er, men det kommer tæt på.

Musik er ikke anbefalelsesværdigt til formålet (individuelle forskelle ignoreret her). Maskeringen ikke konstant, og det meste musik har tilpas med variation til at det, som du oplevede, krævede din opmærksomhed.

Tror din opmærksomhed på støjen er værre end selve lydniveauet, ikke noget nemt problem.

Har aldrig før haft problemer med støj, men det startede for lidt over et år siden hvor en af mine naboer hørte fjernsyn på fuldt volumen, hvor der var en komiker der pustede i miccen hvert andet sekund, det drev mig fuldstædig vanvittig. Derfra er min støjtolerance styrtdykket. Men jeg bor også et sted med mange sociale tabere, og jeg bliver tæt vækket kl. 6 om morgenen når de står op og begynder at råbe af hinanden etc. Er kommet til det punkt hvor jeg skal have fuldstændig ro om natten når jeg skal sove - kan ikke sove selv med den mindste lyd! I det sidste 1½ år har det stort set været umuligt for mig at gå i seng før kl. 23-24, og jeg får simpelthen ondt i ørene af at mase de skide ørepropper ind. Desuden har jeg vågnet 2-3 gange om natten hver nat de sidste ca. 5 måneder, og nogle gange vågner jeg op fordi jeg drømte om en nabo der trampede eller råbte eller hvad de nu laver... og det er altså ikke fordi jeg er specielt sensitiv, er bare blevet "drevet vanvittig" af at skulle finde mig i tabere og deres larm gennem så lang tid.

Jeg vil prøve at kigge på nogle høreværn, ved du hvor man kan prøve nogle henne?

Kelto10 skrev:
SoS skrev:
Kelto10 skrev:

Har aldrig før haft problemer med støj, men det startede for lidt over et år siden hvor en af mine naboer hørte fjernsyn på fuldt volumen, hvor der var en komiker der pustede i miccen hvert andet sekund, det drev mig fuldstædig vanvittig. Derfra er min støjtolerance styrtdykket. Men jeg bor også et sted med mange sociale tabere, og jeg bliver tæt vækket kl. 6 om morgenen når de står op og begynder at råbe af hinanden etc. Er kommet til det punkt hvor jeg skal have fuldstændig ro om natten når jeg skal sove - kan ikke sove selv med den mindste lyd! I det sidste 1½ år har det stort set været umuligt for mig at gå i seng før kl. 23-24, og jeg får simpelthen ondt i ørene af at mase de skide ørepropper ind. Desuden har jeg vågnet 2-3 gange om natten hver nat de sidste ca. 5 måneder, og nogle gange vågner jeg op fordi jeg drømte om en nabo der trampede eller råbte eller hvad de nu laver... og det er altså ikke fordi jeg er specielt sensitiv, er bare blevet "drevet vanvittig" af at skulle finde mig i tabere og deres larm gennem så lang tid.

Jeg vil prøve at kigge på nogle høreværn, ved du hvor man kan prøve nogle henne?

Sygt mand...
Brugeravatar

Reputation point: 200

Styrkeliste
- Bænkpres: 170.00
- Squat: 190.00
- Dødløft: 200.00

find et andet sted at bo.
ingen ønsker at bo med sociale tabere. de forstår ikke selv de gør noget galt.

Reputation point: 60

Geografisk sted: Århus

Styrkeliste
- Bænkpres: 135.00
- Squat: 170.00
- Dødløft: 190.00

Mharritz skrev:find et andet sted at bo.

Det er lettere sagt end gjort :p

Men det sutter meget

Mharritz skrev:find et andet sted at bo.

Jeg havde et studiejob, hvor jeg rådgav disse personer. De bliver ramt af ulykke på ulykke. Når man lærer dem at kende, forstår man hvorfor alt går galt for dem. Det er selvfølgelig kun anekdoter jeg har, men fuck hvor kan nogle altså bare spænde ben for sig selv og andre, helt uden at fatte hvad der gik galt
Brugeravatar

Reputation point: 200

Styrkeliste
- Bænkpres: 170.00
- Squat: 190.00
- Dødløft: 200.00

for mig lyder din situation helt hen i vejret. Man kunne tro du var for sensitiv :) , men det tyder det jo ikke på, men at overboen bare er helt brændt af. Har aldrig hørt om nogen som står op om natten og hopper og danser på gulvet for at provokere. Sin nabo. Har hun ingen ''normal'' hverdag med job osv?

hvis det virkelig står så slemt til. Stakkels dig. Så burde du fortsætte din klagen eller tage en snak med overboen. Har du prøvet at tale med hende på en venlig og pædagogisk måde Det er jo helt hen i vejret at skal sove med noget i ørene.

Hold os lige opdateret omkring situationen. Det er squ en syg historie.

Good luck

Reputation point: 30

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Dødløft: 130.00

Hvis det virkelig er så slemt, så gå da for fanden op og sig:

Hej. Jeg bor nedenunder. Skal jeg være ærlig, så larmer du rigtig meget/ du larmer fucking hele tiden. Så stop dog / er du ikke sød at tænke lidt over dette?
Jeg går med ørepropper dagligt, og nu kan jeg snart ikke holde det ud.

Jeg vil hellere bede dig om det som naboer end at skulle indrive udlejer / politi mm.

Håber du forstår dette, da jeg simpelthen ikke kan holde det ud længere. (Kom evt med eksempler på larmen).

Reputation point: 115

DonLauge skrev:Hvis det virkelig er så slemt, så gå da for fanden op og sig:

Hej. Jeg bor nedenunder. Skal jeg være ærlig, så larmer du rigtig meget/ du larmer fucking hele tiden. Så stop dog / er du ikke sød at tænke lidt over dette?
Jeg går med ørepropper dagligt, og nu kan jeg snart ikke holde det ud.

Jeg vil hellere bede dig om det som naboer end at skulle indrive udlejer / politi mm.

Håber du forstår dette, da jeg simpelthen ikke kan holde det ud længere. (Kom evt med eksempler på larmen).

This!

Du lyder ret konfliktsky, der skal være plads til alle i et lejlighedskompleks. Jeg ville personligt gå derop hele tiden hvis det var mig.

Liverpool skrev:for mig lyder din situation helt hen i vejret. Man kunne tro du var for sensitiv :) , men det tyder det jo ikke på, men at overboen bare er helt brændt af. Har aldrig hørt om nogen som står op om natten og hopper og danser på gulvet for at provokere. Sin nabo. Har hun ingen ''normal'' hverdag med job osv?

hvis det virkelig står så slemt til. Stakkels dig. Så burde du fortsætte din klagen eller tage en snak med overboen. Har du prøvet at tale med hende på en venlig og pædagogisk måde Det er jo helt hen i vejret at skal sove med noget i ørene.

Hold os lige opdateret omkring situationen. Det er squ en syg historie.

Good luck

Nej, hun går bare derhjemme hele dagen med nedrullede gardiner. Kan høre hun laver præcis de samme ting hver dag til præcis den samme tid, altså flytter larmende rundt på møbler, støvsuger osv.

Er ikke konfliktsky, har været oppe og klage flere gange - først benægtede hun at det var hende, og så smækkede hun døren i. Der er store mærker / huller på mit loft fordi jeg har banket med en kost når hun larmede - så larmede hun dog bare endnu mere.

Har snakket med kommunen, men de kan ikke gøre noget. Det er jo helt vanvittigt at man skal finde sig i det her. Mellem kl. 22-23 begynder hun på sin "rutine", hvor hun flytter rundt på alle sine møbler og taber ting på gulvet etc., inden hun går i seng. Så vågner hun flere gange om natten og tramper rundt, vækkede mig kl. 5 i foregårs, hvorefter jeg ikke kunne sove i over en time. Var nede at ringe på hendes dørklokke, men den har hun slået fra. Om morgenen flytter hun så det hele tilbage igen.

Nogle der vil bytte lejlighed? Min udsigt er god :D

Har hun en bil - Skær dækkene op! lort i postkassen osv.

Har du prøvet at klage til din udlejer?
Brugeravatar
Chef-moderator

Reputation point: 470

Geografisk sted: Århus

Træner her: Crossfit Copenhagen - Spartan Mentality CrossFit
Fitness Studiet Østergrave

Styrkeliste
- Bænkpres: 117.50
- Squat: 155.00
- Dødløft: 210.00

Galleri: Vis galleri (8)

Tag plastikposer på sokkerne, køb nogle latex-handsker. Gå op og bank på og smadr hende når hun åbner døren. Jeg var simpelthen blevet voldelig tror jeg. Vil ikke kunne finde mig i det pis så lang tid hvis alle humane måder er afprøvet. Hvis hun evt ringer til politi osv siger du bare du ikke kender noget til det - hun har ingen beviser, og hvis hun siger du har smadret hende fordi hun larmer siger du at der da ikke er nogen der larmer.
Lidt langt ude, men essensen er der. Gør det klart for hende at du ikke finder dig i det pis. Hun er ikke pæn og imødekommende overfor dig, så behøver du heller ikke være det overfor hende.
Brugeravatar

Styrkeliste

zalcos skrev:Tag plastikposer på sokkerne, køb nogle latex-handsker. Gå op og bank på og smadr hende når hun åbner døren. Jeg var simpelthen blevet voldelig tror jeg. Vil ikke kunne finde mig i det pis så lang tid hvis alle humane måder er afprøvet. Hvis hun evt ringer til politi osv siger du bare du ikke kender noget til det - hun har ingen beviser, og hvis hun siger du har smadret hende fordi hun larmer siger du at der da ikke er nogen der larmer.
Lidt langt ude, men essensen er der. Gør det klart for hende at du ikke finder dig i det pis. Hun er ikke pæn og imødekommende overfor dig, så behøver du heller ikke være det overfor hende.

lol

Reputation point: 90

Byt værelse med den der bor over hende.
Også indretter du bare dit eget "træningscenter" bestående af en masse dødløft og smidende med vægtene.

Ellers gaffatape --> Klud med acetone ---> ud i en skov (meget langt væk)-->

Har selv en yderst larmende søster, som tit larmer til kl 3.
Der elsker jeg min beats.
Bare sæt en playliste på.

Fucking orgasme.

Er så afhængig af musik at jeg næsten ikke kan sove uden den =P~ =P~ :mrgreen:

Reputation point: 15

Geografisk sted: Randers

Styrkeliste
- Bænkpres: 67.50
- Squat: 95.00
- Dødløft: 130.00