I den forbindelse har nogle misbrugs "eksperter" og læger ytret sig i medierne og kalder i den forbindelse praksisen for intet mindre end livsfarlig.
jeg har selv ved flere lejligheder prøvet at inhalere sådan en ballon, hvorfor spørsmålet omkring sikkerheden af denne praksis naturligt melder sig.
Umidelbart, har jeg svært ved at tro på disse "eksperters" propaganda, deres argument er at da kroppen har brug for ilt for at overleve
og lattergassen i ballongen IKKE inderholder noget ilt risikkere man at dø af kvælning.
Men helt ærligt, man inhalere en ballongful gas, holder veret så længe man kan, hvorefter man igen trækker vejret i almindelig atmosfærisk luft. med andre ord så lider man samme iltmange som man ville gøre hvis man pustede alt luft ud af lungerne og ventede så længe man kunne med at trække vejret igen....lyder altså ikke dødsens farligt i mine øre.
-Men findes der egentligt nogle lødige undersøgelser, der siger noget om sikkerheden?
-Nogle kloge hoveder der vil byde ind med noget? ( argumenter for jeres påstande tak
)