Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 699
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 696

Følg bodybuilding.dk på

Manglende fremgang i Squat og BP

Udskriv emne

Har du ikke den store praktiske eller teoretiske erfaring, så kom indenfor. Her findes ingen 'dumme spørgsmål'

Tilbage til Begynder forum

Hey der ude,

Jeg har nu bulket for første gang i 3 måneder og har haft okey resultater dog er jeg meget ked af min manglende fremgang i SQ

Jeg startde på 48 kg og jeg er på 48 kg hvordan kan det overhoved lade sig gøre ?

Min teknik er også rigtig dårlig og har prøvet at arbejde med lette vægte de sidste 2 uger for at se om det ikke blev bedre og teknikken er også blevet bedre men mine knæ falder ind når jeg skubber stangen op og jo mere vægt jeg har på jo mere går knæene den gale vej, så her har jeg brug for nogen redskaber, og alligevel undre det mig jeg ikke er blevet stærkere, da jeg startede med styrketræning for første gang kunne jeg tag 70 kg efter 5-6 måneder nu har jeg trænet i 2,5 år. Og for ca 5 måneder siden kunne jeg tage 60-65kg af 4x6 reps, så der noget helt galt, Det er virkelig frustrerende :(

BP har bare stået stille de sidste 4 uger nogen gange kan jeg tage 4x7 reps og andre gange 4x6 reps køre med samme teknik som da jeg havde god fremgang,

mine vægt er gået fra 73 kg til 80,5 og har ligget på 3500-3600 Kcal i snit de sidste 1,5 -2 måneder og det er planen at tage 100-200 kcal fra da vægten er steget lidt for hurtigt.

mine øvrige øvelser

BOR NOV -14 8x48 kg Idag 8x68 kg+ 41%
DL NOV- 14 6x 78 kg Idag 7x90,5 kg +16 %
DB BOR NOV -14 8x18,5 kg Idag 7x28,5 kg +55%
BP NOV -14 8x43 kg idag 6x53,5 kg (har stået stille i 4 uger nu) +25%
DB SKulderpres NOV-14 8x12,5 kg idag 8x17,5 kg +40%
Fansk pres NOV- 14 6x28 kg idag 7x33 kg ( startede på en ny og hårde teknik for 2 uger siden ) +18 %
Carlf Racis NOV -14 8X53 kg idag 8x103,5 kg +95 %

Der er sikkert mange andre ting i gerne vil vide men så spørg gerne

Her er de lette vægte 6x33 kg +6x43 kg
http://youtu.be/ir1gIkovCqc
og Workset 4x6x48kg
http://youtu.be/aM5ZsJy9CK8
Sidst rettet af Taekwondo body 13. feb 2015, 22:11, rettet i alt 1 gang.

Reputation point: 60

Styrkeliste
- Bænkpres: 67.50
- Squat: 80.00
- Dødløft: 110.00

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

prøv at smide en vægtskive under hælene, ser ud som om du har svært ved at holde vægten på dem ;)

Reputation point: 40

Træner her: Mana Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 100.00
- Squat: 100.00
- Dødløft: 125.00

Har du prøvet, at sætte mere vægt på? Det kan sagtens være psyken der driller - ligesom den lidt har gjort i andre øvelser. Måske den manglende fremgang kommer af dette. Vi må snart træne sammen, så får du smidt en 20 rep breathing squat i hovedet efterfulgt af endnu en :mrgreen:
Proud member of Team Fat Ups.
Brugeravatar

Reputation point: 68

Træner her: TarGet Fitness

Styrkeliste
- Bænkpres: 40.00

Hvor tit træner du henholdsvis squat og bænkpres?
Måske har du behov for noget mere variation i kg og reps.

Kunne godt tænke mig at se din squat fra siden? Det du selv nævner med at knæene falder ind synes jeg ikke ser så grelt ud på de videoer du har lagt op. Kunne tilgengæld godt tænke mig at se stangens bane. Ser lidt ud som om du løfter mere og mere med ryggen jo mere træt du bliver (altså læner dig mere og mere fremad).
Brugeravatar

Reputation point: 45

Styrkeliste
- Bænkpres: 65.00
- Squat: 110.00
- Dødløft: 115.00

Kostplan: Ingen kostplan

Der er flere af dine sæt hvor føderne peger en smule for meget ud af. Knæ og fod skal pege i samme retning, det synes knæet godt om.

Der er flere af dine sæt hvor du flytter vægten over mod venstre ben balancen over på venstre ben. Se andet billed (den smed dem ind i den omvendte rækkefølge). Når du så kommer op efter at have løftet skævt er du ved at miste balance første billed. Jeg tror (ikke ved) at de to ting hænger sammen. Du bør lave øvelsen foran et stort spejl hvor du kan se dig selv under hele bevægelsen. Så kan du se om hvad knæene laver og om overkroppen holder sig i center. Og så på med de korte rør, du skal kunne se hvad du laver. Specielt hvis du er i tvivl om din teknik.

Hvis du gerne vil have at jeg fjerne billederne senere, smidder du bare en pm.
Vedhæftede filer
temper3.png
temper2.png
Brugeravatar

Reputation point: 85

Logbog: Ingen logbog

Gi Joe Ja det kunne være en mulighed men tror bare problemet er støre, men vil da prøve om det hjælper lid på balancen

CarliWali, Ja har prøvet med mere vægt også er tekniken helt af H til og selv med 48 kg var mine ben helt færdige på de sidste reps,
Så håber du kommer til Ringsted i den nærme fremtid :)

Banana

Det er B2B så BP og SQ er 2 gange om ugen
og der er en video på mil log på side 9 den 16 Jan nr 2 link der er fra begge sider
og ja det kan godt passe jeg prøver at løfte med ryggen når gassen går af selv om jeg virkelig prøver,

Udgaard

Ved godt de drejer meget men kan ikke komme lige så langt ned, ov hvis jeg retter fødderne mere ligeud så drejer de automatisk
når jeg kommer i bund,

Nej det er det næste problem, det er balancen, og ved ikke hvad jeg gør galt, men det er værst med balacen når jeg løfter lette vægte altså 28-33 kg

i øvrigt mærker jeg ikke altid aktivitet i røven og baglår, idag var det kun fårlår og en lille smugle baglår, men lidt med forskel og det sikkert også fordi jeg ikke har styr på teknikken

Styrkeliste

Taekwondo body skrev:Ved godt de drejer meget men kan ikke komme lige så langt ned, ov hvis jeg retter fødderne mere ligeud så drejer de automatisk
når jeg kommer i bund,

Er din læg muskel stiv? I så tilfælde kan den godt være for kort i forhold til hvor langt du går ned. Hvis den er så begynd at strække den ud et par gange om ugen eller mere. Hold strækket i 30-40 sek. Men gør det forsigtigt ellers giver du bare dig selv en skade. Og lav let udstrækning af den inden du squatter.
Brugeravatar

Reputation point: 85

Udgaard skrev:
Taekwondo body skrev:Ved godt de drejer meget men kan ikke komme lige så langt ned, ov hvis jeg retter fødderne mere ligeud så drejer de automatisk
når jeg kommer i bund,

Er din læg muskel stiv? I så tilfælde kan den godt være for kort i forhold til hvor langt du går ned. Hvis den er så begynd at strække den ud et par gange om ugen eller mere. Hold strækket i 30-40 sek. Men gør det forsigtigt ellers giver du bare dig selv en skade. Og lav let udstrækning af den inden du squatter.

har aldrig været opmærksom på læggen inden jeg Squater så det må jeg prøve, ellers laver jeg lidt let opvarmning som jeg har set på youtube

Styrkeliste

Taekwondo body skrev: laver jeg lidt let opvarmning som jeg har set på youtube

Hvis at du dyrker TKW er du vel ret smidig? :wink:

Btw. nu har jeg set et par af dine squat klip igennem. Der er nogle ting som at svære at se pga vinklen. Et klip fra siden ville være rart.

Ud fra de klip jeg har set ser du ud til at være ganske smidig. Det er højest sandsynligt ikke mobilitet der hæmmer dig men din positionering. Ej heller er der behov for skiver under hælen umiddelbart.

Istedet synes jeg at du skulle prøve med følgende fremgang:

1) find en tynd elastik og læg om knæene, lige over knæskallen er fint (Fitness elastik med håndtag eller tyndere)
2) Gå ud med stangen
3) Spænd hårdt i røven og maven som skulle du slås i den ( Ikke bare spænde, men spænd imod et slag for at trække din brystkasse ned)
4) Hold det spænd hele vejen ned og op imens at du presser mod den tynde elastik.

Prøv at hold det hele vejen igennem og ellers så slip det når at du ånder ud i toppen, for så at finde det igen.

kør det eventuelt igennem uden vægt og støt dig til en dørkam.
The World will look up and shout; "Save Us" and I'll whisper..."NO..."
Brugeravatar

Reputation point: 790

Geografisk sted: Migrant

Styrkeliste
- Bænkpres: 155.00
- Squat: 222.50
- Dødløft: 255.00

Er stoppet med taekwondo da jeg fik en skade så stoppede men er stadig lidt smidig måske:-)

Jeg har en video på side9 i min log fra den 16 jan det er også optaget fra siden.

Jeg vil prøve med elastik har hørt om det før så jeg må ud og investere. Hvad hedder det? Squat elastik?

Styrkeliste

Taekwondo body skrev:Er stoppet med taekwondo da jeg fik en skade så stoppede men er stadig lidt smidig måske:-)

Jeg har en video på side9 i min log fra den 16 jan det er også optaget fra siden.

Jeg vil prøve med elastik har hørt om det før så jeg må ud og investere. Hvad hedder det? Squat elastik?

Theraband elastikker er gode til det. Den blå.
It's all about them titties!!
Brugeravatar

Reputation point: 530

Geografisk sted: Odense

Træner her: OBBC

Styrkeliste
- Bænkpres: 170.00
- Squat: 200.00
- Dødløft: 242.50

Hvor bor du henne af i landet?

Synes virkelig du prøver og virker ret seriøs med din træning.

Tænker der måske er en herinde der gider bruge 1 time med dig og ret lidt ind..

Personligt er jeg ikke selv træner, men har haft nogle venner igennem som alle squatter 120+..
Vil gerne kigge på dig hvis du bor tæt på Ballerup.

Jeg synes VPN rammer sømmet lige på. Du burde finde dig nogen, som kan hjælpe dig hands on. Både med din teknik, men også din arbejdsmoral. Sidstnævnte har vi snakket om før i et tidligere lign. topic.
Pind - Since light travels faster than sound, some people may appear bright until you hear them speak.

Opnå dine resultater:
Facebook:Isaksen Fitness - Personlig Træning, Coaching & Kostvejledning
Hjemmeside: www.isaksen-fitness.dk
Brugeravatar

Reputation point: 502

Geografisk sted: Svendborg

Træner her: Performance Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 255.00
- Dødløft: 230.00

jeg havde lidt de samme problemer i starten med squat :) - kan ikke forklare det men synes denne her udstrækningsrutine har hjulpet en del :
https://www.youtube.com/watch?v=3wvLWrR8RTg

Træner her: Mana Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 100.00
- Squat: 100.00
- Dødløft: 125.00

Disko-D skrev:
Taekwondo body skrev:Er stoppet med taekwondo da jeg fik en skade så stoppede men er stadig lidt smidig måske:-)

Bare så jeg helt med, den skal bruges under squat for at undgå mine knæ falder ind under løft ikk?

Styrkeliste

Meld dig ud af dit hjemmegym og ind i en klub hvor man løfter vægte.

Reputation point: 140

Træner her: HGVS

Styrkeliste
- Bænkpres: 1.00
- Squat: 1.00
- Dødløft: 1.00

VPN skrev:Hvor bor du henne af i landet?

Synes virkelig du prøver og virker ret seriøs med din træning.

Tænker der måske er en herinde der gider bruge 1 time med dig og ret lidt ind..

Personligt er jeg ikke selv træner, men har haft nogle venner igennem som alle squatter 120+..
Vil gerne kigge på dig hvis du bor tæt på Ballerup.

Jeg nogen jeg snakker med som jeg også har trænet med dog ikke på min ben ryg dag, men det skal nok komme:-)

Men er fra midt/Vestsjælland men er villig til at komme til Ballerup hvis det er, du har tid,
Og mener også jeg tager min træning okey seriøst, de gange jeg har droppet en træning kan tælles på en hånd de sidste 2 år.. og ligger samme energi i sq som de andre øvelser som ellers ser ganske fint ud. Mit problem har været konstant fokus på cutting, i stedet for at ride på de fede begynder gains:-)

Styrkeliste

Jeg har fået indtrykket af, at han tager sin træning temmelig seriø'st, og rent faktisk presser sig selv, endda mere end jeg troede før jeg mødte ham. Jeg tænkte med det samme, at det kunne være problemet... Bare info til dem, der tror han ikke presser sig selv :)
Proud member of Team Fat Ups.
Brugeravatar

Reputation point: 68

Træner her: TarGet Fitness

Styrkeliste
- Bænkpres: 40.00

Taekwondo body skrev:
Disko-D skrev:

Bare så jeg helt med, den skal bruges under squat for at undgå mine knæ falder ind under løft ikk?

Jep.

Pind og jeg varmede op forleden i PG med nogle øvelser for at få ens glutes til at skyde i squat.

Hvis at du bor på midt sjælland er der en god klub ved Peter Olsen
The World will look up and shout; "Save Us" and I'll whisper..."NO..."
Brugeravatar

Reputation point: 790

Geografisk sted: Migrant

Styrkeliste
- Bænkpres: 155.00
- Squat: 222.50
- Dødløft: 255.00

Taekwondo body skrev:
Disko-D skrev:

Den skal ikke bruges i dine topsæt. den skal bruges som opvarmning. kan både gøres uden vægt, i goblet squat og i normal squat med en lille smule vægt på.

som jeg skrev i din sidste post brugte jeg denne og det tog mig 1-2 uger at slippe af med knee caving. brugte den uden stang og med en lille smule vægt på.

her er 2 videoer, en uden vægt og en i goblet squat:

Brugeravatar

Reputation point: 189

Styrkeliste
- Bænkpres: 90.00
- Squat: 155.00
- Dødløft: 175.00

ja overvejer den vægtløfterklub i Slagelse, om ikke andet så bare en ankelt måned ville sikkert være godt for min teknik,
men ville nu hellere finde en trænings partner hvis jeg kunne vælge,

Mener da også jeg tager min træning ganske seriøst og giver den alt hvad jeg har i mig, mener på ingen måder jeg ligger og feder den :) Her er fx 4x53 kg og til sidst 1x48 kg http://youtu.be/szlizceO9Wc beklager det dårlige lys håber det kan bruges

Jeg ville måske kunne tage en gentagelse mere i den første med 7 reps (53kg) og en mere i det sidste sæt med (48 kg) men i resten var det helt sikkert den sidste.

Og jeg vil få fat i de elastikker der :)

Styrkeliste

Virkelig svært at se noget bagfra..

Måske du kan have gavn af mere knæ vandring? Ser umiddelbart ud til det er nærmest ikke eksisterende? Tager jeg fejl?

Så er der nye skud, fra de efter spurgte vinkler

Det er tydeligt jeg falder bagover men med den lave vægt falder mine knæ ikke ind,
Jeg har også en trang til at krumme ryggen for at undgå at falde bagover

33 kg
http://youtu.be/RhW_9F846XA

43 kg
http://youtu.be/3HmB0MtpVbw

Håber de kan bruges så jeg kan få det rettet ind og få teknikken i top

Styrkeliste

Ummidelbart ser jeg du har for meget vægt på hælene..
Der udover skal du åbne op i hoften.. Så du sætter dig ned mellem benene i stedet for på dem ? giver det mening ?

https://www.youtube.com/watch?v=RMiUGntxiD4

Se evt. hvor hans balance er, den er mere "midt" i foden end på hælen.

Taekwondo body skrev:Så er der nye skud, fra de efter spurgte vinkler

Det er tydeligt jeg falder bagover men med den lave vægt falder mine knæ ikke ind,
Jeg har også en trang til at krumme ryggen for at undgå at falde bagover

33 kg
http://youtu.be/RhW_9F846XA

43 kg
http://youtu.be/3HmB0MtpVbw

Håber de kan bruges så jeg kan få det rettet ind og få teknikken i top

Det ser ud til at du har vægten 100 % på hælen, hvilket er helt forkert. Det er også derfor du flere gange får overbalance og er ved at vælte. Vægten på fødderne skal omtrent være fordelt således, at 70% er på hælen, og de resterende 30% på resten af foden, dvs. på yderkanten af foden (der hvor den er i kontakt med gulvet). Vinklen mellem benene skal vel være omkring 30 grader (?), og du skal fokuserer på at sprede knæene udad under hele øvelsens gennemførelse (samtidig med fokus på korrekt vægtfordeling på fødderne). Samtidigt er det fornuftigt at stramme op i coren, og evt. hive stangen lidt ned med hænderne vha. de store rygmuskler - så får man det der krydsspænd, som hjælper godt på balancen og holdningen.

Reputation point: 5

VPN

Det giver bestemt mening, så vil prøve at arbejde med de samme antal kg på Tirsdag, eller skal jeg starte med DB. til jeg har lært at åbne også derefter med stang?

WinnMann

Det føles sådan :)
Ja nu ved jeg hvad jeg skal arbejde på, har hørt om at trække stangen ned det kan være det giver mere mening når jeg komponere denne teknik med træk i stangen, Syntes ellers jeg er god til at spænde op, har altid et godt pump i brystet efter squat,
dog lå jeg mærke til at det spænd jeg har i brystet mister jeg efter første reps, det føles ihvertfald ikke lige så spændt som når jeg trækker stangen ud af racket, og det har vel også noget at sige ?

Styrkeliste

Takewondo, du tænker alt for meget over dit squat. Det du skal nu, er at forsøge at glemme alle de råd og cues du har samlet til dig også begynde at mærke efter.
Cues er meget individuelle, og bestemte cues skal kun gives i bestemte situationer. Det med at man skal have vægten på hælen virker for nogen, men tydeligvis ikke dig, da du overdriver det.

Du skal derfor til at mærke efter om dine glutes og quads arbejder. På vej ned skal du fornemme at du kan bruge din quads til at holde i mod samt at du er i balance. Lad være med at fokuser på om det nu er 50, 60, 70 % på bagfod og vægt på siden etc. glem alt det.
Det samme gør sig gældende når du skal vende vægten, mærk at du er i balance, og mærk at du kan bruge dine quads og glutes. Kan du ikke det, må du prøve at justere på forskellige måder. Når du formår det, garantere jeg at der ryger kg. på den stang lynhurtigt.
Jeg tænker at det derfor er en god ide hvis du dropper at optage dig selv i et stykke tid indtil at du har bedre fornemmelse for squatten.

lykkestrup skrev:Takewondo, du tænker alt for meget over dit squat. Det du skal nu, er at forsøge at glemme alle de råd og cues du har samlet til dig også begynde at mærke efter.
Cues er meget individuelle, og bestemte cues skal kun gives i bestemte situationer. Det med at man skal have vægten på hælen virker for nogen, men tydeligvis ikke dig, da du overdriver det.

Du skal derfor til at mærke efter om dine glutes og quads arbejder. På vej ned skal du fornemme at du kan bruge din quads til at holde i mod samt at du er i balance. Lad være med at fokuser på om det nu er 50, 60, 70 % på bagfod og vægt på siden etc. glem alt det.
Det samme gør sig gældende når du skal vende vægten, mærk at du er i balance, og mærk at du kan bruge dine quads og glutes. Kan du ikke det, må du prøve at justere på forskellige måder. Når du formår det, garantere jeg at der ryger kg. på den stang lynhurtigt.
Jeg tænker at det derfor er en god ide hvis du dropper at optage dig selv i et stykke tid indtil at du har bedre fornemmelse for squatten.

Jeg kan godt følge dig med hensyn til de mange råd og noget virker for nogen men ikke til mig eller omvendt, dog vil jeg sige at jeg har prøvet lidt forskelligt uden held så vil helt sikkert gøre brug af VPN råd omkring at åbne op i hoften og få mere vægt på midten af foden, jeg nød til at bruge de råd jeg får her fra da jeg helt åbenlyst ikke selv er i stand til at løse problemet også som du selv siger mærke efter hvad min krop siger

Styrkeliste

Tilbage til Begynder forum

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 10 gæster