Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69646 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

MC skrev:Det var sku da langt ude - Du kan vel ikke rigtig gøre andet end at snakke med dem. Men vhem fanden er 35-40 år og gør sådan noget?
Hvordan er det helt præcist de mobber?

Pzyrex skrev:Hvor slemt er det lige? Bliver hun meget ked af det?
For så er der vel ikke andet at gøre end at smøre dem et par håndmadder, evt. bring et par venner med :-)

PeterHejleJensen skrev:Pzyrex skrev:Hvor slemt er det lige? Bliver hun meget ked af det?
For så er der vel ikke andet at gøre end at smøre dem et par håndmadder, evt. bring et par venner med :-)
HØRT! Kan din åndsforladte mennesker ikke holde sig fra damen, så må De føle

Bay skrev:PeterHejleJensen skrev:Pzyrex skrev:Hvor slemt er det lige? Bliver hun meget ked af det?
HØRT! Kan din åndsforladte mennesker ikke holde sig fra damen, så må De føle
Mobning er helt sikkert forkert og bør ikke finde sted, men vold er bare ikke løsningen på problemet...

Akker skrev:He he, der var da nogle kreative forslag til hvad man kan gøre.
Men nej, tror ikke på at vold løser noget, andet end som en aller-aller-sidste udvej, men ikke noget man kan bruge i dette tilfælde.
Løfte mere end dem i bænkpres? Ja, det kunne da være en ide, og sikkert også noget der kunne få dem til at holde kæft, bare jeg kiggede på dem så. Desværre er der altså lidt langt fra mine 87,5kg max., til deres 130-140+ kg som de kan løfte i sæt - Ellers et kreativt forslag Misterhamper.
Ledelsen af centret vil vi helst undgå at blande ind i det, men det kan jo blive nødvendigt hvis ikke de 2 "knægte" vil lytte til fornuft. Men vi er jo voksne mennesker, eller burde i hvert fald være det, der bør kunne ordne sagen indbyrdes, uden at drage andre ind i det.
Det er jo lidt blandet det der siges til hende.
Den absolut venligtsindede del af det, kan f.eks. være en bemærkning om, at det er "snyd" mht. kvinder der tager bænkpres, de har det meget lettere, for de skal jo ikke have stangen så langt ned.
Se, den slags er jo ganske harmløst og morsomt, og hvis det alene var bemærkninger af den type, så ville der ingen problemer som helst være. Men de står jo ikke alene, og sammen med de mere ondsindede (selvom de måske ikke direkte er sagt i en ond mening, men mere for at være morsom, men det er bare at være morsom på andres bekostning, og så bliver det altså ondt) bemærkninger, så ender det med at man heller ikke synes det er sjovt at høre på den type ellers i sig selv sjove bemærkninger.
Den mere ondsindede type af bemærkninger, går særligt på hendes størrelse, og kunne f.eks. være:
"Er du sikker på du er i stand til at få den røv med op igen" (når hun squatter).
"Gå du over og løb i en time" (underforstået: det har du mere behov for end at styrketræne).
"Er det nu Christa eller Christian du hedder?", eller simpelthent bare kalde hende for Christian.
Og mere i den dúr.
Og så er det jo sådan med mobningens væsen, at selvom man måske nok kan overhøre det nogle gange, og man måske også synes at det i sig selv er latterlige og ikke-værd-at-beskæftige-sig-med bemærkninger, så borer de sig altså ind som små pile når man skal høre på dem igen og igen og igen og ... igennem længere tid.
Nu er de så også begyndt at gå på hende med hvordan min den ene søn, som altså også træner deroppe, ser ud.
Og ja, han ser frygtelig ud, det synes vi også, men sålænge der ikke er nogen problemer med ham, han passer sin skole, laver sine lektier, hænger ikke ude sent om aftenen og generer, eller det der er værre, andre mennesker, stjæler ikke, kaster ikke med brosten, osv., så må han for vores skyld se ud som han har lyst til, når han er i sine egne sociale sammenhænge så at sige.
Men de dømmer ham på udseendet, spørger hende, men kun hende, ikke mig, om vi ikke har styr på ham siden han ser sådan ud.
Når hun så spørger dem, om hvorfor de siger det til hende, ikke til mig, eller hvorfor de ikke måske siger lidt til ham selv, så siger de bare at det jo ikke ville være sjovt.
Og det der jo også er så svært med det, det er at det jo i virkeligheden er en frygtelig gang præ-pubertært skolegårds-mobberi de har gang i, og hvad fanden gør og især siger man så, når der er tale om et par såkaldt voksne mænd, men man mest har lyst til at behandle dem som man ville behandle et børnehave- eller skolebarn (men allermest lyst til at smøre dem et par på låget) der heller ikke kan opføre sig ordentligt overfor de andre børn. Men det ville jo sikkert ikke falde i god jord, og sandsynligvis bare få dem til at sætte forsvars-paraderne op med det samme.
Hvorfor de gør det?
Tjae, mit gæt er at der er flere ting involveret, bl.a., hvilket jo er typisk for mobbere, lavt selvværd, og så går man på en der er eller kan være et let offer.
Tror også der kan være noget med, at de har rigtigt svært ved at tackle, at der er en kvinde der "tillader sig" at bevæge sig ind på, hvad de opfatter som, deres domæne - træning med stænger og håndvægte.
Der er kun én anden kvinde/pige i centret der gør det, og hun har dels været med i rigtigt mange år, så hun er bare en del af stedet, dels så arbejder hun deroppe. Det har hun så ikke altid gjort, og jeg ved at hun så også bliver drillet noget, men enten så påvirker det ikke hende så meget, eller også er drilleriet ikke på samme niveau. Det ved jeg ikke og det er egentligt også ligegyldigt, jeg er nødt til at forholde mig til hvordan det påvirker min kæreste.
Og i går var det blevet for meget for hende.
Hun havde i forvejen haft en rigtig dårlig vejning, og var ked af det (har hun selv skrevet om i sin logbog), og da de så kom med nogle af de dumme bemærkninger, så kunne hun ikke håndtere det og måtte gå ud i omklædningen. Det endte med at hun droppede selve træningen (var så også sidste dag i denne cyklus), men hun ville lige løbe i 20 min. (gør hun for det meste efter styrketræningen). Da hun kommer ud fra omklædningen, kan hun ikke undgå at gå forbi hvor de sidder. Idet hun går forbi siger de sådan "shyyy" til hinanden. Da hun ignorerer dem, kommer der så bemærkningen; "Orv, hun er godt nok sur i dag" og lige bagefter så bemærkningen om at løbe i en time.
Det er simpelthent bare så barnligt som det overhovedet kan være.
Men jeg må jo prøve at snakke med dem, på en måde så de forhåbentligt kan forstå hvor meget skade de egentlig kan gøre, og i dette tilfælde gør, ved deres barnagtige opførsel.

Bay skrev:Mobning er helt sikkert forkert og bør ikke finde sted, men vold er bare ikke løsningen på problemet...
Kan lige se det for mig, hvis du mens de ligger med 140 kg og skal til sidste rep, går hen og holder på stangen mens de har den nede ved brystet, og spørger: "Hvorfor er det du mobber min kæreste?". 

S.K skrev:Bliver godt nok gal i skralden over at høre hvordan de snakker til hende, må jeg sige.
I første omgang bør du gå hen til dem når de sidder sammen, og sige noget ala - Hør lige her, jeg vil meget gerne at i fremover vil lade værre med at kommentere min kæreste, eller allerhelst overhovedet at snakke til hende fordi hun finder det meget nedladende og har det ikke godt med at være heroppe pga. det. Hun træner her af en grund, og den er hun godt klar over, så behøver hun ikke få det smidt i hovedet af andre folk hver dag som kun kan sige det med en tone som generer. Det håber jeg i kan forstå, for i ville helt sikkert heller ikke have det godt i hendes situation.

S.K skrev:Bliver godt nok gal i skralden over at høre hvordan de snakker til hende, må jeg sige.
I første omgang bør du gå hen til dem når de sidder sammen, og sige noget ala - Hør lige her, jeg vil meget gerne at i fremover vil lade værre med at kommentere min kæreste, eller allerhelst overhovedet at snakke til hende fordi hun finder det meget nedladende og har det ikke godt med at være heroppe pga. det. Hun træner her af en grund, og den er hun godt klar over, så behøver hun ikke få det smidt i hovedet af andre folk hver dag som kun kan sige det med en tone som generer. Det håber jeg i kan forstå, for i ville helt sikkert heller ikke have det godt i hendes situation.

Akker skrev:Tak for jeres interesse, og også en tak fra kærestens side af.
Der er såmænd ikke så meget nyt at fortælle.
Jeg er rent faktisk slet ikke stødt på de 2 "herrer" siden, og min kæreste har kun stødt på dem et par gange.
Men de er vist godt klar over at de har fået gjort i nælderne, for de har holdt en temmelig lav profil de par gange hun har mødt dem i centret, og hun har også givet udtryk overfor dem, om end måske ikke helt direkte, så alligevel, at hun så absolut ikke synes deres opførsel har været i orden.
Så det kan jo være, at problemet alligevel er blevet løst.
Det håber vi i hvert fald.

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 114 gæster