Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69646 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1464
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1462

Følg bodybuilding.dk på

Ny Alliance

Udskriv emne

Debat om løst & fast

Tilbage til Off topic

Får "Ny Alliance" din stemme?

Ja! Khader er gud
4
9%
Nej! Jeg er solgt til anden side
10
23%
Nej... Jeg stemmer ikke
4
9%
Måske da, nu må vi se til den tid.
22
50%
Hva fanden er "Ny Alliance?"
4
9%

Stemmer i alt : 44

Og så er der jo hele sagen i det danske land med Khaders exit fra de radikale og stiftelsen af det nye parti Ny Alliance (http://www.nyalliance.dk). Hvis partiet får en plads i folketinget (og det går godt i øjeblikket - allerede flere medlemmer end enhedslisten!), så kan det betyde meget for dansk politik.

Så tænkte hellere lige vi måtte have en tråd om det så politisk interesserede folk kunne komme med eventuelle kommentare :)
Brugeravatar

Reputation point: 0

Træner her: The Gym

Styrkeliste
- Squat: 120.00
- Dødløft: 167.50

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Spændende tiltag - bakker alt op der kan få Marianne jelved ud af dansk politik :wink:
Brugeravatar

Spændende at følge dem, men er meget tilbageholdende hvad begejstring osv. angår, vil lige se, hvordan de er vs. tiden..

Men nu er jeg midter/lettere højreorienteret, så glæder mig kun at folk smutter fra jelveds forfærdelige parti.

Politik er jeg dog ikke synderligt interesseret i at diskutere her, da det ofte skaber mere splid end sammenhold i mine øjne :)

men er det ikke noget med at de har udmeldt at de hverken vil være til den ene eller den anden side!? hvordan kan de så på noget tidspnkt blive til noget mere end et af de der små partier der følger med de store!? (ved næsten intet om politik) udover at venstre i virkeligheden ligger til højre :O :D :lol:
Brugeravatar

Geografisk sted: Odense

Træner her: Fitness World Odense

Styrkeliste
- Bænkpres: 115.00
- Squat: 80.00
- Dødløft: 85.00

Kostplan: Ingen kostplan

raider4life skrev:men er det ikke noget med at de har udmeldt at de hverken vil være til den ene eller den anden side!? hvordan kan de så på noget tidspnkt blive til noget mere end et af de der små partier der følger med de store!? (ved næsten intet om politik) udover at venstre i virkeligheden ligger til højre :O :D :lol:

Social demokratiet og venstre skal dumme sig meget for ikke at blive ved med at være de største partier.. Så man skal ikke forvente, at der ud af det blå dukker et parti op der tager hele magten..

Jeg støtter personerne bag og deres foreløbige udmeldinger. Men ligefrem at give dem min stemme på forhånd vil jeg ikke. Den tror jeg bliver hos Venstre.

:wink:
-- Smerte er svaghed der forlader kroppen --
Proteinpulver kreatin weight gainer
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus

Styrkeliste
- Bænkpres: 125.00
- Squat: 110.00
- Dødløft: 140.00

Logbog: Ingen logbog

Jeg stemmer ikke, men jeg må indrømme det er et spændende tiltag.

Geografisk sted: Esbjerg.

Styrkeliste
- Bænkpres: 95.00
- Squat: 105.00

Det bliver diskuteret på P1 lige nu :)
-- Smerte er svaghed der forlader kroppen --
Proteinpulver kreatin weight gainer
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 125.00
- Squat: 110.00

jbh0007 skrev:Spændende tiltag - bakker alt op der kan få Marianne jelved ud af dansk politik :wink:

Marianne helved er en so imo som siger resultatet af fodboldkampe før de skal vises på tv2 for år tilbage. Det tilgiver jeg hende aldrig.. :evil: :evil: :evil: Derudover kan jeg sq heller ikke li' hende politisk... :twisted:

Ps. kom jeg til at lave en stavefejl.. :roll:
Billede
What doesn't kill you makes you stronger..

Log - http://www.bodybuilding.dk/viewtopic.php?t=8097
Brugeravatar
Månedens skribent: April 2007

Geografisk sted: Amager

Træner her: City Fitness

Styrkeliste
- Squat: 130.00
- Dødløft: 200.00

Galleri: Vis galleri (10)

Jacob skrev:Jeg stemmer ikke

Vote or die motherf*cker :twisted:

Personligt synes jeg det er noget af det mest positive der er sket i dansk politik i meget lang tid, og jeg hilser som borgerlig/liberal naturligvis Ny Alliance velkommen og håber på et godt fremtidigt samarbejde med dem i fremtiden. Har overvejet at stemme på dem, men når det kommer til stykket, tror jeg nu alligevel jeg reserverer min stemme til de Konservative.
Sidst rettet af The Juice 8. maj 2007, 21:17, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Moderator

Reputation point: 710

Geografisk sted: Østerbro

Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 155.00
- Dødløft: 225.00

Det er altid spændende med et nyt parti, men om de får min stemme vil tiden vise :lol:

Ligger lidt til højre rent politisk, men politik er først lige begyndt at blive interessant nu hvor jeg har fået stemmeret. :P

Træner her: Klub Herkules Nordborg

Karl Æg skrev:

Personligt synes jeg det er noget af det mest positive der er sket i dansk politik i meget lang tid, og jeg hilser som borgerlig/liberal naturligvis Ny Alliance velkommen og håber på et godt fremtidigt samarbejde med dem i fremtiden. Har overvejet at stemme på dem, men når det kommer til stykket, tror jeg nu alligevel jeg reserverer min stemme til de Konservative.

Jamen jeg er altså ikke 18 endnu :hihi:

Geografisk sted: Esbjerg.

Styrkeliste
- Squat: 105.00

Jacob skrev:
Karl Æg skrev:

Jamen jeg er altså ikke 18 endnu :hihi:

så må du åbentlyst lade livet :lol:

Jeg syntes da at det er fint nok at han smutter fra helved, men altså, jeg kan ikke ane den store forskel fra venstre i "hans" nye parti.
Der skal noget nytænkende til for at det kan komme frem. Ny Alliance er jo bare et parti for muslimer som er højreorienteret, og ikke tør stemme venstre. Men nu når Khader er der kan de stemme på en anden muslim.

Men syntes nu Khader har nogle okay holdninger (på nogle områder), men han stræber for meget efter individualitet.
Billede
Brugeravatar

synes khader er en meget fremadsynet muslim, og at hans personlighed kunne danne et godt forbillede for mange andre, modsat den muslimske folketingskandidat fra enhedslisten.. :shock:

Men ja, hvis en af jer er uenig, så lad os ikke diskutere her, da det vil gå for meget off-topic :)

meget god ide ikke at diskutere politik, det viser sig for det meste at folk er meget uenige..

Men giver dig derimod ret i at Khader er en rigtig fremadsynet muslim. Sådan nogle kunne vi godt bruge nogle flere af i folketinget.
Billede
Brugeravatar

Hvorfor skulle det nu være et problem at diskutere politik? Hvis folk har saglige argumenter for deres holdninger, er der vel ikke nødvendigvis noget problematisk i det?
Brugeravatar
Moderator

Styrkeliste

Karl Æg skrev:Hvorfor skulle det nu være et problem at diskutere politik? Hvis folk har saglige argumenter for deres holdninger, er der vel ikke nødvendigvis noget problematisk i det?

NEJ - Og er folk enige havde vi jo slet ingen debat. DEBAT er SUNDT :wink: Og der findes da ikke noget bedre en end politisk diskution i ny og næ så længe tonen er sober
Brugeravatar

Synes det er fint med et nyt parti... Men det rykker nu slet ikke min stemme hos Dansk Folkeparti.. Og det med deres ide om ny skattereform, den får de vist svært ved at føre ud i livet hvis det kom der til :lol:
George Turner 10x10
Brugeravatar

Geografisk sted: Herning

Træner her: Fitness world Herning

Styrkeliste
- Bænkpres: 115.00
- Squat: 160.00
- Dødløft: 170.00

Diskussion er en god ting, det har jeg altid syntes. Så længe tonen bliver holdt på et ordentligt niveau og så længe folk har saglige agumenter.

Som det tidligere er blevet nævnt så synes jeg egentlig også og Naser Khader er en fremtrædende muslim på en god måde.
Og ja Marianne Jelved er heller ikke lige min kop the, har egentlig ikke så fandens meget imod hende, men har dog aldrig nogen sinde været radikal.

Men jeg synes da helt klart at det er et spændende nyt tiltag, og jeg synes det er værd at bide mærke i hvor mange medlemmer de allerede har.
It's in the blood...

Styrkeliste
- Bænkpres: 105.00
- Squat: 145.00
- Dødløft: 150.00

Har meldt mig ind(og betalt), ikke så meget pga naser, men mere fordi Gitte S, er med. Har tit hørt hende når hun har være i nordjylland og hun har også fået min stemme til europa parlamentet. =D>

Team streetman.dk skrev:Har meldt mig ind(og betalt), ikke så meget pga naser, men mere fordi Gitte S, er med. Har tit hørt hende når hun har være i nordjylland og hun har også fået min stemme til europa parlamentet. =D>

Lyder meget fornuftigt - har også overvejdet det samme. Men ligger normalt lidt længere ude til højre, så vil lige afvente og se hvem der ellers går med (tror der er flere på vej).

Kan meget godt lide Kader, men er spændt på at se hvor radikal han i virklighend er :wink:
Brugeravatar

Er enig med Jbh og mr.street, gitte seeberg har mange fornuftige ting at sige. ærgeligt hun ikke længere er konservativ :)
It's in the blood...

Styrkeliste
- Bænkpres: 105.00
- Squat: 145.00
- Dødløft: 150.00

Trode faktisk at Henriette Kjær, også ville skifte, men det kan være at der lige går en uges tid. Ellers ville Conny H, være en oplagt, men hun er nok for glad for at være minister.

Ellers er det et godt træk fra den radikale udbrydergruppe, der tager det radikale venstres slogan til et helt nyt plan "Vi tror godt du selv kan". Selv Marianne jelved fik lidt tv tid ud af det. Efter ca. 3 ugers debat og overskrifter på enhedslistens Asmaa Abdol-Hamid's tørklæde i folketinget. For ikke at glemme Morten Messersmidt druktur der endte i grøften. Så skulle der jo ske noget nyt i dansk politik og nu har hr og fru danmark noget at snakke om igen!

Både Pia Kjærsgård og Marianne Jelved er vel begge lidt ligesom hende her: http://www.youtube.com/watch?v=P8Aq00yJSxo

Todays Quote:
It is enough that the people know there was an election. The people who cast the votes decide nothing. The people who count the votes decide everything.
~Joseph Stalin

I am so twisted in my positions I leave my enemy lost in competitions.
Billede
Brugeravatar

Bevares, jeg synes da også det er lidt synd, at miste en personlighed som Gitte Seeberg, der virkelig har hovedet skruet rigtigt på, men når hun nu alligevel 'kun' er europaparlamentariker, tror jeg nok lige jeg overlever.
Brugeravatar
Moderator

Styrkeliste

Jeg synes det er et glimrende initiativ

Hvis de peger på en borgerlig statsminister, hvilket man må gå ud fra(?), bliver det ualmindeligt svært for en mere venstreorienteret regering at komme til magten ved næste valg.

Ellers så er ethvert initiativ der kan formindske Dansk Folkepartis indflydelse velkomment!

Det er da fedt nok at khader kan skabe lidt ravage i dansk politik.. Og Tja, som som Statsministeren udtalte kan det komme til nyvalg... Men som han har udtalt vil han støtte anders fog. Så... ER det ikke min kop the... Jeg vil hellere synge "når man ser et rødt flag smelde"
Mere fart.
Brugeravatar

Geografisk sted: Låsby

Træner her: Ry Motions Klub

Ny Alliance vil højst sandsynligt pege på Anders Fogh som statsminister, men kun hvis prognoserne tegner til at VK-regeringen kan blive siddende ved magten. Hvis meningsmålingerne peger på en ventreorienteret regering, tror jeg dog godt man kan forvente, at Khader vil søge mod venstre. Det er en af de mange fordele ved at være midterparti.

Lederen i dagens udgave af Politiken spår, at de Radikale nok bliver tungen på vægtskålen til næste valg - paradoksalt nok eftersom de står til en markant tilbagegang i deres mandatater. Synes umiddelbart det lyder som et plausibelt udfald, hvis Ny Alliance da, som man nok bør forvente, går mod højre og peger på Fogh som statsminister og Dansk Folkeparti får tilstrækkelig tilbagegang til, at deres nuværende samarbejde med regeringen lider for store tab til at have kunne danne flertal. I så tilfælde vil det være op til Marianne Jelved (hvis hun da stadig er formand for de Radikale til den tid) at bestemme hvilken vej magten skal gå. En lidt skræmmende tanke hvis jeg skal være helt ærlig :)

Under alle omstændigheder er jeg helt overbevist om, at det næste folketingsvalg bliver enormt spændende og meget svært at spå om, da der efterhånden er så mange muligheder for alliancedannelse på kryds og tværs af det politiske spektrum, at der nærmest ingen grænser er for, hvem der kunne tænkes at danne flertal.
Brugeravatar
Moderator

Styrkeliste