Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69646 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1495
Medlemmer: 1
Skjulte: 0
Gæster: 1494

Følg bodybuilding.dk på

Ny bærbar PC

Udskriv emne

Debat om løst & fast

Tilbage til Off topic

Min PC er gået på pension og jeg skal bruge mig en ny..

Den skal bruges til almindelig surfing på nettet, meget youtube og billeder osv men ikke noget voldsomt krævende. Den skal også bruges meget til skolearbejde, dvs. noteskrivning, powerpoint præsentationer osv.
Jeg spiller ingen spil på den så det er ligemeget om den kan trække det.

Prismæssigt vil jeg gerne undlade at slippe mere end 5000 kr, men billigere vil jo være lækkert nok.

Skærmstørrelse må helst ikke overstige omkring 14-17 tommer, det bliver for meget lort at slæbe rundt. Min kæreste har en med 14" og den synes jeg er ok passende, men 15,4 er nok meget ok..
Lang batteritid må den gerne have. Min gamle LG havde et lorte batteri, der fra ny af kun kunne holde lidt under 2 timer ...

Overordnet har jeg tænkt mig enten en Asus, en Packard Bell, en Lenovo eller en Sony.

Jeg ved ligeså meget om computere som gennemsnitsbrugeren herinde kender til opdræt af heste på Færøerne, så specs osv. siger mig intet men jeg kan godt regne ud at 2 gHz nok er bedre end 1,8 Ghz (? :lol: ).

Jeg har kigget på den her Sony Vaio med 2,53 gHz processor (det lyder awesome), som også har HDMI udgang hvilket er en fordel hvis jeg skal koble den til fjernsynet f.eks.

http://www.wupti.com/Produkter/Computer ... L1EWI.html

Billede

Lenovo har jeg mest i tankerne fordi jeg mener de er ret driftsikre, men deres design er bare så ... hvordan siger man det pænt.. pisse grimt...
En blind viking med influenza kan smadre omkring 850 vegetarer
Billede
Bodyman,Bodylab
Brugeravatar

Reputation point: 650

Geografisk sted: Hvidovre

Træner her: Workout & Fitness club

Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (18)
Kostplan: Vis kostplan

Har en Lenovo L512, en skolen anbefalede. Den er jeg faktisk meget glad for, og den matcher dine krav :) Holder batteri i 9 timer, har holdt et skoleår uden at tage skade :)
Sidst rettet af NGS 10. jul 2011, 22:57, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar

Reputation point: 140

Geografisk sted: Fyn

Styrkeliste
- Bænkpres: 134.20
- Squat: 155.40
- Dødløft: 206.60

Galleri: Intet galleri

Jeg var selv på jagt efter en 15'' laptop for et halvt års tid siden, og jeg endte med at falde for Asus UL30. Den får topkarakterer alle steder, den holder batteri som meget få andre bærbare, og så kan den fås til ganske fornuftige priser.

Jeg har været super glad for min. Jeg har ikke haft nogen problemer med den overhovedet, og den kører stadig ligeså hurtigt, som da jeg købte den.
Brugeravatar
Månedens skribent: Maj 2010

Reputation point: 573

Ville sige at en HP (Packard Bell) ville være et dårligt køb... Det samme med en Dell :) Men synes at en 14" lyder ideelt til dit forbrug:P

HP pc'er bliver typisk for varme og overophedede, ellers ser deres nye modeller ok ud.. måske overvej den nye serie (Envy)

Dell (har lige solgt en 13" som var helt ny) den gik i stykker flere gange/steder efter pæn behandling osv. og så var designet og materialerne generelt ustabile, det samme med pc'en. Deres kundeservice var langsom.

MIn far har en Acer på 13" som holder 8 timers batteri, men acer har ry for at være dårlig af kvalitet (Hans er også gået i stykker allerede, efter 3 md, men garantien fixede det..)

Men ellers ville jeg nok anbefale en Medion http://aldi.medion.com/md98710/dk/?refPage=medionbanner de plejer at være billige, og har ikke haft problemer med min gamle:)

Ellers er min nye Macbook Pro the shit :king:

Reputation point: 5

Galleri: Vis galleri (1)

Jeg har nemlig også en ide om at dell, hp og acer er noget plastic skrammel man giver til intetanende konfirmander.

Den asus du nævner Czech, den ku godt lyde som et godt valg.
Damens er også en asus og den kører sgu godt.
Billede
Bodyman,Bodylab
Brugeravatar

TheCzech skrev:Jeg var selv på jagt efter en 15'' laptop for et halvt års tid siden, og jeg endte med at falde for Asus UL30. Den får topkarakterer alle steder, den holder batteri som meget få andre bærbare, og så kan den fås til ganske fornuftige priser.

Jeg har været super glad for min. Jeg har ikke haft nogen problemer med den overhovedet, og den kører stadig ligeså hurtigt, som da jeg købte den.

Dem jeg finder af den model kan jeg kun finde i 13 tommer skærm ..
Men den vejer kun 1,5 kg, det er fandme tah shitz!
Billede
Bodyman,Bodylab
Brugeravatar

We play the same game, difference is you never try your best
Brugeravatar

Reputation point: 0

Ah ja, det er en 13,3''. Slip of mind.

Men lækker og let computer der virkelig holder batteri længe. Super at have med på farten og helt lydløs.
Brugeravatar
Månedens skribent: Maj 2010

Reputation point: 573

Rent faktisk er et højt clock (GHz) ikke altid lig med at den er bedre end en med lavere clock.

Eksempelvis, hvis du har en Dual Core med en frekvens på 2 GHz og en Quad Core med en frekvens på 1,8 GHz, så vil quad coren i mange tilfælde slå Dual coren (ikke alle). Men nok om det.

Hvis den kun skal bruges til noter, PP osv. Så er det fordelagtigt at finde noget strømbesparende.
Den nye generation af Intel CPU'er er ret effektive, og få dig et integreret grafikkort, så der ikke skal bruges strøm til det.

Hvilken opløsning skal skærmen have? 1920x1080 ??? Eller er det underordnet ?

Komplett har tit nogle ok tilbud

Geografisk sted: Tune

Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 130.00
- Dødløft: 145.00

Galleri: Vis galleri (6)
Kostplan: Ingen kostplan

Kan helt sikkert anbefale den her!! http://www.compumail.dk/vare-oversigt.p ... 022&type=0 Har selv den mindre udgave! :oops: Og den kan snildt serfer på nettet og lave skolearbejde. Forskellen på den her og den af min er at denne her har en fremragene core i 3 processer hvilket gør at du ikke skal vente på at den Loader og den slags.. :D

Geografisk sted: Vestjylland

Logbog: Ingen logbog

Alex4049 skrev:Ville sige at en HP (Packard Bell) ville være et dårligt køb... Det samme med en Dell :) Men synes at en 14" lyder ideelt til dit forbrug:P

HP pc'er bliver typisk for varme og overophedede, ellers ser deres nye modeller ok ud.. måske overvej den nye serie (Envy)

Dell (har lige solgt en 13" som var helt ny) den gik i stykker flere gange/steder efter pæn behandling osv. og så var designet og materialerne generelt ustabile, det samme med pc'en. Deres kundeservice var langsom.

MIn far har en Acer på 13" som holder 8 timers batteri, men acer har ry for at være dårlig af kvalitet (Hans er også gået i stykker allerede, efter 3 md, men garantien fixede det..)

Men ellers ville jeg nok anbefale en Medion http://aldi.medion.com/md98710/dk/?refPage=medionbanner de plejer at være billige, og har ikke haft problemer med min gamle:)

Ellers er min nye Macbook Pro the shit :king:

Jeg synes det er meget generaliserene!! Det er ikke alle HP ere der er dårlige! Har ingen problemer med min!! Det er bare et spørgsmål om at købe sin computer efter hvad man skal bruge den til..

Geografisk sted: Vestjylland

Vil mene at denne Asus opfylder dine krav. Har selv haft kigget på den mht. skolearbejde, surf osv. og blev også selv anbefalet denne, da batterilevetiden skulle være ganske fornuftig.

http://www.fcomputer.dk/Baerbar_PC/ASUS ... _TFT_Soelv

Ellers vil jeg sige, at den computer du har kigget på også sagtens kan opfylde dine krav.

Er selv i fuldgang med at spare op til denne. Har selv haft asus før og har ikke oplevet problemer med det i forhold til HP og Acer.

http://www.proshop.dk/Baerbar/ASUS-U35J ... 52922.html
Brugeravatar

Reputation point: 405

Træner her: SPH GYM

Jeg har Dell som arbejdscomputer (den har et hårdt liv) og Toshiba som privat-computer... Jeg er super tilfreds med begge to.
Dog ville jeg aldrig bytte min Toshiba ud med en dell.

Men INGEN af ovenstående kan matche de batteri-tider, som er nævnt længere oppe i tråden på 8-9 timer. Men 4 timer er realistisk nok på begge maskiner (dell holder længst).

Men se hvad komplett har, de har tit demo-modeller som virker upåklageligt.

Jeg har også en Asus på 13,3 tommer, bare en U35J. Jeg købte den for et lille halvt år siden og er meget glad for den. Jeg mener jeg gav 5500 for den. Den Asus der postes af xni3lsen ser også godt ud.

Brugeravatar

Reputation point: 20

Geografisk sted: 2640

Hejsa

Jeg arbejder i en IT support afdeling på Universitet i Århus og mener selv jeg har en del forstand og erfaring på bærbare.

Acer:
http://www.edbpriser.dk/Product/Details ... id=4315004 <- 4.019,00 DKK

Asus:
http://www.edbpriser.dk/Product/Details ... id=5164702 <- 4.864,00 DKK

Begge 2 er 13.3 tommer hvilket jeg synes er noget af det bedste der findes :) Det er behageligt og ikke for småt!

Den dyre af dem har integreret Intel HD grafikkort og et Nvidia - Dvs du kan skifte i mellem disse og spare strøm når du er uden ledning.

Jeg ved godt du tænker "ACER er noget skrammel - Sådan har jeg også haft det, da min første bærbar var en acer og den stank af gnu. Men kender flere og flere som er begyndt at købe dem uden problemer. De fungerer faktisk overvældende godt!! "

Men der har du 2 computere som kan lidt af hvert. Der findes selvf også Asus versionen uden nvidia grafikkortet og så bliver den bedre.

Men nu har du lidt at tænke på

Smaaguns, hvis du skulle stille de her to op mod hinanden hva ville du så sige?

Sony VAIO VPCEB4L1E/WI

Asus UL80VT-WX077V 14"

Jeg var lige i elgiganten i dag for at kunne se fysisk på computerne og fandt Sonyen og den jeg synes den er lækker og tastaturet er let at skrive på, hvilket er ret vigtigt for mig. Skærmstørrelsen var også god. Prisen er den samme på wupti som i elgiganten, men den på wupti har 500 gb HD fremfor 320 i Elgiganten.

Asusen er den samme som min kæreste har og den synes jeg også ret godt om, den har en god skærmstørrelse og er generelt en lækker computer.
Billede
Bodyman,Bodylab
Brugeravatar

Dingo skrev:Smaaguns, hvis du skulle stille de her to op mod hinanden hva ville du så sige?

Sony VAIO VPCEB4L1E/WI

Asus UL80VT-WX077V 14"

Jeg var lige i elgiganten i dag for at kunne se fysisk på computerne og fandt Sonyen og den jeg synes den er lækker og tastaturet er let at skrive på, hvilket er ret vigtigt for mig. Skærmstørrelsen var også god. Prisen er den samme på wupti som i elgiganten, men den på wupti har 500 gb HD fremfor 320 i Elgiganten.

Asusen er den samme som min kæreste har og den synes jeg også ret godt om, den har en god skærmstørrelse og er generelt en lækker computer.

Altså hvis jeg sku vælge mellem disse 2 ville det være vaioen.

Grunden til jeg vil vælge vaioen er designet er tiltrækkende og så yder den længere tids strøm, også grundet den ikke har et super grafikkort, men blot et indbygget Intel HD og så er den mere energibesparende. Det eneste minus jeg kan se, er at det er en 15.5" :) Men det er jo personlig smag.

Men de er begge 2 meget fine, men hvis man går lidt op i kval og design og levetid så er vaio'en højest rangeret efter min mening.

Du skal da ha' en Lenovo.
Smid lidt oven i og køb en x220 med 12,5".
Kan fås til omkring 7 spind vil jeg tro.

ThinkPads = Verdens bedste laptops.
Fear accompagnies the possibility of death,
calm shepherds it's certainty
Brugeravatar

Geografisk sted: Valby

Thumbs up for Asus UL Series! Geniale maskiner!
JMT, 2017 skrev:"Hvad skal man med omega-3 når man har en stor tissemand?"
Brugeravatar

Reputation point: 178

Styrkeliste
- Bænkpres: 4.25
- Squat: 200.00
- Dødløft: 3.98

Mapsen skrev:Thumbs up for Asus UL Series! Geniale maskiner!

ASUS UL serien er PISSE god! Generelt er ASUS et fantastisk mærke.

Har selv U35J, aldrig har jeg haft en så god computer. 13" skærm, 4GB DDR3 RAM, 2 grafikkort (et dedikeret for at spare strøm, når du kun surfer på internettet osv.), 500GB harddisk osv.

Fantastisk at en så "lille" bærbar, kan holde strøm i 10 timer og samtidig have en voldsom ydeevne! :)

Træner her: Byens Fit

Styrkeliste
- Squat: 100.00
- Dødløft: 110.00

Tillader mig lige at stjæle tråden hurtigt.

Hvilken ville folk vælge af disse to?
ASUS U31Jg RX135V
ASUS U31Jg RX122V
Brugeravatar

Moderator

Reputation point: 55

Geografisk sted: København

Træner her: Tårnby Styrkeløfter Klub
The Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 170.00
- Squat: 302.50
- Dødløft: 292.50

Biiver skrev:Tillader mig lige at stjæle tråden hurtigt.

ASUS U31Jg RX135V
ASUS U31Jg RX122V

RX122v, taget i betragtning af at den har en i5 processor frem for i3. Men skimtede kun hurtigt.

Styrkeliste

Biiver skrev:Tillader mig lige at stjæle tråden hurtigt.

ASUS U31Jg RX135V
ASUS U31Jg RX122V

122 - den har I5 processor og derfor også mulighed for Turbo boost og hyperthread :)

TK421 skrev:Du skal da ha' en Lenovo.
Smid lidt oven i og køb en x220 med 12,5".
Kan fås til omkring 7 spind vil jeg tro.

ThinkPads = Verdens bedste laptops.

Det skal du jo sige thomas ;D
Billede
Bodyman,Bodylab
Brugeravatar

Mellem den RX122 der er postet og så Sony Vaioen, hvilken vinder så? Vaioen har godt nok kun i3 processor, hvor asusen har i5 , så der har jeg måske allerede svaret?

Jeg er bare helt solgt over designet på den vaio..
Billede
Bodyman,Bodylab
Brugeravatar

Dingo skrev:Mellem den RX122 der er postet og så Sony Vaioen, hvilken vinder så? Vaioen har godt nok kun i3 processor, hvor asusen har i5 , så der har jeg måske allerede svaret?

Jeg er bare helt solgt over designet på den vaio..

Asusen er bedst. Den har 2 grafikkort. 1 til gaming (og 1 til alm forbrug) Hvilket altså er smart, da man kan slå dem fra og til som man lyster. Og så kører den en i5 som er bedre end i3eren. I5eren snakkere også bedre sammen med grafikkort end i3 og i7 processorer.

Men vaioen er pæn ja :) Men for stor skærm. Du vil blive så glad for 13.3 tommer :D Jeg elsker det :)

Men 13 tommer kan måske også blive lidt for småt til powerpoint præsentationer osv ? Eller?

Men fuck jeg er i tvivl selvom det egentlig er meget til højrebenet når asusen er så overlegen i ydeevne
Billede
Bodyman,Bodylab
Brugeravatar

Syntes at man betaler for meget for Vaio serien, ift. hvad man får. Ja designet er da pænt, og Sony er også et godt mærke.

Men ASUS har bedre specs + features (forskellige tilstande, mulighed for overclock fra 2,5GHz - 2,9GHz) og så holder den lang tid batteri (min holder 8-9 timer med brug af Word og lidt internet surfing).

Og så har de global warranty, dvs. at skulle din bærbar endelig gå i stykker, så henter ASUS den på din adresse. :)

EDIT:

Jeg troede også at 13" ville være for småt, til ting som powerpoint og spil, men det er faktisk en fin størrelse og man vender sig hurtigt til det.

Styrkeliste

Næste

Tilbage til Off topic

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 82 gæster