Den skal bruges til almindelig surfing på nettet, meget youtube og billeder osv men ikke noget voldsomt krævende. Den skal også bruges meget til skolearbejde, dvs. noteskrivning, powerpoint præsentationer osv.
Jeg spiller ingen spil på den så det er ligemeget om den kan trække det.
Prismæssigt vil jeg gerne undlade at slippe mere end 5000 kr, men billigere vil jo være lækkert nok.
Skærmstørrelse må helst ikke overstige omkring 14-17 tommer, det bliver for meget lort at slæbe rundt. Min kæreste har en med 14" og den synes jeg er ok passende, men 15,4 er nok meget ok..
Lang batteritid må den gerne have. Min gamle LG havde et lorte batteri, der fra ny af kun kunne holde lidt under 2 timer ...
Overordnet har jeg tænkt mig enten en Asus, en Packard Bell, en Lenovo eller en Sony.
Jeg ved ligeså meget om computere som gennemsnitsbrugeren herinde kender til opdræt af heste på Færøerne, så specs osv. siger mig intet men jeg kan godt regne ud at 2 gHz nok er bedre end 1,8 Ghz (?
Jeg har kigget på den her Sony Vaio med 2,53 gHz processor (det lyder awesome), som også har HDMI udgang hvilket er en fordel hvis jeg skal koble den til fjernsynet f.eks.
http://www.wupti.com/Produkter/Computer ... L1EWI.html
_x.jpg)
Lenovo har jeg mest i tankerne fordi jeg mener de er ret driftsikre, men deres design er bare så ... hvordan siger man det pænt.. pisse grimt...