Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

rastkn skrev:Så alt det jeg har hørt med at flere rep i hvert sæt øger muskel massen er noget være fis ??
eller tager jeg tilpas rep?

Leisten skrev:Har det ikke os noget med tempo at gøre?

Bnaz skrev:Leisten skrev:Har det ikke os noget med tempo at gøre?
TUT er en faktor, jo. Dog vil jeg mene, at der er langt vigtigere ting for en, der er ny i gamet.

Ratz skrev:I den eccentriske fase (hvor man tager vægten ned) mener jeg egentlig bare man skal køre kontrolleret, hvor langsomt man tager den ned er ikke så sindsygt vigtigt, bare du ikke i f.eks. bænkpress tager den så hurtigt ned at du slår den mod brystet så stangen hopper op og hjælper dig i løftet. Det må ikke gå udover teknikken at køre hurtigt ned.
I den koncentriske fase (hvor du presser vægten op) skal man fokusere på at køre så eksplosivt som muligt, altså presse så meget igennem man kan, igen det skal ikke gå udover teknikken.
Korrekt me if i´m wrong anybody.

Friche skrev:Bnaz skrev:Leisten skrev:Har det ikke os noget med tempo at gøre?
TUT er en faktor, jo. Dog vil jeg mene, at der er langt vigtigere ting for en, der er ny i gamet.
TUT er Time Under Tension, ikke tempoet på udførslen.
Men generelt sats på en relativt hurtig koncentrisk fase

Bnaz skrev:Hvad man skal gøre og ikke skal gøre kommer lidt an på målet.
Selv kører jeg for tiden med lang pause på alle mine lette set, altså noget lignende 3 sek pause på brystet, og så et enkelt på de tunge, og så ellers eksplosivt op og hurtigt med kontrolleret ned.

Ratz skrev:Bnaz skrev:Hvad man skal gøre og ikke skal gøre kommer lidt an på målet.
Selv kører jeg for tiden med lang pause på alle mine lette set, altså noget lignende 3 sek pause på brystet, og så et enkelt på de tunge, og så ellers eksplosivt op og hurtigt med kontrolleret ned.
Selvfølgelig kommer det an på hvad målet er, men er os sikker på dig og topicstarter ikke har samme mål. Men for topicstarter der gerne vil være større og mangler lidt grundviden, ville jeg mene mit er fornuftige guidelines.

Bnaz skrev:Ratz skrev:Bnaz skrev:Hvad man skal gøre og ikke skal gøre kommer lidt an på målet.
Selvfølgelig kommer det an på hvad målet er, men er os sikker på dig og topicstarter ikke har samme mål. Men for topicstarter der gerne vil være større og mangler lidt grundviden, ville jeg mene mit er fornuftige guidelines.
Nej, det har vi nok ikke.
Og ja, det er generelt fint. Så skal han lige have et lille opspænd med på vejen og lære at trække skulderbladene ned og sammen, så er han godt på vej.

rastkn skrev:Lige for at opdatere skal jeg altså køre de gentagelser jeg gør nu,
men huske at køre langsomt ned og have kalorieoverskud, for at øge
min muskelmasse i brystet?
-Noget jeg glemte?

Niels1 skrev:Nu ved jeg ikke om du blot er uviden, eller om du har skrevet forkert. Men benpres træner ikke brystet. Det gør bænkpres derimod

Niels1 skrev:Nu ved jeg ikke om du blot er uviden, eller om du har skrevet forkert. Men benpres træner ikke brystet. Det gør bænkpres derimod
](./images/smilies/eusa_wall.gif)

rastkn skrev:heej. Jeg er en dreng på 17 år og har styrketrænet i næsten 2 år nu.
Jeg har primært trænet ryg, biceps og skulder, men får nu at vide af min
søster at jeg skal træne for at få mere fylde i brystet! Når jeg træner
bryst træner jeg: Benpres ca. 5 set og mellem 8 og 4 rep i hvert, flyers med
kabel eller håndvægt ca. 4 set og mellem 8 og 6 rep i hvert set og så
incline bænkpres ca. 4 set og mellem 8 og 4 rep i hvert set.? hva skal jeg
gøre i stedet ?

Nick9000 skrev:Do them dips! Dips er den mest undervurderede brystøvelse nogensinde - havde de vildeste smerter i brystet efter 5 sæt igår

dlr.ma skrev:Har du prøvet at køre med korte pauser ? dvs. ikke over 30 sekunder?

dlr.ma skrev:Nick9000 skrev:Do them dips! Dips er den mest undervurderede brystøvelse nogensinde - havde de vildeste smerter i brystet efter 5 sæt igår
Så lad værre med at læne dig fremover :-D Haha.. Så bruger du jo brystet meget mere :-D

dlr.ma skrev:Nick9000 skrev:Do them dips! Dips er den mest undervurderede brystøvelse nogensinde - havde de vildeste smerter i brystet efter 5 sæt igår
Så lad værre med at læne dig fremover :-D Haha.. Så bruger du jo brystet meget mere :-D

Ratz skrev:Det ikke kun antal reps det kommer an på, men generelt siger man at 6-12 reps så er formålet at få mere masse. Derudover skal du også ligge i kalorie overskud for at få "større" bryst og bare blive større. Du skal ligge i kalorie overskud for at kunne tage på.

chill skrev:Ratz skrev:Det ikke kun antal reps det kommer an på, men generelt siger man at 6-12 reps så er formålet at få mere masse. Derudover skal du også ligge i kalorie overskud for at få "større" bryst og bare blive større. Du skal ligge i kalorie overskud for at kunne tage på.
Hm.. Jeg har altid fået at vide, at høj vægt og få gentagelser giver masse?! Hvad er det nu fpr noget fis? .. er det rigtigt?! For så kan jeg da godt forstå at mine patter ikke har vokset det helt store.

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 22 gæster