Ville lige høre jer efter for de 3 bedste øvelser i synes er for biceps ?

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

Boozexp skrev:Det der har givet bedst for mig har været basis øvelser.
1. Chin ups
2. Bent-over row
3. (Squat)
Med mindre du har et massivt bryst og en alt for voldsom ryg, men samtidig små svansede arme, så ville jeg, i de fleste tilfælde, ikke køre isolation.

Boozexp skrev:Det der har givet bedst for mig har været basis øvelser.
1. Chin ups
2. Bent-over row
3. (Squat)
Med mindre du har et massivt bryst og en alt for voldsom ryg, men samtidig små svansede arme, så ville jeg, i de fleste tilfælde, ikke køre isolation.

sjonas skrev:Boozexp skrev:Det der har givet bedst for mig har været basis øvelser.
1. Chin ups
2. Bent-over row
3. (Squat)
Omfg..

Boozexp skrev:sjonas skrev:Boozexp skrev:Det der har givet bedst for mig har været basis øvelser.
1. Chin ups
2. Bent-over row
3. (Squat)
Omfg..
Så sig dog hvad dit problem er?
edit: med mit indlæg.

PatrickSan skrev:Boozexp skrev:sjonas skrev:Boozexp skrev:Det der har givet bedst for mig har været basis øvelser.
1. Chin ups
2. Bent-over row
3. (Squat)
Omfg..
Så sig dog hvad dit problem er?
edit: med mit indlæg.
Det er sjovt som rigtigt mange har så utroligt meget imod isolationsøveler til bl.a. arme. Det er klart at det ikke skal tage overhånd eller fylde en specielt stor del af træningen, men at smide et par øvelser ind med fokus på isolation, skader da ikke hvis man har et fornuftigt program baseret på basisøvelser. Personligt synes jeg også det er skidesjovt at træne arme (ligesom så mange andre muskelgrupper) så jeg har da også et par isolationsøvelser i mit program til armene - en på ben/ rygdag til biceps og en på bryst/ skulderdag til triceps.
Det er ligesom at man i princippet kan få fine gains hvad angår mave- og coremuskulatur uden at fokusere på disse med iso-øvelser. Men hvis man føler for det, hvorfor så ikke bare gøre det? Træningen skal helst give resultater og det gør den bedst hvis det hele ikke kun er rutine og kedsommelige øvelser. Hvis man synes ben er sjovt så smid en ekstra øvelse på der, hvis man har lyst til at have en cheatdag en gang om ugen så gør det - hvis ikke lader man jo bare være
Feel free to flame...

A Menace To Chicken skrev:Det er ubestridelig, uangribelig modern broscience at man får mega-kæmpe biceps af at holde godt fast i en barbell mens man træner ben. Squat dig til store arme, squat dig til smukke øjne. Ondt i øret? - Squat. Svært ved matematik? - Squat.
lol.
Fokuser på de tunge curl-varianter, barbell curls, standing dumbbell hammers og seated dumbell curls - her kan du køre forholdsvis tungt, med moderat, fornuftigt cheat, og følg op med noget mere stringent som f.eks. dumbell concentration curls og preacher-curl varianter. Mulighederne er legio.
Men du får ikke store arme af squat, og selvom visse row-varianter (Yeates f.eks.) samt chinups med smalt greb aktiverer biceps godt, så flet nogle curls ind i programmet. Hvis du vil have en muskel til at vokse, så træn den direkte.

A Menace To Chicken skrev:Det er ubestridelig, uangribelig modern broscience at man får mega-kæmpe biceps af at holde godt fast i en barbell mens man træner ben. Squat dig til store arme, squat dig til smukke øjne. Ondt i øret? - Squat. Svært ved matematik? - Squat.
lol..

Bjørnson skrev:A Menace To Chicken skrev:Det er ubestridelig, uangribelig modern broscience at man får mega-kæmpe biceps af at holde godt fast i en barbell mens man træner ben. Squat dig til store arme, squat dig til smukke øjne. Ondt i øret? - Squat. Svært ved matematik? - Squat.
lol..
Har faktisk ikke helt styr på Videnskabsteori&Metode III som jeg skal op i nu her på onsdag, men hvis jeg bare køre lidt tungt squat, så skulle den være der??

lol.
Men du får ikke store arme af squat, og selvom visse row-varianter (Yeates f.eks.) samt chinups med smalt greb aktiverer biceps godt, så flet nogle curls ind i programmet. Hvis du vil have en muskel til at vokse, så træn den direkte.

Boozexp skrev:Så begyndte man på squat og dødløft, og så voksede armene flere centimeter.

peter n skrev:Boozexp skrev:Så begyndte man på squat og dødløft, og så voksede armene flere centimeter.
Faldt det sammen med, at du tog på?

Boozexp skrev:peter n skrev:Boozexp skrev:Så begyndte man på squat og dødløft, og så voksede armene flere centimeter.
Du tænker på at det skulle være fedt det hele? Fedtprocenten steg ikke det store, ikke noget der kunne give flere centimeter i hvert fald

peter n skrev:Boozexp skrev:peter n skrev:Boozexp skrev:Så begyndte man på squat og dødløft, og så voksede armene flere centimeter.
Du tænker på at det skulle være fedt det hele? Fedtprocenten steg ikke det store, ikke noget der kunne give flere centimeter i hvert fald
Nej jeg tænker på, at dine arme ikke voksede før fordi du lå på samme vægt.

Boozexp skrev:peter n skrev:Boozexp skrev:peter n skrev:Boozexp skrev:Så begyndte man på squat og dødløft, og så voksede armene flere centimeter.
Men så har squat jo også indirekte bidraget med en forstørrelse af armene?..

Der hvor folk dog fejler, er når de tager 3-4 isolationsøvelser ind til biceps. - Hvor istedet 1-2 isolations øvelser og mere fokus på basisøvelserne ville være en langt bedre valg.

Boozexp skrev:A Menace To Chicken skrev:Det er ubestridelig, uangribelig modern broscience at man får mega-kæmpe biceps af at holde godt fast i en barbell mens man træner ben. Squat dig til store arme, squat dig til smukke øjne. Ondt i øret? - Squat. Svært ved matematik? - Squat.
lol.
Mig bekendt er der både studier for og imod, at squat kan have en effekt på armstørrelsen. Så jeg mener ikke at påstanden om at squat kan bidrage til større arme, er blevet falsificeret, som du påstår.. Men hvis du har en troværdig og super god artikel som modsiger mig, så må du gerne smide et link så jeg kan blive klogere, og så vil jeg med al respekt kravle tilbage i rottehullet

Active skrev:Der skal curls til for at få større arme, man kan godt nå et stykke med basis øvelser som chin ups og rows, men ikke noget der er værd at råbe hurra forDer hvor folk dog fejler, er når de tager 3-4 isolationsøvelser ind til biceps. - Hvor istedet 1-2 isolations øvelser og mere fokus på basisøvelserne ville være en langt bedre valg.

peter n skrev:Boozexp skrev:peter n skrev:Boozexp skrev:peter n skrev:Boozexp skrev:Så begyndte man på squat og dødløft, og så voksede armene flere centimeter.
Men så har squat jo også indirekte bidraget med en forstørrelse af armene?..
Det er muligt, men det gør nu ikke squat til en god arm-øvelse
..
Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 12 gæster