Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69646 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1285
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1282

Følg bodybuilding.dk på

Overvægtig amerikansk nyhedsvært får sandheden at vide

Udskriv emne

Debat om løst & fast

Tilbage til Off topic

Jeg er helt vild efter, at alle behandler hinanden godt og med respekt, men derfor fik jeg stadig lange løb over følgende forløb.

En gut ved navn Kenneth Krause skrev til en overvægtig amerkansk nyhedsvært følgende:

It’s unusual that I see your morning show, but I did so for a very short time today. I was surprised indeed to witness that your physical condition hasn’t improved for many years. Surely you don’t consider yourself a suitable example for this community’s young people, girls in particular. Obesity is one of the worst choices a person can make and one of the most dangerous habits to maintain. I leave you this note hoping that you’ll reconsider your responsibility as a local public personality to present and promote a healthy lifestyle

Hvorefter nyhedsdamen, Jennifer Livingston, trådte frem i hendes sendetid med et svar:

http://www.youtube.com/watch?v=JP3l3id4ABw

(sitet gider ikke indsætte videoen)

Herefter har Krause svaret:

Given this country’s present epidemic of obesity and the many truly horrible diseases related thereto, and considering Jennifer Livingston’s fortuitous position in the community, I hope she will finally take advantage of a rare and golden opportunity to influence the health and psychological well-being of Coulee Region children by transforming herself for all of her viewers to see over the next year, and, to that end, I would be absolutely pleased to offer Jennifer any advice or support she would be willing to accept.”

Er jeg den eneste, der synes, at hun fremstår helt utrolig tåbelig? Hun havde jo ikke behøvet svare offentligt og manden har da i en forholdsvis pæn tone formuleret en mail, der addresserer et reelt problem.

Der står lidt mere her:

http://abcnews.go.com/blogs/entertainme ... -to-bully/

http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/ ... 838576.ece
"At hjælpe er at forstå" - Søren Kierkegaard

Træningstøj Proteinpulver
Brugeravatar
Moderator

Reputation point: 80

Geografisk sted: Aalborg

Træner her: Unifitness

Styrkeliste
- Bænkpres: 190.00

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Hun skal da bare lukke røven og komme i gang med at tabe sig
Brugeravatar

Reputation point: 0

Styrkeliste
- Bænkpres: 180.00

Kostplan: Ingen kostplan

Det eneste jeg hører hende sige er bla bla bla. OP I TRÆDEMØLLEN.
Brugeravatar

Geografisk sted: Frederikshavn

Træner her: FitnessFrederikshavn
Fitness World Frederikshavn

Styrkeliste
- Bænkpres: 100.00
- Squat: 130.00
- Dødløft: 180.00

Logbog: Ingen logbog

Endnu en halvsukkersyg fedmeambassadør fra de overvægtiges sindssygshospital. Hendes kroniske inflammation og toksiske tilstand har sikkert nedsat hendes hjernefunktion, hvad er ellers forklaringen på den slags virkelighedsfornægtende comfort-seeking sludder og vrøvl.
You can put 10 pounds of muscle a year on, so when I'm 50 I'll weigh 500 pounds. I'll be the freak of the week.

http://www.supertraining.dk.
http://www.instagram.com/simonsupertrainer
Brugeravatar

Reputation point: 2384

Geografisk sted: Island of Simonia

Styrkeliste
- Bænkpres: 82.50

er jeg den eneste der synes at manden har ret i alt hvad han har skrevet.

min egen holdning den fede so kan bare tage sig sammen og gå i motionscenter i stedet for at kræve melidenhed og weine.
Brugeravatar

Reputation point: 5

Styrkeliste
- Bænkpres: 80.00
- Dødløft: 125.00

First of all, så står hun op for sig selv, hvilket vel egentlig også er en af sagens kerner. Second, så er hun selvfølgelig ikke en rollemodel ift. det hun symboliserer, rent fysisk altså. Third, så er hun en nyhedsoplæser, hvilket i sig selv vel er en ret solid jobbeskrivelse i USA, som mange kan se op til. Så hvorfor ikke bare lade sagen ligge? Der er vel ikke særligt meget "gods" i den?
Brugeravatar

Reputation point: 15

Styrkeliste
- Bænkpres: 112.50
- Squat: 110.00
- Dødløft: 140.00

Jeg håber det klip går viral.
Brugeravatar

Reputation point: 160

MortenFF skrev:First of all, så står hun op for sig selv, hvilket vel egentlig også er en af sagens kerner. Second, så er hun selvfølgelig ikke en rollemodel ift. det hun symboliserer, rent fysisk altså. Third, så er hun en nyhedsoplæser, hvilket i sig selv vel er en ret solid jobbeskrivelse i USA, som mange kan se op til. Så hvorfor ikke bare lade sagen ligge? Der er vel ikke særligt meget "gods" i den?

Altså du mener hun burde lade den ligge?

Brugeravatar
Moderator

Styrkeliste

Fra nationen:

Kristian H. for fire timer siden
"Hun skal bare lukke hendes fede kæft HAHAHAHAHAHAAA"

I øvrigt er jeg helt enig med kritikeren. Hun har et ansvar, da hun er et offentligt ansigt der bliver set på hver dag.
Brugeravatar

Kan ikke se hvad hendes fysik har med hendes evne til at læse nyheder at gøre. Kan sagtens forstå hun føler sig såret, men hendes reaktion er tåbelig. Især da hun sammenligner akne og fedme med det at være anderledes pigmenteret..

Træner her: Fitness World Århus

Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 120.00
- Dødløft: 160.00

Mdas skrev:Kan ikke se hvad hendes fysik har med hendes evne til at læse nyheder at gøre. Kan sagtens forstå hun føler sig såret, men hendes reaktion er tåbelig. Især da hun sammenligner akne og fedme med det at være anderledes pigmenteret..

Har du overhovedet læst topic? Nogle mener at hun har et ansvar da hun er et offentligt ansvar og er et forbillede for mange unge mennesker. Det er dét problemet er.
Brugeravatar

Stativet skrev:
Mdas skrev:Kan ikke se hvad hendes fysik har med hendes evne til at læse nyheder at gøre. Kan sagtens forstå hun føler sig såret, men hendes reaktion er tåbelig. Især da hun sammenligner akne og fedme med det at være anderledes pigmenteret..

Har du overhovedet læst topic? Nogle mener at hun har et ansvar da hun er et offentligt ansvar og er et forbillede for mange unge mennesker. Det er dét problemet er.

Ja, jeg har. Og jeg er meget uenig med blandt andre dig, der virker som om, du synes, "Hun skal bare lukke hendes fede kæft HAHAHAHAHAHAAA" er et fornuftigt udsagn.

Ja, damen er tyk. Men hvad gør hende til forbillede for unge mennesker? Hvor mange unge mennesker, tror du, sidder og ser noget, der minder om TV-avisen og tænker, hun er tyk, det vil jeg også være?

Jeg er som skrevet enig i, at hendes reaktion er tåbelig. Men jeg kan sagtens forstå, at hun føler sig såret, da hun når det kommer til stykket, rangerer lavt på listen over dårlige forbilleder for unge mennesker.

Træner her: Fitness World Århus

Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Dødløft: 160.00

Mdas skrev:
Stativet skrev:

Ja, jeg har. Og jeg er meget uenig med blandt andre dig, der virker som om, du synes, "Hun skal bare lukke hendes fede kæft HAHAHAHAHAHAAA" er et fornuftigt udsagn.

Ja, damen er tyk. Men hvad gør hende til forbillede for unge mennesker? Hvor mange unge mennesker, tror du, sidder og ser noget, der minder om TV-avisen og tænker, hun er tyk, det vil jeg også være?

Jeg er som skrevet enig i, at hendes reaktion er tåbelig. Men jeg kan sagtens forstå, at hun føler sig såret, da hun når det kommer til stykket, rangerer lavt på listen over dårlige forbilleder for unge mennesker.

Det er jeg sådan set enig med dig i.

Brugeravatar
Moderator

Styrkeliste

I øvrigt er jeg helt enig med kritikeren. Hun har et ansvar, da hun er et offentligt ansigt der bliver set på hver dag.

Så du mener simpelthen at man skal være tynd og lækker for at blive set på offentligt? - Jeg synes det er skræmmende at så mange har den holdning at hun bare skal lette røven og komme igang med motion! Det er for det første ens eget valg hvordan man ønsker at se ud, (ja, selvfølgelig er der grænser hvis man har et job som hendes) - men det er ikke fordi hun ikke ser repræsentabel ud på nogen måde.
For det andet vil jeg give hende ret i at mange unge som blive kaldt fede, ender med et lavt selvværd og ingen tro på at man er god nok som den man er. Jeg kender eksempler på mobning som har medført til anoreksi og psykiske problemer.
Ja måske har hun ikke lige drømme kroppen, men gør det hende til et dårligere menneske af den grund? - Nej det mener jeg bestemt ikke.

Ikke alle mennesker har motivationen eller lysten til at træne eller lave motion eller spise sundt, derfor behøver de stadig ikke at blive nedgjort i mere eller mindre grad og føle dem skyldige i at være dårligere end alle andre.

Her er et quote fra Lee Priest som jeg til dels finder rigtig.

"Face it people who are on diets are pretty boring people, I don't know how people eat clean all year round just to look good, fuck that. Fuck the model look. Everyone in LA wants to have their jaw lines and look handsome. And the girls want to look good. Please, give me a break. Be fat and happy, you're all gonna die anyway. I'd rather die eating at kentucky than a chicken breast. And then again I know people who eat clean, they eat salads, chicken, exercise [and] have a heart attack at 40. Then I know people who drink and smoke and eat fattening foods and live 'til their 90 so just enjoy life. Get over the looks thing."

- Det er så min mening :)
I do it because I want to be the best I can be.
Brugeravatar

Geografisk sted: Skive

Styrkeliste
- Bænkpres: 170.00
- Squat: 210.00
- Dødløft: 260.00

:-k
Sidst rettet af noname95 31. jul 2014, 19:37, rettet i alt 1 gang.

Styrkeliste
- Bænkpres: 105.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 130.00

Om hun vil gøre det ved sig selv og om tv-stationen vil hyre en person der ser sådan ud interesserer mig overhovedet ikke.

Derimod hendes reaktion med at lave et offentligt eksempel ud af hele situationen... hvis noget som helst er et dårligt eksempel er det da hendes håndtering af sagen der hurtigt gør alle fit mennesker der prøver at rådgive til "bullies". Her er det et råd til en fremmed, hvilket hun ikke har bedt om, og det er derfor tåbeligt af manden at sende det brev.

Men ordet tyk ender i samme kasse som "sort", "handicappet", "indvandrer" osv.

krolle skrev:Om hun vil gøre det ved sig selv og om tv-stationen vil hyre en person der ser sådan ud interesserer mig overhovedet ikke.

Derimod hendes reaktion med at lave et offentligt eksempel ud af hele situationen... hvis noget som helst er et dårligt eksempel er det da hendes håndtering af sagen der hurtigt gør alle fit mennesker der prøver at rådgive til "bullies". Her er det et råd til en fremmed, hvilket hun ikke har bedt om, og det er derfor tåbeligt af manden at sende det brev.

Men ordet tyk ender i samme kasse som "sort", "handicappet", "indvandrer" osv.

Lige præcis.

Hun må være ligeså tyk som hun har lyst til, men hendes reaktion på en velment (omend skrap) opfordring er det, der irriterer mig.

Brugeravatar
Moderator

Styrkeliste

:lol: :lol: :lol: :lol:

Hun er så dramatisk
Du så sej. Interweb GANGSTA!
Brugeravatar

Træner her: Skanderborg Fitness

SandyFrink skrev:Endnu en halvsukkersyg fedmeambassadør fra de overvægtiges sindssygshospital. Hendes kroniske inflammation og toksiske tilstand har sikkert nedsat hendes hjernefunktion, hvad er ellers forklaringen på den slags virkelighedsfornægtende comfort-seeking sludder og vrøvl.

Haha så sandt, minder mig om:
Be excellent to each other!
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 115.00

Han virker meget afbalanceret og intelligent.
Brugeravatar

Han er da en bølle. Hvorfor skal han blande sig i hendes vægt?

Hun laver dog et selvmål ved at gøre overvægt til noget ufrivilligt som race, hudfarve og seksualitet.
Brugeravatar
Månedens skribent: August 2009

Reputation point: 302

Jeg tænker også, at på samme måde som det kan irritere mig grænseløst, når en tyk pige siger hun elsker sine former, og elsker at være stor..

Så kan det irritere mig mindst ligeså meget, når en veltrænet mand/kvinder, prædiker..
Brugeravatar

Forstår ikke hvorfor hun ser det som et angreb? Det er helt mærkeligt, han siger jo noget hun selv siger hun allerede godt ved. Hvorfor er det så at angreb andet end en konstatering? Han formulere sig endda meget neutralt og intelligent, mens hun taler lort.

Jeg har ikke særlig meget tilovers for overvægtige mennesker. Ihvertfald ikke dem der brokker sig over deres størrelse OG SLET IKKE dem der taler ned til folk der eks. ryger eller drikker.
Det skal ikke være nogen hemmelighed at min kæreste ikke er den tyndeste pige i hendes omgangskreds. Hun er så absolut heller ikke fed, med nok til at hun selv evig og altid brokker sig over det. Og jeg bliver fuckin' irriteret når hun siger: "Du synes jo også jeg er lidt tyk. Bare sig det". Jeg har flere gange sagt til hende, at hun jo i stedet for at brokke sig kunne tage sig sammen og tabe sig, og jeg har endda foreslået at hjælpe hende, men nej det har hun ikke tid til lige nu.
Som sagt har jeg ikke et problem med hendes udseende, men jeg er super træt af at høre på, at hun ikke er tilfreds med sin krop!
Brugeravatar

Reputation point: 2

8800 skrev:
MortenFF skrev:First of all, så står hun op for sig selv, hvilket vel egentlig også er en af sagens kerner. Second, så er hun selvfølgelig ikke en rollemodel ift. det hun symboliserer, rent fysisk altså. Third, så er hun en nyhedsoplæser, hvilket i sig selv vel er en ret solid jobbeskrivelse i USA, som mange kan se op til. Så hvorfor ikke bare lade sagen ligge? Der er vel ikke særligt meget "gods" i den?

Altså du mener hun burde lade den ligge?

Der er ikke særlig meget "gods" i selve sagen. Altså hun får tilsendt en mail fra en oprørt seer (som ikke engang særlig frekvent ser hendes nyhedsoplæsning), som er bekymret for, at hun sender forkerte signaler, da hun er overvægtig. Det er jo fuldstændig ligegyldigt. Hun burde bare skrotte den mail og fortsætte ubekymret i sit job. Det er GARANTERET ikke første gang, hun har modtaget en mail med kritikpunkter. She's blowing it out of proportion.
Brugeravatar

Reputation point: 15

Styrkeliste
- Bænkpres: 112.50
- Squat: 110.00
- Dødløft: 140.00

Palllen skrev:Så du mener simpelthen at man skal være tynd og lækker for at blive set på offentligt?

Lad nu være med at give det den fjollede vinkel. Det har intet med at man skal være tynd og lækker at gøre. Det har noget at gøre med hvilke signaler man udstråler, især hvis man er en offentlig rollemodel. Når man tager USAs enorme fedmeproblem i betragtning, så er det i høj grad brug for rollemodeller der står i spidsen for en sund livsstil.
Det har mere at gøre med de negative effekter ved overvægten at gøre, end det har at gøre med hvordan overvægten får hende til at se ud.

- Jeg synes det er skræmmende at så mange har den holdning at hun bare skal lette røven og komme igang med motion! Det er for det første ens eget valg hvordan man ønsker at se ud, (ja, selvfølgelig er der grænser hvis man har et job som hendes) - men det er ikke fordi hun ikke ser repræsentabel ud på nogen måde.

Er det så ikke også en anorektiers eget valg om hun ønsker at være meget tynd? Overvægt slår mig bekendt flere ihjel end anoreksi gør.

Ja måske har hun ikke lige drømme kroppen, men gør det hende til et dårligere menneske af den grund? - Nej det mener jeg bestemt ikke.

Ingen har kaldt hende et dårligt menneske grundet hendes vægt. Hendes sundhedstilstand, og livsstil, er derimod blevet kritiseret, fordi hun let kan tænkes at være en rollemodel for folk der ser hendes program. Hvis hun kan vise at hun kan tabe sig (ikke pga. udseendet nødvendigvis, men for at holde negative sundhedseffekter fra døren), kan det potentielt inspirere andre til at gøre det samme. Hun rammer i øvrigt helt ved siden af i sin rant omkring at "you don't know who I am underneath". Det er slet ikke fokuspunktet i det her. Hvad hvis hun havde røget på åben skærm i sin sendetid? Mon ikke der var kommet et par læserbreve eller to?

Ikke alle mennesker har motivationen eller lysten til at træne eller lave motion eller spise sundt, derfor behøver de stadig ikke at blive nedgjort i mere eller mindre grad og føle dem skyldige i at være dårligere end alle andre.

Det ændrer ikke på at hun ikke er blevet nedgjort, men blot har fået en undrende kommentar. Har du aldrig spurgt en ryger hvorfor han/hun ryger, velvidende at det er temmelig usundt? Og har du ikke før stillet dig uforstående overfor folk der træffer valg som godt ved er usunde? Det gør dem ikke nødvendigvis til dårligere mennesker, men det er ikke underligt at der bliver stillet spørgsmålstegn ved det. At hun blæser det op til at være blevet svinet til pga sin vægt (som det også er blevet til i danske stjernemedier som GoMorgen Danmark mv.), er så ret tåbeligt..

Her er et quote fra Lee Priest som jeg til dels finder rigtig.

"Face it people who are on diets are pretty boring people, I don't know how people eat clean all year round just to look good, fuck that. Fuck the model look. Everyone in LA wants to have their jaw lines and look handsome. And the girls want to look good. Please, give me a break. Be fat and happy, you're all gonna die anyway. I'd rather die eating at kentucky than a chicken breast. And then again I know people who eat clean, they eat salads, chicken, exercise [and] have a heart attack at 40. Then I know people who drink and smoke and eat fattening foods and live 'til their 90 so just enjoy life. Get over the looks thing."

Nu er der også forskel på at leve af salatblade og kylling året rundt (hvilket netop er ret kedeligt), at spise McD og Kentucky året rundt og så til at have en bare nogenlunde normalt og afbalanceret livsstil. Hvorfor skal det altid betragtes så skide dikotomisk som værende et valgt mellem livsstil A eller B?

Man skal som oftest høre kommentaren "Ej alt det sundhed og motion er sgu for kedeligt", men det er for mig mere blot en undskyldning der alt for tit bruges som coping strategi (se gerne længere nede).

Udover det så er de folk som Lee Priest kender, der dør som 40 årige selvom de lever sundt, nok også dem med det største forbrug af anaboler, så den sammenligning er ret hul i hovedet.

Læs evt dette indlæg

http://politiken.dk/tjek/sundhedogmotio ... ionsfreak/

Og som incognitio skriver om det på sin blog

Disse kommentarer er en coping strategi, altså et udslag af den indre dialog, som brevskriveren har haft i forbindelse med den forskel, hun så imellem, hvordan hun oplever sig selv, og hvordan hun burde opleve sig selv. Hun har i virkeligheden sandsynligvis haft dårlig samvittighed og for at skabe konsistens mellem, hvordan hun oplever sine valg omkring livsstil og det pres hun oplever fra omverdenen, har hun opbygget et forsvar af argumenter, som dikterer at folk der bruger meget tid på motion er socialt defekte, svagere begavet, er livsforsagere osv., og derfor kan hun retfærdiggøre ikke at træffe det valg at motionere eller have en mere hensigtsmæssig livsstil.
En blind viking med influenza kan smadre omkring 850 vegetarer
Billede
Bodyman,Bodylab
Brugeravatar

Reputation point: 650

Geografisk sted: Hvidovre

Træner her: Workout & Fitness club

Galleri: Vis galleri (18)

Jeg kan ikke rigtig se hvad problemet er i at hun er fed. Er nyhedsværter virkeligt så meget rollemodeller for unge at de vil blive fede/lade være med at gøre noget ved allerede eksisterende fedme bare fordi hun er fed?

Men hun overdriver til gengæld også ret meget. Han mobber hende da overhovedet ikke sådan som jeg forstår det. Som der står i en a youtube kommentarerne så har hun vist ikke så "thick skin" som hun selv påstår hun har..

Styrkeliste
- Bænkpres: 105.00
- Dødløft: 180.00

Hun går jo i det syge forsvars mode! :ohno:

IIFYM Supporter.
Brugeravatar

Geografisk sted: Greve

Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 155.00
- Dødløft: 205.00

Det eneste jeg kunne konkludere er: Gentages fakta nok gange til folk der ikke vil tro/høre på det, så er det mobning.

Og nej det gælder ikke kun fede mennesker.

Hvis der var en grim/fed nyhedsvært i TV, så ser jeg ikke programmet. Gør jeg højst sandsynligt heller ikke alligevel :)

Træner her: Olympia-Gym

Who gives a rats ass om en amerikansk nyhedsvært er fed eller ej?

Og rollemodeller og min bare røv. Det er ikke samfundets skyld at folk bliver fede. Det er folks egen skyld. Jeg kan på ingen måde se hun skal tabe sig for at undgå at unge mennesker bliver overvægtige. Hvis hun har det godt med at være tyk, så fred være med det. Kan ikke se det vedkommer andre end hende selv. Folk har så pisse travlt med hvordan andre mennesker ser ud.

At hun så er tåbelig for overhovedet at reagere på hans vrøvl, er en anden snak.
Månedens skribent: Oktober 2007
Redaktør

Reputation point: 173

Styrkeliste
- Bænkpres: 206.00
- Squat: 250.00
- Dødløft: 272.00

Næste

Tilbage til Off topic