Så lige der var blevet skrevet en artikel, om bænk press i smidt maskinen, på bodylab's hjemme side. Så tænkte at jeg lige ville høre, om i tager nogle øvelser i smidt maskinen. Hvis ja hvilke.?? Og vil da gerne lige høre jeres mening, om de øvelser jeg bruger i smidt..
Jeg buger følgende:
Front Squat: Køre den selvfølgelig også i frivægt også, dog sjældent.. Har langt bedre form og balance, ved at køre den i smidt.
Incline Bench Press: Skifter hele tiden imellem smidt og frivægt, i denne øvelse. Kan dog bedst lide med frivægt.
Lunges: Synes den er god i smidt. Da jeg har meget bedre control og balance igen. Og i smidt kan jeg have mest kg på. Det er en winner IMO. Men køre dog også Walking Lunges engang imellem.
Stiff Legged Deadlift: Køre den her øvelse kun i smidt. Da jeg slet ikke kan komme ret langt ned med fri-vægt og har tendes til at vælte mere forover med frivægt. I smidt stiller jeg mig på et aerobic bræt. Og har en rigtig god balance og kan komme meget længere ned i smidt, så jeg rigtig rammer mine Hams.. Køre også RDL, men kun i frivægt.
Behind Neck Shoulder: Press: Ja synes det er en rigtig god skulder øvelse. Og smidt er da en winner til denne øvelse. Synes alt andet ville være besværligt.
Bent over Rows/Yates Rows: Køre jeg engang imellem, dog ikke så tit som med frivægt.
Kom meget gerne med kommentare til hver enkelte øvelse/det hele.!!