Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69646 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1404
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1402

Følg bodybuilding.dk på

Snydt på dba

Udskriv emne

Debat om løst & fast

Tilbage til Off topic

Hey

Har i været ude for at blive snydt på dba, og i så fald hvad har i gjort?

Jeg købte højtalere d. 17 Juli. Der kom så en masse undskyldninger og jeg nåede ikke at modtage dem før jeg rejste til udlandet for en lang periode.
Efter noget google search og en snak med ham den gang, er han en 31 årig før pensionist. Han sagde han lå på hospitalet i 2 uger fordi han havde brækket benet, så helt rask i hovedet er han nok ikke. Derfor kunne han ikke sende.
Han er lokaliseret ca. 200 km. fra mig. Hvad ville i gøre i min situation? Prisen jeg betalte var 1000 kr.
Det er alligevel en sjat når man er på SU.
CLEAN AND ALWAYS WILL BE
Brugeravatar

Reputation point: 0

Træner her: Hulen

Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (5)
Kostplan: Vis kostplan

Jeg blev snydt for et par år siden mht. en iPhone jeg betalte for, men aldrig modtog. Jeg meldte vedkommende til politiet (skrev en mail til Ringsted politi) og modtog respons cirka 4 mdr. efter, hvor de ville behandle min anmeldelse. Efter yderligere 4 mdr. blev vedkommende dømt, men han havde 110 andre tiltaleforhold, hvor han i alt skyldte 180.000 kroner. Jeg fik ikke en godtgørelse, men han blev slæbt i retten. Dommen kender jeg dog ikke til.
Brugeravatar

Reputation point: 15

Styrkeliste
- Bænkpres: 112.50
- Squat: 110.00
- Dødløft: 140.00

Galleri: Intet galleri

Jeg kigger lidt efter telefon på DBA ligenu selvom jeg ikke er meget for at købe elektronik brugt. Jeg går bare efter handler, hvor jeg kan møde dem personligt, hvor der er kvittering og det er billeder af det pågældende produkt, der er lagt op og ikke blot billeder fra producenten :)
"At hjælpe er at forstå" - Søren Kierkegaard

Træningstøj Proteinpulver
Brugeravatar
Moderator

Reputation point: 80

Geografisk sted: Aalborg

Træner her: Unifitness

Styrkeliste
- Bænkpres: 190.00

Det er svært at gøre noget i sådanne situationer. Jeg blev selv snydt for knap 9.000 kroner for et halvt år siden, da jeg skulle købe et ur over DBA.

Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00

Logbog: Ingen logbog
Kostplan: Ingen kostplan

Jeg købte for et år siden en iPad over guloggratis for 3600. Jeg fik den aldrig. Jeg meldte ham til politiet. For en uge siden, fik jeg indkaldelse til at møde op i retten. Jeg har ikke mulighed for det, men har sendt et erstatningskrav, så må vi se hvad der sker. Ikke mindst har de fanget ham nu. Han havde vist snydt for tæt på 500.000.
Så meld det.
Brugeravatar

Reputation point: 104

Geografisk sted: Spanien

Træner her: Ullerslev motioncenter

Styrkeliste
- Squat: 160.00
- Dødløft: 185.00

Besøg manden og kræv dine penge.
The Earth slowly rots into a malignant tumor
Breeding no life for the future of the world
Brugeravatar

Geografisk sted: Forskelligt

Træner her: Roskilde Atlet Klub - RAK

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 110.00
- Dødløft: 150.00

BloodJunkie skrev:Besøg manden og kræv dine penge.

Det har jeg tænkt på, men det er alligevel lang kørsel.
CLEAN AND ALWAYS WILL BE
Brugeravatar

Træner her: Hulen

Galleri: Vis galleri (5)

Jeg havde besøgt personen. Tag eventuelt en kammerat med.

Reputation point: 10

Bare husk at bare fordi manden siger han er 31 og førtids pensionist, er det ikke ens betydende med at han ikke i virkeligheden hedder "bone breaking" Brian, er 25, 195 høj, vejer 120 kilo og har noget af en møg dog.
Det jeg prøver at sige er være forsigtig med at bare møde op, og hvis han nu er den han siger han er, så har med sikkerhed heller ikke de penge liggende, og så er du ude i noget hvor du skal tvinge ham til at tag med og hæve dem, og i sidste ende kan du faktisk blive anmeld så.

Så når man handler på DBA, så køb kun ved personligt fremmøde, deres NEM id valideret giver jeg heller ikke en skid for.
Og til folk der køber Iphones, så kontakt politiet og undersøg om mobilen er meldt stjålet, ved hjælp af IMEM nummeret og yes det kan man godt har selv haft gjort det.
Brugeravatar

Reputation point: 20

Træner her: FitnessDK Slagelse
FitnessDK Gentofte

Styrkeliste
- Dødløft: 170.00

Galleri: Vis galleri (3)

Der er vel ikke det store at stille op, andet end at melde ham til politiet (eller tage ud til ham og opkræve pengene).
Det er faktisk ret irriterende, at man er SÅ dårligt stillet ved private internethandeler.

Og set i bagklogsskabens klare lys, bør du altid møde op og handle. Så undgår man sådan nogle situationer ](*,)
Brugeravatar

Hvad med at lave være med at sende pengene før du har modtaget pakken? Sådan plejer jeg og det fungerer fint og hvis modparten ikke tror på en så kan man bare sige at man sender halvdelen nu og den sidste halvdel når pakken er ankommet.

Styrkeliste
- Bænkpres: 70.00
- Squat: 90.00
- Dødløft: 100.00

herfissen skrev:Hvad med at lave være med at sende pengene før du har modtaget pakken? Sådan plejer jeg og det fungerer fint og hvis modparten ikke tror på en så kan man bare sige at man sender halvdelen nu og den sidste halvdel når pakken er ankommet.

Og hvordan kan sælger så vide sig sikker på du betaler resten når du har fået varen ?
Alt godt kommer til den der kan vente på det

Beefboy skrev:
herfissen skrev:Hvad med at lave være med at sende pengene før du har modtaget pakken? Sådan plejer jeg og det fungerer fint og hvis modparten ikke tror på en så kan man bare sige at man sender halvdelen nu og den sidste halvdel når pakken er ankommet.

Og hvordan kan sælger så vide sig sikker på du betaler resten når du har fået varen ?

Fordi ellers kan sælger politianmelde dig, og de fleste der køber brugt er privatpersoner, som ikke køber for at snyde folk, så skal man fandme være dum hvis man prøver at snyde når man er køber.
"The only way to make your dreams come true, is to wake up"
Brugeravatar

Der er ikke noget at gøre.. Det eneste man KAN gøre er A = mød op på hans adresse (hvis han har givet dig den rigtige og ikke bare har givet dig en falsk, han har sikkert hvis han er "smart", brugt et taletidskort, så du ikke kan spore ham på krak.dk) eller B = melde ham til politiet, hvilket ikke hjælper dig på den økonomiske front, da du ALDRIG får pengene igen, da han/hun sikkert har flere domme bag sig og uden tvivl skylder en del penge væk, og aldrig betaler..

Systemet stinker for dem der bliver snydt ved privat handel.. Så mød folk face to face, så slipper du får at blive snydt :)
Du så sej. Interweb GANGSTA!
Brugeravatar

Træner her: Skanderborg Fitness

Thegame skrev:
Beefboy skrev:

Fordi ellers kan sælger politianmelde dig, og de fleste der køber brugt er privatpersoner, som ikke køber for at snyde folk, så skal man fandme være dum hvis man prøver at snyde når man er køber.

Hva kan han anmelde dig for ? Sælger har jo fået lidt penge, køber kan da altid hævde at det var den aftalte pris .. Immervæk vil jeg ik tro du får en skid ud af at anmelde en køber hvis han ik overføre resten, for du er jo som sådan ik blevet snydt, som hvis køber aldrig modtager den købte genstand..
Alt godt kommer til den der kan vente på det

Ville nok hive fat i en kammerat eller to, aflægge visit ved den pågældende og kræve mønterne retur!

karlsson1 skrev:Ville nok hive fat i en kammerat eller to, aflægge visit ved den pågældende og kræve mønterne retur!

Fantastisk idé :) Når vedkommende så nægter at betale pengene tilbage, og i 3 bliver grove og måske rusker ham lidt, så melder han jer alle 3 for vold.. Så får i 1-3 måneder i brummen, alt efter hvor grove i er, og i får stadig ingen penge :dance:

---

Beefboy = Hvis sælger kan bevise via f.eks sms'er eller mails, at den aftalte pris er 2000kr, og han kun har modtaget 1000kr, så er han blevet snydt på lige fod med en køber der ikke modtager sin vare.. Det er jo logik.. Det er endda lettere at bevise, da du bare kan lave en bankudskrift og bevise du ikke har modtaget det fulde beløb, hvorimod en køber som ikke modtager sin vare, risikerer at sælger påstår at pakken må være blevet væk i posten..
Brugeravatar

Mr.Jones: En sælger vil i så fald have en kvittering på at varen er afsendt med posten.

Har du mistet modet hvad angår at tage loven i egen hånd? Du har slet ikke tænkt på at man kunne tage de 1000 kr., tage livet af stodderen og stede ham til hvile i en kalkgrav... Hvis ikke andet så af principielle årsager, blandt andet ære. Det er overraskende så "velovervejet" du pludselig er.
Brugeravatar

Reputation point: 15

JRHEDER skrev:Mr.Jones: En sælger vil i så fald have en kvittering på at varen er afsendt med posten.

Har du mistet modet hvad angår at tage loven i egen hånd? Du har slet ikke tænkt på at man kunne tage de 1000 kr., tage livet af stodderen og stede ham til hvile i en kalkgrav... Hvis ikke andet så af principielle årsager, blandt andet ære. Det er overraskende så "velovervejet" du pludselig er.

Jepp, men det er ufatteligt nemt at sende en pakke fuld af noget andet end det som man har aftalt.. Skal du f.eks sende en iphone, hvad forhindrer dig så i at sende en kasse i lignende størrelse og vægt, UDEN iphone?.. Så har du kvittering på at "pakken" er sendt..

Det er skam helt op til den enkelte hvad de vil gøre.. Og har man lyst til at spjælde den, uden at få sine penge tilbage, så man ender som den helt store taber, så go ahead :)

Diskussionen omkring det at tage loven i egen hånd, var en helt anden da vi diskuterede i den anden tråd.. Jeg vil til hver en tid tage loven i egen hånd hvis nogen truer/yder vold mod nogen jeg kender eller mig selv.. Men ville nok vælge mine kampe med omhu, især når det gælder "småbeløb" som 1000kr.. At komme ind og spjælde for 1000kr, det er da for dumt..

Hvis din ære ikke kan tåle at blive snydt, så sørg for ikke at blive snydt.. mød personen og handel..
Brugeravatar

Dette er personen, der snød mig.

http://www.guloggratis.dk/forum/traad/12566
Brugeravatar

Reputation point: 104

Geografisk sted: Spanien

Træner her: Ullerslev motioncenter

Styrkeliste
- Squat: 160.00

Fint de har "fanget" ham, men det hjælper desværre ikke dem der er blevet snydt.. Hvis det virkelig passer at han har snydt så mange mennesker og vi snakker beløb i omegnen af 300.000+kr, så kan i jo selv regne ud hvor dyrt det bliver for ham, når sagsomkostningerne + advokatregninger er lagt oveni.. Han er næsten helt sikkert dårlig betaler og derfor i RKI, og derfor ser i aldrig en klejne.. Desværre..
Brugeravatar

DBA handler er næsten altid lig med handel ved personligt møde, imo. Ellers gå kun efter at handle med personer der er Nem-ID valideret derinde.

- Er aldrig selv blevet snyt, og har stort set kun handlet personligt med folk; højtalere, guitarer. Dog har jeg selv sendt ting langt - til Lolland fra aarhus med posten (en basguitar solgt for 4500). Havde vurderet det som lidt risky, hvis jeg selv hade været aftager.
... My CNS is a neural net processor; a learning computer...

Billede

...there is a time in every one’s life when you must clench your teeth together and your fate only depends on your determination.
Brugeravatar

Reputation point: 415

Geografisk sted: Aarhus

Træner her: Ultimate Gym
Crossfit Copenhagen - Spartan Mentality CrossFit
Aarhus Athlet Klub

Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 155.00
- Dødløft: 200.00

Der er to skudsikre løsninger på at forhindre sådan er problem.
1. Mød op i person
2. Bruge en escrow service som f.eks www.escrow.com

Så er det umuligt at blive snydt. :)
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg

Styrkeliste
- Bænkpres: 160.00
- Dødløft: 150.00

Købte engang nogle anatomi DVD'er over eBay. Da jeg fik dem var det brændte kopier, hvilket jeg kommenterede/anmeldte på sælgers ebay profil, bare lige for at pointere at det altså ikke var originalerne man fik, men at han bare sad og solgte kopi efter kopi af de samme dvd'er. Han gik helt amok og bad mig straks fjerne beskeden da jeg ødelagde hans forretning. Aha. Jeg fjernede ikke beskeden.
Brugeravatar

Reputation point: 1285

Geografisk sted: Holstebro

Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 152.50
- Dødløft: 202.00

Galleri: Vis galleri (30)

Jeps, så er jeg også blevet snydt. Jeg har købt en lampe, 537 kr, og denne kommer helt ødelagt, ridset og med løs forbindelse. Slet, slet ikke som den så ud på billedet. Sjovt nok er der ikke flere af sælgerens, Bengt Johnny Neigaard, annoncer på dba, og man kan heller ikke slå ham op på krak. Jeg ville ellers gerne sende den ubrugelige lampe tilbage, endda betale returportoen, for at se om han ville returnere mine penge.

Altangartneren skrev:Jeps, så er jeg også blevet snydt. Jeg har købt en lampe, 537 kr, og denne kommer helt ødelagt, ridset og med løs forbindelse. Slet, slet ikke som den så ud på billedet. Sjovt nok er der ikke flere af sælgerens, Bengt Johnny Neigaard, annoncer på dba, og man kan heller ikke slå ham op på krak. Jeg ville ellers gerne sende den ubrugelige lampe tilbage, endda betale returportoen, for at se om han ville returnere mine penge.

Jeg er ked af at sige det, men det kommer nok desværre ikke til at ske.
DBA er til tider en skæv størrelse. Du er en erfaring rigere og ift. mange andre, slipper du noget billgere..

Styrkeliste
- Bænkpres: 105.00
- Squat: 120.00

Mussetrussen skrev:Købte engang nogle anatomi DVD'er over eBay. Da jeg fik dem var det brændte kopier, hvilket jeg kommenterede/anmeldte på sælgers ebay profil, bare lige for at pointere at det altså ikke var originalerne man fik, men at han bare sad og solgte kopi efter kopi af de samme dvd'er. Han gik helt amok og bad mig straks fjerne beskeden da jeg ødelagde hans forretning. Aha. Jeg fjernede ikke beskeden.

Du kunne også bare have anmeldt ham og fået dine penge retur.
Jobs skrev:Du har verdens stærkeste muskler under verdens klogeste hoved.

Jeg har en blog nu!
Brugeravatar

Reputation point: 635

Træner her: The Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 17.00
- Squat: 54.00
- Dødløft: 23.00

Oplevede noget lignende på bilgalleri...købte en undervogn af en, og modtog aldrig varen...da jeg tillod mig at beklage mig, blev sælger truende....

meldte det til politiet, og fik et dumt svar tilbage, om at jeg skulle køre en civil retssag imod ham....
Brugeravatar

Reputation point: 714

Træner her: Fitness One Kolding

Altangartneren skrev:Jeps, så er jeg også blevet snydt. Jeg har købt en lampe, 537 kr, og denne kommer helt ødelagt, ridset og med løs forbindelse. Slet, slet ikke som den så ud på billedet. Sjovt nok er der ikke flere af sælgerens, Bengt Johnny Neigaard, annoncer på dba, og man kan heller ikke slå ham op på krak. Jeg ville ellers gerne sende den ubrugelige lampe tilbage, endda betale returportoen, for at se om han ville returnere mine penge.

Sørg altid for at have et mobil nummer, adresse, og have snakket med personen når det gælder online handel. Det sikrer dig ikke 100%, men kan helt bestemt ikke forværre din chancer.

Tjek om mobil Nummer og navn/adresse stemmer overens på krak.
Brugeravatar

Reputation point: 152

Styrkeliste
- Bænkpres: 95.00
- Squat: 117.50
- Dødløft: 157.50

Undlad at købe noget på en sådan side hvor du skal have det tilsendt..

Jeg forstår ikke at folk tør?
I ain't a killer but don't push me revenge is like the sweetest joy next to getting pussy
Brugeravatar

Reputation point: 205

Geografisk sted: 5550 Langeskov

Træner her: OBBC

Næste

Tilbage til Off topic

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 48 gæster