Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69646 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

Jenkins skrev:Brug tiden på at lave mad og spise i stedet.

Carsten2002 skrev:Jenkins skrev:Brug tiden på at lave mad og spise i stedet.
Yeah! No fun allowed!

Jenkins skrev:Carsten2002 skrev:Jenkins skrev:Brug tiden på at lave mad og spise i stedet.
Yeah! No fun allowed!
Jo, hvis det rent faktisk er "fun". Ved godt ingen mennesker er ens, og har da også selv før brugt meget tid på at spille sådanne spil - men i bund og grund er det vel et tidsspilde, som de fleste nok vil mene. Hvis alt er på plads (skole/arbejde, træning, kost og søvn) og man har overskud til mere, hvorfor så ikke tilstræbe enten at forbedre sig på nogle af disse punkter eller at være sammen med dem man holder af, frem for at bruge tid på spil?

Oliverg skrev:Jenkins skrev:Carsten2002 skrev:Jenkins skrev:Brug tiden på at lave mad og spise i stedet.
Yeah! No fun allowed!
Jo, hvis det rent faktisk er "fun". Ved godt ingen mennesker er ens, og har da også selv før brugt meget tid på at spille sådanne spil - men i bund og grund er det vel et tidsspilde, som de fleste nok vil mene. Hvis alt er på plads (skole/arbejde, træning, kost og søvn) og man har overskud til mere, hvorfor så ikke tilstræbe enten at forbedre sig på nogle af disse punkter eller at være sammen med dem man holder af, frem for at bruge tid på spil?
What??
Spil er vel ment, som noget underholdende, om du så spiller, dyrker sport, ser film, går i biografen, ser teater whatever kommer vel ud på et. Selvfølgelig kan spil misbruges, men at kalde det spild af tid, er måske lige at overdrive.

Jenkins skrev:Oliverg skrev:Jenkins skrev:Carsten2002 skrev:Jenkins skrev:Brug tiden på at lave mad og spise i stedet.
Yeah! No fun allowed!
What??
Spil er vel ment, som noget underholdende, om du så spiller, dyrker sport, ser film, går i biografen, ser teater whatever kommer vel ud på et. Selvfølgelig kan spil misbruges, men at kalde det spild af tid, er måske lige at overdrive.
Det kommer absolut ikke ud på et, om man sidder og leger med en fiktiv by på internettet, eller om man bruger tiden med sine nærmeste i eksempelvis biografen eller teatret. Det er der mange grunde til. Alternativt kan du tage et kig på Abraham Maslows behovspyramide og se, hvor du vil placere trangen til at føre krig mod 43-årige Karsten fra Skagen, fordi hans by er en trussel mod din.

Oliverg skrev:Jenkins skrev:Oliverg skrev:Jenkins skrev:Carsten2002 skrev:Jenkins skrev:Brug tiden på at lave mad og spise i stedet.
Yeah! No fun allowed!
What??
Det kommer absolut ikke ud på et, om man sidder og leger med en fiktiv by på internettet, eller om man bruger tiden med sine nærmeste i eksempelvis biografen eller teatret. Det er der mange grunde til. Alternativt kan du tage et kig på Abraham Maslows behovspyramide og se, hvor du vil placere trangen til at føre krig mod 43-årige Karsten fra Skagen, fordi hans by er en trussel mod din.
Forstår overhovedet ikke din tankegang, maslows pyramide kan næppe bruges til nogen som helst analyse ift. computerspil vs. de aktiviteter, jeg nævnte.
Jeg tror ikke du forstår min pointe:
1. man kan spille for at skabe flow / underholdning(http://en.wikipedia.org/wiki/Flow_(psychology)) i sit liv.
2. man kan spille af kedsomhed og eventuelt bare spilde sin tid.
F.eks. vil eksempel 1 være en person som spiller 2 timer, når han kommer hjem fra hans gøremål, han vil gerne stimulere sig selv til flow og dette kan gøres ved at spille.
Eksempel 2 kunne være en person der ikke har de store gøremål i hans liv, i stedet spiller han meget computer, og gør det egentlig bare af kedsomhed. Mine pointe med dette er som tidligere nævnt, at spil kan misbruges, men at kalde spil dårligt, synes jeg er langt ud.. jeg synes spil er super gode til at skabe flow eller bare blive underholdt, hvis man kan kalde det dét.

Jenkins skrev:Carsten2002 skrev:Jenkins skrev:Brug tiden på at lave mad og spise i stedet.
Yeah! No fun allowed!
](./images/smilies/wallbash.gif)

Jenkins skrev:Behovspyramiden kan man netop godt koble på, netop fordi mange aktiviteter er, lad os bruge ordet kompatible, med de forskellige behov. Computerspil er bare ikke. Og jeg kan godt købe den med flow, men her er netop det problem, at de færreste har en sådan intention med at spilel computerspil. Og hvis du vil have dette flow for at komme i det rette state of mind, så er der uendeligt mange alternativer, som er bedre.

schulz skrev:F.eks. kan man sidde her på bb.dk og spilde sin tid og skrive med mennesker uden ansigt. Are you fucking kidding me? Stop nu med at lege psykolog og prøve at lyde klog.
Bodybuilding er noget af det mest simple overhovedet. Hvis du kan bruge hele dagen på at lave mad, spise, træne og tænke træning, så "overdo"'er du det fuldstændig og prøve at gasse lidt ned.
Neut skrev:Jenkins skrev:Carsten2002 skrev:Jenkins skrev:Brug tiden på at lave mad og spise i stedet.
Yeah! No fun allowed!
Lol![]()
Du er da helt væk at høre på.
Prøv lige at tænke bare lidt før du lukker sådan noget ud næste gang, tak.

Jenkins skrev:schulz skrev:F.eks. kan man sidde her på bb.dk og spilde sin tid og skrive med mennesker uden ansigt. Are you fucking kidding me? Stop nu med at lege psykolog og prøve at lyde klog.
Bodybuilding er noget af det mest simple overhovedet. Hvis du kan bruge hele dagen på at lave mad, spise, træne og tænke træning, så "overdo"'er du det fuldstændig og prøve at gasse lidt ned.
Hvis jeg skal gøre rede for mit incitament for at sidde og debattere på bb.dk, så bliver tråden hurtigt et helt anden. ;)
Og nu er det ikke kun bodybuilding, man skal bruge sin tid på, men i stedet alt det, hvor der er plads til forbedring. Dette kan man vel også sige afhænger af de mål, man sætter sig i livet. Her er mit posulat vel egentlig bare, at såfremt du vælger at bruge tid på at bygge fiktive byer - for lige at vende tilbage til computerspillene - så er du ikke et videre ambitiøst menneske.Neut skrev:Jenkins skrev:Carsten2002 skrev:Jenkins skrev:Brug tiden på at lave mad og spise i stedet.
Yeah! No fun allowed!
Lol![]()
Du er da helt væk at høre på.
Prøv lige at tænke bare lidt før du lukker sådan noget ud næste gang, tak.
Det er fuldstændig gennemtænkt, og ved du hvad? Jeg er egentlig ret sikker på, at min endelige konklusion er en ringeagt over for computerspil. :-)))))

schulz skrev:F.eks. kan man sidde her på bb.dk og spilde sin tid og skrive med mennesker uden ansigt. Are you fucking kidding me? Stop nu med at lege psykolog og prøve at lyde klog.

Du har lige reddet min Søndag
værre ævl skal man da lede længe efter..
Stof til eftertanke
h2o skrev:ah søndags underholdning :-) elsker bb.dk man kan altid lige finde en lomme psykolog eller philosof der lige skal bruge sin viden fra 1 semester eller lign.

Mrjones skrev:Jenkins -Du har lige reddet min Søndag
værre ævl skal man da lede længe efter..

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 96 gæster