SophieMathilde skrev:Da jeg går i 3.g på Silkeborg Gymnasium ville jeg høre jer om i vil hjælpe mig med en tværfaglig opgave kaldet AT, som der i mit tilfælde omhandler fagene Idræt og Biologi. Vi har indenfor disse fag fået til opgave at belyse emnet ’Doping’ hvor jeg har valgt at fokusere på brugen af anabole steroider som motionsdoping/forfængelighedsdoping etc.
Jeg har oprettet dette indlæg med det formål at høre Jer om medierne har påvirket Jeres brug af anabole steroider. Organisationer som Anti Doping Danmark forsøger naturligvis, ved hjælp af kampagner og negativ omtale omkring brugen af anabole steroider, at få brugerne af motionsdoping til at forstå hvor skadeligt det er for én både fysisk og psykisk. Nedenfor har jeg listet nogle problemstillinger op, som kunne hjælpe mig meget, så jeg kan få skrevet en ordentlig opgave. Det ville give mig credit hvis jeg kan få situationen fra jeres synspunkt og jeg håber meget at I vil hjælpe mig til at opnå det bedst mulige resultat.
- Har kampagner som eksempelvis Anti Doping Danmarks ’Steroider er stærkere end dig’ påvirket dit eget brug af steroider?
- Hvilken indflydelse har medierne haft med hensyn til din egen anvendelse af steroider? Føler du dig oplyst omkring de skadelige følger, der forekommer ved brugen af steroider?
- Syntes du at medierne belyser brugen af steroider på en ordentlig måde, hvor man i programmer som eksempelvis ’Danmark ifølge Bubber’ har vist eksempler på en ekstrem brug af steroider, og illustrerer det som værende en subkultur?
- Er du blevet mere påpasselig med dit eget brug af steroider, efter den skærpede dopingkontrol, der er i diverse motionscentre?
Jeg håber som sagt meget, at I vil hjælpe mig og jeg glæder mig meget til at læse jeres kommentarer.
Tak for hjælpen, Sophie

Jeres AT er allerede på vej udover en afgrund med 180 km/t.
Som udgangspunkt skal man altid, og især i AT, undersøge sine kilder så grundigt, at man ved hvad sidens generelle standpunkt er, før man kan benytte den som kilde.
Derudover bør i undersøge jeres spørgsmål idet det skinner stærkt igennem at i ikke har undersøgt andet end ADDs officielle hjemmeside.
Som en hjælp til jer vil jeg råde jer til at snakke med jeres lærer om hvordan man skal undersøge forholdende i det man vil undersøge, inden man laver nogle hastigt udførte spørgsmål, "blot for overhovedet at have en kilde"....
Jeg vil dog gerne støtte folk der lider under AT, og vil derfor alligevel svare på jeres spørgsmål
- Har kampagner som eksempelvis Anti Doping Danmarks ’Steroider er stærkere end dig’ påvirket dit eget brug af steroider?
Nej, har aldrig haft respekt for anti doping danmarks kampagner fordi de i bund og grund er ligegyldige, og det er de færreste der overhovedet gider tage deres brochurer op af holderne.
- Hvilken indflydelse har medierne haft med hensyn til din egen anvendelse af steroider? Føler du dig oplyst omkring de skadelige følger, der forekommer ved brugen af steroider?
I bund og grund synes jeg at mediernes indflydelse har været nærmest det modsatte. I nærmest hvert eneste af tv2's programmer med doping som emne, har udsendelsen været fyldt med fejl og generalisering.
Derudover synes jeg det er sjovt hvordan bodybuilding hænges ud i medierne, når mange af de største idoler netop er temmeligt pumpede, eks: Spiderman, Superman, ham der ulven fra twilight... dvs. generelt hvordan "den perfekte mand" portrætteres i Hollywood.
- Syntes du at medierne belyser brugen af steroider på en ordentlig måde, hvor man i programmer som eksempelvis ’Danmark ifølge Bubber’ har vist eksempler på en ekstrem brug af steroider, og illustrerer det som værende en subkultur?
Medierne belyser ikke steroider overhovedet, idet informationen er ligeså mangelfuld som nærmest alt andet der vises i ligegyldige programmer som Danmark ifølge Bubber. Disse programmer er ment som underholdning og ikke mere.
- Er du blevet mere påpasselig med dit eget brug af steroider, efter den skærpede dopingkontrol, der er i diverse motionscentre?
Jeg har aldrig taget nogle former for doping.