Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1007
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1004

Følg bodybuilding.dk på

Styrketræning ikke muligt i FW - alternativ søges!

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Hej Bodybuilding.dk

For at gøre en lang historie kort, har en god kammerat og jeg trænet fast 3 gange om ugen i de sidste 2½ års tid. Vi har altid trænet i FW, da det klart dækkede vores behov (pris og belliggenhed) dengang. Siden da har vi efterhånden opnået rigtig gode resultater og træner meget fokuseret mod at blive stærkere og kan bruge timevis på at læse om styrketræning.

For ca. ½ år siden var vi begyndt at dødløfte omkring 110-120kg, og der gik ikke lang tid før en medarbejder fra det lokale Fitness World påpegede vi ikke måtte "larme" når vi trænede! Det skal siges vi absolut ikke er typerne der smider med vægtene, og var meget uforstående da netop den øvelse med det antal kg, ikke kan udgå at "larme" lidt når flere vægskiver rammer gulvet - det er ikke nemt at lade den glide lydløst ned de sidste 2cm.
Det hele munder ud i en lang og mærkelig diskussion og at vi får besked om at vi kører øvelsen forkert hvis vi ikke kan køre den uden at larme, what?! (har forresten ALDRIG set den instruktør introducere dødløft i deres programmer for nyankomne medlemmer, men han ved selvfølgelig bedst).

Vi vælger på det tidspunkt at tage det til os, da instruktøren absolut ikke var til at diskutere med, og lover vi skal prøve at køre mere "stille".
Der går dog ikke mange uger før vi igen får af vide vi "larmer", på trods vi virkelig prøver at holde det på et minimum. Da vi begge i mellemtiden har fået bil, besluttede vi os for at skifte til et andet center, gerne med 2 squat racks, da vi ligeledes nåede at modtage klager over vi brugte det for meget på et træningspas.

Vi har nu fundet et nyt center, stadig FW, og syntes egentlig rigtig godt om det. Der skulle dog ikke gå mere end 3 dage før vi igen fik af vide at det er et firness center og skal man styrketræne, skal det altså ikke være der - på trods af deres udstyr og vægte er til det (til et vist plan i hvert fald :-).

Skal vi dødløfte, fik vi besked om at tage vægt af således det ikke larmer, når den bliver sat på gulvet! Og vi må IKKE flytte deres flytbare gummimåtter for at lægge dem under og derved minimere larmen, hmm!

Så nu står vi her, og aner ikke hvad vores næste træk er. Vi skal væk fra Fitness World, men hvad er alternativet?

Vores "kriterier" er at vi nogenlunde selv kan vælge hvornår vi vil træne, altså en fleksibilitet til på dagen at vælge om det er kl 17-19 eller kl 19-21 vi vil træne. Så vi har en frihed til at ændre træningsdage og ikke har noget bestemt klokkeslet man skal være der, som det er tilfældet med en almindelig klub. Der skal meget gerne være mulighed for parkering, da vi begge som sagt har bil.
Det ville være rart med mulighed for at lave noget cardio efter træning, men er ikke must!

Håber nogle af jer herinde kan bidrage med forslag og muligheder!

--And--
5x5, don't be a wuzz!

Reputation point: 0

Styrkeliste
- Bænkpres: 97.00
- Squat: 120.00
- Dødløft: 137.00

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Det kræver lige at du skriver hvor du bor :wink:
Overthinkers are rarely those who train hard enough to actually get results

Træner her: Anger Mangement

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Vis kostplan

Hvor er I fra?

Træner her: OBBC

--And-- skrev:For at gøre en lang historie kort

Jeg synes nu det endte med at være en rimelig lang historie til et så kort spørgsmål. :D
Sidst rettet af Ratz 15. maj 2010, 16:59, rettet i alt 1 gang.
Well, you can always be thinner... look better.
Brugeravatar

Reputation point: 315

Lidt info om hvor i landet i befinder jer ville være behjælpeligt.
Pind - Since light travels faster than sound, some people may appear bright until you hear them speak.

Opnå dine resultater:
Facebook:Isaksen Fitness - Personlig Træning, Coaching & Kostvejledning
Hjemmeside: www.isaksen-fitness.dk
Brugeravatar

Reputation point: 502

Geografisk sted: Svendborg

Træner her: Performance Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 255.00
- Dødløft: 230.00

Bork skrev:Det kræver lige at du skriver hvor du bor :wink:

Oh, my bad.. historien tog om sig ;-)

Vi er fra københavn, hhv. amager / midt by
5x5, don't be a wuzz!

Styrkeliste

Ratz skrev:
--And-- skrev:For at gøre en lang historie kort

Jeg synes nu det endte med at være en rimelig lang historie til et så kort spørgsmål. :D

Haha', godt jeg ikk fyrede den lange version af så :D
5x5, don't be a wuzz!

Styrkeliste

Temple gym på amager, der kan man sagtens træne ellers så er der ganske mange andre centre end FW i kbh.
dedikation, motivation, inspiration.
Brugeravatar

Reputation point: 5

Geografisk sted: viborg

Træner her: DIT Studie
Falkevejens Motionscenter

Styrkeliste
- Bænkpres: 168.00
- Squat: 180.00
- Dødløft: 260.00

Galleri: Vis galleri (4)

Templegym kan godt anbefales, hvis man har ikke forbi for steroider-bomber. Der er ihvertfald højt til loftet og tunge vægte. Ydermere ligger det på Island Brygge, så alt afhængigt af hvor på Amager du bor, burde det være ganske tæt på.
Brugeravatar

Død over SHITNESS!

I skulle have gjort sådan her
You know what you want? Wait for it, it's coming!

Click her til højre og kom med ud på eventyr! Billede
Brugeravatar

Træner her: AK Atlas

Styrkeliste
- Bænkpres: 1.00
- Squat: 33.00
- Dødløft: 7.00

mikkel_baech skrev:Temple gym på amager, der kan man sagtens træne ellers så er der ganske mange andre centre end FW i kbh.

Jeg bor ganske tæt på islands brygge, så det er klart væd at tjekke ud!

Mht. andre centre, tror jeg udgangspunktet er det samme som I fw?! Og flere af dem tager sq lidt for meget for det :/
5x5, don't be a wuzz!

Styrkeliste

Andreas?

TSK er tha shit! Der kan du bodybuilde al det du vil :wink:
Brugeravatar
Månedens skribent: September 2007

Geografisk sted: København

Træner her: Tårnby Styrkeløfter Klub
Fitness World Lyongade

Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 220.00

Galleri: Vis galleri (5)

The Dane skrev:Død over SHITNESS!

Haha!! EPIC! :lol:
"For me life is continuously being hungry. The meaning of life is not simply to exist, to survive, but to move ahead, to go up, to achieve, to conquer" - Arnie.
Brugeravatar

Geografisk sted: København Ø

Træner her: The Gym

Styrkeliste
- Dødløft: 210.00

The Dane skrev:Død over SHITNESS!

Hvad fuck er det lige der sker i videoen?
Lasse Ahrendsen
Brugeravatar

Reputation point: 25

Geografisk sted: Sdr. Felding

Træner her: Videbæk Styrkesport

Styrkeliste
- Bænkpres: 192.50
- Squat: 305.00
- Dødløft: 290.00

haha.. tænkte nok du boede på amager. Du snakker om FW i lyongade, ikke? For jeg har selv trænet der, og fik selv samme besked, når jeg kørte dødløft - Det larmede nede under, og der ligger jo et værtshus, så de fik klager, når vægtene blev dropped. Jeg træner der ikke mere..
Brugeravatar

Geografisk sted: Valby

Træner her: Fitness World Valby

Styrkeliste
- Bænkpres: 145.00
- Squat: 2.00
- Dødløft: 180.00

@ Ahrendsen

dette burde forklare alt

Det er det ypperste af shitness, the pinnacle itself!
You know what you want? Wait for it, it's coming!

Click her til højre og kom med ud på eventyr! Billede
Brugeravatar

Træner her: AK Atlas

Styrkeliste
- Bænkpres: 1.00
- Squat: 33.00
- Dødløft: 7.00

Nizorh skrev:haha.. tænkte nok du boede på amager. Du snakker om FW i lyongade, ikke? For jeg har selv trænet der, og fik selv samme besked, når jeg kørte dødløft - Det larmede nede under, og der ligger jo et værtshus, så de fik klager, når vægtene blev dropped. Jeg træner der ikke mere..

Ja, lige præcis, hvorfor har de såudstyr og vægte til det, gah.!

Mads - tsk har da ikk så fleksible åbningstider?!
5x5, don't be a wuzz!

Styrkeliste

Ja det er sgu lidt til grin.. Synes i hvert fald ikke det er værd at træne der - men jeg er flyttet nu, så det gav helt sig selv.
Brugeravatar

Geografisk sted: Valby

Træner her: Fitness World Valby

Styrkeliste
- Bænkpres: 145.00
- Squat: 2.00
- Dødløft: 180.00

Hvad havde I regnet med. Det svarer til at klage over maden hos McDonald's. McDonalds er for gastronomi hvad Fitness World er for træning - nemlig lort.
Lort finder man almindeligvis mest i kloakker, måske anvendt på markeder i form af gødning, men i tilfældet med Fitness World har man formået at samle - ganske omfattende - mængder af rent lort, møve det ind i nogle tilfældige, hvidt-malede lokaler, smidt et skilt på hvor der står "FITNESS WORLD", og markedsført det som værende et fitness center, et produkt til forbrugere.
Det er dog ikke et fitness center der er tale om, der er dog tale om et slags et center - nemlig et sted som er center for lort.
Man kunne godt undre sig over hvordan i alverden det kunne ske - "how did that happen?" - men forbrugere er jo som oftest inkompetente og dumme. Folk der træner i Fitness World er som oftest ingen undtagelse. Ligesom uduelige amerikanere sidder og æder sig selv ihjel og bruger deres hårdttjente penge på et forfærdeligt discount-produkt som er McDonald's, så flokkes uduelige danskere til Fitness World for at aflevere deres penge for at købe lort. Og hvad mere er, mange af lemmingerne aner slet ikke, at der er tale om lort. Det er et kæmpe, men ganske enkelt, bedrag, men undre nogen - det kan det ikke. Der er jo en grund til, at brugtbilsforhandlere florerer. One born every minute. Det opsummerer ganske vel over 80% af klientellet hos Fitness World, viser mine erfaringer.
FitnessDK fjernede håndvægte over 36 kg. Fitness World havde gjort det samme, havde de indkøbt tungere end det plastiklort de har stående på 36 kg. Det er en bevidst reduktion af kvaliteten af de produkt der tilbydes forbrugeren. Tøv en kende - sig mig lige, hvordan er det at markedsaktørerne bevidst kan komme afsted med at reducere kvaliteten af produktet, og folk klapper alligevel med deres små, uduelige hænder? Jo, det er fordi folk er nogle får. Og nogle dumme af slagsen. Folk er nogle dumme, dumme får. Hvis man havde det rette lydudstyr, så kunne mindst 3/4 af alle samtaler og synspunkter udvekslet omkring træning og træningsfaciliteterne hos & i Fitness World oversættes til MÆÆÆH! MÆÆÆH! og BAAAH BAAHH!
Det kan nu alligevel imponere mig, at trådstarten har været så uanende om, at han befandt sig omgivet af lort. Det plejer mennesker ellers hurtigt at kunne identificere, eksempelvis ved at blive suspenderet ned i en kloak. Man behøver ikke opholde sig mere end et minut eller to i et givent "Fitness" "World" "center" for at kunne se for dig helt præcist hvordan en række scenarier vil udspille sig. Dødløfter du mere end 70 kg, så larmer du for meget - ud med dig. Du må ikke larme. Du må i øvrigt heller ikke træne. KEEP IT CLEAN!. Behøver man virkelig se disse slags ting ske før man ved det er sådan landet ligger? Er det virkelig så svært at kigge rundt på de uduelige plastikhåndvægte (som sjovt nok er fuldkommen overdimensioneret så folk kan føle sig ekstra stærke, de bruger trods alt "de tungeste håndvægte i centeret"), de uduelige cykel-saddel ikke-justerbare bænkpres set ups, de helt ubrugelige 10.9 kg sekundavare træningsstænger der bøjer ved mere end 80 kgs belastning, de ugidelige trænings"instruktører" med deres sorte "keep it clean!"-tekstpåtrykte size S poloer, behøver man virkelig se på et enkelte, tilstedeværende "squatrack" - i tilfældet af der overhovedet er et - som vil brase sammen ved en belastning over 140 kg, og i processen rimeligvis taget livet af udøveren, for at vide, at det her - det er ikke et center som tillader træning?

Det er ikke en gåde, men så er det alligevel. Hvis jeg fylder en spand med lort og skriver "guld" på den, ja den kan folk jo godt gennemskue. Lort får jo ikke værdi bare fordi man kalder det guld, mere end en Peugeot bliver til en Cadillac fordi ejeren ynder at kalde sit kæreste eje sådan. Men hvordan kan Fitness World så slippe afsted med at udbyde lort af så fæl karakter, kalde det "Fitness", og folk FLOKKES dertil? Hvordan kan folk der har nogen som helst aspirationer omkring deres træning virkelig bringe sig selv til den skam, at affinde sig med det monstrøse, ustandselige lorteorgie der er Fitness World?
Man skulle tro at ledelsens arrogance ville give bagslag. Men nej, det er ikke tilfældet. "Fjerner de træningsudstyr for at forringe vores i forvejen helt utroligt ringe træningsmuligheder? Fint med mig!" "Photoshopper de en i forvejen tynd tøs anorektisk tynd og bruger hende i deres reklamer for at tiltrække folk på at sælge en forskruet kropsselvopfattelse? Fint med mig!" "Vælger Fitness World bevidst sikkerhedsmæssigt og øvelsesudførelsesmæssigt uforsvarligt træningsudstyr? Fint med mig!" "Ansætter Fitness World bevidst mindre kvalificere instruktører fremfor mere kvalificerede? Fint med mig!" Fitness World kan tilsyneladende stå med kanoner der skyder lort og bare bombardere de lemmingske forbrugere, og de æder det råt. Der er snart ikke grænser for hvad fitnesscentre kan introducere af lort, ikke blot forbliver de ustraffet - næ, de belønnes, i form af medlemstilflugt. Prøv selv at se. Fitness World popper op alle vegne. De opkøber de små, gode centre der er tilbage, og overbyder alt og alle med deres endeløse stime af lort. Jeres håndvægte forsvinder. Jeres stænger forsvinder. Jeres maskiner forsvinder. Jeres muligheder forsvinder. Hvordan kan folk være så blinde at se det foregår? Det kaldes menneskelig natur. Der er jo også en grund til at Adolf Hitler blev stemt til magten.
Fitness World er Adolf Hitler. Man siger holocaust endte med det 3. Rige, men Fitness World skamforpuler og massevoldtager og likviderer alt der hedder gode træningsmuligheder i Danmark i Holocaustiske proportioner, og med samme, ondskabsfulde, egennytteoptimerende kalkule. Fitness World vil eje og have hele verden med deres hovmod, arrogance og helt utroligt uhensigtsmæssige forretningsmetoder og spekulation i det dumme fårs simple forstand. Men folk er nogle uduelige får, og der er en masse sandhed til udsagnet, at et folk fortjener dets diktator. Ligesom Spanien bakkede op om Franco, så bakker danskere op om Fitness World. Vil I se den skyldige? Gå over og kig i spejlet.

MVH
SandyFrink valued bb.dk member
Sandy for President
You can put 10 pounds of muscle a year on, so when I'm 50 I'll weigh 500 pounds. I'll be the freak of the week.

http://www.supertraining.dk.
http://www.instagram.com/simonsupertrainer
Brugeravatar

Reputation point: 2384

Geografisk sted: Island of Simonia

Styrkeliste
- Bænkpres: 82.50

Sandy - skriv en bog
‎"When you feel weak, you feel like you wanna just give up.
But you gotta search within you, you gotta find that inner strength
and just pull that shit out of you and get that motivation to not give up
and not be a quitter" - Eminem
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 135.00
- Dødløft: 160.00

God godnatlæsning =D>
Jeg bruger håndvægte, som hverken du eller jeg kan løfte.
Brugeravatar

Reputation point: 35

Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Squat: 160.00
- Dødløft: 205.00

Kan være jeg har været semi heldig, med mit lokale Fitness World på Gasværksvej.. - jeg har aldrig oplevet at blive irettesat for at larme under dødløft, heller ikke når jeg kørte singles med 150-160kg. Men ellers kan jeg troskyldigt nikke genkendende til resten.. - håndvægtene er juks, bænkene er juks, maskinerne er rent til grin. Squatracks'ene fungerer, men der findes selvsagt lagt bedre. Mit alternativ er Nørrebrohallens træningsfaciliteter; La Fits.. - men her er problemet at meget af udstyret er slidt i smadder og der kun er eet (oldnordisk) squatrack. Dog er der en anstændig legpress og en ditto hacksquat, samt tre gedigne bænke til bænkpres + en til skrå ditto og væsentlig bedre skiver og håndvægte. Eneste problem med håndvægtene, er at man ofte må gætte sig frem til hvad de vejer, da dette enten ikke er anført på dem, eller skrevet ulæseligt med maling + pensel.

Kunne være jeg burde lytte til Legends vise ord; og flytte min røv over til Teh Gym.. - tanken er besnærende, meget besnærende.

Så ville jeg også slippe for fremover at skulle køre GHG-raises, på en hyper-ext-bænk..
Sidst rettet af A Menace To Chicken 17. maj 2010, 02:20, rettet i alt 1 gang.
.. eat, drink, fornicate, defecate, dream, dance, die.
Brugeravatar

Reputation point: 1244

Geografisk sted: The Perimeter

Jeg træner i AK Thor der ligger ved Kløvermarkens idrætsanlæg. Det er en vægtløftningsklub så man behøver ikke sænke stangen lydløst når man dødløfter. Efter noget tid får man nøgle. 300 kroner per kvartal. Fri parkering. Håndvægte op til 40kg.

Kig forbi mandage eller torsdage kl. 16.
A Menace To Chicken skrev:Bortset fra det har jeg installeret en 250W pære ude på lokummet, så jeg bedre inspicere både nye gains og min afføring i ordentligt lys.
Brugeravatar

Geografisk sted: 2300 Kebab

Træner her: AK Thor
IK 99

SandyFrink skrev:Det kan nu alligevel imponere mig, at trådstarten har været så uanende om, at han befandt sig omgivet af lort. Det plejer mennesker ellers hurtigt at kunne identificere, eksempelvis ved at blive suspenderet ned i en kloak.

Haha', jeg er ganske imponeret over det indlæg som helhed - så sandt som det er skrevet.

Overstående vil jeg dog gerne forsvare, da jeg aldrig har udtalt mig om FW ikke er lort! Jeg har som studerende set det som min bedste mulighed for regelmæssigt at træne forholdsvis tæt på hvor jeg bor og billigt. Prisen min kammerat og jeg har betalt, er så at vi aldrig har fået det vilde udstyr (pris og kvalitet hænger sammen som altid).
Dråben falder når de så begynder at bestemme hvor tungt og hvordan man skal træne, samtidig med en "instruktørs" udsagn er direkte forkert og manden ikke er til at diskutere med, netop fordi han er "instruktør" og derfor med sin lange uddannelse for at få arbejde i FW selvf. har ret (vil ikke skære alle over i en kam, meeeen den oplevelse er sq ikke i orden)!

Da vi begge nu har lyst til at tage det skridtet videre og er helt afklaret med hvad vi vil med træningen, er det nu på tide at søge videre, og finde det helt rigtige center :-)
5x5, don't be a wuzz!

Styrkeliste

Jo - TSK har åbent fra ca- 7-21, så der er rig mulighed for selv at vælge hvornår du vil træne.

Som jeg har sagt til dig flere gange forstår jeg ikke hvorfor du ikke melder dig ind - nu har du endda fået bil, så det bliver jo ikke meget nemmere og billigere for dig, og så er der jo også den mulighed at vi kan bodybuilde sammen :wink:
Brugeravatar
Månedens skribent: September 2007

Geografisk sted: København

Træner her: Tårnby Styrkeløfter Klub
Fitness World Lyongade

Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 220.00

Galleri: Vis galleri (5)

SandyFrink skrev:

Billede
Nubretpumper
Brugeravatar

Har prøvet det PRÆCIS samme med dødløft, med det larmede for meget. Træner dog i FDK, men har ikke fået at vide jeg ikke må lægge gummimåtter under, og efter jeg er begyndt at køre lidt mere roligt, og ikke rammer gulvet specielt hårdt, har jeg intet hørt siden.

Men ja find et ordenligt gym :)

Styrkeliste
- Bænkpres: 107.50
- Squat: 135.00
- Dødløft: 200.00

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 24 gæster