http://impruvism.com/clean-eating/

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69647 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

Thomas Jagd skrev:En rigtig god artikel som alle sundhedsfreaks og fedt-/sukkerforskrækkede personer bør læse. Og helst mere end en gang![]()
gode pointer

Dingo skrev:Thomas Jagd skrev:En rigtig god artikel som alle sundhedsfreaks og fedt-/sukkerforskrækkede personer bør læse. Og helst mere end en gang![]()
Har også lige postet den i "clean food" trådengode pointer

danielhansen13 skrev:Læst, delt og gemt. Mange i min omgangskreds kunne lære noget af dette.
IFFYM

hejvenner skrev:Alle bodybuildere mener at mælk og frugt er "unclean" mad? :-S

Thomas Jagd skrev:hejvenner skrev:Alle bodybuildere mener at mælk og frugt er "unclean" mad? :-S
Jeg ved ikke om alle gør det. Men der hersker mange myter indenfor bodybuilding.
Jeg kan da huske, da jeg begyndte at købe bodybuilding blade tilbage i 90'erne, der var den generelle holdning blandt bodybuildere, at fedtet i mejeriprodukter satte sig mere end andre typer fedt. Og sådan er der mange "religiøse" regler indenfor kost og ernæring blandt bodybuildere.

Bjørnson skrev:Det artiklen fortæller er stort set bare at hvis man får det man skal have (kcal samt makroes/mikroes), så kan man sagtens spise "lort" i moderater mængder, right?
- Af nysgerrighed vil jeg gerne vide hvorfor?
- Lad os sige man har fået det man skal have, og har 400 kcal tilbage, her vil det så være "ligegyldigt" om de kommer fra is eller fra broccoli? - Fordi det man får fra broccolien er overskyende, da man har fået det man kan bruge, eller hvordan?

MortenFF skrev:No food directly damages your health?
Den overskrift forstår jeg ikke. Eller jo det gør jeg, men så længe man holder sig i et kalorieunderskud, så er det i bund og grund ligegyldigt, om maden hedder gulerødder eller MCD? Right? Er det det, artiklen plæderer for?

Bjørnson skrev:Det artiklen fortæller er stort set bare at hvis man får det man skal have (kcal samt makroes/mikroes), så kan man sagtens spise "lort" i moderater mængder, right?
- Af nysgerrighed vil jeg gerne vide hvorfor?
- Lad os sige man har fået det man skal have, og har 400 kcal tilbage, her vil det så være "ligegyldigt" om de kommer fra is eller fra broccoli? - Fordi det man får fra broccolien er overskyende, da man har fået det man kan bruge, eller hvordan?

MortenFF skrev:No food directly damages your health?
Den overskrift forstår jeg ikke. Eller jo det gør jeg, men så længe man holder sig i et kalorieunderskud, så er det i bund og grund ligegyldigt, om maden hedder gulerødder eller MCD? Right? Er det det, artiklen plæderer for?

hjælpervenner skrev:MortenFF skrev:No food directly damages your health?
Right.
Myten om at McD giver forhøjede levertal, og ødelægger din krop er for længst blevet aflivet.
Jeg tror det opstod da filmen/dokumentaren "Super Size Me" blev lavet. Det har så senere vist sig, at meget i filmen faktisk var det rene løgn.

hjælpervenner skrev:MortenFF skrev:No food directly damages your health?
Right.
Myten om at McD giver forhøjede levertal, og ødelægger din krop er for længst blevet aflivet.
Jeg tror det opstod da filmen/dokumentaren "Super Size Me" blev lavet. Det har så senere vist sig, at meget i filmen faktisk var det rene løgn.

Taekwondo body skrev:hjælpervenner skrev:MortenFF skrev:No food directly damages your health?
Right.
skal også lige siges at han gik fra 25-3000 kcal til ja måske 5000 så skal der jo ske et eller andet

El Patron skrev:Problemet med kost er at man skal holde sig fra fødevarer som ikke mætter og erstatte dem med nogen som gør hvis man vil leve et liv uden overvægt og ikke tænke så meget over kalorie antal. Her er sukker og visse andre forarbejdede fødevarer ikke optimale. Desuden vil jeg mene der er fødevarer som man ikke bør spise for store mængder af da de medvirker til hormonelle forandringer og andre problematiske ting i kroppen. Hvis men ser på tyndfede mennesker så er de jo ikke sunde selvom de overvejende er i kalorie underskud men de har næsten alle sammen valgt en forkert kost. Så selvfølgelig er der fødevarer som er bedre end andre. Igen er der mange mennesker der ikke er overvægtige som dør af sygdomme som er relateret til deres kost. Artiklen har en pointe men meget få mennesker kan leve godt af unclean fødevarer uden at få problemer.

Dingo skrev:hjælpervenner skrev:MortenFF skrev:No food directly damages your health?
Right.
Hvis man levede af McD ville man komme i underskud af mange mikronæringsstoffer, i overskud af salt og sandsynligvis også overskud af kalorier (sidstnævnte er ikke en selvfølge naturligvis).
Den korte pointe i artiklen er: Alt med måde og det handler om kvantitet, frekvens og den samlede diæt.

snus skrev:. Artiklens pointe er netop, at man sagtens kan implementere (og dermed ikke erstatte "sunde fødevarer") "dirty foods" uden det vil betyde noget for det trænende individs resultater. Man behøver ikke fravælge sociale arrangementer, hvor der indgår is, kage osv., så længe man blot får det til at passe ind efter sine egne mål.

Dingo skrev:
On that note:

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 40 gæster