Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69649 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1591
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1588

Følg bodybuilding.dk på

Sygdom

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Hej BB.dk
Ja som overskriften siger, hvad søren gør I når I bliver syge? Ligger selv pt. m. 38 i feber og kaster op. Jeg kommer jo til at tabe en masse muskelmasse. Når jeg endelig får noget ned er det direkte ud med hovedet i WC'et :(
Nogen der har råd, fif eller skal man bare ind i sin gamle rytme ligeså snart man er rask?

Reputation point: 25

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Du mister nok mere væske end masse. Men spis det du kan og sørg for at blive rask. Hvis din træning, kost og søvn er "spot on" 350 dage om året, bliver du nok ikke til en lille, svag dreng de sidste 15 :wink:
Brugeravatar
Chef-moderator

Reputation point: 470

Geografisk sted: Århus

Træner her: Crossfit Copenhagen - Spartan Mentality CrossFit
Fitness Studiet Østergrave

Styrkeliste
- Bænkpres: 117.50
- Squat: 155.00
- Dødløft: 210.00

Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (8)

Træningsduden skrev:Hej BB.dk
Ja som overskriften siger, hvad søren gør I når I bliver syge? Ligger selv pt. m. 38 i feber og kaster op. Jeg kommer jo til at tabe en masse muskelmasse. Når jeg endelig får noget ned er det direkte ud med hovedet i WC'et :(
Nogen der har råd, fif eller skal man bare ind i sin gamle rytme ligeså snart man er rask?

Du kommer ikke til at tabe nogen synlig muskelmasse, hvis du ligger syg og spiser minimalt et par dage. Det største vægttab kommer fra vandtab.

Reputation point: 0

Lyder dejligt at det blot er væsketab! Tusinde tak for de hurtige svar :D

Billede
Brugeravatar
Moderator

Reputation point: 222

God bedring, men som babyen viser, tag ned og træn!! bar lad vær med at nys når du har vægtene over hovedet.

Træner her: Fitness World

Styrkeliste
- Bænkpres: 80.00
- Squat: 102.50

Gimli2830 skrev:God bedring, men som babyen viser, tag ned og træn!! bar lad vær med at nys når du har vægtene over hovedet.

Lol nej, hvis du er reelt syg, skal du sgu ikke træne. Slet ikke med feber.
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg

Gimli2830 skrev:God bedring, men som babyen viser, tag ned og træn!! bar lad vær med at nys når du har vægtene over hovedet.

Ja tag bare ned og smit alle de andre, god idé
Brugeravatar

Geografisk sted: Randers

Træner her: Randers styrke og motionsklub (Fjeren)

2 grunde til at holde sig fra gym'en når du er syg:

1. Din krop har ikke godt af det..

2. Du smitter de andre..

Og de store seje BB'ere fra USA bliver vel også syge engang imellem?
I ain't a killer but don't push me revenge is like the sweetest joy next to getting pussy
Brugeravatar

Reputation point: 205

Geografisk sted: 5550 Langeskov

Træner her: OBBC

Kostplan: Ingen kostplan

Hvis du kom ned i min klub og trænede med sygdom i systemet, så havde du fået et par på hovedet. Du er nødt til at tænke lidt længere end ud over din egen periferi. Du risikerer at smitte alle omkring dig, og du sætter derved alle os andre i farezonen.
Forskellige mennesker har forskellige forpligtelser, og hvis din potentielle idioti satte en stopper for andres vigtige gøremål - og ikke mindst swoleness - så er du en klovn.

Alt det her er selvfølgelig hypotetisk, for du har ikke udtalt dig om du agter at tage ned at træne. Karantæne er et nøgleord indtil du igen er på toppen.
Da jeg fik leveret min nye vaskemaskine var den pakket ind i bobbelplast. Jeg pillede tapen af plasten, klippede huller i den ene ende og hængte det op som badeforhæng. Rigtig fint!
Brugeravatar

Reputation point: 10

Geografisk sted: Nørrebronx

Bob Harris skrev:Hvis du kom ned i min klub og trænede med sygdom i systemet, så havde du fået et par på hovedet. Du er nødt til at tænke lidt længere end ud over din egen periferi. Du risikerer at smitte alle omkring dig, og du sætter derved alle os andre i farezonen.
Forskellige mennesker har forskellige forpligtelser, og hvis din potentielle idioti satte en stopper for andres vigtige gøremål - og ikke mindst swoleness - så er du en klovn.

Alt det her er selvfølgelig hypotetisk, for du har ikke udtalt dig om du agter at tage ned at træne. Karantæne er et nøgleord indtil du igen er på toppen.

Bingo. Se sygdommen som en pause du ikke behøver at tage senere på året. Det kan så være lidt upassende i forhold til cyklus, men ikke helt tosset. Sørg for at spis godt og tænk over ovenstående. Det kunne dog godt formuleres lidt pænere, men tonen passer fint til en, der ikke hører på andres råd så ofte.

Jeg er også influenza ramt, jeg kunne aldrig drømme om at tage ned og træne og udsætte andre for smittefare.
Uddannet Sportsmassør - Fra Frederiksberg.
250DKK/1 time fysiurgisk massage.
Skriv en PM hvis det har interesse.
Brugeravatar

Reputation point: 235

Geografisk sted: Frederiksberg

Træner her: TarGet Fitness

Styrkeliste
- Bænkpres: 1337.00
- Squat: 1337.00
- Dødløft: 1337.00

Selv hvis man ikke tager hensyn til andre end sig selv, er det af sundhedsmæssige årsager stadig ikke tilrådeligt at træne under sygdom.
Brugeravatar

PeterK skrev:Selv hvis man ikke tager hensyn til andre end sig selv, er det af sundhedsmæssige årsager stadig ikke tilrådeligt at træne under sygdom.

Lige præcis. Jeg tog fejlagtigt ned og trænede under en influenza jeg troede var ovre, for at opdage at jeg blot gjorde det mange gange værre.
Brugeravatar

Reputation point: 15

Geografisk sted: København

ptormx skrev:
Bob Harris skrev:Hvis du kom ned i min klub og trænede med sygdom i systemet, så havde du fået et par på hovedet. Du er nødt til at tænke lidt længere end ud over din egen periferi. Du risikerer at smitte alle omkring dig, og du sætter derved alle os andre i farezonen.

Bingo. Se sygdommen som en pause du ikke behøver at tage senere på året. Det kan så være lidt upassende i forhold til cyklus, men ikke helt tosset. Sørg for at spis godt og tænk over ovenstående. Det kunne dog godt formuleres lidt pænere, men tonen passer fint til en, der ikke hører på andres råd så ofte.

Men han kan jo ikke spise uden at kaste skidtet op igen [-X
I ain't a killer but don't push me revenge is like the sweetest joy next to getting pussy
Brugeravatar

Reputation point: 205

Geografisk sted: 5550 Langeskov

Træner her: OBBC

Soerg for at faa dine BCAA's 4 gange om dagen, jeg tager ogsaa 6000mg vitamin C og faar min protein ind som et minimum. Shakes er gode for saa faar du ogsaa rigeligt med vaeske. Det virker for mig hver gang og jeg kommer mig ekstremt hurtigt over sygdom.
Brugeravatar

Geografisk sted: Salt Lake City, USA

Styrkeliste
- Bænkpres: 178.00
- Squat: 200.00
- Dødløft: 185.00

Galleri: Vis galleri (7)

Tro mig, jeg vil blive hjemme under sengen lidt endnu. Men har trodsalt fået det lidt bedre :D Stadig opkast dog :blackeye:

Jeg er her på 3. dagen, og har det sådan set udemærket nu, feberen er væk, hovedpinen er væk og ømheden i musklerne og huden er væk. Jeg er dog stadig lidt øm i svælget.

Ville det være forsvarligt at tage ned og træne idag? Eller bør jeg give det en dag mere?
Uddannet Sportsmassør - Fra Frederiksberg.
250DKK/1 time fysiurgisk massage.
Skriv en PM hvis det har interesse.
Brugeravatar

Reputation point: 235

Geografisk sted: Frederiksberg

Træner her: TarGet Fitness

Styrkeliste
- Bænkpres: 1337.00
- Squat: 1337.00
- Dødløft: 1337.00

Bone-14 skrev:Jeg er her på 3. dagen, og har det sådan set udemærket nu, feberen er væk, hovedpinen er væk og ømheden i musklerne og huden er væk. Jeg er dog stadig lidt øm i svælget.

Ville det være forsvarligt at tage ned og træne idag? Eller bør jeg give det en dag mere?

Der er nok en badass derude, som er uenig, men vent helt klart til, at du er 100% frisk og ovenpå igen.
Når du lige har ligget syg, er det ikke voldsomt hensigtsmæssigt at servere hård træning for din krop.
Det ville være surt at være sengeliggende igen, fordi at kroppen ikke var klar til prygl.
Autodidakt kirurg - gratis indgreb
Nu også med bankrådgivning...

Mere info: www.købminbog.dk
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 5.00
- Squat: 2.00

Bliver nødt til at tage denne tråd op igen da jeg selv ligger og kaster op ligenu.

Mhs. at spise, jeg har ingen mulighed for proteinpulver, og selvom jeg havde, tror jeg at det var blevet kastet op igen. Det eneste jeg kan holde i mig er ristet brød. Skal jeg bare voldfråde en masse brød og få kcaloverskud igennem det? Jeg var oppe og træne igår, så mon ikke det ville gå til muskelopbygning da jeg stadig er øm. Kan ikke få mit proteinbehov opfyldt igennem brød, nogen ideer til hvad jeg så kan gøre?
Og skal jeg forvente at have tabt noget på styrken efter 1-2-3 dage uden ordentlig træning eller kost? :(

Styrkeliste
- Bænkpres: 75.00
- Squat: 90.00

Hvis du næsten intet kan spise, så skid hul i de gængse sundhedsanbefalinger, og lav dig nogle mini shakes hvor du blender proteinpulver, sødmælk, peanutbutter, olie og nogle bær. Så skal du ikke spise store mængder, og den smule du kan holde i dig er tæt pakket med næring.
En blind viking med influenza kan smadre omkring 850 vegetarer
Billede
Bodyman,Bodylab
Brugeravatar

Reputation point: 650

Geografisk sted: Hvidovre

Træner her: Workout & Fitness club

Galleri: Vis galleri (18)

Og skal jeg forvente at have tabt noget på styrken efter 1-2-3 dage uden ordentlig træning eller kost?

Tror jeg ikke, du behøver at bekymre dig så meget om.
De par dage, eller tre, betyder ikke det store.
The more I study religions the more I am convinced that man never worshipped anything but himself.
Sir Richard Francis Burton (1821 - 1890)
Brugeravatar

Storfod skrev:
ptormx skrev:

Men han kan jo ikke spise uden at kaste skidtet op igen [-X

Ja, det er lidt dårlig timing, at man ofte ikke kan indtage særlig meget. Ikke desto mindre, så siges det, at man har et øget behov for væske og energi på omkring 13% for hver grad celcius temperaturen stiger over den normale kernetemperatur.
"Lad din medicin være din mad og din mad være din medicin"
(af Hippokrates; år 460 til 370 før Jesu Kristi fødsel)
Brugeravatar

Reputation point: 30

Geografisk sted: Aarhus Nord

Træner her: Ny Helse og Motion

Styrkeliste
- Bænkpres: 112.50
- Squat: 117.50
- Dødløft: 160.00

Galleri: Vis galleri (2)

Jeg har personligt haft influenza drømme i sådan en grad at man under ingen omstændigheder ville træne, influenza drømme kommer når man er sygest med sygedommen (når man er svært svækket og rammes af sygedommen) jeg blev ramt hårdt da jeg var 18.. Med tiden klare kroppen influenza bedre men man kan stadig få sygedommen men for guds skyld, drik så meget vand du kan og næring for selv om du kaster det op så er lidt næring bedre end intet og skal man brække sig på tom mave så kommer der den ækle galde med :verysad:
Mr BB Statue siger, træn hårdt spis fornuftigt og sov godt.
Brugeravatar

Geografisk sted: DK

Styrkeliste
- Bænkpres: 95.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 160.00

Tilbage til Kost & kosttilskud

Brugere online