Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

Bay skrev:Børne må gerne dyrke tung vægttræning, så længe det er alsidig og teknisk korrekt. Ved belastning af knogler sker mikrobrud. Knoglen bliver stærkere ved brud – superkompensation. Så de risikerer højest at få stærke knogler af det

Hvis unge vil lave vægttræning, så burde de imho ale starte til vægtløftning, atletik eller styrkeløft, så de kunne lære at bruge sig ordentligt først

TheNextArnold skrev:R0mme1 og Blitz: ja jeg har læst den artikel før, men var mere ude efter nogle personlige erfaringer
tak til alle for de gode indlæg, men håber stadig på flere svar

Bnaz skrev:TheNextArnold skrev:R0mme1 og Blitz: ja jeg har læst den artikel før, men var mere ude efter nogle personlige erfaringer
Jeg er 15, har trænet fast i et lille år, og derfra on/off siden jeg var 13. Jeg har ingen skader - men det siger intet, for hvis det hindrer vækst vil det jo først være at se senere, mindes dog at have læst om en stor, russisk undersøgelse, hvor de konstaterede, at voksne, der havde løftet jerne som små og voksne der ikke havde var lige høje. Og, som allerede er nævnt i tråden; superkompesation. Kan ikke se, hvordan det skulle svække dig.

TheNextArnold skrev:Bnaz skrev:TheNextArnold skrev:R0mme1 og Blitz: ja jeg har læst den artikel før, men var mere ude efter nogle personlige erfaringer
Jeg er 15, har trænet fast i et lille år, og derfra on/off siden jeg var 13. Jeg har ingen skader - men det siger intet, for hvis det hindrer vækst vil det jo først være at se senere, mindes dog at have læst om en stor, russisk undersøgelse, hvor de konstaterede, at voksne, der havde løftet jerne som små og voksne der ikke havde var lige høje. Og, som allerede er nævnt i tråden; superkompesation. Kan ikke se, hvordan det skulle svække dig.
hvor tungt træner du?
tror I godt jeg kan træne tungere end 3x10? f.eks 5x5 i basisøvelserne som bænkpres, squat osv. uden at jeg tager skade af det, trods min unge alder?

schulz skrev:TheNextArnold skrev:Bnaz skrev:TheNextArnold skrev:R0mme1 og Blitz: ja jeg har læst den artikel før, men var mere ude efter nogle personlige erfaringer
hvor tungt træner du?
tror I godt jeg kan træne tungere end 3x10? f.eks 5x5 i basisøvelserne som bænkpres, squat osv. uden at jeg tager skade af det, trods min unge alder?
3x10 er jo også tungt på sin egen måde ;)

Misterhamper skrev:Jeg er selv 16 og træner med 3-8 gentagelser, så hårdt som muligt. HVIS ROM og teknik er perfekte, kan du sagtens køre på.

incognito skrev:man får ikke skader af store vægte, men af dårlig teknik. Teknikken lærer du ikke i et motionscenter lige meget hvor meget du læser...
Derfor er det altid en rigtigt god ide at starte en "løftekarriere" i en vægtløfter- eller styrkeløfter klub....

incognito skrev:med lige præcis disse ting som udgangspunkt vil jeg tro at der er omkring 75% risiko for at din bænkpres teknik er ringe og 95% chance for at din squat teknik er tilsvarende ringe.
Og med det mener jeg ringe på en måde som øger din risiko for at få skader på langt sigt...

TheNextArnold skrev:incognito skrev:med lige præcis disse ting som udgangspunkt vil jeg tro at der er omkring 75% risiko for at din bænkpres teknik er ringe og 95% chance for at din squat teknik er tilsvarende ringe.
Og med det mener jeg ringe på en måde som øger din risiko for at få skader på langt sigt...
4 forksellige inskrutører i fitness centeret siger vel ikke alle at det ser godt ud, hvis jeg udfører det dårligt?

SebastianP skrev:Jeg har trænet fast siden den 5. november 2003 - og kun med frie vægte sommetider kombineret med brug af træningselastikker, powergrips til grebsstyrke og kropsvægtøvelser (dips, pushups og chinups).
Da jeg startede hjemme trænede jeg først med aerobicvægte på 1,25 kg, men efter hver anden måned satte jeg træningen op.
Jeg gik til 3 kg - og derfra til 5 kg. Senere til 7,5 og så til 10 kg - for halvandet år siden. På den måde har jeg fortsat (dog ikke med at sætte mere vægt på hver anden måned), og er nu nået til 15 kg.
Nu kører jeg altid med 8-12 reps, men da jeg startede og ikke vidste så meget om træning lavede jeg 3x40 reps, og kan endda huske at jeg var helt oppe på 50 reps i perioder for at prøve mig frem - men dels også fordi nogle ældre og mere "erfarne" 'bodybuildere' påstod at det gav små, definerede og hårde muskler hvis man reppede med lav vægt, og store, udefinerede, bløde muskler hvis man lavede få reps med stor vægt - ligesom jeg også fejlagtigt fik at vide at jeg skulle lave mange reps med lav vægt for at blive hurtig og eksplosiv....![]()
Det har jeg heldigvis lavet om på siden...

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 58 gæster