Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69648 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

](./images/smilies/wallbash.gif)

Chilli skrev:Ja undskyld mig, men jeg får en vanvittig lyst til at stikke hende en flad og bede hende tage sig sammen, når hun sidder og rynker næse AF VAND!!![]()
Får ubehagelige mentale billeder af forkælede børn... Bliver sur indeni!

Cirkeline skrev:De fik egentlig lov til at spise sukker, bare ikke forarbejdet sukker. Jeg læste at skuespillerne i nordkraft ikke måtte spise sukker i nogen som helst form, da de herved kunne se hvordan afhængighed føltes, da mennesker er afhængige af sukker. Det er klamt.

JensVoigt skrev:Cirkeline skrev:De fik egentlig lov til at spise sukker, bare ikke forarbejdet sukker. Jeg læste at skuespillerne i nordkraft ikke måtte spise sukker i nogen som helst form, da de herved kunne se hvordan afhængighed føltes, da mennesker er afhængige af sukker. Det er klamt.
Nu så jeg ikke programmet men for at mennesket kan fungere (i vores verden) er så sukker i en eller anden art så ikke noget mennesker behøver? Hvis ja, hvad er det klamme i at mennesker afhænger af sukker? Mennesker er også afhængige af ILT.

zmile2me skrev:JensVoigt skrev:Cirkeline skrev:De fik egentlig lov til at spise sukker, bare ikke forarbejdet sukker. Jeg læste at skuespillerne i nordkraft ikke måtte spise sukker i nogen som helst form, da de herved kunne se hvordan afhængighed føltes, da mennesker er afhængige af sukker. Det er klamt.
Nu så jeg ikke programmet men for at mennesket kan fungere (i vores verden) er så sukker i en eller anden art så ikke noget mennesker behøver? Hvis ja, hvad er det klamme i at mennesker afhænger af sukker? Mennesker er også afhængige af ILT.
Det "sukker" der bliver talt om i programmet, som er afhængighedskabende, er det tilsatte sukker og de hurtige kulhydrater, der får vores blodsukker til at svinge op og ned, medfører risiko for højt kolesteroltal, sukkersyge, hjerte- karsygdomme m.a.
Og nej, som der også bliver fastslået, er det ikke noget mennesket behøver overhovedet! Kulhydrater behøver vi selvfølgelig, men der bør man så gå efter de komplekse af slagsen. Derfor kan du ikke sammenligne med med ilt, der er livsnødvendigt.

dwellengers skrev:Et DR2 program under bar. Alt for fjollet og useriøst, mærkelig baggrundsmusik, og "rigtig" indlevelse i almindelige mennesker. For helvede, det kunne være sendt på Kanal 4... "Kurt kom forbi en sukkertrængende familie", eller "Sukker-fælden". Føj.
At der nok er noget sagen omkring om hvidt sukker, er en anden sag...

zmile2me skrev:dwellengers skrev:Et DR2 program under bar. Alt for fjollet og useriøst, mærkelig baggrundsmusik, og "rigtig" indlevelse i almindelige mennesker. For helvede, det kunne være sendt på Kanal 4... "Kurt kom forbi en sukkertrængende familie", eller "Sukker-fælden". Føj.
At der nok er noget sagen omkring om hvidt sukker, er en anden sag...
Du tænker sikkert på det første program? Der var 3 forskellige. Her er jeg enig med dig i den noget poppede opsætning. Men hele temalørdagen taget i betragtning var der en del interviews med læger og forskere fra flere forskellige lande, som til tider var ret interessent.

zmile2me skrev:JensVoigt skrev:Cirkeline skrev:De fik egentlig lov til at spise sukker, bare ikke forarbejdet sukker. Jeg læste at skuespillerne i nordkraft ikke måtte spise sukker i nogen som helst form, da de herved kunne se hvordan afhængighed føltes, da mennesker er afhængige af sukker. Det er klamt.
Det "sukker" der bliver talt om i programmet, som er afhængighedskabende, er det tilsatte sukker og de hurtige kulhydrater, der får vores blodsukker til at svinge op og ned, medfører risiko for højt kolesteroltal, sukkersyge, hjerte- karsygdomme m.a. Og nej, som der også bliver fastslået, er det ikke noget mennesket behøver overhovedet! Kulhydrater behøver vi selvfølgelig, men der bør man så gå efter de komplekse af slagsen. Derfor kan du ikke sammenligne med med ilt, der er livsnødvendigt.

El Patron skrev:zmile2me skrev:JensVoigt skrev:Cirkeline skrev:De fik egentlig lov til at spise sukker, bare ikke forarbejdet sukker. Jeg læste at skuespillerne i nordkraft ikke måtte spise sukker i nogen som helst form, da de herved kunne se hvordan afhængighed føltes, da mennesker er afhængige af sukker. Det er klamt.
Det "sukker" der bliver talt om i programmet, som er afhængighedskabende, er det tilsatte sukker og de hurtige kulhydrater, der får vores blodsukker til at svinge op og ned, medfører risiko for højt kolesteroltal, sukkersyge, hjerte- karsygdomme m.a. Og nej, som der også bliver fastslået, er det ikke noget mennesket behøver overhovedet! Kulhydrater behøver vi selvfølgelig, men der bør man så gå efter de komplekse af slagsen. Derfor kan du ikke sammenligne med med ilt, der er livsnødvendigt.
Mennesker kan leve fint uden kulhydrater.
Der bør også stilles spørgsmåltegn ved om det er hensigtsmæssigt at få for mange kulhydrater fra komplekse fødevarer.

Mrjones skrev:Jeg fatter ikke at man kan være så ignorant omkring mad (hvad der er sundt og usundt), at man vælger at hælde Cola på sine børn.. Seriøst, cola og små børn.. Det skulle fandme sidestilles med at tæske sine børn.. Børnemishandling er hvad det er..

El Patron skrev:Mrjones skrev:Jeg fatter ikke at man kan være så ignorant omkring mad (hvad der er sundt og usundt), at man vælger at hælde Cola på sine børn.. Seriøst, cola og små børn.. Det skulle fandme sidestilles med at tæske sine børn.. Børnemishandling er hvad det er..
Hvad er det der er værre ved cola end slik, toastbrød osv. ikke at jeg påstår du har den holdning.
Men det er da det samme møg.

El Patron skrev:Har du hørt eller læst om ketose?
http://en.wikipedia.org/wiki/Ketosis
Der er en del mennesker som lever uden at spise kulhydrater dvs. de kun spiser kød, fedt og meget lidt grønt.

zmile2me skrev:Jeg har hørt og læst om det ja. Det er ligesåvel, som det andet jeg nævnte, en undtagelsestilstand som er meget usund, man kan få det meget dårligt, komme til at lugte kraftigt af accetone ved dannelsen af ketonerne, og er bl.a. en af de ting sukkersygepatienter kan dø af. Hjernen foretrækker glucose - ikke ketoner.
Eskimoer og innuitter har i flere tusind år levet af en kost bestående udelukkende af kød.

El Patron skrev:Jeg tror nu også at de mennesker der har levet uden indtag af kulhydrater her levet ligeså godt og måske sundere end mange i vesten. selvfølgelig har der nok også været primet til at leve af sådan en kost men der er altså stadig en del mennesker rundt omkring i verden som praktiserer at være i ketose, skal ikke gøre mig klog på om det er farligt for diabetespatienter men om det er skidt for alm. raske personer tvivler jeg på. Hvad jeg har læst så omdanner kroppen fedt til glukose.

El Patron skrev:Var noget hurtig der men det vil være fedt som bliver den primære energikilde, og mener at ha læst at det bliver omdannet til glukose.
During starvation or a long physical training session, the body starts using fatty acids instead of glucose. The brain cannot use long-chain fatty acids for energy because they are completely albumin-bound and cannot cross the blood–brain barrier. Not all medium-chain fatty acids are bound to albumin. The unbound medium-chain fatty acids are soluble in the blood and can cross the blood–brain barrier.[3] The ketone bodies produced in the liver can also cross the blood–brain barrier. In the brain, these ketone bodies are then incorporated into acetyl-CoA and used in the citric acid cycle.

Smeden skrev:1) Man kan godt leve uden kulhydrater, det er der masser af mennesker der gør.

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 42 gæster