Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69648 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1547
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1544

Følg bodybuilding.dk på

Temalørdag om sukker

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Så nogen programmet om sukker i lørdags er overrasket hvordan de reagerede på at lade være med at spise sukker.
sjovt at deres ernæringsekspert var noget overvægtig.

Reputation point: 0

Styrkeliste
- Bænkpres: 135.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 190.00

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

De fik egentlig lov til at spise sukker, bare ikke forarbejdet sukker. Jeg læste at skuespillerne i nordkraft ikke måtte spise sukker i nogen som helst form, da de herved kunne se hvordan afhængighed føltes, da mennesker er afhængige af sukker. Det er klamt.

Reputation point: 10

Geografisk sted: Fredericia

Træner her: Fitness World Lyongade
Fitness World

Logbog: Vis logbog

Pain is weakness leaving your body!
Slagter logbogen! :roll:

Geografisk sted: Vestjylland, 7600, Struer

Træner her: Herkules

Styrkeliste
- Dødløft: 100.00

Nå ja glemte at linke til programmet. Tak MikkelMaj

Syns den der med at sukker er ligeså vanedannende som heroin er noget overdrevet, abstinenserne er hverfald ikke de samme.

Styrkeliste

Hende den tykke der var med i programmet, kunne ikke lide smagen af vand #-o

Geografisk sted: Aalborg

Styrkeliste
- Bænkpres: 105.00
- Squat: 127.50
- Dødløft: 150.00

Hun er ikke alene jeg kender flere som jeg aldrig har set drikke vand men patter cola og lakridspastiller konstant og så vrænger de på næsen hvis man taler om en hakkebøf med kartofler. ](*,)

Styrkeliste

Ja undskyld mig, men jeg får en vanvittig lyst til at stikke hende en flad og bede hende tage sig sammen, når hun sidder og rynker næse AF VAND!! ](*,)
Får ubehagelige mentale billeder af forkælede børn... Bliver sur indeni!
Blev der sagt.

Geografisk sted: Næstved

Træner her: HGVS

Styrkeliste
- Bænkpres: 45.00
- Squat: 70.00
- Dødløft: 75.00

Chilli skrev:Ja undskyld mig, men jeg får en vanvittig lyst til at stikke hende en flad og bede hende tage sig sammen, når hun sidder og rynker næse AF VAND!! ](*,)
Får ubehagelige mentale billeder af forkælede børn... Bliver sur indeni!

:goodpost:
Pain is weakness leaving your body!
Slagter logbogen! :roll:

Geografisk sted: Vestjylland, 7600, Struer

Træner her: Herkules

Styrkeliste
- Dødløft: 100.00

Cirkeline skrev:De fik egentlig lov til at spise sukker, bare ikke forarbejdet sukker. Jeg læste at skuespillerne i nordkraft ikke måtte spise sukker i nogen som helst form, da de herved kunne se hvordan afhængighed føltes, da mennesker er afhængige af sukker. Det er klamt.

Nu så jeg ikke programmet men for at mennesket kan fungere (i vores verden) er så sukker i en eller anden art så ikke noget mennesker behøver? Hvis ja, hvad er det klamme i at mennesker afhænger af sukker? Mennesker er også afhængige af ILT.
Jeg træner fordi jeg er the ladies man
Brugeravatar

JensVoigt skrev:
Cirkeline skrev:De fik egentlig lov til at spise sukker, bare ikke forarbejdet sukker. Jeg læste at skuespillerne i nordkraft ikke måtte spise sukker i nogen som helst form, da de herved kunne se hvordan afhængighed føltes, da mennesker er afhængige af sukker. Det er klamt.

Nu så jeg ikke programmet men for at mennesket kan fungere (i vores verden) er så sukker i en eller anden art så ikke noget mennesker behøver? Hvis ja, hvad er det klamme i at mennesker afhænger af sukker? Mennesker er også afhængige af ILT.

Det "sukker" der bliver talt om i programmet, som er afhængighedskabende, er det tilsatte sukker og de hurtige kulhydrater, der får vores blodsukker til at svinge op og ned, medfører risiko for højt kolesteroltal, sukkersyge, hjerte- karsygdomme m.a. Og nej, som der også bliver fastslået, er det ikke noget mennesket behøver overhovedet! Kulhydrater behøver vi selvfølgelig, men der bør man så gå efter de komplekse af slagsen. Derfor kan du ikke sammenligne med med ilt, der er livsnødvendigt.

zmile2me skrev:
JensVoigt skrev:

Det "sukker" der bliver talt om i programmet, som er afhængighedskabende, er det tilsatte sukker og de hurtige kulhydrater, der får vores blodsukker til at svinge op og ned, medfører risiko for højt kolesteroltal, sukkersyge, hjerte- karsygdomme m.a.

Mit spørgsmål kom egentlig af det sidste Cirkeline skrev; highlighted i fed
Og nej, som der også bliver fastslået, er det ikke noget mennesket behøver overhovedet! Kulhydrater behøver vi selvfølgelig, men der bør man så gå efter de komplekse af slagsen. Derfor kan du ikke sammenligne med med ilt, der er livsnødvendigt.

Og det svarer så mit spørgsmål, tak :)
Jeg træner fordi jeg er the ladies man
Brugeravatar

Et DR2 program under bar. Alt for fjollet og useriøst, mærkelig baggrundsmusik, og "rigtig" indlevelse i almindelige mennesker. For helvede, det kunne være sendt på Kanal 4... "Kurt kom forbi en sukkertrængende familie", eller "Sukker-fælden". Føj.

At der nok er noget sagen omkring om hvidt sukker, er en anden sag...
... My CNS is a neural net processor; a learning computer...

Billede

...there is a time in every one’s life when you must clench your teeth together and your fate only depends on your determination.
Brugeravatar

Reputation point: 415

Geografisk sted: Aarhus

Træner her: Ultimate Gym
Crossfit Copenhagen - Spartan Mentality CrossFit
Aarhus Athlet Klub

Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 155.00
- Dødløft: 200.00

dwellengers skrev:Et DR2 program under bar. Alt for fjollet og useriøst, mærkelig baggrundsmusik, og "rigtig" indlevelse i almindelige mennesker. For helvede, det kunne være sendt på Kanal 4... "Kurt kom forbi en sukkertrængende familie", eller "Sukker-fælden". Føj.

Du tænker sikkert på det første program? Der var 3 forskellige. Her er jeg enig med dig i den noget poppede opsætning. Men hele temalørdagen taget i betragtning var der en del interviews med læger og forskere fra flere forskellige lande, som til tider var ret interessent.

zmile2me skrev:
dwellengers skrev:Et DR2 program under bar. Alt for fjollet og useriøst, mærkelig baggrundsmusik, og "rigtig" indlevelse i almindelige mennesker. For helvede, det kunne være sendt på Kanal 4... "Kurt kom forbi en sukkertrængende familie", eller "Sukker-fælden". Føj.

Du tænker sikkert på det første program? Der var 3 forskellige. Her er jeg enig med dig i den noget poppede opsætning. Men hele temalørdagen taget i betragtning var der en del interviews med læger og forskere fra flere forskellige lande, som til tider var ret interessent.

Okay - så kun det med de to forsøgspersoner.
... My CNS is a neural net processor; a learning computer...

Billede

...there is a time in every one’s life when you must clench your teeth together and your fate only depends on your determination.
Brugeravatar

Reputation point: 415

Geografisk sted: Aarhus

Træner her: Ultimate Gym
Crossfit Copenhagen - Spartan Mentality CrossFit
Aarhus Athlet Klub

Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Dødløft: 200.00

zmile2me skrev:
JensVoigt skrev:

Det "sukker" der bliver talt om i programmet, som er afhængighedskabende, er det tilsatte sukker og de hurtige kulhydrater, der får vores blodsukker til at svinge op og ned, medfører risiko for højt kolesteroltal, sukkersyge, hjerte- karsygdomme m.a. Og nej, som der også bliver fastslået, er det ikke noget mennesket behøver overhovedet! Kulhydrater behøver vi selvfølgelig, men der bør man så gå efter de komplekse af slagsen. Derfor kan du ikke sammenligne med med ilt, der er livsnødvendigt.

Mennesker kan leve fint uden kulhydrater.
Der bør også stilles spørgsmåltegn ved om det er hensigtsmæssigt at få for mange kulhydrater fra komplekse fødevarer.

Styrkeliste

El Patron skrev:
zmile2me skrev:
JensVoigt skrev:

Mennesker kan leve fint uden kulhydrater.
Der bør også stilles spørgsmåltegn ved om det er hensigtsmæssigt at få for mange kulhydrater fra komplekse fødevarer.

Jeg har lige konsulteret bogen Medical Biochemistry. Menneskets hjerne behøver sukker for at fungere. I princippet kan kroppen, i mangel af kulhydrater gennem kosten, producere sukker i leveren ved at omdanne protein fra musklerne til sukker (processen som hedder gluconegenese). Denne proces sker når vi sover, da vi ikke spiser. Hvis man slet ikke spiser kulhydrater vil der formentlig ske det samme, altså nedbrydelse af muskler for at hjernen kan fungere. Denne tilstand er ikke optimal. Jeg vil være tilbøjelig til at medgive dig at man måske nok kan overleve. Men leve FINT? Forklaringen derpå afventer jeg i spænding.

Tak for linket! vil se frem til et gennemgående program om sukker osv, jeg kan heller ikke lide smagen af vand, men drikker det stadig hver dag. man kan til nød drikke light sodavand, men det kun for hyggens skyld :D

Reputation point: 5

Har du hørt eller læst om ketose?

http://en.wikipedia.org/wiki/Ketosis

Der er en del mennesker som lever uden at spise kulhydrater dvs. de kun spiser kød, fedt og meget lidt grønt.

Styrkeliste

Her er også noget interessant i forhold til aneaerob træning og ketose diæt.

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/22835211

Styrkeliste

Jeg fatter ikke at man kan være så ignorant omkring mad (hvad der er sundt og usundt), at man vælger at hælde Cola på sine børn.. Seriøst, cola og små børn.. Det skulle fandme sidestilles med at tæske sine børn.. Børnemishandling er hvad det er..
Du så sej. Interweb GANGSTA!
Brugeravatar

Træner her: Skanderborg Fitness

Kostplan: Ingen kostplan

Mrjones skrev:Jeg fatter ikke at man kan være så ignorant omkring mad (hvad der er sundt og usundt), at man vælger at hælde Cola på sine børn.. Seriøst, cola og små børn.. Det skulle fandme sidestilles med at tæske sine børn.. Børnemishandling er hvad det er..

Hvad er det der er værre ved cola end slik, toastbrød osv. ikke at jeg påstår du har den holdning.
Men det er da det samme møg.

Styrkeliste

El Patron skrev:
Mrjones skrev:Jeg fatter ikke at man kan være så ignorant omkring mad (hvad der er sundt og usundt), at man vælger at hælde Cola på sine børn.. Seriøst, cola og små børn.. Det skulle fandme sidestilles med at tæske sine børn.. Børnemishandling er hvad det er..

Hvad er det der er værre ved cola end slik, toastbrød osv. ikke at jeg påstår du har den holdning.
Men det er da det samme møg.

Der er ikke noget værre ved Cola, end alt det andet lort der er fyldt med sukker.. Nu så jeg bare lige den udsendelse der, og bed mærke i et klip hvor den lille pige sidder og bunder en halv liter coca cola.. ARE YOU FUCKING KIDDING ME?!?! ](*,)

Hende "moderen" er jo hjernedød.. Det er skidt for tænderne, og skidt for helbredet, hva fanden er det at lære børnene.. Især når tumpen ikke selv drikker vand, men nærmest lever af Coca cola, så er det da sindssygt at lære det fra sig.. Så ender børnene på samme måde..

[-X
Du så sej. Interweb GANGSTA!
Brugeravatar

Træner her: Skanderborg Fitness

Kostplan: Ingen kostplan

El Patron skrev:Har du hørt eller læst om ketose?

http://en.wikipedia.org/wiki/Ketosis

Der er en del mennesker som lever uden at spise kulhydrater dvs. de kun spiser kød, fedt og meget lidt grønt.

Jeg har hørt og læst om det ja. Det er ligesåvel, som det andet jeg nævnte, en undtagelsestilstand som er meget usund, man kan få det meget dårligt, komme til at lugte kraftigt af accetone ved dannelsen af ketonerne, og er bl.a. en af de ting sukkersygepatienter kan dø af. Hjernen foretrækker glucose - ikke ketoner.

zmile2me skrev:Jeg har hørt og læst om det ja. Det er ligesåvel, som det andet jeg nævnte, en undtagelsestilstand som er meget usund, man kan få det meget dårligt, komme til at lugte kraftigt af accetone ved dannelsen af ketonerne, og er bl.a. en af de ting sukkersygepatienter kan dø af. Hjernen foretrækker glucose - ikke ketoner.

At foretrække er ikke det samme som at behøve :wink: Eskimoer og innuitter har i flere tusind år levet af en kost bestående udelukkende af kød.
This is your life and it's ending one minute at a time
Brugeravatar
Moderator

Reputation point: 710

Geografisk sted: Østerbro

Træner her: The Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Dødløft: 225.00

Jeg tror nu også at de mennesker der har levet uden indtag af kulhydrater her levet ligeså godt og måske sundere end mange i vesten. selvfølgelig har der nok også været primet til at leve af sådan en kost men der er altså stadig en del mennesker rundt omkring i verden som praktiserer at være i ketose, skal ikke gøre mig klog på om det er farligt for diabetespatienter men om det er skidt for alm. raske personer tvivler jeg på. Hvad jeg har læst så omdanner kroppen fedt til glukose.

Styrkeliste

El Patron skrev:Jeg tror nu også at de mennesker der har levet uden indtag af kulhydrater her levet ligeså godt og måske sundere end mange i vesten. selvfølgelig har der nok også været primet til at leve af sådan en kost men der er altså stadig en del mennesker rundt omkring i verden som praktiserer at være i ketose, skal ikke gøre mig klog på om det er farligt for diabetespatienter men om det er skidt for alm. raske personer tvivler jeg på. Hvad jeg har læst så omdanner kroppen fedt til glukose.

Man kan ikke omdanne fedtsyrer til glucose.

Reputation point: 65

Var noget hurtig der men det vil være fedt som bliver den primære energikilde, og mener at ha læst at det bliver omdannet til glukose.

Styrkeliste

El Patron skrev:Var noget hurtig der men det vil være fedt som bliver den primære energikilde, og mener at ha læst at det bliver omdannet til glukose.

Du kunne med fordel hurtigt skimte dit eget link:

During starvation or a long physical training session, the body starts using fatty acids instead of glucose. The brain cannot use long-chain fatty acids for energy because they are completely albumin-bound and cannot cross the blood–brain barrier. Not all medium-chain fatty acids are bound to albumin. The unbound medium-chain fatty acids are soluble in the blood and can cross the blood–brain barrier.[3] The ketone bodies produced in the liver can also cross the blood–brain barrier. In the brain, these ketone bodies are then incorporated into acetyl-CoA and used in the citric acid cycle.
This is your life and it's ending one minute at a time
Brugeravatar
Moderator

Reputation point: 710

Geografisk sted: Østerbro

Træner her: The Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Dødløft: 225.00

1) Man kan godt leve uden kulhydrater, det er der masser af mennesker der gør.

2) Ketoacidose er ikke det samme som ketose. Det første er en sygelig tilstand med voldsom ketose som symptom, det andet en naturlig fysiologisk tilstand.

3) Man kan godt lave glukose fra fedtsyrer. Det er ikke en effektiv process, men det sker. Sædvanligvis vil glukoneogenese starte fra glukogene aminosyrer og glycerol.
"Smeden er nærmest verdensmester i at fyre lort af."
- The Juice
Brugeravatar
Månedens skribent: Februar 2008 Månedens skribent: April 2008 Månedens skribent: December 2008
Moderator

Reputation point: 5

Geografisk sted: KBH

Træner her: DTU fitness
The Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 125.00

Galleri: Vis galleri (4)

Smeden skrev:1) Man kan godt leve uden kulhydrater, det er der masser af mennesker der gør.

Hvordan ser tarm motiliteten egentlig ud for sådanne grupper? Folk der mangler fibre har oftest ikke just den bedste mave-tarm funktion
En blind viking med influenza kan smadre omkring 850 vegetarer
Billede
Bodyman,Bodylab
Brugeravatar

Reputation point: 650

Geografisk sted: Hvidovre

Træner her: Workout & Fitness club

Galleri: Vis galleri (18)

Næste

Tilbage til Kost & kosttilskud