Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

Misterhamper skrev:Jeg kunne forestille mig det har noget at gøre med musklens størrelse. En stor muskel, der bliver nedbrudt, sender et størrere bud efter nye ressourcer (som øger testeteronen) hvorimod en lille muskel ikke sender et nært så stort bud på nye ressourcer. Men hæng mig ikke op på det, og tvivler også selv på hvor reelt den effekt virkelig er

Folk som giver meget nemt op, og som ikke har en vilje af stål, kan ligeså godt droppe det her program. Når man står under stangen, så er der krig mellem dig og stangen. Man skal virkelig fighte den stang, som gjalt det ens liv. Man bliver simpelt hen ved til man ser stjerner og benene vakler under en

jamand skrev:Ja som overskriften antyder, så er jeg ude efter lidt mere info om dette emne.
Hvordan får man den maksimale testerstoron frigivelse fra musklerne (og især benene). Snakker vi antalet et motoriske enheder der bliver aktiveret, har det noget at gøre med workloaden, volumen, TUT eller hvorledes?
Eller kort sagt. Hvordan skal man træne sine ben hvis man vil have den maksimale testestoron frigivelse?

Taurus skrev:jamand skrev:Ja som overskriften antyder, så er jeg ude efter lidt mere info om dette emne.
Hvordan får man den maksimale testerstoron frigivelse fra musklerne (og især benene). Snakker vi antalet et motoriske enheder der bliver aktiveret, har det noget at gøre med workloaden, volumen, TUT eller hvorledes?
Eller kort sagt. Hvordan skal man træne sine ben hvis man vil have den maksimale testestoron frigivelse?
Det du efterlyser her foreligger der et paradigma på skrevet af Dr. Tengler.
Dette skrift er så godt nok på tysk og jeg tør ikke sige hvor meget evidens der ligger bag.
Der er dog administratorer i dette forum som sikkert kan supplere op på dette.
Her kommer man godt omkring principper for frigørelse af maksimalt GSH og Testosteron.
Har det interesse, så skal jeg gerne se om jeg kan finde det - husk dog at alt er på tysk, som nævnt.

Jokeren16 skrev:F.eks. squat dig til større arme - mener jeg istedet for squatten så er det de 6x6 (rimelig stor volume i fb, og der kan køres tungt) som gør armene bliver store.
jamand skrev:Ja kunne være man skulle hygge sig lidt med nogle breathing squat.

Jokeren16 skrev:SimonJ, har læst lidt, men forstår mig ikke på at se alle indlægne da de er 'skjult'?

chrizzle skrev:Jokeren16 -> Mener faktisk det er bevidst at ens biceps, hvis du nu f.eks. gik efter at få større arme voksede mere hvis du trænede andet end kun biceps. Kan prøve at finde artiklen

Mista Chipmunk skrev:Nej, jeg synes heller ikke, at det lyder logisk, men jeg har læst flere artikler rundt omkring (den eneste jeg kan huske er den fra Mens Health) hvor de har lavet forsøg over en måned eller mere, hvor den ene halvdel har fokuseret på kun at træne overarme (eller lignende) og den anden halvdel har trænet hele kroppen og fokuseret på de store muskelgrupper. Gruppe nr. 2, som trænede de store muskelgrupper havde en større vækst på overarmene efter forsøget blev endt.
Det KAN selvfølgelig være, at dem fra gruppe to i alle forsøgene bare har haft en genetisk fordel, men det lyder bare lidt usandsynligt :D
Jeg tror i hvert fald på det...

Folmand skrev:Chrizzie -> du må være lidt mere specifik. Når du siger "efter din mening"
citat fra ovennævnte artikkel:
" The responses tended to be higher in FR than the MR loading and the increases of testosterone concentrations were significantly (p < .01) greater in both loadings in SA than in NA. "
FR= Forced reps
MR= Max repetitions
SA= Strengt athletes
NA= Non athletes

chrizzle skrev:Folmand skrev:Chrizzie -> du må være lidt mere specifik. Når du siger "efter din mening"
" The responses tended to be higher in FR than the MR loading and the increases of testosterone concentrations were significantly (p < .01) greater in both loadings in SA than in NA. "
FR= Forced reps
MR= Max repetitions
SA= Strengt athletes
NA= Non athletes
Tror lige jeg får min biologi lærer til et kig på et par af de artikler på pubmed i morgen, også vender jeg tilbage. Er dog stadig ikke overbevist

Bay skrev:chrizzle skrev:Folmand skrev:Chrizzie -> du må være lidt mere specifik. Når du siger "efter din mening"
FR= Forced reps
MR= Max repetitions
SA= Strengt athletes
NA= Non athletes
Tror lige jeg får min biologi lærer til et kig på et par af de artikler på pubmed i morgen, også vender jeg tilbage. Er dog stadig ikke overbevist
![]()
Jeg synes personlig det er et ret slagkraftig argument Folmand kommer med, så jeg kan ikke se hvad du kan være i tvivl om

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 20 gæster