Synes folk er meget hurtige til at snakke om medicin som kun kan fås på recept, kan godt være der ikke er nogen bivirkninger, selv om jeg tvivler meget på det, da stort set alt kan ha en eller anden from for bivirkninger, men alligevel.... synes personlig ikke man som første forsøg skal ligge ud med hormoner, som det de piller jo nu en gang er.
Er problemet så stort igen? altså er det fordi du "kun" sover 7 timer og har læst dig frem til at man skal ha 8 når man træner? eller er det sådan at du ligger og kigger op i loftet i 1-2 timer før du falder i søvn? mørke er jo også en ret vigtig ting når kroppen skal gøre sig klar til at den skal havde hvile, så et helt mørkt soveværelse er at foretrække. Det er blandt andet også en rigtig dårlig ide at sidde foran computeren inden man smutter i seng.
Med hensyn til at vågne mange gange i løbet af natten, så havde jeg også det problem en overgang, jeg forsøgte mig med ZMA piller, ja det er godt nok piller, men de indeholder trods alt kun zink, magnesium og B-vitamin og ikke hormoner, og de klarede problemet for mig, spiser dem ikke længere og har ikke noget problem mere.
Så kort og godt, tænk lige over det en ekstra gang før du begynder at tænke i recept pligtig medicin med hormoner i