Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69540 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050005 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

salt skrev:Jeg forstår ikke meningen med det...?

Moqensen skrev:Du skal ikke tage vægten op på den måde i starten.
Du skal ikke gå helt ned og ligge mellem hvert rep, men holde dig et stykke fra bænken.

Rambo-Ringsted skrev:Moqensen skrev:Du skal ikke tage vægten op på den måde i starten.
Du skal ikke gå helt ned og ligge mellem hvert rep, men holde dig et stykke fra bænken.
Hvis du gør det. så smadre du lænden med den belastning jeg har på!

Rambo-Ringsted skrev:Altså i er helt velkommen selv til at hænge i luften mens i har en håndvægt på 52kg liggende på brystet. ens lænd bliver revet i stykker med så høj belastning.

wireframed skrev:Rambo-Ringsted skrev:Altså i er helt velkommen selv til at hænge i luften mens i har en håndvægt på 52kg liggende på brystet. ens lænd bliver revet i stykker med så høj belastning.
Muligvis, men jeg tror måske du ville få mere ud af at køre med mindre vægt, og så ikke køre helt ned og hvile hver gang, samt "curle" overkroppen mere op så du aktiverer musklerne hele vejen ned fra sternum til lysken.
Efter jeg begyndte at køre øvelsen mere stringent kunne jeg ihvertfald mærke en forskel, selvom vægten var mindre.
Det var ihvertfald min erfaring
Det handler jo ikke kun hvor meget man løfter, det handler om at bruge den teknik der maksimerer udbyttet i forhold til modstanden.
L.

Rambo-Ringsted skrev:Altså i er helt velkommen selv til at hænge i luften mens i har en håndvægt på 52kg liggende på brystet. ens lænd bliver revet i stykker med så høj belastning.

Omerta skrev:@ Bnaz: hvad er meningen med tung squat?

Bnaz skrev:Omerta skrev:@ Bnaz: hvad er meningen med tung squat?
At blive stærk i squat, en diciplin i min sport, samt at opnå hypertrofi i benene og til dels blive stærkere i dødløft.
Hvad har det med det hele at gøre?

Omerta skrev:Bnaz skrev:Omerta skrev:@ Bnaz: hvad er meningen med tung squat?
At blive stærk i squat, en diciplin i min sport, samt at opnå hypertrofi i benene og til dels blive stærkere i dødløft.
At du træner tung squat for at få stærke ben (firkantet set), og derfor kan man vel sige sige selv, at man træner tunge crunches for at få en stærk mave (:

wireframed skrev:Rambo-Ringsted skrev:Altså i er helt velkommen selv til at hænge i luften mens i har en håndvægt på 52kg liggende på brystet. ens lænd bliver revet i stykker med så høj belastning.
Muligvis, men jeg tror måske du ville få mere ud af at køre med mindre vægt, og så ikke køre helt ned og hvile hver gang, samt "curle" overkroppen mere op så du aktiverer musklerne hele vejen ned fra sternum til lysken.
Efter jeg begyndte at køre øvelsen mere stringent kunne jeg ihvertfald mærke en forskel, selvom vægten var mindre.
Det var ihvertfald min erfaring
Det handler jo ikke kun hvor meget man løfter, det handler om at bruge den teknik der maksimerer udbyttet i forhold til modstanden.
L.

Bnaz skrev:Omerta skrev:Bnaz skrev:Omerta skrev:@ Bnaz: hvad er meningen med tung squat?
At du træner tung squat for at få stærke ben (firkantet set), og derfor kan man vel sige sige selv, at man træner tunge crunches for at få en stærk mave (:
Vil han have en stærk mave må han først og fremmest se på sin core funktion. Er den god, så må han lave f.eks. planks, der vil hjælpe stabiliteten. Mavebøjninger, specielt som de bliver udført der går jo vildt meget i hoftebøjerne og ryggen er heller ikke glad for dem, jeg kan ikke se meningen. Som du siger er det, du skriver firkantet set - for firkantet.

Omerta skrev:Bnaz skrev:Omerta skrev:Bnaz skrev:Omerta skrev:@ Bnaz: hvad er meningen med tung squat?
Vil han have en stærk mave må han først og fremmest se på sin core funktion. Er den god, så må han lave f.eks. planks, der vil hjælpe stabiliteten. Mavebøjninger, specielt som de bliver udført der går jo vildt meget i hoftebøjerne og ryggen er heller ikke glad for dem, jeg kan ikke se meningen. Som du siger er det, du skriver firkantet set - for firkantet.
Jeg er enig i, at maven bør trænes stabiliserende, men man kan altså ikke være så ensidig at sige, at man derfor KUN bør træne planks, evil-wheels, dragon-flags etc., og jeg synes absolut at tunge weigted crunches kan bruges som et alternativ, om end det måske ikke er den bedste øvelse - det har jeg ikke skrevet nogle steder. Men: tunge decline crunches > planks á 60-90 sec med intet andet end BW

- det er da noget man ikke ser hver dag. Personligt holder jeg mig til en vægt jeg kan tage 8-12 gange med kontrolleret stil.

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 12 gæster