Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69646 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

A Menace To Chicken skrev:Bortset fra det har jeg installeret en 250W pære ude på lokummet, så jeg bedre inspicere både nye gains og min afføring i ordentligt lys.

Dingo skrev:Sandsynligvis en kobling til generel underernæring, der ofte kan medføre for lavt kalium og det kan medføre hjertestop. But actually, don't know, don't care

SandyFrink skrev:Dingo skrev:Sandsynligvis en kobling til generel underernæring, der ofte kan medføre for lavt kalium og det kan medføre hjertestop. But actually, don't know, don't care
Det er nærmere sandsynligvis en kobling til generel sundhed, som indikeret af fraværet eller tilstedeværelsen af muskelmasse. Det samme gælder forøvrigt diabetes. Det er bestemt ikke en dum pointe om end alm. mennesker ikke bliver klogere af den.

A Menace To Chicken skrev:Bortset fra det har jeg installeret en 250W pære ude på lokummet, så jeg bedre inspicere både nye gains og min afføring i ordentligt lys.

Man kunne jo også tro at det er en afledt konsekvens af den livstil med fysisk aktivitet og det måske er det der har den beskyttende effekt.

Thomas Jagd skrev:SandyFrink skrev:Dingo skrev:Sandsynligvis en kobling til generel underernæring, der ofte kan medføre for lavt kalium og det kan medføre hjertestop. But actually, don't know, don't care
Det er nærmere sandsynligvis en kobling til generel sundhed, som indikeret af fraværet eller tilstedeværelsen af muskelmasse. Det samme gælder forøvrigt diabetes. Det er bestemt ikke en dum pointe om end alm. mennesker ikke bliver klogere af den.
Helt enig. Det hænger i øvrigt godt sammen med det mange undersøgelser efterhånden har vist. At det er sundere at være overvægtig og i god form, end tynd og i dårlig form. Og det er vel i princippet det undersøgelsen viser. Større lår omfang vil i langt de fleste tilfælde kunne tilskrives større muskelmasse i benene, hvilket for langt de flestes vedkommende kan føres tilbage til et højere aktivitetsniveau.

Dingo skrev:Thomas Jagd skrev:SandyFrink skrev:Dingo skrev:Sandsynligvis en kobling til generel underernæring, der ofte kan medføre for lavt kalium og det kan medføre hjertestop. But actually, don't know, don't care
Helt enig. Det hænger i øvrigt godt sammen med det mange undersøgelser efterhånden har vist. At det er sundere at være overvægtig og i god form, end tynd og i dårlig form. Og det er vel i princippet det undersøgelsen viser. Større lår omfang vil i langt de fleste tilfælde kunne tilskrives større muskelmasse i benene, hvilket for langt de flestes vedkommende kan føres tilbage til et højere aktivitetsniveau.
Selvfølgelig kan det være relevant for diverse sundhedspersonel, men for den almene dansker er det næppe relevant. Især fordi det er ekstremt simplificeret blot at relatere lårmuskulaturens omfang til dødelighed, isoleret set.
Men selvfølgelig er det interessant i forhold til tesen om hellere stor og vågen (aktiv, i dette tilfælde), end lille og doven.

Comedian skrev:
Jo, det er ganske relevant, for for den almene dansker, der har nået en alder hvor hjertesygdomem er en reel bekymring, er der en fin sammenhæng imellem mængden af muskelmasse, dervedfølgende muskelstyrke og funktionsniveau og som følge af dette et udtryk for almen sundhed og livskvalitet. Det illustrerer endnu engang vigtigheden af fysisk aktivitetsniveau i sammenhæng med sundheden.
Nu er det vidst, og dette er selvfølgelig bare min teori, relativt få mennesker der ender med hjertesygdom pga underernæring i dagens Danmark. Som regel er det nok nærmere omvendt

Stenalt skrev:Comedian skrev:
Jo, det er ganske relevant, for for den almene dansker, der har nået en alder hvor hjertesygdomem er en reel bekymring, er der en fin sammenhæng imellem mængden af muskelmasse, dervedfølgende muskelstyrke og funktionsniveau og som følge af dette et udtryk for almen sundhed og livskvalitet. Det illustrerer endnu engang vigtigheden af fysisk aktivitetsniveau i sammenhæng med sundheden.
Nu er det vidst, og dette er selvfølgelig bare min teori, relativt få mennesker der ender med hjertesygdom pga underernæring i dagens Danmark. Som regel er det nok nærmere omvendt
Du skal huske at man kun kan konkludere ud fra de data, man er i besiddelse af.. Det er ligefor at tænke at det kunne have noget at gøre med fysisk aktivitet, men det kan man ret beset ikke udlede af resultaterne. Det eneste du kan sige er at tynde lår er korreleret til øget dødelighed, men vi ved ikke om der er en kausalitet. Det kunne jo hypotetisk være genetiske faktorer, der både har indlydelse på låromfang og hjertedødelig uden at den ene påvirker den anden. For at påvise kausalitet skal man hos to randomiserede grupper med et vist låromfang iværksætte en intervention i den ene gruppe og lade den anden gruppe være kontrol og se betydningen for hjertedødelighed. Først her kan man begynde at sige noget om kausalitet.

Dingo skrev:Thomas Jagd skrev:SandyFrink skrev:Dingo skrev:Sandsynligvis en kobling til generel underernæring, der ofte kan medføre for lavt kalium og det kan medføre hjertestop. But actually, don't know, don't care
Selvfølgelig kan det være relevant for diverse sundhedspersonel, men for den almene dansker er det næppe relevant. Især fordi det er ekstremt simplificeret blot at relatere lårmuskulaturens omfang til dødelighed, isoleret set.
Men selvfølgelig er det interessant i forhold til tesen om hellere stor og vågen (aktiv, i dette tilfælde), end lille og doven.

SandyFrink skrev:Hvorfor er det ikke det? Der er tale om at the measure of thigh circumference might be a relevant anthropometric measure to help general practitioners in early identification of individuals at an increased risk of premature morbidity and mortality. Blot fordi man ikke applikerer det i alm. praksis betyder det ikke det ikke er en indikation. Der er brug for mere opmærksomhed på særligt det forhold at almindelige piger og kvinder ikke er sunde fordi de er slanke. Oplysningen er ikke god nok. Mange tænker: Ikke overvægtig, ergo sund. Mange piger og kvinder har samme muskelmasse i lårene som en styrkeløfter har i sin underarm. Tynde, vaklende ben der buckler indad når de går, løber og cykler, og de er i ringe fysisk forfatning. Sundhedsforskningen har i mange år været præget af ikke at være tilstrækkeligt pro-muskel (eller pro-protein), givetvis også på grund af Ken Coopers forbandede indflydelse hvor løb og konditionstræning er løsningen på alt. Om end det brænder lyset i begge ender at være en stor, kaloriekonsumerende furnace af en bodybuilder, steroidfri eller ej, så ville befolkningen i det hele taget være sundere hvis den havde mere muskel. Mindre cancer, mindre diabetes, og tilsyneladende også mindre risiko for hjertesygdom. Hvis læger skal have et mere proaktivt forhold til sundhed, så skal den 25 årige tøs med tændstiksben og ingen røv der synes hun er sund fordi hun spiser gulerødder have at vide at det ikke nødvendigvis er så sundt igen. Almindelige mennesker, og selv mange fagfolk, er simpelthen ikke klar over at muskler er sundt.

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 78 gæster