Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69646 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

SandyFrink skrev:Det er gået op for dig hvor idiotiske helt almindelige mennesker er. Dette er en hård åbenbaring, og du må bare absorbere chokket. Løsningen er undgå almindelige mennesker - de har lidt til intet at tilbyde dig. Mit råd til dig vil være at skille dig af med langt det meste af din nuværende vennekreds, i særdeleshed din veninde, der lyder til at være særdeles kvalificeret idiot.

Kidd skrev:To whom it concern ..
Jeg oplever efterhånden et voksende problem med mine sociale relationer.
Ret ofte står jeg i en situation, hvor jeg ved, at det min ven eller veninde siger, ikke bunder i andet end en mavefornemmelse, skrøne, idiotisk kilde, religion el.lign. Ofte siger jeg ikke noget og lader det glippe, da jeg ikke føler det er passende, at være efter mine venner hele tiden i forhold til alt hvad de siger. Det er dog blevet sværere med tiden.
Nogle gange skal jeg høre på at det er farligt at børste tænder med fluortandpasta, aspartam er farligt, homøopati er 100 % legitim behandlingsform, chemtrails is real, etc.
Samtidig har jeg en muslimsk veninde som mener at homoseksuelle ikke bør have ret til at blive gift eller få børn.
Any advice?

awesome skrev:Der skal være plads til forskellige holdninger og overbevisninger. Men når det er sagt, så forstår jeg godt hvor du vil hen. Især hvis vedkommende "prædiker".
Vi kender alle dem der tror, at hvis man vil tabe sig, så er det da =10kg, lige på dunken hvis man spiser en flødebolle.
Dem kan man lukke af for. Men jeg kan også godt følge dig i, at det ikke altid er så nemt. Havde venner der hoppede med på bølgen da "kamphundedebatten" var på sit højeste, og jeg må indrømme at dem af dem der støttede hundeloven og kom med tåbelige ytringer som "de slår klik" og "de kan låse kæberne" stille og roligt forsvandt ud i periferien.
Jeg forventer ikke at mine venner mener det samme som jeg, men lige hvad angår den sag der, så kan jeg ikke se gennem fingre med det.

Acid skrev:Ja det er nemt at tro at man ved det hele og at alle andre er idioter. Det er nemt at tro at man ved nok til at kunne vurdere hvad der er den faktuelle sandhed og hvad der ikke er. Det er nemt at tro at man er specielt støbt og uden mulighed for at tage fejl, i modsætning til alle andre.
Det gør dog ikke en til et bedre menneske. Det gør bare en usikker med narcissistisk inspirerede forsvarstendenser, i bedste tilfælde. Så kan man diskutere hvor glad man bliver i sidste ende af at agere på den måde. Men enhver narcissist herinde vil benægte at de har det problem, så vi er lige vidt.
Det er ok at vide at man er klogere end gennemsnittet, men hvad er endnu vigtigere er at forblive ydmyg. Alle mennesker tager fejl. Alle mennesker kommer ud for situationer hvor de føler sig 100 procent sikker, men alligevel fejler. Stay humble. Det er slet ikke til at vurdere folks integritet, hvis de tror de ved alt. Og så er deres ord intet værd.

Fyrkat skrev:Acid skrev:Ja det er nemt at tro at man ved det hele og at alle andre er idioter. Det er nemt at tro at man ved nok til at kunne vurdere hvad der er den faktuelle sandhed og hvad der ikke er. Det er nemt at tro at man er specielt støbt og uden mulighed for at tage fejl, i modsætning til alle andre.
Det gør dog ikke en til et bedre menneske. Det gør bare en usikker med narcissistisk inspirerede forsvarstendenser, i bedste tilfælde. Så kan man diskutere hvor glad man bliver i sidste ende af at agere på den måde. Men enhver narcissist herinde vil benægte at de har det problem, så vi er lige vidt.
Det er ok at vide at man er klogere end gennemsnittet, men hvad er endnu vigtigere er at forblive ydmyg. Alle mennesker tager fejl. Alle mennesker kommer ud for situationer hvor de føler sig 100 procent sikker, men alligevel fejler. Stay humble. Det er slet ikke til at vurdere folks integritet, hvis de tror de ved alt. Og så er deres ord intet værd.
Måske du bare har været heldig med din vennekreds?
Mange af mine bekendte bliver ved med at holde fast i fuldstændig absurde ting.
En af mine venner lever f.eks af at sælge armbånd med en eller anden sten i, som han hårdnakket påstår kan kurere diverse tilstande såsom depression, hormonelle ubalancer, angst, osv.
Han er en pisse flink fyr, men en åbenlys idiot.

Kidd skrev:To whom it concern ..
Jeg oplever efterhånden et voksende problem med mine sociale relationer.
Ret ofte står jeg i en situation, hvor jeg ved, at det min ven eller veninde siger, ikke bunder i andet end en mavefornemmelse, skrøne, idiotisk kilde, religion el.lign. Ofte siger jeg ikke noget og lader det glippe, da jeg ikke føler det er passende, at være efter mine venner hele tiden i forhold til alt hvad de siger. Det er dog blevet sværere med tiden.
Nogle gange skal jeg høre på at det er farligt at børste tænder med fluortandpasta, aspartam er farligt, homøopati er 100 % legitim behandlingsform, chemtrails is real, etc.
Samtidig har jeg en muslimsk veninde som mener at homoseksuelle ikke bør have ret til at blive gift eller få børn.
Any advice?

awesome skrev:
Så er det sgu da meget heldigt den er uddød...jeg fik ret da den fik fred![]()
Jeg har en bror der er 10år yngre end mig. Og da jeg fik mine hunde, var han jo ikke andet end et stort barn. Når min mor så var til noget familietamtam sad der seriøst en "ven" af familien og sagde ting som "tør du godt lade din yngste søn være i stue med de hunde? De slår jo klik. Man ved aldrig hvornår, men det er 100 procent sikkert at det sker". Udover at være et dybt tåbeligt udsagn, så er det også lodret løgn. Den slags mennesker kan man jo ikke føre en fornuftig dialog med.

awesome skrev:Det kan jeg godt høre vi ikke bliver enige om AMTC...jeg er med så langt, at man kan fremavle specifikke (u)ønskede egenskaber og at pitten ganske rigtigt er avlet til hundekamp i sin tid. Men enigheden ophører der hvor du mener at en rottweiler skulle være en bedre familiehund.
Er desuden ligeglad med streetcredit.
Nevermind, det var ikke hunde tråden skulle handle om.

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 44 gæster