Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69646 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1387
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1384

Følg bodybuilding.dk på

Århus eller Aalborg

Udskriv emne

Debat om løst & fast

Tilbage til Off topic

Jeg ville oprindelig, ha flyttet til kolding, men fik desværre ikke det job, som jeg søgte dernede. Så vil starte på en HF, men jeg godt nok i tvivl, omkring aalborg eller århus. Er der nogen herinde, som selv kommer fra de to byer, og hvad er + og - ved at bo i byen?

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

du kan bo i randers og så tage med tog til århus det er til en fornuftig pris og århus er en fin by

aalborg er den grimmeste by jeg ind til videre har set i mit liv
Brugeravatar

Reputation point: 5

Styrkeliste
- Bænkpres: 80.00
- Dødløft: 125.00

Logbog: Vis logbog

Kommer selv fra Aalborg og den har self en plads i mit hjerte pga minder og gamle bekendtskaber. Tror selv jeg ender med at flytte tilbage engang. Aalborg er meget lille og alle kender alle. Det er en stor provinsby og man møder altid nogen man kender. Det er det der gør den hyggelig. Desværre er der ikke så mange kulturelle tilbud, hvis man lige sidder og keder sig en lørdag aften. Jeg synes selv der er mange aktivitetstilbud i Aalborg efterhånden. Mange gode træningscentre, klubber etc. Aalborg er blevet forskønnet en del og har nogle rigtig flotte gamle bygninger med en god historie.

Århus er derimod meget mere kulturel og er en universitetsby. Den er super smuk og hyggelig! Hvis jeg var tilflytter, ville jeg vælge Århus.

Men som Aalborgenser ville jeg helt klart vælge Aalborg

Reputation point: 10

Geografisk sted: Fredericia

Træner her: Fitness World Lyongade
Fitness World

Hvorfor er den så den grønneste du har set ?

Theo skrev:Hvorfor er den så den grønneste du har set ?

hvad mener du ?
Brugeravatar

Styrkeliste

HF i Randers er også nice, kæft jeg kender mange lækre kællinger derfra!
Og som sagt er Randers vildt billigt at bo i og rigtig gode trænings muligheder.
Ay yo dawg, I aint even mad.
Brugeravatar

Geografisk sted: Hornslet 8543

Træner her: Hornslet Motionscenter

Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Dødløft: 170.00

Galleri: Vis galleri (1)
Kostplan: Ingen kostplan

Cirkeline skrev:Kommer selv fra Aalborg og den har self en plads i mit hjerte pga minder og gamle bekendtskaber. Tror selv jeg ender med at flytte tilbage engang. Aalborg er meget lille og alle kender alle. Det er en stor provinsby og man møder altid nogen man kender. Det er det der gør den hyggelig. Desværre er der ikke så mange kulturelle tilbud, hvis man lige sidder og keder sig en lørdag aften. Jeg synes selv der er mange aktivitetstilbud i Aalborg efterhånden. Mange gode træningscentre, klubber etc. Aalborg er blevet forskønnet en del og har nogle rigtig flotte gamle bygninger med en god historie.

Århus er derimod meget mere kulturel og er en universitetsby. Den er super smuk og hyggelig! Hvis jeg var tilflytter, ville jeg vælge Århus.

Aalborg er meget lille :D? Det Danmarks 4 største by.
Ay yo dawg, I aint even mad.
Brugeravatar

Geografisk sted: Hornslet 8543

Træner her: Hornslet Motionscenter

Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00

kasperkirk skrev:
Cirkeline skrev:Kommer selv fra Aalborg og den har self en plads i mit hjerte pga minder og gamle bekendtskaber. Tror selv jeg ender med at flytte tilbage engang. Aalborg er meget lille og alle kender alle. Det er en stor provinsby og man møder altid nogen man kender. Det er det der gør den hyggelig. Desværre er der ikke så mange kulturelle tilbud, hvis man lige sidder og keder sig en lørdag aften. Jeg synes selv der er mange aktivitetstilbud i Aalborg efterhånden. Mange gode træningscentre, klubber etc. Aalborg er blevet forskønnet en del og har nogle rigtig flotte gamle bygninger med en god historie.

Aalborg er meget lille :D? Det Danmarks 4 største by.

Detkan godt være, men efter 25 år i den by, synes jeg stadig den er meget lille :) Hvis man tager til en fest, ender man med at møde 10 man kender og resten har man fælles venner med :) Har ikke mødt mange der ikke giver mig ret i at Aalborg bare er en større provinsby, men det har sin charme :)
Kan være det er når man er opvokset der og har gået på 4 skoler og har et stort netværk, at man synes den er lille. Den er nok stor hvis man kommer fra Nibe.

Fitness World

Er selv Aalborggenser og elsker det, syntes Aalborg har mange ting at byde på specielt mht træning, der er mange gode oldschool centre, og er man mere til det klassiske center er der 5 fitnesworlds + diverse andre store kæder og selvfølge et par crossfit centre hvis man er til den slags.

Men vigtigst af alt, Bodyman ligger lige i gågaden så man kan altid gå ind i shoppen og blive inspireret i stedet for at læse om produkterne på nettet.
Brugeravatar

Hvis det "bare" er for at tage en HF, så tænk ikke så meget over valget. Man kan altid flytte igen, hvis man f.eks. vil læse videre. Jeg rykkede fra Aalborg til Aarhus i løbet af min studietid og befandt mig langt bedre i Aarhus. Måske også fordi jeg havde mange venner i det aarhusianske.

Lad være med at flytte til Randers. Det er ikke tæt på Aarhus.
"At hjælpe er at forstå" - Søren Kierkegaard

Træningstøj Proteinpulver
Brugeravatar
Moderator

Reputation point: 80

Geografisk sted: Aalborg

Træner her: Unifitness

Styrkeliste
- Bænkpres: 190.00

Altså HF er primært, men skal læse videre efter HF, dog ved jeg ikke hvad endnu, det er med henblik på at blive boende. Og egentlig starte på en frisk, og få nogle nye venner, ( håber på uddannelsen og centret her )

Bump

At flytte til Randers er det dårligste svar på alle spørgsmål. Aldrig flyt til Randers. Aldrig.

Århus holder :dance:

Reputation point: 25

Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Squat: 140.00

Kan kun nævne et minus omkring Aalborg og det er du kan være så uheldig at støde på Rasmus popenda en sen aften.
Brugeravatar

Træner her: Performance Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 170.00
- Squat: 180.00
- Dødløft: 210.00

Absolution skrev:Kan kun nævne et minus omkring Aalborg og det er du kan være så uheldig at støde på Rasmus popenda en sen aften.

Den har jeg selv tænkt på hahahha

Jeg flyttede selv til Aalborg for 2 år siden, og jeg er ganske tilfreds med at bo her. Synes det hele er mere koncenteret her i Aalborg i forhold til Århus. (Men Århus har selvfølgelig mere af det hele, undtagen gaden!!!)
Derudover udgør universitet altså en stor del af Aalborg. Det er en ret stor del af Aalborgs indbyggertal der er under uddannelse, så det gør også at byen er meget ungdommelig. Hvis man er i tvivl om det, skal man bare tag en tur forbi havnekanten eller en af parkerne en solskinsdag.

Aarhus, uden tvivl.
Det eneste jeg ved, er, at jeg intet ved.
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 1.00
- Squat: 2.00
- Dødløft: 3.00

Kan kun sige positive ting om Aarhus.

Aalborg er også en dejlig by, men jeg foretrækker dog Aarhus (jeg har dog ikke boet i Aalborg).
Brugeravatar
Chef-moderator

Reputation point: 470

Geografisk sted: Århus

Træner her: Crossfit Copenhagen - Spartan Mentality CrossFit
Fitness Studiet Østergrave

Styrkeliste
- Bænkpres: 117.50
- Squat: 155.00

Galleri: Vis galleri (8)

Helt enig med Cirkeline i at Aalborg er en meget lille by, eller sådan føles det i hvert fald! Alt som omhandler shopping, caféer, bar m.m. er stortset indenfor en radius på 1,5 km fra Nytorv. Dog ikke SPH gym, men der hellere særligt langt derhen, hvis man antager det er fra Nytorv. Der er iøvrigt 3-4 steder man kan tage en HF, og på det seneste er der blevet bygget ufatteligt mange lejligheder/ungdomboliger, da AAU blot bliver ved med at blive større og større. OG så er der gaden, det siger sig selv.

Er selv fra Aalborg og min mening er selvfølgelig meget subjektiv.
Brugeravatar

Reputation point: 35

Geografisk sted: Aalborg

Træner her: SPH GYM

Styrkeliste
- Bænkpres: 90.00
- Squat: 170.00

mati96 skrev:du kan bo i randers og så tage med tog til århus det er til en fornuftig pris og århus er en fin by

Du foreslår simpelthen RANDERS??? Randers... har familie dernede så har været der tit. Tror hellere jeg må lade være med at sige min mening om Randers. Men når det er en der kan lide Randers der siger Aalborg er en grim by, så tror jeg rolig TS kan overveje Aalborg alligevel.

EDIT: Aalborg er en del billigere end Århus - nu du er studerende. Mange boligmuligheder i mange prisklasser, sindssygt mange nye studielejligheder er kommet til og flere undervejs + billige byture. Dem af mine venner der bor i Århus er dog også rigtig glade for det.
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 135.00
- Squat: 115.00
- Dødløft: 150.00

Jeg er fra århus af. Men har boet og studeres i ålborg.

Ålborg er hyggelig og jeg elsker Classic gym. Men helt ærligt så er århus fantastisk i forhold til ålborg. Ålborg er hyggelig og ja gaden er sjov. Men århus er bare lidt størrere og sjovere:-)

Og som flere skriver. Randers er no go..
Tjek min blog ud. Der er ofte div. opskrifter på sundt og lækkert.

suburbankitchenlife.blogspot.dk
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 32.00
- Squat: 60.00
- Dødløft: 60.00

Stener skrev:
mati96 skrev:du kan bo i randers og så tage med tog til århus det er til en fornuftig pris og århus er en fin by

Du foreslår simpelthen RANDERS??? Randers... har familie dernede så har været der tit. Tror hellere jeg må lade være med at sige min mening om Randers. Men når det er en der kan lide Randers der siger Aalborg er en grim by, så tror jeg rolig TS kan overveje Aalborg alligevel.

EDIT: Aalborg er en del billigere end Århus - nu du er studerende. Mange boligmuligheder i mange prisklasser, sindssygt mange nye studielejligheder er kommet til og flere undervejs + billige byture. Dem af mine venner der bor i Århus er dog også rigtig glade for det.

randers er ren prismæssigt en del billigere end århus og aalborg og så kunne man bare tage med tog til århus problem fixed.

desuden aalborg hvad er der pænt ved den by for mig er det bare en grim industri by særligt den østlige del

+ hvad synes du der er galt med randers
Brugeravatar

Styrkeliste

Jeg har selv lige købt lejlighed i Aalborg, eller hvis jeg skal være mere præcis så i Nørresundby. Da jeg selv kommer fra Nordjylland, og godt kender Aalborg, vil jeg nok have valgt Århus, da jeg synes at Århus er noget smukkere og selvfølgelig større. Men igen så er Aalborg fin i min situation, da jeg så ikke har ret langt hjem til familien og fordi jeg har fået en kontorplads i Aalborg. Så det er helt op til dig selv :)

mati96 skrev:
Stener skrev:

randers er ren prismæssigt en del billigere end århus og aalborg og så kunne man bare tage med tog til århus problem fixed.

desuden aalborg hvad er der pænt ved den by for mig er det bare en grim industri by særligt den østlige del

At flytte til Randers for at pendle i 30-45 minutter til Århus hver dag er mildest talt dumt - især når du bare kan flytte til Viby, Højbjerg, Hasle, Tilst og så videre og bo til samme priser som i Randers.
Brugeravatar
Chef-moderator

Reputation point: 470

Træner her: Crossfit Copenhagen - Spartan Mentality CrossFit
Fitness Studiet Østergrave

Styrkeliste
- Bænkpres: 117.50
- Squat: 155.00

Galleri: Vis galleri (8)

Garik skrev:
mati96 skrev:
Stener skrev:

At flytte til Randers for at pendle i 30-45 minutter til Århus hver dag er mildest talt dumt - især når du bare kan flytte til Viby, Højbjerg, Hasle, Tilst og så videre og bo til samme priser som i Randers.

Der er ingen omstændigheder der gør det acceptabelt at flytte til Randers. Randers er en by man flytter væk fra. Hvad er der galt med Randers? Alt er galt med Randers. Jeg hader Randers.

Styrkeliste
- Squat: 140.00

IMO er Aalborg ligesom Randers bare nogle gange større. Jeg har boet i Randers hele mit liv, og byen er fyldt med idioter. Jeg studerede i Århus og skal nu til at læse i Aalborg, så hvis jeg skal noget socialt er det meget sjældent i Randers. Jeg bor her pga. mit netværk og en billige husleje.
Jeg har ingen idé om det jeg siger er rigtigt!

Geografisk sted: Randers

Træner her: Fitness World Randers

Styrkeliste
- Bænkpres: 115.00
- Squat: 120.00

Nu er jeg selv flyttet til Aalborg og det er klart danmarks fedeste by. Folk er generelt meget mere nede på jorden, der er plads til at man kan være sig selv og det er rigtig nemt at lære nye folk at kende. Derudover så er der mange gode muligheder for at studere, når du er færdig med din HF. Aalborg er også hjemsted for de flotteste piger, jeg endnu har set. Der er mange lækre (og billige) steder at spise, bylivet er helt genialt og lejlighederne er enormt billige ift. kbh.

Geografisk sted: Downtown Aalborg

Styrkeliste
- Squat: 160.00
- Dødløft: 200.00

Clemmen skrev:Nu er jeg selv flyttet til Aalborg og det er klart danmarks fedeste by. Folk er generelt meget mere nede på jorden, der er plads til at man kan være sig selv og det er rigtig nemt at lære nye folk at kende. Derudover så er der mange gode muligheder for at studere, når du er færdig med din HF. Aalborg er også hjemsted for de flotteste piger, jeg endnu har set. Der er mange lækre (og billige) steder at spise, bylivet er helt genialt og lejlighederne er enormt billige ift. kbh.

THIS!

fuck the haters :D
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 135.00
- Squat: 115.00

Clemmen skrev:Nu er jeg selv flyttet til Aalborg og det er klart danmarks fedeste by. Folk er generelt meget mere nede på jorden, der er plads til at man kan være sig selv og det er rigtig nemt at lære nye folk at kende. Derudover så er der mange gode muligheder for at studere, når du er færdig med din HF. Aalborg er også hjemsted for de flotteste piger, jeg endnu har set. Der er mange lækre (og billige) steder at spise, bylivet er helt genialt og lejlighederne er enormt billige ift. kbh.

Den har jeg hørt fra flere faktisk :)

Håndværkeren skrev:

Den har jeg hørt fra flere faktisk :)

Det kan jeg jo kun sige ja til :8

Fitness World

Næste

Tilbage til Off topic

Brugere online