Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1247
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1244

Følg bodybuilding.dk på

Billig, men nærende aftensmad?

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Hejsa :)

Jeg er ved at sammensætte forskellige kostplaner til ugens dage, så maden ikke bliver for kedelig , og jeg derved mister motivationen for træningen... Jeg vil derfor gerne modtage nogle lækre, sunde og billige forslag til aftensmaden? :)

Min økonomi er desværre temmelig stram, hvilket også har stor betydning for sammensætningen af kostplanen.
Jeg håber derfor, at I kan komme med nogle gode forslag til sund og billig aftensmad.

Mvh,
Ole_S

Reputation point: 20

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Ole_S skrev:Hejsa :)

Jeg er ved at sammensætte forskellige kostplaner til ugens dage, så maden ikke bliver for kedelig , og jeg derved mister motivationen for træningen... Jeg vil derfor gerne modtage nogle lækre, sunde og billige forslag til aftensmaden? :)

Min økonomi er desværre temmelig stram, hvilket også har stor betydning for sammensætningen af kostplanen.
Jeg håber derfor, at I kan komme med nogle gode forslag til sund og billig aftensmad.

Mvh,
Ole_S

Jeg har tænkt lidt på fuldkorns-tortillas med kylling, salat, feta, kidney-bønner og salsa-sauce?
Lyder det helt hen i vejret? :)

Din træning skulle meget gerne være motivationen for at indtage den nødvendige kost.

Det lyder heller ikke som om du gider sætte dig gevaldigt meget ind i hvilken kost du bør indtage, og i virkeligheden har du overladt overladt ansvaret for, om du fortsætter din træning til et anonymt internet forum - det slag er allerede tabt på forhånd.

- Sæt dig ind i hvilke næringsstoffer du har brug for i forhold til den fysiske aktivitet du udfører.

- Brug tilbudsguiden her fra siden til at finde ud af hvor du skal købe din madvare.

- Køb en kogebog og tag noget ansvar for din træning.
Brugeravatar

Reputation point: 0

Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 180.00
- Dødløft: 210.00

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Ingen kostplan

1 kg hakket oksekød fra netto
Op på panden
???
Spis det

Reputation point: 25

Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Squat: 140.00

Jeg har lige købt ca. 600g svinemørbrad i Føtex til 35 kr. + en pose frost-grøntsager til 15 kr. = et stort, proteinrigt, grøntsagsrigt måltid for en 50'er. Afhængig af hvor meget du spiser til aftensmad, kan det jo strække sig over to aftener.
Eat clen, tren hard
Brugeravatar

Reputation point: 135

Geografisk sted: Århus C

Træner her: Ultimate Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 160.00
- Dødløft: 180.00

Jeg køber normalt store mængder tun, det billigste og groveste rugbrød fra netto og så en omgang honey mustard dressing. Det smager så pikke godt! Og så når jeg har dårlig samvittighed et hoved broccoli.

Men igen, måske ikke så spændende?

Tak flamingopik - det skal jeg også prøve.
Brugeravatar

Reputation point: 235

Geografisk sted: Vesterbro

Styrkeliste
- Bænkpres: 9.00
- Squat: 18.00
- Dødløft: 27.00

flamingopikken skrev:Jeg har lige købt ca. 600g svinemørbrad i Føtex til 35 kr. + en pose frost-grøntsager til 15 kr. = et stort, proteinrigt, grøntsagsrigt måltid for en 50'er. Afhængig af hvor meget du spiser til aftensmad, kan det jo strække sig over to aftener.

Ligner meget noget jeg kunne finde på. Tit er det en pose frostgrønt til 10 kr og en kyllingefilet, i alt ca 16-17 kr. Det afhænger også meget af hvad man mangler i sin kostplan jo :)
Brugeravatar
Månedens skribent: Maj 2008 Månedens skribent: Juli 2008
Moderator

Reputation point: 257

Geografisk sted: Aalborg

Træner her: SPH GYM

Styrkeliste
- Bænkpres: 302.50
- Squat: 215.00
- Dødløft: 250.00

Galleri: Vis galleri (3)

flamingopikken skrev:Jeg har lige købt ca. 600g svinemørbrad i Føtex til 35 kr. + en pose frost-grøntsager til 15 kr. = et stort, proteinrigt, grøntsagsrigt måltid for en 50'er. Afhængig af hvor meget du spiser til aftensmad, kan det jo strække sig over to aftener.

Tak for dine altid brugbare svar. I forhold til mange andre på dette site :)

Kidd skrev:Jeg køber normalt store mængder tun, det billigste og groveste rugbrød fra netto og så en omgang honey mustard dressing. Det smager så pikke godt! Og så når jeg har dårlig samvittighed et hoved broccoli.

Men igen, måske ikke så spændende?

Tak flamingopik - det skal jeg også prøve.

Det lyder bestemt fint :) Tak for tippet.

Jeg foreslog selv sammensætningen af fuldkorns-tortillas, da fyldets indhold har et rigt indhold af protein og et lavt GI-indeks... Plus, jeg er ret begejsret for tortillas :)

Det eneste minus er dog, at jeg ikke får noget fedt i denne ret... Man kunne selvfølgelig hælde lidt oliven-olie over kødet, før det blandet med resten af indholdet... Og selve dejen til pandkagerne er ikke særlig groft (selvom de kaldes fuldkorns)

Friche skrev:

Ligner meget noget jeg kunne finde på. Tit er det en pose frostgrønt til 10 kr og en kyllingefilet, i alt ca 16-17 kr. Det afhænger også meget af hvad man mangler i sin kostplan jo :)

Denne ret har jeg allerede inkluderet i nogle af kostplanerne ;)

Phindborg skrev:Din træning skulle meget gerne være motivationen for at indtage den nødvendige kost.

Det lyder heller ikke som om du gider sætte dig gevaldigt meget ind i hvilken kost du bør indtage, og i virkeligheden har du overladt overladt ansvaret for, om du fortsætter din træning til et anonymt internet forum - det slag er allerede tabt på forhånd.

- Sæt dig ind i hvilke næringsstoffer du har brug for i forhold til den fysiske aktivitet du udfører.

- Brug tilbudsguiden her fra siden til at finde ud af hvor du skal købe din madvare.

Hold da op! Sikke et surt opstød!

Det jeg har gjort de sidste par dage er:

400 gram kyllingefars
200 gram grovpasta (alt efter behov)
tomatpure
flåede tomater
bouilionterning
diverse krydderier (paprika, karry, salt, peber, eller hvad man nu har lyst til)
skummetmælk
chili
hakkede grønne bønner
løg

Svits farsen hæld alt (undtagen pastaen) ned i gryden og kog et par minutter. Ned i et fad sammen med grovpastaen. Suppler med lidt ost på toppen evt. 30 minutter i ovenen. Ret sundt og lækkert as hell! (Lasagne-agtigt)
Brugeravatar

Reputation point: 15

Styrkeliste
- Bænkpres: 112.50
- Squat: 110.00
- Dødløft: 140.00

Ole_S skrev:

Du opretter topics hver eneste gang du er i tvivl om noget og så oftest er det ting, der har været diskuteret mange andre gange. Så din sidste sætning er helt utroligt malplaceceret. Søg, læs og lær inden du stiller spørgsmål næste gang :)

For yderligere inspiration til hvad man kunne spise så kig i "Hvad æder du ligenu"-tråden.
"At hjælpe er at forstå" - Søren Kierkegaard

Træningstøj Proteinpulver
Brugeravatar
Moderator

Reputation point: 80

Geografisk sted: Aalborg

Træner her: Unifitness

Styrkeliste
- Bænkpres: 190.00

Phindborg skrev:Din træning skulle meget gerne være motivationen for at indtage den nødvendige kost.

Jeg ved udemærket, hvad jeg har brug for.... Jeg mangler blot inspiration til billig og sund mad.... Hvis du ikke har forslag, ønskes du en god weekend :)

8800 skrev:
Ole_S skrev:

Du opretter topics hver eneste gang du er i tvivl om noget og så oftest er det ting, der har været diskuteret mange andre gange. Så din sidste sætning er helt utroligt malplaceceret. Søg, læs og lær inden du stiller spørgsmål næste gang :)

For yderligere inspiration til hvad man kunne spise så kig i "Hvad æder du ligenu"-tråden.

Godt ord igen :D

"Svinefilet á la mørbrad" går jeg ud fra (væsentlig flere kalorier :D)? Men den nemme er jo 400-500g kyllingefilet til 34.95,- (til to portioner, hvis man cutter) og en pakke frostgrønt til en 10'er (køb to = to portioner). 45 kroner for to måltider.

Ellers kan frostgrønt erstattes med en hel broccoli = to portioner.
Brugeravatar
Chef-moderator

Reputation point: 470

Geografisk sted: Århus

Træner her: Crossfit Copenhagen - Spartan Mentality CrossFit
Fitness Studiet Østergrave

Styrkeliste
- Bænkpres: 117.50
- Squat: 155.00

Galleri: Vis galleri (8)

Mht. økonomien så kig i tilbudsguiden her på siden og så køb stort ind af kylling og kød, når der er gode tilbud og stop det i fryseren.
Brugeravatar

Træner her: DGI Huset i Vejle
AK Odin

Styrkeliste
- Bænkpres: 55.00
- Squat: 112.50
- Dødløft: 120.00

bahar skrev:Mht. økonomien så kig i tilbudsguiden her på siden og så køb stort ind af kylling og kød, når der er gode tilbud og stop det i fryseren.

Godt forslag... Det vil jeg holde øje med :)

Jeg ved at man tit, i fakta, kan få f.eks. 2kg hakket oksekød for 50kr, da det er ved at være sidste holdbarhedsdato. Smid det i fryseren og du har fået 2kg kød til 50kg.. Hvis du så cutter spiser du måske 250g kød til aftensmad, så har du til 8 "portioner" af kød, ala. 50kr :) Rigtig billigt.
Brugeravatar

Reputation point: 5

s0enice skrev:Jeg ved at man tit, i fakta, kan få f.eks. 2kg hakket oksekød for 50kr, da det er ved at være sidste holdbarhedsdato. Smid det i fryseren og du har fået 2kg kød til 50kg.. Hvis du så cutter spiser du måske 250g kød til aftensmad, så har du til 8 "portioner" af kød, ala. 50kr :) Rigtig billigt.

Mange tak for rådet... Det vil jeg helt sikkert også holde øje med, selvom jeg ikke særlig tit handler i Fakta :)

Oksekød fra Netto (500gr)
1x Kidney Beans dåse
1x Baked Beans dåse
1x hakkede tomater på dåse
1x stort løg
evt 2-3 hvidløg
Majs/ærter (hvad du nu foretrækker, er selv mest til majs)

Svits løg/hvidløg I gryden, smid kødet I.
Når kødet er brunt, så smid alle dåserne I, og lad det koge op. Når det har kogt lidt, så skru ned for varmen og kom majs/ærter i, og lad det få 5min mere. Tilsæt evt paprika/salt/peber efter egen smag.

Jeg plejer at spise det med ris til inden træningen og uden ris efter træningen :dope:
Brugeravatar

Geografisk sted: Odense

Træner her: OBBC

Styrkeliste
- Bænkpres: 100.00
- Squat: 120.00

tazed skrev:Oksekød fra Netto (500gr)
1x Kidney Beans dåse
1x Baked Beans dåse
1x stort løg
evt 2-3 hvidløg

Når kødet er brunt, så smid alle dåserne I, og lad det koge op. Når det har kogt lidt, så skru ned for varmen og kom majs/ærter i, og lad det få 5min mere. Tilsæt evt paprika/salt/peber efter egen smag.

Jeg plejer at spise det med ris til inden træningen og uden ris efter træningen :dope:

Det lyder bestemt ikke dårligt :)
Må jeg være så fræk og spørge, om du har en energifordeling?
Er det med vilje, at du ikke får noget nævneværdigt fedt i denne ret?

hvis du cutter: 500 gram wok blanding fra super best, og 450 gram kylling for 30 kr i super best. ( der er til 2 dage kylling )
Brugeravatar

Reputation point: 134

Træner her: FitnessDK Vallensbæk
Fjerritslev Motioncenter
The Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 104.50
- Squat: 132.50
- Dødløft: 167.50

Ole_S skrev:
tazed skrev:Oksekød fra Netto (500gr)
1x Kidney Beans dåse
1x Baked Beans dåse
1x stort løg
evt 2-3 hvidløg

Det lyder bestemt ikke dårligt :)
Må jeg være så fræk og spørge, om du har en energifordeling?
Er det med vilje, at du ikke får noget nævneværdigt fedt i denne ret?

Ja, får rigeligt fedt igennem alle de æg jeg kværner I løbet af en dag :D
Brugeravatar

Geografisk sted: Odense

Træner her: OBBC

Styrkeliste
- Bænkpres: 100.00
- Squat: 120.00

Ole_S skrev:

Jeg ved udemærket, hvad jeg har brug for.... Jeg mangler blot inspiration til billig og sund mad.... Hvis du ikke har forslag, ønskes du en god weekend :)

Havde det her været den virkelige verden var du blevet spist af en musvåge.

Man behøver ikke opfinde den dybe tallerken hver gang. Der findes guider - også her på siden - der stolpe og og stolpe ned beskriver præcis hvad man har brug, i forhold til den specifikke situation.

At folk så vælger at svare et indlæg ala "Jeg træner og vil ha billig mad, hjælp!", med "jeg har spist kylling i dag"... det rykker sgu bare ikke særlig meget på tilværelsen. Lidt samme princip som at kaste penge ud over Afrika og så ellers lade dem passe sig selv. Du skal ha hjælp til selvhjælp - ikke en beskrivelse af hvor du finder billig tun på en mandag.
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 180.00

Tag et smut i Rema 1000 --> Gå ned til fryseren --> Find hønsekød = 32 gram protein pr. 100 gram og der er 400 gram i alt.
Nemt at lave og kan sættes sammen med en masse forskellige ting!

Udover det er en masse forskellige krydderier og saucer du kan stege kødet i, også the bomb. Så bliver det ikke så kedeligt og ensformigt :)
Hvis du har lyst, så kan du følge med i min log. Ja, den er god nok!
http://www.bodybuilding.dk/post1274898.html#p1274898

Styrkeliste
- Bænkpres: 1337.00
- Squat: 1337.00
- Dødløft: 1337.00

Galleri: Vis galleri (10)

Jeg har lavet en aftale med den lokale netto om, at jeg kommer forbi og handler sidst på ugen - Så har de tilgengæld sørget for, at der står kasser klar til mig (: Har ikke fundet en måde at få billigere kød på (har ikke interesse i halal eller højere fedtprocent).

Køb 10-15 forskellige krydderier og eksperimenter.

Sæt dig ind i basal madlavning, så kan du let lave mange forskellige menuer - afhængigt af hvor sart du er.
http://www.facebook.com/fitprojectdk - Matcher klienter med personlige trænere i hele Danmark
Brugeravatar

Geografisk sted: Horsens

Træner her: WT Center
Fitness World Vesterbro

Styrkeliste
- Bænkpres: 125.00
- Squat: 155.00
- Dødløft: 235.00

Kyllingefilet, brune ris og en posen frossen broccoli. Tilberedt med lidt oliven- og valnøddeolie på. Alt hvad en ægte BB'er har brug for :-({|=

Jeg vil henvise til denne kogebog:

macdoody-og-xiva-s-anabolic-cookbook-t28164.html?hilit=kogebog

2 folk her fra har sammensat denne kogebog med forskellige opskrifter fra forskellige forumer. Virkelig, virkelig nyttigt!
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 90.00
- Squat: 100.00
- Dødløft: 145.00

Phindborg skrev:
Ole_S skrev:

Havde det her været den virkelige verden var du blevet spist af en musvåge.

Man behøver ikke opfinde den dybe tallerken hver gang. Der findes guider - også her på siden - der stolpe og og stolpe ned beskriver præcis hvad man har brug, i forhold til den specifikke situation.

At folk så vælger at svare et indlæg ala "Jeg træner og vil ha billig mad, hjælp!", med "jeg har spist kylling i dag"... det rykker sgu bare ikke særlig meget på tilværelsen. Lidt samme princip som at kaste penge ud over Afrika og så ellers lade dem passe sig selv. Du skal ha hjælp til selvhjælp - ikke en beskrivelse af hvor du finder billig tun på en mandag.

Beklager, men den type beskeder kan jeg ikke bruge til en skid... Du kender mig ikke, så drop venligst den slags beskeder...
Du behøver ikke svare på mine emner en anden gang...

Ha' en rigtig godt weekend :)

Genvejen til billigt mad hedder storindkøb – en dybfryser og en kogebog.

Jeg køber kød alle mulige vegne og uanset om det er den lokale slagter eller den dyre i Torvehallerne eller ham i Føtex så er de alle til at handle med.

Det bedste og mest smagsfulde kød er det der kommer fra de billige udskæringer og det er også det kød der er nemmest at finde på tilbud eller lave gode deals med – oksegryde stege – kalveskank – klumpen osv. der er nok og vælge imellem. Jeg køber gerne 4-5 kg. eller mere pr. gang og så skærer jeg det i passende stykker før jeg fryser det i dobbelte fryseposter – ca. 3-400g pr. pose. – Når jeg så skal bruge det er det bare at hive en pose frem – evt. en tur igennem kødhakkeren og så er der til en hurtig gryderet eller en hakkedreng – og du bestemmer selv hvor fed den skal være – der er lod for meget fedt med så behøver du jo ikke og hakke det med – men ellers er det kun de fantasi der sætter grænser for hvad du kan bruge det kød til – skær det i strimler eller tern og ned i en omgang yoghurt med chili og evt. spidskommen og hvidløg og lad det trække op på panden og du har hjemmelavet shawama-kød osv.

Og så er der ellers tilbud – alle steder finder du tilbud og her skal du bare lærer hvad der er sæson for og hvornår – så kan du hente billig torsk i Københavns bedste fiskehandler i Købmagergade eller vildtkød 2 kg. for en hund – hjem og del op og frys og så er der til vildt deller eller sojamarineret torsk ala Japan – eller bagt torsk med tomatsovs direkte fra glas med et pift hvidløg eller eller.

Så en fryser – og så er det ellers ud og handle stort ind – det tager lidt tid at kende de gode steder med fede råvare men er du lidt tålmodig så får du det lært og så vil du opdage at du kan spise som en konge for en tiggers løn

Og hvis du mangler opskrifter så er jeg leveringsdygtig
Sidst rettet af Bwana 9. mar 2012, 14:56, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar

Geografisk sted: København

Næste

Tilbage til Kost & kosttilskud

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 32 gæster