Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69646 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1347
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1344

Følg bodybuilding.dk på

DEN STORE UDDANNELSES TRÅD

Udskriv emne

Debat om løst & fast

Tilbage til Off topic

fysioterapeut
Brugeravatar

Reputation point: 160

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Kost og ernæring er der også.

Derudover en masse uddannelser, der kræver fysik og kemi på højt niveau (hvilket ikke er aktuelle for dig, med din HHX vil jeg formode?)
"Jeg lod de 15 reps kompensere for denne øvelse."
Brugeravatar

Reputation point: 150

Træner her: Fitness World Århus
Ultimate Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 160.00
- Dødløft: 200.00

Hvad er din uddannelsesmæssige baggrund?
Store ben er godt.
Brugeravatar

Reputation point: 209

Geografisk sted: Aarhus

Træner her: OBBC

Styrkeliste
- Bænkpres: 125.00
- Squat: 180.00
- Dødløft: 215.00

Idræt på uni.

Fra ug.dk
For at blive optaget på bacheloruddannelsen i idræt skal du have en studentereksamen (stx), højere forberedelseseksamen (hf), højere teknisk eksamen (htx), højere handelseksamen (hhx) eller en tilsvarende udenlandsk eller international eksamen.

Specifikke adgangskrav er dansk A og engelsk B. Desuden skal du have matematik B og fysik B. Alle fag skal være bestået. Du skal også bestå en praktisk optagelsesprøve.

Opfylder du ikke de specifikke adgangskrav, kan du tage de fag eller niveauer, du mangler, som faglig supplering.

Alt efter hvilket niveau mat du havde på HHX skal du kun tage fysik b som supplering, hvilket jeg mener kan gøres på et par måneder med et par gange på aftenskole hver uge, men er ikke helt sikker.

Har selv overvejet det og skal os læse fysik b op hvis det er.
Sidst rettet af Ratz 12. aug 2009, 21:01, rettet i alt 2 gange.
Well, you can always be thinner... look better.
Brugeravatar

Reputation point: 315

Du er også nød til at finde ud af hvad du gerne vil.

Skal der være nogen mennesker? Skal der udvikles nogen nye ting? Er selve maden spændene?

Desuden, hvad kan du? Er du faglig dygtig eller hvordan?
"Smeden er nærmest verdensmester i at fyre lort af."
- The Juice
Brugeravatar
Månedens skribent: Februar 2008 Månedens skribent: April 2008 Månedens skribent: December 2008
Moderator

Reputation point: 5

Geografisk sted: KBH

Træner her: DTU fitness
The Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 125.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 190.00

Galleri: Vis galleri (4)

Jeg vil gerne uddannes inden for noget jeg interessere mig for. Så idræt på uni er personligt noget jeg virkelig gerne vil, eller også skulle det være fysioterapeut.

Desvære skal jeg læse matematik og fysik op for idræt, men det kan jeg jo ordne i mit sabbatår. Derudover så har jeg fået fortalt at mange der læser idræt på uni, ender op med at blive en form for skolelærer. Hvilket jeg absolut ikke vil være.

Derudover er der politiet, det ved jeg bare ikke helt om er noget for mig.
Overthinkers are rarely those who train hard enough to actually get results

Reputation point: 0

Træner her: Anger Mangement

Kig her http://www.sportshojskolen.dk/page3.aspx

Friche har gået der, send ham en besked, hvis det ser spændende ud.
Brugeravatar

Reputation point: 300

Geografisk sted: Ebeltoft.

Træner her: Hulen

Styrkeliste
- Bænkpres: 220.00
- Squat: 315.00
- Dødløft: 325.00

Galleri: Vis galleri (1)

Bnaz skrev:Det ved jeg til gengæld intet om. Det kan du jo spørgs ham om, det må han have undersøgt. :)

Ja det skulle man tro, men har ikke rigtigt haft tid til at søge efter job. Har lavet alt muligt andet og arbejdet en masse i weekenderne, så ved faktisk ikke hvordan mulighederne er.

Men, jeg agter at finde ud af det i løbet af næste uge!

Umiddelbart synes jeg uddannelsen passer rigtigt godt til de krav du har, så du kan da prøve at kigge op og se stedet hvis du har lyst. :)

Udover fitnessinstruktør er der jo også muligheder for job som fysisk træner for diverse sportsklubber, fodbold, ishockey, basket osv, mange af klubberne er jo først nu begyndt at få øjnene op for at styrketræning kan hjælpe på resultaterne.
Brugeravatar
Månedens skribent: Maj 2008 Månedens skribent: Juli 2008
Moderator

Reputation point: 257

Geografisk sted: Aalborg

Træner her: SPH GYM

Styrkeliste
- Bænkpres: 302.50
- Squat: 215.00
- Dødløft: 250.00

Galleri: Vis galleri (3)

Fysioterapeut vil jeg klart anbefale, du får en masse viden inden for anatomi, fysiologi, træning af specifikke målgrupper, sygdomme og hvordan man træner folk der har forskellige sygdomme, og derudover selvfølgelig en masse manuel behandling til forskellige skader: klassisk massage, kinesiotape, tværmassage, ledmobilisering, el-terapi og meget andet. Jeg vil dog sige at mange som kommer fra et fitness/sports miljø får noget af et chok når de skal ud i praktikkerne som stort set kun foregår på sygehuse osv, steder med syge og meget syge mennesker. Der er absolut ikke meget fitnessinstruktør over uddannelsen, hvilket mange tror. Man kan selvfølgelig få arbejde efterfølgende i et fitnesscenter, men i løbet af uddannelsen er der mange der fravælger dette, da man lærer så mange ting at det bliver lidt for "lidt" bare at være fitness instuktør. Du bliver i hvert fald en overkvalificeret fitnessinstruktør.
Brugeravatar

Reputation point: 1285

Geografisk sted: Holstebro

Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 152.50
- Dødløft: 202.00

Galleri: Vis galleri (30)
Kostplan: Ingen kostplan

Jeg vil tro, at idræt vil være den uddannelse der giver dig flest valgmuligheder bagefter. Men hvis du vil arbejde med mennesker, så er alt relevant hvis nævnt - fys, idræt samt ernæring og fysisk aktivitet.
Brugeravatar

Reputation point: 10

Geografisk sted: København

Jeg tror vi er ved at spore os ind på enten idræt eller fitnessinstruktør uddannelsen. Idræt giver umiddelbart flere job muligheder, men hvis det er fitnessinstruktør du vil være er teknisk skole en kortere vej. :D Jeg synes du stille de to op mod hinanden, hvis du ikke har lyst til en uddannelse der involvere syge mennesker eller mad :P.

Træner her: Klub Herkules Nordborg

Inden du beslutter dig for at blive fitness-instruktør, synes jeg lige at du skal huske nogle af de trælse ting ved det. Ansat fast i et center er lønnen ikke alverden, men det er naturligvis muligt at blive ansat på konsulentbasis nogle steder, hvis man er god nok. Det er ofte en standard-løsning man må gennemgå, fordi gennemsnitspersonen trods alt har svært ved at overskue et mere specifikt tilrettelagt program, og jeg forestiller mig at det er de færreste, der synes at det er spændende at sætte fru Olsen til at powerwalke 40 minutter to gange om ugen, de næste 40 år af sit liv. Dertil kommer at det kræver en helt speciel type personlighed, der skal kunne motivere alle typer mennesker (unge som gamle, skadede som raske, folk der skal roses, og folk der skal sparkes, osv) Man skal også kunne tackle både stress og have en tålmodighed, når folk bare ikke vil forstå :D

Alt det er det dog nok folk, der ved bedre end jeg gør. Men man skal bare ikke regne med at det hele kommer til at handle om at træne den nye mr Fitness eller et elitehold i håndbold.
You can't really be strong until you can see a funny side to things

Personlig træning og fysioterapi
Følg bloggen på http://www.MoosFit.dk, Facebook eller Instagram #MoosFit
Brugeravatar
Månedens skribent: Maj 2009 Månedens skribent: Februar 2010

Reputation point: 902

Geografisk sted: www.moosfit.dk

Nu er fitness instruktør uddannelsen jo kun en 1½ årig uddannelse, og hvis du har en studentereksamen, kan du efter al sandsynlighed få merit, så den kun tager 1 år. Så der er jo ingen der siger, at du KUN behøver at uddanne dig fitness instruktør, du kan jo sagtens tage en længere uddannelse bagefter, og så evt. arbejde som fitness instruktør mens du uddanner dig.
Brugeravatar

Reputation point: 495

Geografisk sted: Vejle

Styrkeliste
- Bænkpres: 165.00

Pzyrex skrev:Nu er fitness instruktør uddannelsen jo kun en 1½ årig uddannelse, og hvis du har en studentereksamen, kan du efter al sandsynlighed få merit, så den kun tager 1 år. Så der er jo ingen der siger, at du KUN behøver at uddanne dig fitness instruktør, du kan jo sagtens tage en længere uddannelse bagefter, og så evt. arbejde som fitness instruktør mens du uddanner dig.

Hvorfor skulle man få merit for at have en gymnasial uddannelse?

Brugeravatar

StefanM skrev:
Pzyrex skrev:Nu er fitness instruktør uddannelsen jo kun en 1½ årig uddannelse, og hvis du har en studentereksamen, kan du efter al sandsynlighed få merit, så den kun tager 1 år. Så der er jo ingen der siger, at du KUN behøver at uddanne dig fitness instruktør, du kan jo sagtens tage en længere uddannelse bagefter, og så evt. arbejde som fitness instruktør mens du uddanner dig.

Hvorfor skulle man få merit for at have en gymnasial uddannelse?

Fordi det kan man for det meste, når man er "overkvalificeret" til en uddannelse. Fitness instruktør uddannelsen kræver kun, at man har modtaget 9. års undervisning, så idet han har en studentereksamen, må han betegnes som værende "overkvalificeret", hvorfor han burde kunne få merit.

Det fremgår også flere steder, at det er tilfældet: "Hvis du har en gymnasial uddannelse (studentereksamen, HF, HHX eller HTX) kan du få merit til grundforløbet. Dette betyder, at grundforløbet forkortes." Kilde: http://www.ug.dk/uddannelser/erhvervsuddannelsereudveud/kropogstil/fitnessinstruktoer.aspx

"Du har mulighed for at få godskrevet dele af undervisningen, hvis du i forvejen har taget en anden relevant uddannelse eller har haft relevant arbejde." Kilde: http://www.ug.dk/uddannelser/erhvervsud ... ktoer.aspx
Brugeravatar

Reputation point: 495

Geografisk sted: Vejle

Styrkeliste
- Bænkpres: 165.00

JensL: Hvorledes giver Idræt bedre muligheder for job, end fx fysioterapaut (må virkeligt lære at stave til det)?

Jeg tror idræt spænder mere vidt end fys-uddannelsen, og at mulighederne bagefter derfor er større, men det må fysserne have en bedre fornemmelse af?
Brugeravatar

JensL skrev:
JensL: Hvorledes giver Idræt bedre muligheder for job, end fx fysioterapaut (må virkeligt lære at stave til det)?

Jeg tror idræt spænder mere vidt end fys-uddannelsen, og at mulighederne bagefter derfor er større, men det må fysserne have en bedre fornemmelse af?

Det er vidst ikke rigtigt sammenlignet på den vis, da det er to meget forskellige ting, man ender med at beskæftige sig med.

Brugeravatar

Idrætspædagog, hvilket jeg selv læser.
Brugeravatar

Det er vidst ikke rigtigt sammenlignet på den vis, da det er to meget forskellige ting, man ender med at beskæftige sig med.

Det gav ikke meget mening i forhold det jeg skrev. Jeg mener, at der er flere muligheder efter uddannelse med idræt i bagagen i forhold til en fys-udd.
Brugeravatar

Folk der har læst idræt arbejder typisk som undervisere, konsulenter, trænere og (i mindre grad) forskere. Man har flere praktiske- og humanistiske fag som idrætsstuderende. Til gengæld er fysioterapeuter og medicinere generelt skarpere på anatomi, fysiologi osv. Man kan dog vælge mere af den slags, hvis det er der ens interesse ligger, ligesom man kan vælge at skrive opgaver der ligger indenfor de emner. :hihi:
Brugeravatar

Geografisk sted: Odense

Træner her: OBBC

Tilbage til Off topic

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 60 gæster