Hej Mikkel,
I tråd med Mooses indlæg ovenfor, så tror jeg at motivation er en svingende størrelse for de fleste af os dødelige. Der vil være perioder hvor træningen ikke siger én det store. Eksempelvis fordi man er kørt træt i den nuværende programmering, eller det overskud/underskud man er i færd med. Ved at ændre lidt i planerne (og via vedholdenhed) så er den manglende motivation dog noget, som oftest passerer igen efter et stykke tid.
En anden ting at holde for øje er, at hjernen er en finurlig størrelse. Lige så svært det kan være ikke at tage i centeret på fjerdedagen, efter at have smedet den de tre forudgående dage, lige så svært kan det være at piske sig selv afsted, når man som du har haft en længerevarende pause. Med al sandsynlighed er det du oplever derfor i stil med det, som mange af os andre også møder/har mødt. Jeg vil derfor tro at din lyst vil vende tilbage, hvis du vælger at genoptage træningen og ellers er vedholdende.
Dit første skridt bør derfor være lidt selvransagelse. Er styrketræning noget som du mener bør være en del af din fremtid? Der findes jo mange andre former for fysisk aktivitet som også kunne have interesse. Det at du kommer herind på bb.dk og laver denne tråd siger mig dog, at du nok et eller andet sted gerne ser, at styrketræningen genoptages i fremtiden. Hvis jeg har ret i den antagelse, så pak tasken og tag afsted i morgen. Det bliver sikkert en træls træning, men det skal nok blive bedre igen.
In the gym
One thing counts
On the bar
Large amounts