Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69645 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1591
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1588

Følg bodybuilding.dk på

Dumme kommentarer på træning (og svar herpå)

Udskriv emne

Debat om løst & fast

Tilbage til Off topic

Jeg bliver jævnligt mødt med dumme kommentarer på min træning/kost fra primært kolleger men også venner, familie eller andre bekendte.
Som regel så bunder de i misundelse eller bare manglende forståelse. Jeg ignorerer det altid, men ikke desto mindre er det i stigende grad begyndt at irritere mig. Det afhænger selvfølgelig af miljøet man befinder sig i, men det irriterer mig at en usund livsstil er mere social acceptabel end en sund livsstil.

Her er et par eksempler:

Fra kolleger:
- Der er mere kylling i buffeten / du kan godt have mere kylling på din tallerken.
(som regel sagt ironisk, men også nogen gange, desværre, tangerende sarkastisk)

- Hvorfor har du ikke skyr/hytteost med idag?

- "Du må ikke spise det der stykke kage, det er dårligt for din træning"
(generelt bare kommentarer på alt mad, der er på ens tallerken)

- Den klassiske, som jeg snart har hørt i alle afskygninger: Kommer du lige fra bageren af? (eller bare noget med franskbrød)

fra familiemedlemmer:
- Nu må du altså virkelige ikke begynde på alt det der steroider.

Sjovt nok kommer kommentarene fra personer der tydeligvis lever en meget usund livsstil selv. f.eks. personer der:
- har BMI over 30
- har mere mayonnaise end pålæg på rugbrøddet
- drikker cola til hvert måltid
- ryger
- aldrig har dyrket nogen form for sport
- drikker ½ flaske rødvin til aftensmaden

Som regel, så har jeg altid et godt svar, der adresserer ovenstående... bare 10 min forsent.
Der er sikkert mange af jer andre der har stået i samme situation.

Vil derfor gerne høre jeres erfaringer. Både af dumme kommentarer i har fået og geniale svar herpå.

Reputation point: 0

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 180.00

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Objektivt er det vel ikke forkert at have en bestemt livsstil. Uanset om du er tyk, ryger eller trænet.

Du får nok svært at påvirke alle omkring dig. Det er nok nemmere at ændre måden du opfatter kommentarerne på?

Evt. prøve at anskue det som noget positivt på en eller anden måde? Ex. De ligger jo mærke til at du arbejder målrettet mod noget?

Ps. Jeg ryger ikke tjald

Reputation point: 5

Geografisk sted: København

Styrkeliste
- Bænkpres: 85.00
- Squat: 85.00
- Dødløft: 85.00

Neophyte skrev:
- Den klassiske, som jeg snart har hørt i alle afskygninger: Kommer du lige fra bageren af? (eller bare noget med franskbrød)

Hah.

Giv et sarkastisk svar, og tænk ikke mere over det.

En anden mulighed er et sarkastisk svar, der samtidig hentyder til at de er fede og dovne. Vær dog påpasselig med denne, hvis det er i professionel sammenhæng.

Reputation point: 140

Kostplan: Ingen kostplan

Hvis det genere dig meget så svar flabet igen. Et par eks på svar du kunne have fyret af nedenfor.

Neophyte skrev:Fra kolleger:
- Der er mere kylling i buffeten / du kan godt have mere kylling på din tallerken.
(som regel sagt ironisk, men også nogen gange, desværre, tangerende sarkastisk)

Jeg vil hellere gå to gange.

Jeg cutter. Det burde du også prøve

I modsætning til dig kan jeg tåle det.

Det er ikke os alle forundt at have en krop som en 12 årring dreng.

fra familiemedlemmer:
- Nu må du altså virkelige ikke begynde på alt det der steroider.

Bare rolig. Dem har jeg taget i årevis.
Brugeravatar

Reputation point: 85

Svar herpå? Hvad er formålet?

Sig "He he, ja" og be done with it.
You can put 10 pounds of muscle a year on, so when I'm 50 I'll weigh 500 pounds. I'll be the freak of the week.

http://www.supertraining.dk.
http://www.instagram.com/simonsupertrainer
Brugeravatar

Reputation point: 2384

Geografisk sted: Island of Simonia

Styrkeliste
- Bænkpres: 82.50

Logbog: Vis logbog

Formålet for mig er, i sidste ende at få dem til at stoppe, eller som minimum at "stå imod".
Konsensussen er at disse dumme kommentarer er helt i orden, hvorfor det ikke stopper af sig selv, hvis man ignorerer det.

Formålet med indlægget, er samtidig at læse underholdende forslag, til hvad folk ellers har oplevet.

Styrkeliste

Udgaar: det var nogle gode svar :)

Umiddelbart er jeg ret ligeglad med om det er i professional sammenhæng. Hvis andre indirekte eller direkte må kommentere min livsstil, må jeg også kommentere deres. Der er ikke forskel på folk.

Jeg tager dog det hensyn i arbejdssammenhæng, at hvis en situation kræver et særdeles spydigt svar, krydrer jeg det lige med tvetydighed. (ikke at det gør en egentlig forskel)

Mine egne forslag

Der er mere kylling i bufetten.
- Der er også mere mayonaise/remoulade (med henvisning til deres tallerken)

Kollega tager armene ud til siden, når jeg møder ham på gangen (for at vise franskbrød)
- tage hænderne ned foran maven og aer, samtidig med at jeg puster kinderne op

Styrkeliste

Jeg var på et tidspunkt chauffør ved et fragtfirma, og de tre gange om ugen hvor jeg trænede efter job
stod jeg altid i chaufførstuen/kantinen og blandede min pre-workout shake før jeg kørte..
HVER GANG sad der en eller to halvfede kolleger med en fyraftens bajer og spurgte om det
"stads dér" virkelig var sundt for mig, og jeg seriøst burde stoppe med at drikke sådan noget
syntetisk lort..

SHUT THE FUCK UP BITCHES!!! :twisted:
I ain't a killer but don't push me revenge is like the sweetest joy next to getting pussy
Brugeravatar

Reputation point: 205

Geografisk sted: 5550 Langeskov

Træner her: OBBC

Ofte kommer disse kommentarer på grund af misundelse. :dope:

Reputation point: 20

Storfod skrev:Jeg var på et tidspunkt chauffør ved et fragtfirma, og de tre gange om ugen hvor jeg trænede efter job
stod jeg altid i chaufførstuen/kantinen og blandede min pre-workout shake før jeg kørte..
HVER GANG sad der en eller to halvfede kolleger med en fyraftens bajer og spurgte om det
"stads dér" virkelig var sundt for mig, og jeg seriøst burde stoppe med at drikke sådan noget
syntetisk lort..

SHUT THE FUCK UP BITCHES!!! :twisted:

Uvidne mennesker kommer ofte med stupide kommentarer. Sådan er verden, desværre :)

Neophyte skrev:

Er du en kvinde? :)

Reputation point: 65

Back in the day, da jeg skulle tabe mig meget, så havde, religiøst, en dåse tun, lidt ris og grønt med i madpakken hver dag. Det var lidt fjollet, men det virkede og jeg vidste ikke bedre. Jeg vandt prisen for årets madpakke det år. God damn. Det var jeg stolt af!

Jeg har ingen pointe med min historie, sorry.
Brugeravatar

Reputation point: 235

Geografisk sted: Vesterbro

Styrkeliste
- Bænkpres: 9.00
- Squat: 18.00
- Dødløft: 27.00

Måske er du bare nem - og derfor sjov - at provokere. Det burde ikke være nogen større udfordring at gøre sig uinteressant nok til at folk ikke spørger ind til det, og i så fald folk gør, burde det ikke være en udfordring at gøre det klart at det er et emne, du ikke synes der er interessant at snakke om.
"Det er fandeme fedt at være massiv når man knepper, man kan bare smadre piger fuldstændig"
- Mapsen 2017, 123 kg

Billede
Brugeravatar

Reputation point: 1330

Geografisk sted: Mother Russia

Udgaard skrev:Hvis det genere dig meget så svar flabet igen. Et par eks på svar du kunne have fyret af nedenfor.

Jeg cutter. Det burde du også prøve

I modsætning til dig kan jeg tåle det.

Det er ikke os alle forundt at have en krop som en 12 årring dreng.

De her svar er uproportionelle og optrappende.

Har også selv været let påvirkelig omkring sådan noget, men er kommet til en erkendelse af at folk der er "irriterende", oftest bare er det fordi de er nervøse eller triste.

Til at starte med kan jeg godt grine lidt med dem, men hvis det bliver for meget begynder jeg åbenlyst at ignorere det. Tit opfatter de det hurtigt, og kan sågar også finde på at undskylde.
Hjælper dette ikke kan en konfrontation måske være på sin plads, hvor du giver udtryk for at du ikke bryder dig om det. Flabede svar tilbage, vil kun kortsigtet gøre gavn.
Brugeravatar

Reputation point: 10

Geografisk sted: Odense

En kombination af overbærende smilen/nikken.

Reputation point: 110

Styrkeliste
- Bænkpres: 95.00
- Squat: 122.50
- Dødløft: 165.00

Hvis formålet er at få det til at stoppe er løsningen ikke nødvendigvis at svare igen. Man skal ikke undervurdere antallet af mennesker - human-kompost, som jeg kalder dem - der har intet indhold i tilværelsen, og som finder stor underholdning ved drama og små intriger og provokationer frem og tilbage. Det er jo blot brændstof til deres dysfunktionsmotor.

At levere svinere tilbage er nemt nok. "Har du egentligt fået konstateret sukkersyge endnu?" "Gad vide hvor meget fedt der sidder omkring dine organer?" "Gad vide om du en dag bliver impotent på grund af sukkersyge?"

Den absolut nemmeste løsning er at svare "ok" eller "hehe ja" eller "hahaha" eller "haha, ja" til hvad der bliver sagt, uanset hvad der bliver sagt.
You can put 10 pounds of muscle a year on, so when I'm 50 I'll weigh 500 pounds. I'll be the freak of the week.

Brugeravatar

Styrkeliste

SandyFrink skrev:Hvis formålet er at få det til at stoppe er løsningen ikke nødvendigvis at svare igen. Man skal ikke undervurdere antallet af mennesker - human-kompost, som jeg kalder dem - der har intet indhold i tilværelsen, og som finder stor underholdning ved drama og små intriger og provokationer frem og tilbage. Det er jo blot brændstof til deres dysfunktionsmotor.

At levere svinere tilbage er nemt nok. "Har du egentligt fået konstateret sukkersyge endnu?" "Gad vide hvor meget fedt der sidder omkring dine organer?" "Gad vide om du en dag bliver impotent på grund af sukkersyge?"

Den absolut nemmeste løsning er at svare "ok" eller "hehe ja" eller "hahaha" eller "haha, ja" til hvad der bliver sagt, uanset hvad der bliver sagt.

This.

Folk er idioter når det kommer til træning. Der er en uskreven lov om, at man skal komme med dumme kommentarer, for at dulme sin egen dårlige samvittghed. FX. "alt den træning er slet ikke sundt", "så har h*n ihvertfald ikke noget socialt liv", "kvinder med muskler ligner mænd", "jeg så engang en dokumentar om en mand hvis arme eksploderede pga. hans muskler", "det må være lavt selvværd der gør at man skal træne sådan for at være tilfreds med sig selv" bla bla bla....

Folk deler sig i to lejre. Jeg været til foredrag med Kristina "Extreme running" og Camilla Pedersen. Og nævner man dem, så er det enten "alt den træning er slet ikke sundt" eller "ej det er godt nok imponerende, gid jeg havde den viljestyrke". Dem i lejr 1, er sjovt nok bare altid de samme som ALTID er utilfredse med dem selv, men samtidig INTET gider gøre,
Brugeravatar

Reputation point: 714

Træner her: Fitness One Kolding

ingenting ift. det jeg nogle gange står til ansigt for nede i centeret. "Du larmer", "du smider med vægtene (dødløft)", "du skaber dårlig stemning", "du må ikke bruge kalk, det sviner"
Brugeravatar

Reputation point: 70

Træner her: Fresh fitness

Jeg lagde et billede op af mine ben i tights og fik at vide jeg skal træne læg :(

Reputation point: 200

Minipurz skrev:Jeg lagde et billede op af mine ben i tights og fik at vide jeg skal træne læg :(

Der er også folk der hvis de så et billede af Ted Arcidi ville sige "han er jo fed". Eller sågar "han er jo bare fed".

Jo før man indser hvor ukvalificerede de fleste menneskers meninger og holdninger er, jo bedre.

Brugeravatar

Styrkeliste

fyforenskefuld skrev:ingenting ift. det jeg nogle gange står til ansigt for nede i centeret. "Du larmer", "du smider med vægtene (dødløft)", "du skaber dårlig stemning", "du må ikke bruge kalk, det sviner"

Ja, eller "KAN DU SÅ KOMME UD AF KVINDERNES OMKLÆDNINGSRUM!!!" .. det er fandme belastende..
Brugeravatar

Reputation point: 70

Styrkeliste
- Bænkpres: 1.00
- Squat: 2.00
- Dødløft: 3.00

SandyFrink skrev:
Minipurz skrev:Jeg lagde et billede op af mine ben i tights og fik at vide jeg skal træne læg :(

Der er også folk der hvis de så et billede af Ted Arcidi ville sige "han er jo fed". Eller sågar "han er jo bare fed".

Jo før man indser hvor ukvalificerede de fleste menneskers meninger og holdninger er, jo bedre.

Tja, der var jo også positive kommentare. Som at jeg mine quads var som "guns, bare på benene!"

Men synes nu det er sjovt, når det kommer op at man drikker meget sødmælk. "HVORFOR? Du bliver jo fed!" - ja, hvis jeg aldrig bevægede mig.

eller
"Årh jeg gad bare godt have en forbrænding ligesom din! du kan bare spise hvad som helst uden at tage på!"

- Ja, tak for lort, jeg har kæmpet for at tage 20kg+ på de sidste par år, jeg træner fast 3 gange om ugen og løber 2 dage om ugen, cykler til og fra arbejde. Vedkommende der fyrer det af, er som regel typen der:
Melder sig ind i et træningscenter for at møde op 1 gang, finde ud af det er hårdt og derefter vende tilbage til at spille playstation og drikke 4 liter cola om dagen.
Tager bilen hen til tanken 500m nede af vejen og ryger 20 smøger om dagen.

Men nej, det er pga en magisk høj forbrænding at jeg ikke har samme fysik som vedkommende.. Logic.

Reputation point: 200

Hvis det er et helt oprigtigt problem for dig, der på en eller anden måde ødelægger dit selvværd eller gør dig hyperbevidst om din krop i sociale sammenhænge, og antaget at de ikke stopper når du over længere tid har ignoreret det, har du så overvejet at undgå trivialiteterne og sige det præcis som det er?

"Hør lige her, den joke er ved at blive gammel, og jeg er træt af at høre på det, så hvad med at vi dropper den joke for fremtiden? Jeg påtaler jo heller ikke jeres kroppe og madvaner over for jer hele tiden."

Eller måske bare:
"Er du sød at stoppe med de dumme kommentarer?"

Eller endnu bedre, med et dødt blik direkte ind i din kollegas sjæl:
"Stop."
Why can't a heterosexual guy tell a heterosexual guy that he thinks his booty is fly?
Brugeravatar

Reputation point: 924

Træner her: OBBC

Styrkeliste
- Bænkpres: 1.00
- Squat: 2.00
- Dødløft: 3.00

Du kunne lave en Heath Ledger:

https://www.youtube.com/watch?v=SgWf_vETKMQ

Desværre kunne jeg ikke finde en uden baggrundsmusik.

On a serious note: Hvorfor skal de stoppe? Who gives a shit, hvad de mener. Se det som en mulighed i at træne at have din egen mening og stå ved den trods latterliggørelse - du behøver ikke være enig i explicit selvskadende adfærd.
Brugeravatar

Reputation point: 145

Martin88 skrev:On a serious note: Hvorfor skal de stoppe? Who gives a shit, hvad de mener. Se det som en mulighed i at træne at have din egen mening og stå ved den trods latterliggørelse - du behøver ikke være enig i explicit selvskadende adfærd.

This. Find styrke, og sågar udfordring, i at stå ved dig selv og hvem du er. Uanset andre og deres protest.

Reputation point: 35

Geografisk sted: Svendborg

Styrkeliste
- Bænkpres: 115.00
- Squat: 120.00
- Dødløft: 160.00

Kill them, kill them all.

Som du selv nævner, så kommer kommentarene fra personer der selv lever usundt. Misery loves company.
Folk kan oftest ikke håndtere, at andre er bedre end dem selv, og forsøger derfor at bringe dem ned på deres niveau. Tænk på at du hver dag minder dem om og viser dem hvad de ikke er, og hvad de ikke har disciplinen til at opnå. Mange gange er det endda de tætteste på en, der har mest imod din succes. Det bedste råd jeg kan give dig er, at oprigtigt være ligeglad med hvad andre mener og siger. Den nemmeste måde ifølge mig selv er, at du indser at du er ekstraordinær, fordi du har disciplin. Dine haters forsøger blot at få dig til at tro, at du er mindre værd, og at de er lige så gode som dig, hvilket de ikke er.

Reputation point: 45

awesome skrev:
SandyFrink skrev:Hvis formålet er at få det til at stoppe er løsningen ikke nødvendigvis at svare igen. Man skal ikke undervurdere antallet af mennesker - human-kompost, som jeg kalder dem - der har intet indhold i tilværelsen, og som finder stor underholdning ved drama og små intriger og provokationer frem og tilbage. Det er jo blot brændstof til deres dysfunktionsmotor.

Folk deler sig i to lejre. Jeg været til foredrag med Kristina "Extreme running" og Camilla Pedersen. Og nævner man dem, så er det enten "alt den træning er slet ikke sundt" eller "ej det er godt nok imponerende, gid jeg havde den viljestyrke". Dem i lejr 1, er sjovt nok bare altid de samme som ALTID er utilfredse med dem selv, men samtidig INTET gider gøre,

Hvis der er tale om at det er "Extreme running" så er det jo netop ikke sundt.

Noglegange må man også bare indse at nogle af kommentarene kommer af omsorg.
Hvis du dyrker ultramaratons x 50, eller cutter til en fedtprocent på under 8, så er det givetvis ikke sundt. Men det kan man ikke se når man er i det.

Meget af det er nok nedsættende kommentarer, men man kan ikke tænke "de er bare misundelige på at jeg er sådan et overmenneske" heletiden.
MAKE
PEDRO
GREAT AGAIN
Brugeravatar

Reputation point: 285

Styrkeliste
- Squat: 120.00

Jamen vi er nok mere enige end det ser ud til ved første øjekast. Det er ikke sundt, forstået på den måde at det havde nogle helbredsmæssige konsekvenser for vedkommende.

Men det jeg mener er, at folk nærmest med afsky i stemmen siger "det er ikke sundt", hvis man eks. nævner at man har talt med sådan en person, og derfra er dialog praktisk talt umuligt, fordi de allerede har sat sig for, at i så fald kan der intet fornuftigt komme omkring personen.

Man kan ikke bare affeje alt som misundelse og jantelov, nej. Men jeg er stadig af den overbevisning, at mange af de dumme kommentarer kommer fra folk, som får det bedre med sig selv af at bilde sig ind at alt hvad der hedder motion er usundt.
Brugeravatar

Reputation point: 714

Træner her: Fitness One Kolding

Det er åndssvagt at måle alt ud fra et "Sundheds" perspektiv, fordi man først og fremmest også er nødt til at definere hvad sundhed er for en størrelse. Det handler i bund og grund, som jeg ser det, om et godt velværd. Det er næppe sundt at krudte den og rende rundt med en BF% på 5 eller 30, men nu er deres mål jo heller ikke at blive så sund som mulig, akkurat som en der pulser 40 smøger om dagen og kører 100m i bil til tanken heller ikke har til hensigt at blive så sund som potentielt muligt. Derfor er det omsonst at snakke om "sundhed", når det ikke er et definerende mål for nogen af parterne.
Brugeravatar

Geografisk sted: Odense

Tilbage til Off topic

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 92 gæster