Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69646 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

De væsentligste undtagelse fra skatten er fisk og mælk, mens der skal betales fedtskat af fløde og smør.
TheCzech skrev:gg sødmælkskur

](./images/smilies/eusa_wall.gif)

Cykelmyggen Egon skrev:Hmmm, jeg har for lidt indsigt i det erhversmæssige og økonomiske til at danne mig en mening. Mem hvad de sunde varer, er de lige så dyre som de plejer

Mussetrussen skrev:Mættet fedt er ikke din fjende, manglende fysisk aktivitet er derimod. Læg en skat på det i stedet.

TheCzech skrev:gg sødmælkskur
ing.dk/artikel/117485-forhadt-fedtskat-vedtaget-med-kaempe-flertal skrev:De væsentligste undtagelse fra skatten er fisk og mælk

Løftenørd skrev:Godt man stemmer LA alligevelLorte regering.

Løftenørd skrev:Tror du virkelig det? Har du dokumentation for det eller er det noget du tror?

A Menace To Chicken skrev:Løftenørd skrev:Tror du virkelig det? Har du dokumentation for det eller er det noget du tror?
Dokumentation? For en tese?
Havde Einstein dokumentation for E=MC2 ?!?
Og nu vi er ved det..
.. har Anders Samuelsen dokumentation for at han kan afskaffe sort arbejde, og dermed spække statskassen med 16 milliader?
Han siger han kan.

Olai skrev:Hvis folk vælger at spise fedt, pålægger de sygehuset ekstra omkostninger som de er med til at finansere gennem skatten.

WannaBeBig skrev:Jeg er som sådan for at man regulerer folks (negative) adfærd (herunder rygning), men fedtskatten har ingen effekt mht. folkesundheden what so ever. Det er så lille en skat man pålægger usundt fedt at det reelt ingen effekt har. Det er blot endnu en skattehævning for at finansiere overforbruget i den offentlig sektor.
Hvorfor så ikke hæve den så den har en mærkbar effekt? Fordi vi bor i EU og det blot vil flytte (endnu) mere handel syd for grænsen.

tjr skrev:Du vil gerne have større muskler. Det er flot og damerne kan li' det og du bliver mere brugbar som menneske og sværere at slå ihjel.

Olai skrev:Formålet er jo ikke sundhedspræventivt, men at finansiere velfærd i fremtiden. Det er win-win. Hvis folk vælger at spise fedt, pålægger de sygehuset ekstra omkostninger som de er med til at finansere gennem skatten. Hvis man omvendt undlader, vælger man middelbart at finansere velfærden ved at undlade at belaste sundhedssystemet. At tilslutte sig en kritisk kilde og kritisere uden alternativer er for nemt og udtryk for en manglende forbindelse mellem hjerne og mund. At spørge en økonomidirektør i en fødevarevirksomhed om denne problemstilling er som at sige aaaa som baby, og vente på en mundfuld most banan. Naturligvis vil en økonomidirektør for en fødevarevirksomhed stille sig kritisk overfor en yderligere beskatning af hendes eksistensgrundlag.

Jeg-er-sulten skrev:Får virkelig lyst til at tæske nogen med et bat, hver gang jeg ser nyheder.
Staten fucker det jo bare op gang, på gang, på gang, på gang - man skulle tro vores land var styret af fucking aber. Og man føler sig så magtesløs når man ikke en skid kan gøre ved det. Så kan man vælge et andet parti - en anden gruppe aber der blot fucker landet op på andre punkter end de nuværende.

A Menace To Chicken skrev:.. tror du virkelig det hjælper at stemme LA?
Skal jeg fortælle dig hvad der rent faktisk ville hjælpe?
.. jeg gør det alligevel:
Hvis alle lod være med at stemme.

Casper.S skrev:Det er forhåbentlig en joke? Ikke at stemme er fail, så i det mindste stemme blankt.
Derudover, tror DU ikke at det kan gøre en forskel at stemme LA?

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 70 gæster