Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 693
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 690

Følg bodybuilding.dk på

GOMAD Bulking

Udskriv emne

Har du ikke den store praktiske eller teoretiske erfaring, så kom indenfor. Her findes ingen 'dumme spørgsmål'

Tilbage til Begynder forum

Hey,

Har på det seneste læst lidt om GOMAD-kuren, som står for Gallon Of Milk A Day.
1 gallon er 3,7 liter.
Den går ud på at man drikker 3-4 liter mælk om dagen, som svarer til ca. 2400 kcal og oven i det spiser man så 6 måltider, så man meget nemt rammer 5000 kcal.

Har læst at den bruges meget af teen-footballplayers i US for at blive stor hurtigt, som jo er en fordel inden for den sportsgren.

I kan læse lidt mere om det på Google.

Nå, men nu spiller jeg ikke football, men ønsker derimod at tage nogle kilo på - gerne hurtigst muligt. Jeg vejer 50 kg og har super svært ved at tage på, spiser en del, men der sker ikke noget vægtmæssigt - sådan har det været siden jul, hvor jeg røg ned på 50 fra 60, og siden har jeg slet ikke kunnet tage noget på igen, selvom jeg vægttræner en del.
Er 14 btw.

Så tænker lidt - efter sommerferien - at gå løs med det her, fordi jeg virkelig gerne vil se nogle resultater snarest muligt.
Tror det bliver svært for mig at ramme 3-4 liter sødmælk om dagen, men tænker på i hvert fald at gå efter 2 liter om dagen + 6 gange føde dagligt.
Dette skulle så gerne give mig et rapid weight gain - både i fedt og muskel, og så kommer spørgsmålene:

Hvor meget vil være fedt, og hvor meget vil være muskel? (gennemsnitligt eller af egne erfaringer)

Hvor meget skal jeg træne? ( Har trænet hver dag i et par måneder, men er begyndt at træne kun hver anden dag, da jeg ikke tror jeg restituerede nok)

Ønsker virkelig en six pack, men den hænger jo ikke sammen med det her. Lige nu kan jeg bare ikke tabe mig mere, fordi jeg allerede vejer lidt, derfor GOMAD. Efter GOMAD, skal jeg så cutte fedtet, og hvor hurtigt?

Puha, langt indlæg - håber I gad læse det, og at der sidder en der ved eller har prøvet noget om det. :)

Hilsen. :)

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

DondoJondo skrev:Hey,

Har på det seneste læst lidt om GOMAD-kuren, som står for Gallon Of Milk A Day.
1 gallon er 3,7 liter.
Den går ud på at man drikker 3-4 liter mælk om dagen, som svarer til ca. 2400 kcal og oven i det spiser man så 6 måltider, så man meget nemt rammer 5000 kcal.

Har læst at den bruges meget af teen-footballplayers i US for at blive stor hurtigt, som jo er en fordel inden for den sportsgren.

I kan læse lidt mere om det på Google.

Nå, men nu spiller jeg ikke football, men ønsker derimod at tage nogle kilo på - gerne hurtigst muligt. Jeg vejer 50 kg og har super svært ved at tage på, spiser en del, men der sker ikke noget vægtmæssigt - sådan har det været siden jul, hvor jeg røg ned på 50 fra 60, og siden har jeg slet ikke kunnet tage noget på igen, selvom jeg vægttræner en del.
Er 14 btw.

Så tænker lidt - efter sommerferien - at gå løs med det her, fordi jeg virkelig gerne vil se nogle resultater snarest muligt.
Tror det bliver svært for mig at ramme 3-4 liter sødmælk om dagen, men tænker på i hvert fald at gå efter 2 liter om dagen + 6 gange føde dagligt.
Dette skulle så gerne give mig et rapid weight gain - både i fedt og muskel, og så kommer spørgsmålene:

Hvor meget vil være fedt, og hvor meget vil være muskel? (gennemsnitligt eller af egne erfaringer)

Hvor meget skal jeg træne? ( Har trænet hver dag i et par måneder, men er begyndt at træne kun hver anden dag, da jeg ikke tror jeg restituerede nok)

Ønsker virkelig en six pack, men den hænger jo ikke sammen med det her. Lige nu kan jeg bare ikke tabe mig mere, fordi jeg allerede vejer lidt, derfor GOMAD. Efter GOMAD, skal jeg så cutte fedtet, og hvor hurtigt?

Puha, langt indlæg - håber I gad læse det, og at der sidder en der ved eller har prøvet noget om det. :)

Hilsen. :)

Fuldstændig idiotisk kur, jeg synes at du skal prøve den i 4 uger og herefter kigge dig i spejlet, der vil du højst sandsynligt se en oppustet spærreballon.
lav en fornuftig kostplan i stedet.

Mvh august

Geografisk sted: københavn

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 160.00
- Dødløft: 170.00

Logbog: Vis logbog

Hvor meget der vil være fedt kommer vel til at afhænge af hvor stort et overskud af kalorier du indtager. Hvilket program træner du? og som du selv siger, så bulk i noget tid og sørg for at bygge noget muskelmasse på kroppen og så begynd at cutte bagefter.
Nogen speciel grund til at du vil drikke sødmælk udover de ekstra kcal?
http://www.hvidovrestyrke.dk/ - Hvidovre Styrkeløft Forening
Brugeravatar

Reputation point: 20

Styrkeliste
- Bænkpres: 135.00
- Squat: 215.00
- Dødløft: 240.00

Kostplan: Ingen kostplan

1. Det lort. 2. Tvivler på at du kan indtage 4 liter mælk OG spise seks måltider, det bliver ihvertfald svært. 3. Drikker du som kuren anbefaler 4 liter sødmælk om dagen, så skal du nok se at størstedelen af det du tager på vil være fedt og en masse væske i kroppen.

Lav en ordenlig kostplan, jeg sad selv og overvejede den lorte kur for 11kg siden, men jeg besluttede mig at gøre det på den rigtige måde - det synes jeg også du skal.

Træner her: Fitness World

Styrkeliste
- Squat: 140.00
- Dødløft: 185.00

Jeg får virkelig meget luft i maven af 2 l mælk. 3-4 l ville ødelægge mit tarmsystem og jeg ville formentlig blive single.
Brugeravatar

Reputation point: 2

Tak for svarene.

Ja, tænkte nok det ikke var det mest sunde - problemet er bare, at jeg ikke kan lave en ordentlig kostplan, har forsøgt mig frem flere gange, men det bliver for besværligt at holde den og lave den. Men kan mærke lidt, at folk ikke synes det er en god idé, så det kunne være jeg skulle lade være, så er jeg bare tilbage der hvor jeg så ikke ved hvad jeg skal gøre, når jeg jo ikke tager på efter lang tids træning, desværre. :(
Men hvis det nu er, hvor kan man så finde en ordentlig kostplan-maker, den der er her på siden synes jeg stinker, den indeholder ikke 90% af det der skal på.

Det er nemlig også det med at blive fed, der gør mig bange - det har jeg været før, og det ønsker jeg bestemt ikke at være igen, men vil nu heller ikke være for tynd.

Cosovic, hvad er 11kg siden i dage/år, og hvor gammel er du?

I øvrigt, hvordan kan jeg finde ud af hvad mit ligevægtsindtag er? Finder ikke rigtig noget på Google.

Du er 14 år.

Reputation point: 5

Galleri: Vis galleri (1)

DondoJondo skrev:Tak for svarene.

Ja, tænkte nok det ikke var det mest sunde - problemet er bare, at jeg ikke kan lave en ordentlig kostplan, har forsøgt mig frem flere gange, men det bliver for besværligt at holde den og lave den. Men kan mærke lidt, at folk ikke synes det er en god idé, så det kunne være jeg skulle lade være, så er jeg bare tilbage der hvor jeg så ikke ved hvad jeg skal gøre, når jeg jo ikke tager på efter lang tids træning, desværre. :(
Men hvis det nu er, hvor kan man så finde en ordentlig kostplan-maker, den der er her på siden synes jeg stinker, den indeholder ikke 90% af det der skal på.

Det er nemlig også det med at blive fed, der gør mig bange - det har jeg været før, og det ønsker jeg bestemt ikke at være igen, men vil nu heller ikke være for tynd.

I øvrigt, hvordan kan jeg finde ud af hvad mit ligevægtsindtag er? Finder ikke rigtig noget på Google.

Jeg er kun 17år, men de seneste ni måneder har jeg taget 11kg på og ikke steget meget i min fedt procent. Hvis du ikke kan følge en kostplan, så bare sørg for at spise en masse god og næringsrig mad. Køb eventuel en god weight gainer eller noget godt protein pulver, og så tæld dine kalorier så du ved hvor du ligger henne ca.

http://www.freedieting.com/tools/calorie_calculator.htm Her er et link til en calculator, ved ikke hvor præcis den er men den giver dig vel en ide :-)

Styrkeliste

Tak for svaret. :)

Prøver mig lidt frem. :)

Lige en ekstra:

Den siger et ligevægtsindtag på 2144 - skal jeg så gå 500 i overskud eller mindre?

DondoJondo skrev:Lige en ekstra:

Den siger et ligevægtsindtag på 2144 - skal jeg så gå 500 i overskud eller mindre?

Hvis du vil tage på skal du self ligge i overskud.. Men jeg lå i ca. 7-800 overskud, hvis du kan spise mere når du har nået 500 i overskud, så gør det da :D

Styrkeliste

DondoJondo skrev:Tak for svarene.

Hvis du ikke tager på spiser du ikke nok, så simpelt er det.
Brugeravatar

Reputation point: 5

DondoJondo skrev:Lige en ekstra:

Er du seriøs? :D hvis du vil tage på skal du selvfølgelig have 500 mere end ligevægtsindtaget, men jeg synes ikke den passer særlig godt den udregner.

Prøv den her: http://slettet af admin.dk/ligevaegtsindtag-beregner/

EDIT: søg ligevægtsindtag på google eller brug funktionen her på sitet, det følger jeg og det passer udemærket-
Brugeravatar

Geografisk sted: Randers

Styrkeliste
- Bænkpres: 105.00
- Squat: 110.00
- Dødløft: 145.00

Lyder overdrevet lol. Hvad med bare at starte med at drikke 1 liter mælk ekstra hver dag ud over, hvad du normalt spiser, og så se om du stille og roligt tager på? Hvis ikke, så øg mængden.
Brugeravatar

Reputation point: 65

Styrkeliste
- Bænkpres: 180.00
- Squat: 230.00
- Dødløft: 267.50

Forcedreps skrev:Lyder overdrevet lol. Hvad med bare at starte med at drikke 1 liter mælk ekstra hver dag ud over, hvad du normalt spiser, og så se om du stille og roligt tager på? Hvis ikke, så øg mængden.

+1
Vh Johannes
Ejer af Tor Equipment - Magnetiske Bænkpres Boards
Brugeravatar

Reputation point: 50

Geografisk sted: København

Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 307.50
- Dødløft: 292.50

Tror ikke det en en speciel sund eller effektiv kur - du vil nok bare blive en del tyk.

Se heller din kost som noget du bygger op. Det er svært at gå fra 2700kcal og så til at spise 4000kcal, bare fra den ene dag til den anden.

Læg ud med at få en sund og god omgang morgenmad, frokost og aftensmad. Efter 1-2 uger når du har lært at spise sådan, så læg 1 mellem måltid ind. Vent igen nogle uger indtil du ikke skal "kæmpe" med at få maden ned og læg så et til mellemmåltid ind - see where Im going with this? :wink: Jeg havde fx rigtig svært ved at få min morgenmad indenbords på grund af jeg sådan set ALDRIG var sulten overhovedet om morgen. Ved bare at begynde at spise noget, blive vant til det og så spise lidt mere. Så kunne jeg bygge det stille og roligt op - solidt.
Brugeravatar

Nogen der ved hvor i landet eller i verden for den sags skyld hvor man kan bestille det??? og hvad prisen er for 1 gallon liter (GOMAD)???

Nu spørger du ret dumt, det ved du godt ikke?
Pind - Since light travels faster than sound, some people may appear bright until you hear them speak.

Opnå dine resultater:
Facebook:Isaksen Fitness - Personlig Træning, Coaching & Kostvejledning
Hjemmeside: www.isaksen-fitness.dk
Brugeravatar

Reputation point: 502

Geografisk sted: Svendborg

Træner her: Performance Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 255.00
- Dødløft: 230.00

I netto... Køb 4 liter mælk og hæld 3 dl ud af den sidste karton... ](*,)

Reputation point: 10

narvs skrev:Tror ikke det en en speciel sund eller effektiv kur - du vil nok bare blive en del tyk.

Se heller din kost som noget du bygger op. Det er svært at gå fra 2700kcal og så til at spise 4000kcal, bare fra den ene dag til den anden.

Læg ud med at få en sund og god omgang morgenmad, frokost og aftensmad. Efter 1-2 uger når du har lært at spise sådan, så læg 1 mellem måltid ind. Vent igen nogle uger indtil du ikke skal "kæmpe" med at få maden ned og læg så et til mellemmåltid ind - see where Im going with this? :wink: Jeg havde fx rigtig svært ved at få min morgenmad indenbords på grund af jeg sådan set ALDRIG var sulten overhovedet om morgen. Ved bare at begynde at spise noget, blive vant til det og så spise lidt mere. Så kunne jeg bygge det stille og roligt op - solidt.

Man bliver ikke tykkere af mælk end af alt muligt andet i tilstrækkeligt store mængder
Brugeravatar

Reputation point: 200

Styrkeliste
- Bænkpres: 170.00
- Squat: 190.00
- Dødløft: 200.00

Det er meget fint det der med at en kalorie er en kalorie. Der er dog også en grund til at de fleste kostplaner anbefaler fast foder med et minimum af flydende kost.

Får man 2/3 dele af sit energibehov dækket af sødmælk får man iøvrigt også en ret ensidig kost.

Jeg har selv bulket (5-7 kg) på 3-4 liter sødmælk dagligt og synes personligt ikke resultatet var så godt - det har fungeret langt bedre med varieret fast kost (mindre bloat, mere velfungerende fordøjelse). Ville ikke anbefale nogen at gaine på sødmælk, med mindre budgettet er en hindring - og i det tilfælde ville jeg anbefale fløde (38% eller 48%).
... My CNS is a neural net processor; a learning computer...

Billede

...there is a time in every one’s life when you must clench your teeth together and your fate only depends on your determination.
Brugeravatar

Reputation point: 415

Geografisk sted: Aarhus

Træner her: Ultimate Gym
Crossfit Copenhagen - Spartan Mentality CrossFit
Aarhus Athlet Klub

Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 155.00

GODMAD er ikke tiltænkt normale folk. Det er tiltænkt ekstremt tynde, unge mænd, der ikke tror, at de kan indtage flere kalorier eller bare har generelt svært ved at spise nok mad.

Det er ikke ment som en optimal og varieret koststrategi. Det er ment som en simpel, nem og praktisk løsning for unge mænd, der gerne vil tage på, men ikke kan finde ud af det.
Brugeravatar

Reputation point: 455

Jeg er 172cm høj og da jeg startede med at løfte vejede jeg 55kg. GOMAD var virkelig godt det første halve år. Jeg anede ikke en skid om hvad jeg lavede, så jeg trænede bare back to basics og høvlede en masse mælk og nødder ned.

Fra ingenting til at træne B2B med GOMAD og nødder er der ingen tvivl om at jeg hurtigt blev større og stærkere. Jeg kunne sagtens tåle at få lidt mave med. Tog vel 10kg på, på et halvt år, og det er uden at se tyk ud overhovedet. Men der kommet et punkt hvor der skal noget andet til.
Gomad er ikke sundt. Men formålet er heller ikke at være sund. Formålet er at blive større og stærkere. Træn ordentligt imens! Følg et program fra nogen der har styr på det, hæld noget mælk ned, og læs dig stille og roligt klogere.
Brugeravatar

Reputation point: 75

Træner her: Fitness World Kolding

Styrkeliste
- Bænkpres: 115.00
- Squat: 130.00
- Dødløft: 140.00

Jeg drikker 2-3 liter mælk om dagen, undtaget et par dage om ugen (spiser også andet ved siden af).. Jeg synes det er nemme og billige kalorier, men ville da helt klart foretrakke noget mere lækkert og varieret sund kost hvis jeg havde penge til det, og gad at bruge tid på at lave det.. =P~

Hvis du overvejer weightgainer, skal du være opmærksom på om det det indeholder hurtigoptagelige kulhydrater, hvilket ikke er så godt hvis du drikker det i store mængder, eller om det har et såkaldt lavt glykæmisk indeks (hvilket vil sige at du optager det langsommere - store mængder simple kulhydrater (sukker) bliver til fedt)
KETO LOGBOG http://www.bodybuilding.dk/keto-log-t85693.html
TRÆNING LOGBOG http://www.bodybuilding.dk/logbog-for-tobias-t83964-60.html
Be regular and orderly in your life, so that you may be violent and original in your work.
Brugeravatar

Reputation point: 15

Styrkeliste
- Bænkpres: 80.00
- Squat: 120.00
- Dødløft: 180.00

En almindelig, varieret kost + GOMAD bliver jo ikke ensidig. Mht sundt, så vil jeg da ikke opponere mod, at det er mere fornuftigt at få alle sine kalorier fra mange forskellige kilder. Det er dog både dyrt og svært.
Man skal nok også holde sig for øje, at ikke alle er lige godt indrettet til at nedbryde laktose. Hvis man ikke er så god til det, giver det selvsagt problemer med mavsen at skylle 4 liter mælk ned hver dag.

Selv drikker jeg 3 liter (sød)mælk om dagen og 1/4 liter fløde. Fløden er min foretrukne "bulking-agent" for tiden, mælken er til måltider og som intra-WO.
Brugeravatar

Reputation point: 200

Styrkeliste
- Bænkpres: 170.00
- Squat: 190.00

Tilbage til Begynder forum

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 8 gæster