Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1076
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1074

Følg bodybuilding.dk på

Gym, ude eller hjemme?

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Hej og dav.
Står og skal vælge mellem at købe mit eget udstyr eller tage ned i centeret og betale, for at træne.

Der er jo fordele ved center, træningsudstyr fylder ikke i hjemmet, det sociale, flere øvelsesmuligheder osv.

Der er også fordele ved hjemmetræning, du har udstyret klar, og du risikerer ikke at du skal vente fordi der er overcrowded, der er ikke nogen du skal tage hensyn til så du kan opføre dig lige så tosset som du vil, billigere i længden osv.

Kunne godt tænke mig at høre jeres pros og cons for hjemmetræning og træning i centeret, hvad foretrækker i og hvorfor?

Reputation point: 0

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Hvis jeg havde hus, plads og vidste jeg ville træne i mange år endnu så kunne jeg godt finde på at købe nok til at man kunne træne optimalt hjemme.
Men sådan ser verden ikke lige ud nu :(

Der skal trodsalt en del udstyr til for at man har nogle valg muligheder der hjemme. Men det kan jo godt gøres, og der er flere der har lavet deres egne redskaber. (squatrack, pullups stang, dip stativ mm)

Ved der har været en tråd omkring "hjemmetræning" og deres udstyr. Prøv at se om du kan finde den og få noget inspiration der :)

Geografisk sted: Frederikssund

Styrkeliste
- Bænkpres: 105.00
- Squat: 125.00
- Dødløft: 145.00

Galleri: Vis galleri (1)
Kostplan: Vis kostplan

jeg startede med at træne i et center.
jo mere tiden gik jo mere gad jeg ikke være i et center hver anden dag.
og så invisterede jeg i noget udstyr og det er jeg viiiirkellig glad for at jeg gjorde.

så nu træner jeg hjemme!
og her kan jeg skabe mig ligeså tosset som jeg vil og høre lige netop det musik jeg vil på fuld blaes.
og når jeg så er færdig så går jeg ned i mit køkken og laver noget mad og så spiser jeg. og så det ellers i bad bagefter!

det er sku dejligt at man ikke skal ned i et center. ( længere!!! ) :twisted:

Logbog: Ingen logbog

I et center, men hvis jeg engang får plads kunne jeg da godt tænke mig et homegym. Hvis du starter med et powercage, stang og masser skiver samt bænk når du jo virkelig rigtig langt.

Dog tror jeg samtidig jeg ville være medlem af et center også. Det ville tilsammen give en god fleksibilitet :)
"At hjælpe er at forstå" - Søren Kierkegaard

Træningstøj Proteinpulver
Brugeravatar
Moderator

Reputation point: 80

Geografisk sted: Aalborg

Træner her: Unifitness

Styrkeliste
- Bænkpres: 190.00

Hvor meget udstyr har du tænkt dig at investere i?

Reputation point: 30

Når jeg en dag får en hus med plads, så skal jeg have mit eget hjemmegym det er helt sikkert :D
You know what you want? Wait for it, it's coming!

Click her til højre og kom med ud på eventyr! Billede
Brugeravatar

Træner her: AK Atlas

Styrkeliste
- Bænkpres: 1.00
- Squat: 33.00
- Dødløft: 7.00

Jeg har valgt at lave mit eget, det kan være du kan hente lidt inspiration der :)
Maybe you just don't know how to fucking bench

Homegym: viewtopic.php?f=8&t=32235&start=0
Brugeravatar

Geografisk sted: Randers

Styrkeliste
- Bænkpres: 97.50
- Squat: 100.00
- Dødløft: 110.00

Kan sagtens følge jer.
Jeg har kig på en kombineret bænk og squat racket plus en 170 kg, den fylder ikke så meget.
og så har jeg håndvægte.. jeg er stadig i startfasen med min træning, så jeg har ikke brug for at kunne lave iso øvelserne endnu, men jeg vil supplere til med diverse ekstraudstyr hvis jeg får mod på det..

De 2 vigtigste grunde til jeg gerne vil træne i hjemmet, er de penge jeg kan spare og friheden. Vores center koster 300 kr. om måneden og går jeg der et år får jeg hurtigt sparet de 3-4000 kr. hjem som jeg vil bruge på det brugte udstyr jeg skal købe. Friheden er jo kanon udstyret står inde på værelset, og du kan springe på det lige når du vil, og musikken kan fyres op som i siger :).

Kristoffer P skrev:Jeg har valgt at lave mit eget, det kan være du kan hente lidt inspiration der :)

Ser da super fedt ud Kristoffer! :D Godt med lidt inspiration.
Dog bliver mit aldrig lige så stort som dit, skal jo også flytte hjemmefra en dag ;)

Kan være jeg er den eneste der også træner for det sociale?

imo, hvis man befinder sig et sted 4-8 timer om ugen, eller mere, hvorfor så ikke få snakket lidt med folk?, lær noget nyt, flirt med nogle af damerne?

Jaja, jeg ved godt det ikke er HARDCORE at gå og snakke med damer osv når man pumper, man hvad fanden skal man ellers bruge sine pauser på? :)
Milk is for babies, when you grow up you have to drink beer.
Brugeravatar

Træner her: Dansk Fitness Holstebro

8800 skrev:Dog tror jeg samtidig jeg ville være medlem af et center også. Det ville tilsammen give en god fleksibilitet :)

+1. Sådan gør jeg nu og det er rigtig fedt. I en periode brugte jeg mit "homegym" meget, men lige pt træner jeg mest i center. Jeg synes det rart at have sit eget udstyr, men det skal også være ordenligt. Som nogen også nævner kan du udbygge dit homegym som årene går.
Billede
Brugeravatar

Styrkeliste
- Squat: 150.00
- Dødløft: 210.00

Jeg vil til hvert en tid foretrække at spendere mine træningspas i et center, selvfølgelig ikke hvilket som helst center, men så man er dækket ordentligt ind. I mit tilfælde befinder der sig en forholdsvis stor del af min omgangskreds i centeret, og jeg spenderer en del timer ugentlig, udover min træning.

Jeg spenderer gerne en 3-400 kr om måneden på optimale faciliteter; kvalitetsudstyr, acceptable badefaciliteter, billig massage m.v. Hertil kommer atmosfæren, sammenholdet og den sociale faktor ved at benytte et center. At skulle skaffe nogle nærliggende faciliteter i hjemmet uden at tegnedrengen går konkurs en del gange, tror jeg ikke er muligt.

Nu skal det dog påpeges at atmosfæren nok er en lidt anden i et center som mit (Mere eller mindre hardcore, foruden unødigt bras og et absurd reglement), end i et hvilket som helst FW eller FDK mainstream center.
Brugeravatar

Gym ftw!

Valgmuligheder, bro's, the zone, osv.
Brugeravatar
Månedens skribent: August 2009

Reputation point: 302

Daule skrev:Jaja, jeg ved godt det ikke er HARDCORE at gå og snakke med damer osv når man pumper, man hvad fanden skal man ellers bruge sine pauser på? :)

Jeg ligger vasketøj sammen! ..dermed sagt at jeg træner hjemme.

Det store problem for mange "hjemmetrænende" er at finde motivationen, og yde en 100% indsats - de mangler, ganske som Daule giver udtryk for, det sociale element.

Inden at du smider 3-4000 kr. ud på udstyr, bør du nok overveje, rigtig mange gange, om du stadig kan finde motivationen, til at træne alene på dit værelse, efter en 3-4 måneders tid.

Af de "trænende folk" som jeg kender, er der nok ikk ret mange der ville egne sig til at træne hjemme.
Peace, Love, Black Metal
Brugeravatar
Moderator

Reputation point: 55

Geografisk sted: Frederikssund

Træner her: Fitness World

Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 135.00
- Dødløft: 180.00

Man kunne også få nogle venner hjem og træne? Det ville de nok også synes var fedt :D

Brugeravatar

Styrkeliste

Den sociale del vægtes også højt ved mig, men det gør friheden også som jeg føler at jeg får mere af ved et hjemmegym. Vores center ligger en 2 km væk fra hvor jeg bor, og det ville nu være rart at man kunne springe på udstyret hjemme i stedet for at cykle derop. Jeg er 17 og mine venner og bekendte går ikke særligt meget op i træning. Har et par venner som går seriøst op i det som jeg sikkert vil kunne træne med en gang i mellem, men de træner også hjemme og det er lidt der ideen er kommet fra..
I forhold til at gå ud og spendere de penge på udstyret tror jeg ikke det er noget problem, finder jeg ud af efter et par år at det ikke er noget for mig, kan jeg jo bare sælge det.
Jeg kommer nok ikke til at bruge mere end 3000 kr. på begyndersættet..

Et center hele vejen. 2 km til et center er jo ingenting, det tager max. 10 minutter at cykle.
Jeg skulle investere en del penge (dvs. +20.000 kr) før jeg fik noget udstyr jeg ville være tilfreds med.
Brugeravatar

Reputation point: 245

Træner her: The Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 165.00
- Squat: 210.00
- Dødløft: 215.00

Ville klart foretrække min klub, men når jeg nu har valgt at flytte på landet, ca 80 km fra klubben, så blev hjemmetræning en nødvendighed.
Brugte små 20k på et powerrack samt bænk, 230kg og en kvalitetsstang. 90-95% af mine træning foregår således i værkstedet. Tror bestemt ikke alle ville kunne finde motivationen til at træne alene det meste af tiden.

Reputation point: 20

Geografisk sted: Give

Styrkeliste
- Bænkpres: 247.50
- Squat: 225.00
- Dødløft: 222.50

Jeg ville til hver en tid vælge klubben, kunne ikke forestille mig at træne alene derhjemme hele tiden. Når jeg bliver voksen skal jeg dog have et rack og nogle stænger til at stå i garagen :dance:
Brugeravatar
Månedens skribent: Maj 2008 Månedens skribent: Juli 2008
Moderator

Reputation point: 257

Træner her: SPH GYM

Styrkeliste
- Bænkpres: 302.50
- Squat: 215.00
- Dødløft: 250.00

Galleri: Vis galleri (3)

hvis eneste argument er penge, man er ligeglad med mangfoldighed i sin træning og i øvrigt har pladsen, så er et homegym vejen frem. Træningsudstyr falder stort set ikke i vægt, med en pris på knap 4000 årligt til et fitnesscenter, transportomkostninger, omkostninger til piger man møder dernede, for dyrt proteinlort i skranken mm. Lad os for nemheds skyld sige 5 tkr årligt, hvilket man fandme kan æde noget af et værditab for på brugte skiver, power cage og ol stænger.

Hvis man for lad os sige, 15-20 tkr kan etablere sig med følgende brugte ting:
power cage, med pull up bar (nogle endda også med indbygget dip stativ)
bænk
ol stang
200 kg skiver
ez stang
håndvægte, f.eks. 10-15-20-25-30-35-40

så ikke nok med at det har betalt sig hjem efter 3-4 år, så står man pludselig med en investering, som kan sælges for måske 3/4 af hvad man købte det for :hihi:
Brugeravatar

Reputation point: 245

Gym.
Det er den eneste måde, hvorpå jeg har chance for at blive spottet under træningen. Yderligere er der en del flinke gutter hvor jeg træner, der med glæde spotter mig.
Nogle gange kan jeg være flov over hvor mange set jeg skal spottes, men de er altid friske.
Brugeravatar

Gym. Tror man mister motivationen i længden, når man træner hjemme.
Og de 2km er ingenting, jeg har 6km.. cykler frem og tilbage næsten hver dag.
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 8.00
- Squat: 8.00
- Dødløft: 8.00

Drømmescenariet ville nok være at stable et (eventuelt foreningsbaseret) center på benene sammen med nogle kammerater, som havde samme interesser omkring centret som en selv. Derved havde man lidt kontrol og frihed sammen med gym-følelsen.
Jeg ville nok vælge center, da jeg nok er en af dem der ikke kunne tage mig sammen til at træne derhjemme.
KIG FORBI MIN LOG ELLER SE HOMEMADE TRAINING FOOTAGE !
Brugeravatar

Geografisk sted: Nyborg

Træner her: Nyborg Motion

Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 180.00

Er der ingen af jer der siger Gym der har tænkt over at invitere sine homies hjem og træne / spotte? :´)

Havde jeg råd og plads, så blev der lavet et homegym, hvor gutterne kunne komme og boltre sig, høre god musik, råbe og what not, et gym på ens egne principper :D

Brugeravatar

Styrkeliste

tag i gym det er så meget federe

Styrkeliste
- Bænkpres: 85.00
- Squat: 95.00
- Dødløft: 140.00

Daule skrev:Kan være jeg er den eneste der også træner for det sociale?

imo, hvis man befinder sig et sted 4-8 timer om ugen, eller mere, hvorfor så ikke få snakket lidt med folk?, lær noget nyt, flirt med nogle af damerne?

Jaja, jeg ved godt det ikke er HARDCORE at gå og snakke med damer osv når man pumper, man hvad fanden skal man ellers bruge sine pauser på? :)

Det gør jeg bestemt ikke. Det er jo den vildeste egosport :) - Hvilket passer mig helt fint!
Brugeravatar

Geografisk sted: Frederiksberg

Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00

The Dane skrev:Er der ingen af jer der siger Gym der har tænkt over at invitere sine homies hjem og træne / spotte? :´)

Havde jeg råd og plads, så blev der lavet et homegym, hvor gutterne kunne komme og boltre sig, høre god musik, råbe og what not, et gym på ens egne principper :D

Det ku være rimelig fedt:-D
Brugeravatar

Geografisk sted: Frederiksberg

Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 46 gæster