Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69646 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

iboy skrev:Jeg nu står jeg og skal vælge om 3 måneders tid, og er stadig i tvivl. Det faglige er jeg sådan set indforstået med, men hvad er jeres erfaringer socialt, venskaber,fester ?

iboy skrev:Problemet for mig ligger i at jeg altid hører STX is the shit, når vi snakker klassefester og sådan, hvor i mod jeg aldrig har hørt noget om HF, ligger mest omkring HF. Men vil gerne har det sociale med også, i folkeskolen var det en lorte klasse hvor der intet socialt skete, og det samme er det så i 10 klasse. Og vil jo egentlig gerne opleve den legendariske gymnasie tid, som så mange taler om.

holstc skrev:iboy skrev:Problemet for mig ligger i at jeg altid hører STX is the shit, når vi snakker klassefester og sådan, hvor i mod jeg aldrig har hørt noget om HF, ligger mest omkring HF. Men vil gerne har det sociale med også, i folkeskolen var det en lorte klasse hvor der intet socialt skete, og det samme er det så i 10 klasse. Og vil jo egentlig gerne opleve den legendariske gymnasie tid, som så mange taler om.
I mit område, Roskilde og omegn, er folk på STX i den tro, at de meget elitære (pånær Roskilde Gymnasium), hvilket virker meget underligt. HTX'er virker meget cool og nede på jorden, men der er tæt på ingen piger, hvilket er et stort minus. HHX, som jeg valgte, er utrolig fedt. Vi har en stor diversitet, og det er mere målrettet end STX og HF.
Jeg kan selvfølgelig ikke sige så meget om klassekulturen i STX eller HTX, men i min klasse, er vi meget tætte. Det hænger dog nok mest sammen med vores studieture. Lige nu er vi i USA, hvor vi har været i 2,5 måneder. Det binder naturligvis folk sammen. Men det som jeg gerne vil frem til er, at vi har det godt sammen. Rigtig godt. Vi mødes ofte i større grupper og tager i byen sammen el. lign.. Vi mødes også indbyrdes. Det hænger nok sammen med, at min bedsteven går i min klasse.
Men aldrig vælg en retning pga. festerne eller det sociale. Vælg den retning, som interesserer dig. Hvis du synes at business og internationalt syn på business er interessant, så skal du vælge HHX. Hvis du derimod synes, at musik og andre kunstneriske, småhippieagtige-fag er dig, skal du vælge STX. Og sidst, men ikke mindst, hvis du synes, at kemi, biotek el. lign. er spændende, skal du selvfølgelig vælge HTX.

ULTIMFIGHTER skrev:hvis du skal vidre i livet og bruge din eksamen til noget vælg stx. har selv erfaring med både hf og hhx

lækkerfyr24 skrev:Hvis du med en hf opnår de adgangsgivende fag til den udd. du ønsker, hvorfor kommer de så ikke videre i livet ved at tage en hf. Så mener du det er bedre at bruge 1 ekstra år på en stx og komme på samme uddannelse blot 1 år senere? ja det kan jeg godt se.

vQlse skrev:lækkerfyr24 skrev:Hvis du med en hf opnår de adgangsgivende fag til den udd. du ønsker, hvorfor kommer de så ikke videre i livet ved at tage en hf. Så mener du det er bedre at bruge 1 ekstra år på en stx og komme på samme uddannelse blot 1 år senere? ja det kan jeg godt se.
+1
Har selv gået på HF. Fik røv gode venner der, men overall set, så var klassen sku ikke sådan sammenhængende. Men for det første slap jeg for et ekstra spild-år, og for det andet behøver man ikke sutte pik på læreren, da der ikke er standpunkts karakter. Dvs. du kan bare give den gas til eksamen, og stadig opnå en god karakter.

vQlse skrev:lækkerfyr24 skrev:Hvis du med en hf opnår de adgangsgivende fag til den udd. du ønsker, hvorfor kommer de så ikke videre i livet ved at tage en hf. Så mener du det er bedre at bruge 1 ekstra år på en stx og komme på samme uddannelse blot 1 år senere? ja det kan jeg godt se.
+1
Har selv gået på HF. Fik røv gode venner der, men overall set, så var klassen sku ikke sådan sammenhængende. Men for det første slap jeg for et ekstra spild-år, og for det andet behøver man ikke sutte pik på læreren, da der ikke er standpunkts karakter. Dvs. du kan bare give den gas til eksamen, og stadig opnå en god karakter.

jeppeam skrev:vQlse skrev:lækkerfyr24 skrev:Hvis du med en hf opnår de adgangsgivende fag til den udd. du ønsker, hvorfor kommer de så ikke videre i livet ved at tage en hf. Så mener du det er bedre at bruge 1 ekstra år på en stx og komme på samme uddannelse blot 1 år senere? ja det kan jeg godt se.
+1
Det er misforstået at man bruger et år mere på STX. For at tage en HF skal du have taget en 10. klasse eller noget svarende dertil og man behøver ikke sutte pik for at få en god standpunktskarakter.

Miro skrev:vQlse skrev:lækkerfyr24 skrev:Hvis du med en hf opnår de adgangsgivende fag til den udd. du ønsker, hvorfor kommer de så ikke videre i livet ved at tage en hf. Så mener du det er bedre at bruge 1 ekstra år på en stx og komme på samme uddannelse blot 1 år senere? ja det kan jeg godt se.
+1
Er der seriøst ikke nogle standpunkt karakter? (Skal selv HF næste år)
Hvordan er HF desuden, altså er der meget skriftligt, eller er det mere mundligt, med diverse fremlæggelser hele tiden?

jeppeam skrev:holstc skrev:iboy skrev:Problemet for mig ligger i at jeg altid hører STX is the shit, når vi snakker klassefester og sådan, hvor i mod jeg aldrig har hørt noget om HF, ligger mest omkring HF. Men vil gerne har det sociale med også, i folkeskolen var det en lorte klasse hvor der intet socialt skete, og det samme er det så i 10 klasse. Og vil jo egentlig gerne opleve den legendariske gymnasie tid, som så mange taler om.
I mit område, Roskilde og omegn, er folk på STX i den tro, at de meget elitære (pånær Roskilde Gymnasium), hvilket virker meget underligt. HTX'er virker meget cool og nede på jorden, men der er tæt på ingen piger, hvilket er et stort minus. HHX, som jeg valgte, er utrolig fedt. Vi har en stor diversitet, og det er mere målrettet end STX og HF.
Jeg kan selvfølgelig ikke sige så meget om klassekulturen i STX eller HTX, men i min klasse, er vi meget tætte. Det hænger dog nok mest sammen med vores studieture. Lige nu er vi i USA, hvor vi har været i 2,5 måneder. Det binder naturligvis folk sammen. Men det som jeg gerne vil frem til er, at vi har det godt sammen. Rigtig godt. Vi mødes ofte i større grupper og tager i byen sammen el. lign.. Vi mødes også indbyrdes. Det hænger nok sammen med, at min bedsteven går i min klasse.
Men aldrig vælg en retning pga. festerne eller det sociale. Vælg den retning, som interesserer dig. Hvis du synes at business og internationalt syn på business er interessant, så skal du vælge HHX. Hvis du derimod synes, at musik og andre kunstneriske, småhippieagtige-fag er dig, skal du vælge STX. Og sidst, men ikke mindst, hvis du synes, at kemi, biotek el. lign. er spændende, skal du selvfølgelig vælge HTX.
Hold nu kæft Holst! Det er eliten! Og det er kun amtet der er "småhippieagtigt".. STX har også studieture, ikke lige 2,5 måneder men det hænger sammen med at Holst er sådan en buisness-man der har valgt en linje hvor de rejser rigtig meget, hvorfor det er svært at sammenligne deres sammenhold >< alm. linje evt. STX.
OT: Mit indtryk ude på mit gym (STX) var at STX klasserne havde et meget tættere forhold end HF, dette tror jeg også gælder om du vælger HTX eller HHX - og som Holst siger så skal du vælge det du interesserer dig for, og det du tror du kan scorer det højeste snit i - mest det første ellers kan det blive tre lange år. Vores klasse havde også et tæt sammenhold, dog var der et par mindregrupperinger, men det vil der altid være der altid vil være en Frank og en idiot i klassen du ikke magter. Her efter jeg er gået ud, mødes vi stadig og tager i byen eller bare ses. De HF'er jeg kender har ikke givet udtryk for det samme sammenhold, som de andre STX klasser har. De var mere mød op og gå hjem forhold, men det var selvfølgelig det indtryk jeg har fået - jeg har ikke gået der.

lækkerfyr24 skrev:ULTIMFIGHTER skrev:hvis du skal vidre i livet og bruge din eksamen til noget vælg stx. har selv erfaring med både hf og hhx
baseret på hvad?
Hvis du med en hf opnår de adgangsgivende fag til den udd. du ønsker, hvorfor kommer de så ikke videre i livet ved at tage en hf. Så mener du det er bedre at bruge 1 ekstra år på en stx og komme på samme uddannelse blot 1 år senere? ja det kan jeg godt se.

Thegame skrev:STX er druk.. HF er bong rygning..

NicoN skrev:Thegame skrev:STX er druk.. HF er bong rygning..
Word.

Garik skrev:NicoN skrev:Thegame skrev:STX er druk.. HF er bong rygning..
Word.
Er det ikke mere: Alle ungdomsuddannelser er druk, hor og stoffer.

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 64 gæster