Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69646 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1490
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1488

Følg bodybuilding.dk på

Home gym i USA

Udskriv emne

Debat om løst & fast

Tilbage til Off topic

Jeg opholder mig som bekendt pt i USA og jeg har en nabo her som er ganske entusiastisk omkring træning. Da jeg ankom havde havde han et justerbart squatrack, en bænk, en ez stang, 2 par lette håndvægte og et pull up stativ. Jeg fortalte ham man kunne finde en del billigt brugt udstyr på craigslist hvis man ledte lidt og var heldig. Det blev snart en mindre besættelse for ham at finde gode deals og en lille måned senere havde han pludselig et ret vildt home gym.

Jeg træner faktisk mere eller mindre næsten kun i hans garage for tiden selvom jeg har adgang til to meget veludstyrede kommercielle gyms. Det her har bare en fed atmosfære samt at det er alt for lækkert at træne med åben garagedør når man har blå himmel og sol udenfor. Og så mangler der stort set ikke noget.

Her er en lille tour af gym'et jeg optog i dag:

Sidst rettet af essensen 6. jan 2011, 06:00, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Månedens skribent: Januar 2008 Månedens skribent: Februar 2009 Månedens skribent: September 2009
Admin

Reputation point: 75

Geografisk sted: Copenhagen

Træner her: The Gym

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Jeg misunder din nabo voldsomt. Rigtigt svedigt home gym.
Mirin?

Reputation point: 0

Geografisk sted: Nordsjælland

Calwin skrev:Jeg misunder din nabo voldsomt. Rigtigt svedigt home gym.

Yeah, det er et beast af et home gym at have som 21-årig (:
Brugeravatar
Månedens skribent: Januar 2008 Månedens skribent: Februar 2009 Månedens skribent: September 2009
Admin

Her er lidt video så i kan se hvad jeg snakker om. Det er sgu dejligt med sådan et vejr i januar måned. Jeg gider ikke tilbage til Danmark :(

Brugeravatar
Admin

Det jo vildt at man kan træne i en åben garage med alt det udstyr, under åben himmel i januar måned :D Fedt fedt!

Lidt offtopic, det er vel ikke så dyrt igen at studere derovre er det? Man får vel sin su med? Og man kan få forskellige tilskud osv?

Reputation point: 5

Fedt Homegym!
Det ville jeg sgu gerne have fat i det der, der er jo alt hvad man skal bruge! :)
One man has enthusiasm for 30 minutes, another for 30 days, but it is the man who has it for
30 years who makes a success of his life."
- Edward B. Butler
Brugeravatar

Voldsomt fedt homegym! Det er mere veludstyret end det center jeg træner i :)
You can always be thinner; look better
Brugeravatar

Reputation point: 10

Geografisk sted: Aalborg

Træner her: Fitnessworld Aalborg, Eternitten

Androide>> That's San Diego for ya'! Det er hamrende dyrt med mindre man får opholdet betalt af sin skole hvilket jo gerne er normen - men så er man bare heller ikke sikker på at komme afsted. Jeg tog afsted på egen hånd da jeg var uden for uddannelse og ikke blot gad arbejde et halvt år før jeg igen kunne søge ind hvor jeg ville. Det kostede mig 6000 dollars for ét semester, plus jeg har en husleje på 700 dollars om måneden. Dertil kommer mad, forlystelse osv. Det er langt fra billigt. Siden jeg ikke er på uddannelse i DK er jeg heller ikke berettiget til SU her - jeg har dog fundet en vej uden om det, men det uddyber jeg ikke lige her.
Brugeravatar
Admin

Det er fandme det fedeste Old school home gym ever!!! de2 sidte håndtag du viser i videoen til Pulldown sådan et lidt gedebukke styr agtigt hvad er det?

Geografisk sted: Hjørring

Træner her: Cityform Fitness Club Hjørring

Styrkeliste
- Bænkpres: 115.00
- Squat: 130.00
- Dødløft: 160.00

Det ser supervildt ud :) Så du bare han trænede en dag og så gik du over eller? Siden du siger det er naboen til hvor du bor.

Utroligt hvor meget man kan stoppe ind i sådan en garage.
"At hjælpe er at forstå" - Søren Kierkegaard

Træningstøj Proteinpulver
Brugeravatar
Moderator

Reputation point: 80

Træner her: Unifitness

Styrkeliste
- Bænkpres: 190.00

Crazy.
Jeg havde godt luret at der var lidt udstyr, men shit.
Det bærer lidt præg af at være samlet af en bargain hunter - belt squat? And what's with alle de curl stænger/biceps maskine? :lol:
Jobs skrev:Du har verdens stærkeste muskler under verdens klogeste hoved.

Jeg har en blog nu!
Brugeravatar

Reputation point: 635

Styrkeliste
- Bænkpres: 17.00
- Squat: 54.00
- Dødløft: 23.00

Kostplan: Ingen kostplan

Jeg ku' godt! :wink:
"For me life is continuously being hungry. The meaning of life is not simply to exist, to survive, but to move ahead, to go up, to achieve, to conquer" - Arnie.
Brugeravatar

Geografisk sted: København Ø

Styrkeliste
- Dødløft: 210.00

Legend skrev:And what's with alle de curl stænger/biceps maskine? :lol:

Det tænkte jeg også :lol:

meeeeeeen....

Stort udvalg af curl stænger=Billede
En blind viking med influenza kan smadre omkring 850 vegetarer
Billede
Bodyman,Bodylab
Brugeravatar

Reputation point: 650

Geografisk sted: Hvidovre

Træner her: Workout & Fitness club

Galleri: Vis galleri (18)

Det er godt nok et lækker home gym!

Hvad har han ofret på det?
Thomas Bay
Idrætsfysioterapeut og fysisk træner
Indehaver af Sport112.dk, FysioDanmark Holstebro og FysioDanmark Videbæk
Brugeravatar
Månedens skribent: Februar 2007 Månedens skribent: Marts 2007

Reputation point: 25

Geografisk sted: Holstebro

Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 200.00
- Dødløft: 250.00

Dingo skrev:
Legend skrev:And what's with alle de curl stænger/biceps maskine? :lol:

Det tænkte jeg også :lol:

meeeeeeen....

Stort udvalg af curl stænger=

komme man så til at købe børnestørlse t shirts :? ku være jeg sku gå væk fra at bruge biceps maskiner :´)
Brugeravatar

Reputation point: 35

Geografisk sted: FYN

Styrkeliste
- Bænkpres: 160.00
- Squat: 180.00
- Dødløft: 230.00

Sweet Jebus jeg gad godt ha' sådan et til sommer!
Jeg bruger håndvægte, som hverken du eller jeg kan løfte.
Brugeravatar

Reputation point: 35

Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Squat: 160.00
- Dødløft: 205.00

essensen skrev:Her er lidt video så i kan se hvad jeg snakker om. Det er sgu dejligt med sådan et vejr i januar måned. Jeg gider ikke tilbage til Danmark :(

Jeg har lige et noob-spørgsmål: det stativ han tager stangen ud fra, sådan et der kan bruges til både squat, bænkpres etc. dvs. at det kan justeres op og ned; hvad hedder sådan et? :)

- Det er stativet fra front squat videoen.
Sidst rettet af a34 6. jan 2011, 16:05, rettet i alt 1 gang.

Det er da et meget velassorteret udvalg af håndvægte han har. Hvad er der - 15 forskellige slags? :)

Du er sikkert opdateret om vejrsituationen i Danmark, men den er lort, lort, lort, så vi kan kun være misundelige!

Logbog: Ingen logbog

a34 skrev:Jeg har lige et noob-spørgsmål: det stativ han tager stangen ud fra, sådan et der kan bruges til både squat, bænkpres etc. dvs. at det kan justeres op og ned; hvad hedder sådan et? :)

Det kaldes et squat rack. Finnlo har lavet et i god kvalitet til prisen. Du kan finde det her: http://www.fitnessgruppen.dk/default.asp?fgrpkat=privat&fgrpsubkat=produkt&pgid=31&pfgnr=313062
The only time "success" comes before "work" is in the dictionary.

+Faktor skrev:
a34 skrev:Jeg har lige et noob-spørgsmål: det stativ han tager stangen ud fra, sådan et der kan bruges til både squat, bænkpres etc. dvs. at det kan justeres op og ned; hvad hedder sådan et? :)

Det kaldes et squat rack. Finnlo har lavet et i god kvalitet til prisen. Du kan finde det her: http://www.fitnessgruppen.dk/default.asp?fgrpkat=privat&fgrpsubkat=produkt&pgid=31&pfgnr=313062

Tak skal du have!

essensen skrev:Androide>> That's San Diego for ya'! Det er hamrende dyrt med mindre man får opholdet betalt af sin skole hvilket jo gerne er normen - men så er man bare heller ikke sikker på at komme afsted. Jeg tog afsted på egen hånd da jeg var uden for uddannelse og ikke blot gad arbejde et halvt år før jeg igen kunne søge ind hvor jeg ville. Det kostede mig 6000 dollars for ét semester, plus jeg har en husleje på 700 dollars om måneden. Dertil kommer mad, forlystelse osv. Det er langt fra billigt. Siden jeg ikke er på uddannelse i DK er jeg heller ikke berettiget til SU her - jeg har dog fundet en vej uden om det, men det uddyber jeg ikke lige her.

Hvis jeg skulle derover skulle det for at komme i praktik som handelsøkonom, og der betaler firmaet selvfølgelig for praktikløn, ellers får man bare su, men ja ved ikke hvor nemt det er at leve for sin su derovre, hvis du siger man cirka bruger 700 dollars på husleje om måneden?

Og ja selvfølgelig koster det mange penge at betale for udenlandske universiteter, det er kun i DK det er gratis :) Mener jeg kiggede på manchester universitet, de skulle have 30.000 kr for en semester.
Men hvorfor bor du ikke på universitetets egne boliger? Det må da være billigere end 700 dollars per måned?

1) Siden hvornår ligger Manchester i USA?
2) Har du allerede praktikplads som handelsøkonom? Jeg spørger, da både handels-, finans- og markedsføringsøkonomer har enormt svært ved at finde arbejde, da aller med en HA almen overhaler dem indenom med flere længder. Faktisk ender de fleste handels-, finans- og markedsføringsøkonomer med at læse HA almen på merit.
The only time "success" comes before "work" is in the dictionary.

androide skrev:
essensen skrev:Androide>> That's San Diego for ya'! Det er hamrende dyrt med mindre man får opholdet betalt af sin skole hvilket jo gerne er normen - men så er man bare heller ikke sikker på at komme afsted. Jeg tog afsted på egen hånd da jeg var uden for uddannelse og ikke blot gad arbejde et halvt år før jeg igen kunne søge ind hvor jeg ville. Det kostede mig 6000 dollars for ét semester, plus jeg har en husleje på 700 dollars om måneden. Dertil kommer mad, forlystelse osv. Det er langt fra billigt. Siden jeg ikke er på uddannelse i DK er jeg heller ikke berettiget til SU her - jeg har dog fundet en vej uden om det, men det uddyber jeg ikke lige her.

Hvis jeg skulle derover skulle det for at komme i praktik som handelsøkonom, og der betaler firmaet selvfølgelig for praktikløn, ellers får man bare su, men ja ved ikke hvor nemt det er at leve for sin su derovre, hvis du siger man cirka bruger 700 dollars på husleje om måneden?

Og ja selvfølgelig koster det mange penge at betale for udenlandske universiteter, det er kun i DK det er gratis :) Mener jeg kiggede på manchester universitet, de skulle have 30.000 kr for en semester.
Men hvorfor bor du ikke på universitetets egne boliger? Det må da være billigere end 700 dollars per måned?

Udenlandske studerende betaler også ofte for at studere i DK. Ligesom man som dansker godt kan læse gratis på andre universiteter, hvis de indgår i en samarbejdsaftale med det universitet man normalt går på i DK.
"At hjælpe er at forstå" - Søren Kierkegaard

Træningstøj Proteinpulver
Brugeravatar
Moderator

Reputation point: 80

Træner her: Unifitness

Styrkeliste
- Bænkpres: 190.00

+Faktor skrev:1) Siden hvornår ligger Manchester i USA?
2) Har du allerede praktikplads som handelsøkonom? Jeg spørger, da både handels-, finans- og markedsføringsøkonomer har enormt svært ved at finde arbejde, da aller med en HA almen overhaler dem indenom med flere længder. Faktisk ender de fleste handels-, finans- og markedsføringsøkonomer med at læse HA almen på merit.

Bare for at give et eksempel på at det faktisk koster rigtig meget, også udenfor USA at studere..
Nu havde jeg sådan set også tænkt mig at tage en bachelor bagefter, tager kun 1 år når man er færdig med handels finans og markedsføringøkonomen at få sådan en, her er man bare i 1 års lønnet praktik, er man ikke på handelshøjskolen ;)

Og nej det er ikke svært at finde arbejde, da man indenfor de 3 uddannelser ikke søger samme som HA kandidater gør.. Det kun folk med en HA bachelor der måske kommer til at søge samme job, men ja er jeg ligeglad med da jeg forhåbentlig skal have sådan en, hvis jeg ikke finder et godt arbejde efter men det en helt anden snak ;)

8800 skrev:
androide skrev:

Udenlandske studerende betaler også ofte for at studere i DK. Ligesom man som dansker godt kan læse gratis på andre universiteter, hvis de indgår i en samarbejdsaftale med det universitet man normalt går på i DK.

Så vidt jeg ved og har spurgt, så betaler udenlandske studerende ikke mere for at studere i DK end danskerne gør?

androide skrev:
8800 skrev:
androide skrev:

Så vidt jeg ved og har spurgt, så betaler udenlandske studerende ikke mere for at studere i DK end danskerne gør?

Alt sammen kommer an på hvor du studere og hvor du er fra. Er du af en nationalitet indenfor EU, betaler du én pris, hvorimod hvis du er udenfor EU, betaler du af en anden. Sådan gælder det også udenlandske studerende, der kommer til DK.

Ronzefar>> Der er til pulldowns - grips til at ramme og vinkle lidt forskelligt.

8800>> Han kommer til poker nights hvor jeg bor og der fandt jeg ud af han også var interesseret i træning hvor han så fortalte han havde lidt udstyr (og det var også meget lidt på det tidspunkt før jeg fik ham hooked på at købe alt muligt).

Legend>> Ja, det er slet ikke dårligt. Alle curl-stængerne skyldes han har købt ind et par gange hvor de fulgte med. Kyle er mega nærig og kunne aldrig finde på at smide noget væk eller ikke tage imod det, så nu er der en hel del curlstænger :D Biceps maksinen er i øvrigt rigtig god - kæmpe stor, men den fungerer virkelig godt.

Jon Pall>> HAHA, din subtile humor fejler aldrig.

Wopper>> De flester af dem er de såkaldte hex - de andre er eleiko (også dem der ikke er samlet).

Ja, jeg kender godt til vejret og jeg glæder mig på ingen måde til at komme hjem til det.

Androide>> Hvis man betaler selv har man så også friheden til selv at vælge sted og by da men ikke er bundet af hvilke samarbejdsaftaler ens pågældende universitet har. Til gengæld bruger man rigtig mange penge.

De boliger der er knyttet til skolen er næsten ligeså dyre og det er et delt værelse med en mini køleskab og en mikroovn. Det gad jeg ikke. Det sociale miljø er dog helt i top disse steder og det er den klare fordel.

Cadvan>> Det er nu ikke sandt. Det universitet jeg var på havde én rate til alle udlandsstuderende (der er 3000 dollars dyrere end hvad amerikanere betaler).
Brugeravatar
Admin

essensen skrev:Cadvan>> Det er nu ikke sandt. Det universitet jeg var på havde én rate til alle udlandsstuderende (der er 3000 dollars dyrere end hvad amerikanere betaler).

Jeg var måske lige en anelse hurtig - mit eksempel var rettet mod det som Androide havde kigget på, i Manchester. Mht. om det er gratis for udenlandske studerende at gå på de danske universiteter, er der følgende politik omkring lige netop dét på Århus Handelshøjskole, som jo er en del af Århus Universitet : http://www.asb.dk/article.aspx?pid=17552&lang=en-GB

Men korrekt, i USA er der også anderledes rater, med fordel for amerikanerne selvfølgelig.

Det skal lige siges at jeg i en periode selv undersøgte muligheden, for at studerer et sted i udlandet, og der har så vidt jeg husker altid været to priser.

For lige at forsøge at spore topic tilbage; så er det et herre fedt homegym som jeg også er meget misundelig over!

The land of opportunities..

Amen
Brugeravatar

Geografisk sted: Esbjerg