laurits skrev:Til Martin88:
Jeg beskylder ikke nogen for noget, jeg tillader mig bare at sætte et spørgsmålstegn ved det at træne med meget lange pas. Og lader folk om selv at tænke hvad de vil. Og der er i øvrigt ingen grund til at føle sig stødt, hvis man her rent mel i posen.
Du har ret jeg kan ikke dokumentere noget mht resultater, af den ene eller den anden længde på hver session. Men næsten 30år med folk som som styrketræner, giver et vist indblik i tingene. På den ene og den anden måde.
Prøver selv at holde træningen på 65 til 80minutter.
Og jeg synes det er synd for en tynd-armet dreng som træner 3 timer hver dag uden at få resultater, hvis han kunne skære ned til det halve og få dem. (som mig selv).
Kunne det ikke være meget spændende at lave en afstemning i øvrigt, for der er vist mange som følger denne tråd ?
Rigtig god træning til alle.
Det er fair nok, at du ikke beskylder nogen for noget, men du måtte måske så lige skulle vælge dine ord, så de ikke blev misforstået - jeg kunne misforstå dig, så må der også være andre der kan.
Jeg er personligt ligeglad med, hvor længe du har trænet, hvor meget du har opnået og hvor meget du tror du selv ved. Der er tusindvis af eksempler på, at det virker at træne så lang tid herinde, og det er for mig dokumentation nok for, at du tager fejl, og du vil ALDRIG kunne forklare, hvorfor det virker for så mange og så ikke lige for dig, så må det være dig der ikke forstår principperne i at træne længe, og de andre faktorer der nu også engang spiller ind i det fænomen der hedder vægttræning. Især tænker jeg her på kosten, som er årsag nummer 1 til, at folk ikke får de resultater de ønsker.
Jeg er overbevist om, at skulle en begynder sætte sig for at træne 2-3 timer hver dag, så ville det kunne give resultater såfremt at vedkommende spiste rigtigt!!! Der findes ikke overtræning i praksis (jo, men ved så lille en procentdel, at det næsten ikke eksisterer) der findes systemisk og lokal udmattelse som betyder, at man i en periode må skære ned på sin træningsmængde, men det betyder på INGEN måde, at den træning man har udført forinden har været ineffektiv, måske snarere tværtimod. Mange moderne principper bygger på at du skal træne MERE end hvad du kan restituere dig fra, hvordan kan det give mening? Det virker jo for dem der bruger det..... Måske er 30 år med styrketræning bare det der skulle til for dig til, at du blev så ensporet, at du kun tror, der er én løsning på alting.. Og trust me, det er der ikke. Hvorfor jeg har forståelse for, at det du laver OGSÅ kan virke.