Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69545 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

MC skrev:Dumt spørgsmål. Det er selvfølgelig at foretrække, til hver en tid, at køre med så korrekt teknik som muligt.

MC skrev:Dumt spørgsmål. Det er selvfølgelig at foretrække, til hver en tid, at køre med så korrekt teknik som muligt.

Friche skrev:Som hovedregel vil jeg foretrække perfekt teknik, og hvis man vil cheate engang imellem så vælg øvelserne med omhu i stedet for bare at bruge lænden til at kaste vægtene op med. Alternativt kan man jo få makkeren til at køre lidt forced eller tage et par dropsets hvis man vil brænde igennem.
I de store øvelser som squat og dødløft vil jeg mene det er en absolut nødvendighed at man lærer teknikken ordenligt og ikke bare smide kilo på man ikke kan løfte ordentligt.

A Menace To Chicken skrev:Friche skrev:Som hovedregel vil jeg foretrække perfekt teknik, og hvis man vil cheate engang imellem så vælg øvelserne med omhu i stedet for bare at bruge lænden til at kaste vægtene op med. Alternativt kan man jo få makkeren til at køre lidt forced eller tage et par dropsets hvis man vil brænde igennem.
I de store øvelser som squat og dødløft vil jeg mene det er en absolut nødvendighed at man lærer teknikken ordenligt og ikke bare smide kilo på man ikke kan løfte ordentligt.
Aye, aye to that... - men Hamper har også en pointe i at det kan være produktivt, en gang imellem, at bede Jane Fonda om at læse et dameblad mens man tager sig gang rows sammen med Sir Kroc. I rows, curls, pulldowns, shrugs osv. kan det sgu' godt betale sig at smide et top-set ind med lidt cheat og så bagefter droppe noget vægt og igen køre strict. Min erfaring siger mig at det kan sparke progressionen i gear.

Friche skrev:A Menace To Chicken skrev:Friche skrev:Som hovedregel vil jeg foretrække perfekt teknik, og hvis man vil cheate engang imellem så vælg øvelserne med omhu i stedet for bare at bruge lænden til at kaste vægtene op med. Alternativt kan man jo få makkeren til at køre lidt forced eller tage et par dropsets hvis man vil brænde igennem.
Aye, aye to that... - men Hamper har også en pointe i at det kan være produktivt, en gang imellem, at bede Jane Fonda om at læse et dameblad mens man tager sig gang rows sammen med Sir Kroc. I rows, curls, pulldowns, shrugs osv. kan det sgu' godt betale sig at smide et top-set ind med lidt cheat og så bagefter droppe noget vægt og igen køre strict. Min erfaring siger mig at det kan sparke progressionen i gear.
Bestemt, jeg er som sådan ikke uenig med Hamper, men det kan være vi har forskellige definitioner af hvad god teknik er, og hvad "lidt cheat" osv dækker over.
Hvis jeg skulle cheate ville jeg vælge unilaterale øvelser og så få den arm/det ben der ikke blev trænet til at hjælpe vægten op. Bent over rows er ikke noget jeg ville anbefale at cheate ret meget i da.

Misterhamper skrev:Ahrrrrrrrrrrrrrrrrrr
Perfekt teknik er godt engang imellem, men det er også godt at køre med body-english engang imellem
Jeg kan ihvertfald ikke komme på nogen stor BB'er der er blevet enorme med at være teknik-ludere, hvorimod jeg kan komme på en del som oftest kører tungt men stadig føler musklen.

Bork skrev:Alt med måde. Find det du syntes der fungerer, dog skal du ikke cheate mere fordi så kan du løfte mere vægt og vise dig frem for drengene. Feel it!

Nick9000 skrev:MC skrev:Dumt spørgsmål. Det er selvfølgelig at foretrække, til hver en tid, at køre med så korrekt teknik som muligt.
Dette spørgsmål er da langt bedre end 80% af de andre spørgsmål der er bliver stillet i "fitness/bb". Dit svar er desuden forkert

MC skrev:Nick9000 skrev:MC skrev:Dumt spørgsmål. Det er selvfølgelig at foretrække, til hver en tid, at køre med så korrekt teknik som muligt.
Dette spørgsmål er da langt bedre end 80% af de andre spørgsmål der er bliver stillet i "fitness/bb". Dit svar er desuden forkert
Det er vel meget subjektivt, så hvordan kan du mene at mit svar er forkert? Jeg vil til hver en tid foretrække sa perfekt teknik som muligt, da dårlig teknik øger chancerne for skader. At der så er nogle øvelser hvor skadespotentialet er større en andre, er så en anden side af sagen.

Nick9000 skrev:MC skrev:Nick9000 skrev:MC skrev:Dumt spørgsmål. Det er selvfølgelig at foretrække, til hver en tid, at køre med så korrekt teknik som muligt.
Det er vel meget subjektivt, så hvordan kan du mene at mit svar er forkert? Jeg vil til hver en tid foretrække sa perfekt teknik som muligt, da dårlig teknik øger chancerne for skader. At der så er nogle øvelser hvor skadespotentialet er større en andre, er så en anden side af sagen.
Fordi kompetencer på området som Thomas Jagd, Incognito, og Poul Hansen (bare for at nævne fra dette forum) alle siger at cheat sagtens kan være brugbart i flere øvelser. Det handler netop om at øge aktiveringen af musklen, og cheater man rigtigt, i de rigtige øvelser, er der ikke større risiko for skader.

Misterhamper skrev:MC skrev:Dumt spørgsmål. Det er selvfølgelig at foretrække, til hver en tid, at køre med så korrekt teknik som muligt.
Ahrrrrrrrrrrrrrrrrrr
Perfekt teknik er godt engang imellem, men det er også godt at køre med body-english engang imellem
Jeg kan ihvertfald ikke komme på nogen stor BB'er der er blevet enorme med at være teknik-ludere, hvorimod jeg kan komme på en del som oftest kører tungt men stadig føler musklen.

MC skrev:Nick9000 skrev:MC skrev:Dumt spørgsmål. Det er selvfølgelig at foretrække, til hver en tid, at køre med så korrekt teknik som muligt.
TheCzech skrev:Bork skrev:Alt med måde. Find det du syntes der fungerer, dog skal du ikke cheate mere fordi så kan du løfte mere vægt og vise dig frem for drengene. Feel it!
Præcis.
Når man cheater, gør man det for at søge at stimulere musklen bedre. Hvis du føler og erfarer, at biceps stimuleres bedre, når du smider lidt cheat på dine curls, så gør dette. Hvis du cheater igennem i db curls bare for at løfte flere kg, eller fordi du har set andre gøre det, så gør du det forkert.

Xiva skrev:MC skrev:Nick9000 skrev:MC skrev:Dumt spørgsmål. Det er selvfølgelig at foretrække, til hver en tid, at køre med så korrekt teknik som muligt.
Så vidt jeg mindes, så var det ikke tilfældet da du dødløftede? Er det ikke derfor du løber rundt med den rygskade, du har idag? Netop, at du prioriterede kilo over teknik.
Enig i overstående.

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 46 gæster