Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69646 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1269
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1266

Følg bodybuilding.dk på

Lad os være venner

Udskriv emne

Debat om løst & fast

Tilbage til Off topic

Ja jeg har siddet med en veninde idag, som har slået op med sin kæreste, og hun var simpelthen så ked af det. Når men det ender med hun siger " vi har har aftalt at vi bare er venner " og jeg nænnede ikke at sige at det for det meste ikke holder.

Så tænkte jeg på hvor mange af jer har prøvet dette, hvor man har haft noget kørende med en, og man beslutter sig for at være venner, men at det så ikke holder og i ender som "uvenner".

PS skal lige siges, at det udelukkende er fra egne erfaringer, at det ikke har holdt.

Reputation point: 0

Styrkeliste
- Bænkpres: 0.10
- Squat: 0.20
- Dødløft: 0.30

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Jeg aftalte med min gamle eks-kæreste, at vi stadigvæk skulle være venner og ses fra tid til anden. Jeg har stort set ikke set hende de sidste 2 år nu. Jeg er af den erfaring, at det sjældent holder, da det føles bizart at have lavet sådan en stor ændring af dette forhold. Omend tror jeg sagtens, at jeg kunne være venner med en, som jeg udelukkende kun havde haft 'noget kørende' med.
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark

Styrkeliste
- Bænkpres: 122.50
- Dødløft: 185.00

I min verden er det noget man aftaler fordi det trøster lidt på tanken om at man aldrig skal ses mere... Synes ikke det er noget man skal fremtvinge. Det bliver hurtigt kunstigt, og man vil ikke umiddelbart bare springe ind i en venskabeligt forhold... For hvad skal man snakke om? Hvad er okay at sige til den anden, og hvad er absolut ikk i orden? Og når der så er alle de forholdsregler at tage hensyn til, er det pludselig som om man stadig er tæt knyttet, og hvor fedt er det, når man står og skal videre i sit liv?

Tror at den slags skal komme af sig selv.. Min eks og jeg var enige om at det ville blive som det nu engang gjorde af sig selv... Vi snakker sammen af og til, og hilser på hinanden når vi ses, og de er så det forhold vi har til hinanden i dag...

Er der børn involveret er det en anden sag, men det skal jeg ikk udtale mig om...
Blev der sagt.

Geografisk sted: Næstved

Træner her: HGVS

Styrkeliste
- Bænkpres: 45.00
- Squat: 70.00
- Dødløft: 75.00

Man kan altid blive venner, det handler bare om, at mindst én af parterne har styr på, hvordan man håndterer en sådan situation. Problemet er selvfølgeligt, hvis den ene har flere følelser involveret end den anden - så bliver det et ulige forhold. Så er det nogle gange bedre at tage en pause, så det hele når at falde til ro. Mine to bedste veninder er mine to eks'er.

Derudover har jeg været i seng flere gange med samtlige af mine veninder - for mig at se, så er sex en nødvendighed i ethvert venskab mellem dreng og pige.Det fungerer ikke at være venner med en lækker pige (eller for en pige at være venner med en lækker fyr), fordi man vil gå og være tiltrukket af hinanden. I et venskab bør ikke være tiltrækning - hverken fra den ene eller den anden part - eller gensidig. Derfor er det bedre at have en masse sex til at starte med og få det 'overstået', så man bare kan være 'venner' bagefter. Nogle af pigerne har jeg været venner med i mange år, uden at vi har knaldet udover lige i starten, mens andre knalder jeg med jævnligt. Det kommer an på, hvordan man håndterer det indbyrdes forhold, men alt er muligt, hvis man har styr på hvad man laver.

Jeg græmmes hver gang jeg hører om mine venner, "der SÅ gerne vil være sammen med deres lækre veninde," eller endnu værre - har et crush på hende men ikke gør noget ved det, og lider inden i hver gang de er sammen. Det er jo ikke er rigtigt venskab, så, og det er egentligt ret tragisk. (gælder også med omvendt fortegn - veninder der har crush på en drengeven, omend det er lidt mere sjældent.)
NO COCK IS AS HARD AS LIFE
Brugeravatar

Reputation point: 85

Styrkeliste
- Bænkpres: 1.00

Kostplan: Ingen kostplan

Fakta er flg: Det holder (Næsten aldrig.
Det er tager ud fra personlig erfaring, og fra andres erfaring :)
Brugeravatar

Reputation point: 134

Træner her: FitnessDK Vallensbæk
Fjerritslev Motioncenter
The Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 104.50
- Squat: 132.50
- Dødløft: 167.50

Aftalte det også med min ex.
Hun talte dog ikke til mig et helt år efter (nærmest)

Men den dag i dag er vi super gode venner, og hænger meget ud sammen :) Også selvom jeg har kæreste (og hun lige har haft).
Det er faktisk fedt nok :)

Logbog: Ingen logbog

Be excellent to each other!
Brugeravatar

Reputation point: 5

Styrkeliste
- Bænkpres: 115.00

EWhite skrev:Man kan altid blive venner, det handler bare om, at mindst én af parterne har styr på, hvordan man håndterer en sådan situation. Problemet er selvfølgeligt, hvis den ene har flere følelser involveret end den anden - så bliver det et ulige forhold. Så er det nogle gange bedre at tage en pause, så det hele når at falde til ro. Mine to bedste veninder er mine to eks'er.

Derudover har jeg været i seng flere gange med samtlige af mine veninder - for mig at se, så er sex en nødvendighed i ethvert venskab mellem dreng og pige.Det fungerer ikke at være venner med en lækker pige (eller for en pige at være venner med en lækker fyr), fordi man vil gå og være tiltrukket af hinanden. I et venskab bør ikke være tiltrækning - hverken fra den ene eller den anden part - eller gensidig. Derfor er det bedre at have en masse sex til at starte med og få det 'overstået', så man bare kan være 'venner' bagefter. Nogle af pigerne har jeg været venner med i mange år, uden at vi har knaldet udover lige i starten, mens andre knalder jeg med jævnligt. Det kommer an på, hvordan man håndterer det indbyrdes forhold, men alt er muligt, hvis man har styr på hvad man laver.

Jeg græmmes hver gang jeg hører om mine venner, "der SÅ gerne vil være sammen med deres lækre veninde," eller endnu værre - har et crush på hende men ikke gør noget ved det, og lider inden i hver gang de er sammen. Det er jo ikke er rigtigt venskab, så, og det er egentligt ret tragisk. (gælder også med omvendt fortegn - veninder der har crush på en drengeven, omend det er lidt mere sjældent.)

Dafuq...
Brugeravatar

Reputation point: 20

Geografisk sted: Odense

EWhite skrev:Man kan altid blive venner, det handler bare om, at mindst én af parterne har styr på, hvordan man håndterer en sådan situation. Problemet er selvfølgeligt, hvis den ene har flere følelser involveret end den anden - så bliver det et ulige forhold. Så er det nogle gange bedre at tage en pause, så det hele når at falde til ro. Mine to bedste veninder er mine to eks'er.

Legendary! O:)
Pain is weakness leaving your body!
Slagter logbogen! :roll:

Geografisk sted: Vestjylland, 7600, Struer

Træner her: Herkules

Styrkeliste
- Dødløft: 100.00

Fik engang fortalt dette af en meget klog mand:
Mænd og kvinder kan ikke være venner, de vil bare kneppe.. bum! :D

Jeg er af samme overbevisning :dance:

Leangains7 skrev:Fik engang fortalt dette af en meget klog mand:

Ja, netop! Derfor skal man kneppe fra starten og få det overstået og ud af systemet - SÅ kan man være venner!
NO COCK IS AS HARD AS LIFE
Brugeravatar

Reputation point: 85

Styrkeliste

EWhite skrev:

Ja, netop! Derfor skal man kneppe fra starten og få det overstået og ud af systemet - SÅ kan man være venner!

Ser ingen fordele i at være venner med en tøs og bruge tid på at hænge ud med dem, heller ikke bagefter sex. (læg mærke til ordene "kan ikke". Derfor er du ikke helt enig i ovenstående). Kan være det bare er mig der er lidt underlig på det punkt men derfor jeg er enig i den kloge mands ord :)

Jeg tror sagtens det kan lade sig gøre efterfølgende at være venner. Men det kræver at man ikke har følelser i klemme og begge to er lige enige om bruddet, og det er der filmen knækker! jeg har næsten aldrig oplevet et brud hvor begge parter har været lige enige om at slå op.

Til de læselystne:

I mit spændende, indholdsrige, 19 år lange liv har jeg haft to kærester.
Den første slog jeg op med for over tre år siden. Hende har jeg ikke kontakt med ud over når jeg møder hende tilfældigt (i byen lol), der snakker vi så også sammen ganske fint. at vi ikke ses mere end en sjælden gang i mellem, har nok noget at gøre med at vi ikke havde nogen forbindelse til hinanden ud over at vi var kærester (ingen fælles venner og bekendte, bor et godt stykke fra hinanden etc.), og vi startede begge i gymnasiet kort efter. Der var kort sagt meget andet der fik vores fokus, så det var meget naturligt at glide fra hinanden og ikke snakke sammen efterfølgende.

med min anden kæreste er det straks en anden sang. Hun er tætte veninder, med mine tætte veninder, og det var sådan jeg lærte hende at kende, så hende kan jeg ikke undgå at se (det lyder allerede som opskriften på noget der ender uheldigt nu når jeg tænker over det haha!). Da vi slog op var det egentlig hende der tog skridtet og gjorde det, men efterfølgende også hende der havde rigtig svært ved at give slip og var mest forelsket efterfølgende. På trods af det i den lange ende var bedst vi ikke længere var sammen havde jeg også svært ved at få hende ud af hovedet, og det endte da også med at vi sov hos hinanden en god håndfuld gange. Efter noget tid fik hun det så mere og mere ind i hovedet at jeg ikke ville være i forhold lige så meget som hun gad, så det mundede stille og roligt ud... og nu har hun utrolig svært ved overhovedet at tale til mig. jeg har en ide om hun stadig ikke er kommet over mig og derfor har svært ved at have kontakt med mig... Eller også synes hun bare jeg er en idiot LOL!
Brugeravatar

Reputation point: 35

Leangains7 skrev:Ser ingen fordele i at være venner med en tøs og bruge tid på at hænge ud med dem, heller ikke bagefter sex.

skal det forstås på den måde, at du slet ikke omgås piger du ikke har skumle planer med/har været i seng med? :-k

EWhite skrev:Ja, netop! Derfor skal man kneppe fra starten og få det overstået og ud af systemet - SÅ kan man være venner!

Et eller andet sted kan jeg godt se logikken i det her. Jeg har da selv et par venskaber hvor der er noget underliggende "man ku' godt hinanden" hvor det ville give følelsen af at "få det overstået og ud af systemet" at bolle som du selv siger. Men det har aldrig været ladsiggørligt på grund af sociale barrierer eller andet lige i mit tilfælde lol... Jeg har dog også veninder som jeg finder helt vildt tiltrækkende som jeg i bund og grund ikke har nogen videre lyst til at være sammen med, men har det fint sammen med bare som venner.
Brugeravatar

Reputation point: 35

Jeg var gode venner med min x i et års tid bagefter, hvor vi sås en gang om ugen ca. Nu er det lige så stille løbet ud i sandet, hvilket jeg tror er meget naturligt, når man begge får nye kærester osv. Men vi snakker stadig godt sammen hvis vi mødes, og sender en sms en gang imellem.
Men mine drengevenner har jeg aldrig haft noget kørende med. Det er ikke nogle, jeg er fysisk tiltrukket af, så det kommer af sig selv.. Ved ikke om jeg kunne være venner med en, jeg tændte på. Men sætter stor pris på at have dem, det er tit nogle andre ting man snakker om, end med veninderne, og ofte ser de tingene fra et andet synspunkt, og tør give mig sandheden råt for usødet.
Brugeravatar

Reputation point: 10

Styrkeliste
- Bænkpres: 50.00
- Squat: 80.00
- Dødløft: 105.00

EmiloMJ skrev:
Leangains7 skrev:Ser ingen fordele i at være venner med en tøs og bruge tid på at hænge ud med dem, heller ikke bagefter sex.

skal det forstås på den måde, at du slet ikke omgås piger du ikke har skumle planer med/har været i seng med? :-k

Det skal forstås på den måde at jeg ikke har behov for at have veninder for føler det er spild af tid og ikke gavner mig på nogen måde. Vil jeg i biffen gør jeg det med venner, skal jeg se bold eller ud og købe lidt tøj, gør jeg det alene eller sammen med venner så kan ikke se formålet med at have en veninde. Det kan selvfølgelig også bare skyldes at jeg ikke har mødt den "rigtige" tøs :-k
Ved nu ikke om det er skumle planer at være tiltrukket af en pige men ja, hvis jeg hænger ud med en pige så er det fordi jeg enten vil have sex eller evt. et forhold.

Leangains7 skrev:
EmiloMJ skrev:

Det skal forstås på den måde at jeg ikke har behov for at have veninder for føler det er spild af tid og ikke gavner mig på nogen måde. Vil jeg i biffen gør jeg det med venner, skal jeg se bold eller ud og købe lidt tøj, gør jeg det alene eller sammen med venner så kan ikke se formålet med at have en veninde. Det kan selvfølgelig også bare skyldes at jeg ikke har mødt den "rigtige" tøs :-k
Ved nu ikke om det er skumle planer at være tiltrukket af en pige men ja, hvis jeg hænger ud med en pige så er det fordi jeg enten vil have sex eller evt. et forhold.

Men derfor er det stadig noget vrøvl
En blind viking med influenza kan smadre omkring 850 vegetarer
Billede
Bodyman,Bodylab
Brugeravatar

Reputation point: 650

Geografisk sted: Hvidovre

Træner her: Workout & Fitness club

Galleri: Vis galleri (18)

Mine venner har altid overvejende været hankøn.... Føler nu at jeg er blevet bullshittet rigtig mange gange :wtf:
Blev der sagt.

Styrkeliste

Dingo skrev:
Leangains7 skrev:
EmiloMJ skrev:

Men derfor er det stadig noget vrøvl

Elsker at mændene svarer stikmodsat end hvad kvinderne gør! :d

Reputation point: 5

Træner her: The Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 112.50
- Squat: 145.00
- Dødløft: 200.00

Chilli skrev:Mine venner har altid overvejende været hankøn.... Føler nu at jeg er blevet bullshittet rigtig mange gange :wtf:

Velkommen til virkeligheden.

EWhite skrev:

Opret en logbog med historier om dit liv, LIGE NU.

Til topic:

Det holder aldrig, eller måske, nogle få tilfælde hvor det går op for begge parter at de fungerer fint på det plan og følelserne for hinanden er døde.

Når en pige foreslår at være venner, er det oftest en illusion for at hun selv skal have det bedre. Så de selv kan komme videre, det er hvertfald min erfaring.

Tror sku Eks-kærester der pludselig bliver venner er et spøgelse, jeg har hørt om det men sku aldrig set det.
Brugeravatar

Reputation point: 15

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 160.00
- Dødløft: 240.00

Galleri: Vis galleri (3)

Har snakket med et par venner om det.. Og de er ikk enige i det i siger... Hvis de så lyver, er det deres egen hovedpine, men jeg vælger at tro på dem... Og så gider jeg slet ikk høre et pip mere om at kvinder ikke kan have et sex-forhold til en mand uden de bliver forelskede.. Vi er tydeligvis ikk de eneste der ikk kan spille efter reglerne... :P :P
Blev der sagt.

Styrkeliste

Chilli skrev:Har snakket med et par venner om det.. Og de er ikk enige i det i siger... Hvis de så lyver, er det deres egen hovedpine, men jeg vælger at tro på dem... Og så gider jeg slet ikk høre et pip mere om at kvinder ikke kan have et sex-forhold til en mand uden de bliver forelskede.. Vi er tydeligvis ikk de eneste der ikk kan spille efter reglerne... :P :P

Det kan majoriteten ikke, slet ikke. Baseret på egne erfaringer selvfølgelig.
Det eneste jeg ved, er, at jeg intet ved.
Brugeravatar

Styrkeliste
- Squat: 2.00
- Dødløft: 3.00

Ej, spøg til side..

Er sikker på der er rigtig mnage der ikk kan finde ud af det... Men er så lige så sikker på at der en del der sagtens kan... Det er vel et spørgsmål om, i hvor høj grad man tænker med pikken?
Blev der sagt.

Styrkeliste

Jeg har en ekskæreste, som jeg var sammen med for 1½ år siden i 2½ år. Vi er bedste venner nu, og der er absolut intet akavet i det. Seksuelt tænder jeg overhovedet ikke på hende mere, men vi har en ekstrem god energi imellem os, når det kommer til at udfordre hinandens standpunkter og intellekt. Vi sover fx i samme seng når hun er på besøg uden problemer. Desuden kan man snakke med en pige om andre ting, end man kan dreng - dreng imellem, da man ikke behøver at opretholde macho alpha male attitude.

Dog har jeg en anden ekskæreste, som jeg intet har til fælles med på det rent "snakke-mæssige"-plan, og som jeg derfor ikke regner med at skulle se i fremtiden(Vi slog op for 1½ måned siden). Vi kan stadig snakke casual sammen, men vi kan ikke snakke sammen i længere tid, da vi er alt for forskellige.

Så det kommer an på, hvor meget man har til fælles, om fremtidige kærester står i vejen og hvor meget man hver især er villig til at ofre af tid + om der er følelser i klemme. Så som stort set alt andet her i livet, er det fra situation til situation.

...Og med hånden på hjertet kan du godt sige, at du aldrig bare tænker det mindste på lige at få varmet pommesfritten en sidste gang? :D

Reputation point: 25

Geografisk sted: Fredericia

Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 155.00

Det giver vist også næsten sig selv, at ingen af jer har fundet en ny kæreste, for det er højst tvivlsomt, at de ville finde sig i delingen af seng.

Styrkeliste

Personligt kan jeg ikke være nære venner med en fyr uden vi har sex.. derfor er alle de fyre jeg kender kun bekendte jeg måske går i byen med og fester med.

Har én ven lige nu og ham er jeg udelukkende venner med fordi jeg får sex, ellers gad jeg ham ikke.
Brugeravatar

Træner her: Sønderborg City Fitness

Styrkeliste
- Bænkpres: 40.00
- Squat: 90.00
- Dødløft: 85.00

Borring88 skrev:Personligt kan jeg ikke være nære venner med en fyr uden vi har sex.. derfor er alle de fyre jeg kender kun bekendte jeg måske går i byen med og fester med.

Har én ven lige nu og ham er jeg udelukkende venner med fordi jeg får sex, ellers gad jeg ham ikke.

Du siger bare til, hvis du mangler en ven og kommer forbi KBH :whistle:

min ven havde en kæreste i 4 år som lige er slået op. de er stadig venner og hjælper hinanden :). og jo, man kan sagtens have kvindelige veninder uden sex involveret.
Brugeravatar

Reputation point: 189

Styrkeliste
- Bænkpres: 90.00
- Dødløft: 175.00

Nææ, enten håber din kammerat eller også gør ekskæresten, at de finder tilbage sammen, men når den ene part finder sig et andet krammedyr, så er det "venskab" slut.

Styrkeliste

Næste

Tilbage til Off topic

Brugere online