Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1083
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1080

Følg bodybuilding.dk på

Noget man kan tage? Ikke steroider

Udskriv emne

Har du ikke den store praktiske eller teoretiske erfaring, så kom indenfor. Her findes ingen 'dumme spørgsmål'

Tilbage til Begynder forum

Vil bare gøre det her kort, da jeg mangler lidt viden på emnet.
Jeg er en dreng på 19, og har meget svært ved at tage på - både muskler og fedt.
Jeg spiser enormt meget og jeg tager aldrig på.
Jeg har prøvet mange gange i perioder at træne for at få større muskler, men jeg har altid maks taget 1-1.5 kg på, som følge af træning i måske et halvt år - 3 måneder.
Jeg er meget spinkelt bygget, og det ligger i mine gener at være slank.

Vil høre om man kan tage nogle stoffer (LOVLIGE) for at sætte lidt boost i muskelproduktionen.

Har bl.a. set at man kan købe aminosyre-piller.

Hvilke produkter kan I anbefale? Eller er det bare det rene spild af penge.

Jeg har ikke brug for at høre "Spis MERE, og træn mere", for jeg spiser rigtig meget i forvejen, og jeg tager simpelthen ikke på af det (det ryger direkte ud i den anden ende).

tusind tak!

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Og ja, jeg spiser varieret. Altid rugbrød, aldrig lyst brød. Masser af proteiner, og kulhydrater.

Du skal spise mere. Ellers vokser du ikke. Aminosyrer-piller (BCAA) hjælper ikke på dit problem. Spis mere.

Du spiser ikke meget. Hvis du spiste meget ville du tage på. Spis mere. Mange siger at de spiser mega meget, men forstår ikke at de ikke tager på. Spis mere. De lyver.. Spis mere.
Sidst rettet af SienZ 4. feb 2012, 00:06, rettet i alt 1 gang.

Reputation point: 5

Geografisk sted: København

Træner her: Anger Mangement

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Vis kostplan

Du skal spise mere end du gør. I dit tilfælde vil aminosyrer osv. ikke gavne.
Det er ikke usædvanligt at unge knægte skal helt op på 4-5000 kcal om dagen for at gaine. En måde du nemmere kan ramme dine kalorier på, er ved at indtage proteinpulver og kulhydrater.
Brugeravatar

Moderator

Reputation point: 185

Geografisk sted: Danmark

Prøv at skrive hvad du spiser på en dag, mange tror at de spiser meget, selvom de faktisk spiser som en fugl. Derudover vil det være relevant at høre noget om dit aktivitetsniveau.
The pain you feel today will be the strenght you feel tomorrow.
https://asento.dk/
https://petguide.dk/
https://meremotion.dk/
https://padelfreak.dk/
Brugeravatar

Geografisk sted: Kolding

Træner her: Fitness World Kolding

Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 200.00
- Dødløft: 225.00

Flyttet til begynder forum.
Brugeravatar

Moderator

Megadondeath skrev:Jeg spiser enormt meget og jeg tager aldrig på.

Beskriv det du typisk spiser i løbet af en dag samt dit typiske aktivitetsniveau. Du spiser efter al sandsynlighed forkert og har ikke styr på dit energiindtag.

Megadondeath skrev:Jeg har prøvet mange gange i perioder at træne for at få større muskler, men jeg har altid maks taget 1-1.5 kg på, som følge af træning i måske et halvt år - 3 måneder.

Hvilke resultater forventer du efter 3-6 måneders træning?

Megadondeath skrev:Jeg har ikke brug for at høre "Spis MERE, og træn mere", for jeg spiser rigtig meget i forvejen, og jeg tager simpelthen ikke på af det (det ryger direkte ud i den anden ende).

Spis mere og træn mere.
Brugeravatar

Som nævnt tidligere smid dit kost og træningsprogram op på boardet.. det gør det meget nemmere at vejlede dig..
Samtidig kunne Weight gainer måske give dig et skub i den rigtige retning

Styrkeliste
- Squat: 100.00
- Dødløft: 210.00

Megadondeath skrev:Og ja, jeg spiser varieret. Altid rugbrød, aldrig lyst brød. Masser af proteiner, og kulhydrater.

Der har vi den :D Tun og og fibre gør dig utroligt mætte, derfor kan du ikke spise en skid :D

Træner her: Sundhedscenter Bornholm

Styrkeliste
- Bænkpres: 92.50
- Squat: 120.00
- Dødløft: 135.00

Det er det samme igen og igen. Unge mennesker som tror de spiser meget. Problemet forstærkes ofte af at mange unge mennesker er besat af at spise rent og kaloriefattigt. Hvis man kun spiser grøntsager, rugbød, tun og æggehvider, så tror pokker man ikke får nok kalorier inden borde. Du skal til at spise fødevarer med en højere kalorie-densitet. Nødder, tørret frugt, peanutbutter, avacado osv. Ned med det. Og så er det lettere at drikke sig til kalorier. Lav nogle shakes med proteinpulver, sødmælk, frugt, havregryn, honning og hvad du ellers lyster at smide i. Drik 2-3 af den slags shakes hver dag, så er dit problem med at tage på forsvundet som dug for solen.

Dit problem løses ikke af diverse kosttilskud. Sålænge du ikke spiser nok til at vægten flytter sig på regelmæssig basis, så spiser du simpelthen for lidt. Så simpelt er det bare.
Månedens skribent: Oktober 2007
Redaktør

Reputation point: 173

Styrkeliste
- Bænkpres: 206.00
- Squat: 250.00
- Dødløft: 272.00

At du stiller sådan et spørgsmål viser også bare mangel på viden på dette emne. Hvis du tager et kig i diverse forums her inde på siden, vil du se at folk gang på gang stiller dette spørgsmål om at de ikke tager på i vægt selvom de spiser og spiser.. Sagen er bare den at det handler ikke om at du spiser nok men at din krop ikke blot "gider" at gaine.. det handler kort og godt om at du simpelthen ikke spiser nok i forhold til dit ligevægtsindtag.. du skal ligge i et kalorieoverskud for at tage på. Samme gælder det hvis man vil smide overskydende fedt, så er det et kalorieunderskud du skal ligge i. Derudover vil du med god grund, i forhold til min opfattelse, kunne få meget ud af at læse om kost og diverse herinde på sitet... :)

Megadondeath skrev:Jeg har ikke brug for at høre "Spis MERE, og træn mere", for jeg spiser rigtig meget i forvejen, og jeg tager simpelthen ikke på af det (det ryger direkte ud i den anden ende).

tusind tak!

Hvad havde du regnet med... at nogle kunne fortælle dig om et lovligt "drug" der lige gjorde at man to på selvom man ikke spiste??? Vejen til at blive større er så enkel som SPIS MERE... Hvis du ikke gainer så spiser du ikke nok i forhold til dit aktivitetsniveau uanset hvad og så må du bare klemme en gainer med 3 skefulde peanut butter ned imellem hvert måltid... eller hvis det skal være rigtigt ekstremt så kan du lave dig sådan en her:

Ingredienser:
4 dl skummetmælk
300 g vaniljeis
40 g vanilje proteinpulver
25 g peanutbutter
20 g honning

Fremgangsmåde:
Smelt peanubutter og honning i en lille skål, herefter blendes ingredienserne til en ensformig masse.

Næringsindhold for hele shaken:
Protein: 65,3 g
Kulhydrat: 101 g
Fedt: 46,6 g
Kcal: 1085

Det er da sjovt som folk tror at de kender mig, og siger jeg er endnu en der tror jeg spiser meget.

En normal dag ser sådan ud: morgenmad 2 skiver rugbrød, frokost 4 skiver / pasta med kødsovs / noget tilsvarende, mellemmåltid 2 skiver rugbrød, aftensmad (det er her jeg spiser mest) det kommer an på hvad jeg får, men hvis der står kød på menuen så omkring 200g, med en ordentlig omgang kartofler til, salat og bruschetta. inden jeg går i seng spiser jeg 2 skiver rugbrød.

Dertil kommer alt drikke, som jeg ikke lige kan beskrive nærmere, men primært juice / meget vand / en gang i mellem sodavand.

Det ser her ud som om at min kost primært består af rugbrød. Det gør den også i mange tilfælde, men der kan også komme andet som erstatning, sandwich, rester fra middagsmad osv. Det er bare for at give en ide om mængden jeg spiser.

Det skal lige siges at jeg ikke er interesseret i at være pumpet!
Jeg skal ikke have franskbrød under armene og tyrenakke, så det er ikke det i skal gå ud fra.
Jeg vil bare gerne have en "normal" krop, da jeg er meget tynd. Jeg skal ikke have kæmpe muskler, vil bare gerne ligne en normal dreng på min alder. Derfor mener jeg at jeg spiser rigeligt (spiser langt mere end de fleste af mine venner).

kunne godt overveje at købe noget proteinshake, hvis det er det I mener der hjælper mest på at tage på.
Jeg håber vi kan holde en positiv attitude herinde, vil ikke piske en stemning op, bare fordi jeg er ny :)

Du pisker netop en stemning op når du vælger at ignorere samtlige der skriver i dit emne.
Tager du ikke på, spiser du ikke nok. Hvis du ikke kan forstå det bør du nok overveje at søge din læges råd (som vil være det samme)
Brugeravatar

Moderator

Jeg er ked af at sige det, men du spiser IKKE meget. Gør hvad de andre har sagt. Spis mere.

Jeg ved godt det ikke er meget i forhold til folk der pumper, men i forhold til alle dem jeg omgås, som har en "normal krop", er det mere end dem.

Jeg lytter skam til jeres råd. Jeg ved bare ikke hvordan jeg skal spise mere end jeg har plads til, derfor ville jeg høre om et produkt der kan assistere mig?
Nu må I heller ikke løbe ud af et sidespor.. Det var jo egentlig bare det der var mit spørgsmål

Megadondeath skrev:Jeg ved godt det ikke er meget i forhold til folk der pumper, men i forhold til alle dem jeg omgås, som har en "normal krop", er det mere end dem.

Jeg lytter skam til jeres råd. Jeg ved bare ikke hvordan jeg skal spise mere end jeg har plads til, derfor ville jeg høre om et produkt der kan assistere mig?
Nu må I heller ikke løbe ud af et sidespor.. Det var jo egentlig bare det der var mit spørgsmål

der produkt der kan hjælpe dig er mad.

her er en guide ;)
Brugeravatar

Megadondeath skrev:Jeg skal ikke have franskbrød under armene og tyrenakke, så det er ikke det i skal gå ud fra.

Det får du jo heller ikke bare sådan lige, kræver trods alt en del træning at opbygge muskelmasse - og med udgangspunkt i at du på ingen måde har styr på din kost, kunne man tvivle på hvor optimal din træning så er. Men at tro du får franskbrød og tyrenakke af bare at spise godt til, nej.
"It ain’t about how hard you hit; it’s about how hard you can get hit, and keep moving forward. How much you can take, and keep moving forward. That’s how winning is done!"
Brugeravatar

Styrkeliste
- Squat: 118.00
- Dødløft: 141.00

Jeg har en fantastisk ide.
Drik gerne skummetmælk istedet for vand til dine måltider. Gerne en liter ad gangen. 3 måltider = 3 skummetmælk = ca. 1050kcal og 105gram protein. Du skal selvfølgelig stadig drikke vand i løbet af dagen og til træning.
Dette burde løse dit problem. Hvis ikke så byt en mælk ud med kakao eller 3% sødmælksyoghurt!
Gerne nødder, avokado og fed fisk som makrel som snacks.
NEJ du spiser ikke alverden. :D
Good Luck :thumpup:
Hellere være anerkendt af få, end kendt af mange...
Brugeravatar

Reputation point: 105

Geografisk sted: Horsens, HSK

Styrkeliste
- Bænkpres: 115.00
- Squat: 180.00
- Dødløft: 225.00

Megadondeath skrev:Det er da sjovt som folk tror at de kender mig, og siger jeg er endnu en der tror jeg spiser meget.

For at være flabet, så ser det jo ud til at de rent faktisk kender dig en smule. Da du netop giver udtryk for at du spiser meget - hvilket du ud fra din beskrivelse, ikke gør. Og det er jo så heldigt at det er et simpelt regnestykke mht. om man tager på, taber sig eller holder status quo.

Energiindtag > energiforbrug --> man tager på
Energiindtag = energiforbrug --> status quo
Energiindtag < energiforbrug --> man taber sig

Så det er egentlig irrelevant om du spiser meget eller ej, hvis du ikke tager nok på så må du enten øge dit energiindtag eller sænke dit energiforbrug således at balance flyttes.

Men det er jo muligt at se på hvor mange kalorier du får ind dagligt, og så justere på dine måltider. Rugbrød er fin solid kost, men det mætter også meget ift. den mængde kalorier der er deri. En nem måde at få flere kalorier ind er at spise som du plejer, men tilføje en liter mælk om dagen. Derudover, hvis du ikke allerede gør det, så få dig en shake lige efter træning.

Der er mange måder at manipulere med ens kostvaner således det bliver nemmere at få flere kalorier ned, da det selvfølgelig nemt kan føles som om at man spiser alt det man kan klare på en dag.
Vh Johannes
Ejer af Tor Equipment - Magnetiske Bænkpres Boards
Brugeravatar

Reputation point: 50

Styrkeliste
- Squat: 307.50
- Dødløft: 292.50

Megadondeath skrev:Det er da sjovt som folk tror at de kender mig, og siger jeg er endnu en der tror jeg spiser meget.

En normal dag ser sådan ud: morgenmad 2 skiver rugbrød, frokost 4 skiver / pasta med kødsovs / noget tilsvarende, mellemmåltid 2 skiver rugbrød, aftensmad (det er her jeg spiser mest) det kommer an på hvad jeg får, men hvis der står kød på menuen så omkring 200g, med en ordentlig omgang kartofler til, salat og bruschetta. inden jeg går i seng spiser jeg 2 skiver rugbrød.

Dertil kommer alt drikke, som jeg ikke lige kan beskrive nærmere, men primært juice / meget vand / en gang i mellem sodavand.

Det ser her ud som om at min kost primært består af rugbrød. Det gør den også i mange tilfælde, men der kan også komme andet som erstatning, sandwich, rester fra middagsmad osv. Det er bare for at give en ide om mængden jeg spiser.

Det skal lige siges at jeg ikke er interesseret i at være pumpet!
Jeg skal ikke have franskbrød under armene og tyrenakke, så det er ikke det i skal gå ud fra.
Jeg vil bare gerne have en "normal" krop, da jeg er meget tynd. Jeg skal ikke have kæmpe muskler, vil bare gerne ligne en normal dreng på min alder. Derfor mener jeg at jeg spiser rigeligt (spiser langt mere end de fleste af mine venner).

kunne godt overveje at købe noget proteinshake, hvis det er det I mener der hjælper mest på at tage på.
Jeg håber vi kan holde en positiv attitude herinde, vil ikke piske en stemning op, bare fordi jeg er ny :)

Hej.

Jeg har selv vejet omkring 93kg, og vejer nu 83kg. Derfor har jeg en rimelig god praktisk indsigt ift. energitæthed mv. Umiddelbart er det du spiser ikke særlig energitæt. Rugbrød generelt mætter f.eks. rimelig godt, det samme gør kød og kartofler.

Helt basalt som de andre siger, så indtager du ikke nok kalorier, da du åbenbart ikke pakker hverken fedt eller muskler. Ting såsom weightgainer og lignende fra bodylab kan hjælpe dig utrolig meget, da det er rigtig energitæt, og samtidig stort set ikke mætter noget.

Jeg har for sjovs skyld indsat dit estimat af dit madforbrug i en kostplan:
kostplan

Jeg har antaget, du får 50gram pålæg, f.eks. skinke til dit rugbrød, og det er normal størrelse, dv.s. 50gram.

Nu skriver du intet om dit aktivitetsniveau, men du kan sagtens ligger på omkring 3000kcal i ligevægtsindtag. Nu ved jeg ikke hvad du putter på dit rugbrød, men du får ikke meget fedt, og næsten intet sundt fedt. Det er SUPER let at snacke 50gram mandler hen over en dag, og samtidig kan du tage et shot omega-3 om morgen. Det bliver let 75gram umættet fedt, hvilket er ~600kcal. Dernæst kan du også sagtens, som de andre siger, indtager nogen shakes med mælk / protein med kakao + peanutbutter, honning og lignende. Jeg har som sagt tabt mig omkring 10kg, og kan fortælle dig at alt det spiser er mætter utrolig meget ift. kalorier. F.eks. en mad med peanutbutter + syltetøj + mælk med kakao bliver hurtigt 1000-1200kcal, hvilket er HALVDELEN af hvad du spiser på en HEL dag.

Træner her: OBBC

Styrkeliste
- Bænkpres: 125.00
- Squat: 130.00
- Dødløft: 175.00

Hvorfor skriver du at du ikke vil høre på at du skal spise mere, når det tydeligvis er det, der er problemet?
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 100.00
- Squat: 130.00
- Dødløft: 170.00

Køb noget weight gainer - det kan hjælpe dig med at tage på. Det samme kan mere mad, men det virker ikke som om du er modtagelig for dette :-k

Udfra din beskrivelse af din kost, så ser det altså ikke ud til at du spiser SÅ meget igen. Så det er nok ikke det du vil høre, men som alle andre siger, spis mere! Hvis du er så glad for rugbrød, så smør et tykt lag øko peanubutter på. Et fantastisk produkt, især for dem der vil gaine. Spis en god portion havregryn om morgenen istedet for rugbrødet.
Brugeravatar

Træner her: DGI Huset i Vejle
AK Odin

Styrkeliste
- Bænkpres: 55.00
- Squat: 112.50
- Dødløft: 120.00

Super fede indlæg, er rigtig glad for dem :)
Hvad hvis jeg nu drikker 1 liter kakao om dagen? Eller vil det være usundt? Jeg har det ikke særlig godt med mælk nemlig, så kakao ville være en del bedre. Skal det være fedtfattig mælk eller mælk med fedt i?

Og er det godt at spise lyst brød / ost osv?

Når nu jeg indtager flere kalorier, vil det så ikke også sætte sig som fedt?
Det er ikke den hårdeste træning jeg dyrker, og det har jeg heller ikke i sinde.
Jeg er kun ude på at få en "normal" muskelmasse, da min er meget lav.

Megadondeath skrev:Super fede indlæg, er rigtig glad for dem :)
Hvad hvis jeg nu drikker 1 liter kakao om dagen? Eller vil det være usundt? Jeg har det ikke særlig godt med mælk nemlig, så kakao ville være en del bedre. Skal det være fedtfattig mælk eller mælk med fedt i?

Og er det godt at spise lyst brød / ost osv?

Når nu jeg indtager flere kalorier, vil det så ikke også sætte sig som fedt?
Det er ikke den hårdeste træning jeg dyrker, og det har jeg heller ikke i sinde.
Jeg er kun ude på at få en "normal" muskelmasse, da min er meget lav.

Du kan sagtens tage en liter kakao i stedet for, så længe du kommer til at ligge over dit ligevægtsindtag, så vil du tage på.
Hvor meget der vil sætte sig som fedt, kommer an på hvor meget du ligger over dit ligevægtsindtag, du skal prøve at stile efter at ramme 500 kcal over dit ligevægtsindtag.
Brugeravatar

Træner her: Lemvig Motions og Solcenter

Styrkeliste
- Bænkpres: 105.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 155.00

@Marcosos, det lyder svært. Jeg regner jo ikke mit energiforbrug. Men det er ikke det højeste

Hvordan med brød?
Hvilke brød-typer er bedst at spise?
Rugbrød, franskbrød, toastbrød. Og hvilke bør man undgå

Jeg ved godt det ikke er meget i forhold til folk der pumper,

.. og der her du hele forklaringen.

:whistle:
.. eat, drink, fornicate, defecate, dream, dance, die.
Brugeravatar

Reputation point: 1244

Geografisk sted: The Perimeter

Megadondeath skrev:Hvordan med brød?
Hvilke brød-typer er bedst at spise?
Rugbrød, franskbrød, toastbrød. Og hvilke bør man undgå

Rugbrød eller andet groft brød. Selvom man prøver på at tage på, kan man stadig være sund.
Brugeravatar

Træner her: DGI Huset i Vejle
AK Odin

Styrkeliste
- Bænkpres: 55.00
- Squat: 112.50
- Dødløft: 120.00

Næste