Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69646 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

Cirkeline skrev:Hvorfor vil du købe en peberspray. For det første er det bare dumt, da det er ulovligt og betragtes somet våben. For det andet så kan personen du bruger det imod, hurtigt tage det fra dig og bruge det imod dig. Det er ligeså dumt som at gå med kniv.

Valeurvaleur skrev:Ahh.. Vi kan godt blive enige om at det ikke er det smarteste at bruge peberspray, men det er nu i sidste ende lidt sværere at dræbe nogen med peberspray, end det er med en kniv. Du kan ikke blive tiltalt for mordforsøg, hvis du kun bruger en peberpsray - det kan du med en kniv.
Jeg kender ikke svaret på trådstarters spørgsmål, men så vidt jeg er orienteret er peberspray noget der enten er helt ulovligt, eller man skal have tilladelse til, så bøden er 5000 kr. og plettet straffeattest. Ikke noget jeg selv ville bestille online.

Cirkeline skrev: For det andet så kan personen du bruger det imod, hurtigt tage det fra dig og bruge det imod dig.

Valeurvaleur skrev:Cirkeline skrev:Hvorfor vil du købe en peberspray. For det første er det bare dumt, da det er ulovligt og betragtes somet våben. For det andet så kan personen du bruger det imod, hurtigt tage det fra dig og bruge det imod dig. Det er ligeså dumt som at gå med kniv.
Ahh.. Vi kan godt blive enige om at det ikke er det smarteste at bruge peberspray, men det er nu i sidste ende lidt sværere at dræbe nogen med peberspray, end det er med en kniv. Du kan ikke blive tiltalt for mordforsøg, hvis du kun bruger en peberpsray - det kan du med en kniv.
Jeg kender ikke svaret på trådstarters spørgsmål, men så vidt jeg er orienteret er peberspray noget der enten er helt ulovligt, eller man skal have tilladelse til, så bøden er 5000 kr. og plettet straffeattest. Ikke noget jeg selv ville bestille online.

Sha skrev:Nogen der ved om det bliver stoppet i tolden, hvis jeg bestiller peberspray online?
Eller kan jeg bestille og være sikker på at modtage det?

Dumt i den forstand, at hvis en anden ser du trækker et våben (kniv, peberspray-same same), så kan det gå endnu værre for sig, end det ellers ville have gjort. Det var det jeg mente. Så jo det er ligeså dumt...efter min mening

muren skrev:Sha skrev:Nogen der ved om det bliver stoppet i tolden, hvis jeg bestiller peberspray online?
Peberspray er virkelig effektivt, er selv blevet nakket af en betjent med det.
Du kan godt bestille det hjem uden at blive straffet, men jeg er ikke sikker på at det går igennem tolden.
Du bør istedet finde en der sælger det i Danmark.

bliver nok svært at finde her hjemme da det er ulovlig, og du får en pæn bøde for overtrædelse af våben loven og hvis du bruger det bliver du dømt efter overtrædelse af straffeloven § 244 vold.

simonzo skrev:Som en politimand engang sagde, kan man med fordel bruge enten hårlak eller en form for deo. Det gør møg nas hvis man får det i øjnene, og det bedste af det hele er at det ikke er ulovligt. Hvis du bliver nuppet med en peberspray også selvom det er selvforsvar kommer du selv i problemer.

simonzo skrev:Som en politimand engang sagde, kan man med fordel bruge enten hårlak eller en form for deo. Det gør møg nas hvis man får det i øjnene, og det bedste af det hele er at det ikke er ulovligt. Hvis du bliver nuppet med en peberspray også selvom det er selvforsvar kommer du selv i problemer.

MumlaHumla skrev:muren skrev:Sha skrev:Nogen der ved om det bliver stoppet i tolden, hvis jeg bestiller peberspray online?
Du kan godt bestille det hjem uden at blive straffet, men jeg er ikke sikker på at det går igennem tolden.
bliver nok svært at finde her hjemme da det er ulovlig, og du får en pæn bøde for overtrædelse af våben loven og hvis du bruger det bliver du dømt efter overtrædelse af straffeloven § 244 vold.
nå ja og bøden ligger vist på mellem 3-5000kr så dyr ting at blive taget med

muren skrev:simonzo skrev:Som en politimand engang sagde, kan man med fordel bruge enten hårlak eller en form for deo. Det gør møg nas hvis man får det i øjnene, og det bedste af det hele er at det ikke er ulovligt. Hvis du bliver nuppet med en peberspray også selvom det er selvforsvar kommer du selv i problemer.
Man kan ikke sammenligne deodorant og peberspray, jeg havde samme ide om at deo og peberspray var noget lignende hinanden.
De kan sprøjte op til 3 meter, og der kommer samme mængde ud som en lille vandhane, vær fald dem politiet har.

Armstrong-Lance skrev:MumlaHumla skrev:muren skrev:Sha skrev:Nogen der ved om det bliver stoppet i tolden, hvis jeg bestiller peberspray online?
Fokert - der straffes med § 245

Jeg sammenligner intet, det er blot et lovligt alternativ som virker ganske udemærket.

muren skrev:Jeg sammenligner intet, det er blot et lovligt alternativ som virker ganske udemærket.
Okay, men det er et skod alternativ.
Hvis du tror du kan beskytte dig selv med en deo eller hårspray, tager du fejl.
En taser eller peberspray er et godt middel til at beskytte sig, hvis man ikke er fysisk i stand til at forsvare sig selv.

PumpToAchieve skrev:muren skrev:Jeg sammenligner intet, det er blot et lovligt alternativ som virker ganske udemærket.
En taser eller peberspray er et godt middel til at beskytte sig, hvis man ikke er fysisk i stand til at forsvare sig selv.
Vi har godt forstået at du har fået perspray i øjnene, at det er virkelig effektivt, og at du er en hård satan der kan forsvare sig selv, men stop nu....det er jo ikke fordi, at man får hammersmadder, hvis man ikke går rundt med en taser eller peberspray.

Moose skrev:PumpToAchieve skrev:muren skrev:Jeg sammenligner intet, det er blot et lovligt alternativ som virker ganske udemærket.
Vi har godt forstået at du har fået perspray i øjnene, at det er virkelig effektivt, og at du er en hård satan der kan forsvare sig selv, men stop nu....det er jo ikke fordi, at man får hammersmadder, hvis man ikke går rundt med en taser eller peberspray.
Men hvad så hvis du gør? det er jo sket før og jeg kender da flere der har oplevet det helt uprovokeret.
Der er jo heller ingen der siger at man får indbrud midt om natten hvis man ikke har noget der kan bruges som slagvåben ved sin seng, derfor er det stadig rart at have en sådan genstand når uheldet hender.
hård karl eller ej, så er det bedre at være forberedt end overrasket.

Storfod skrev:Overvej lige, at hvis du bruger peberspray mod en overfaldsmand, så risikere du selv at få skidtet i øjnene også.
Og hvis hans kammerater så står ved siden af, så...

simonzo skrev:Moose skrev:PumpToAchieve skrev:muren skrev:Jeg sammenligner intet, det er blot et lovligt alternativ som virker ganske udemærket.
Men hvad så hvis du gør? det er jo sket før og jeg kender da flere der har oplevet det helt uprovokeret.
Der er jo heller ingen der siger at man får indbrud midt om natten hvis man ikke har noget der kan bruges som slagvåben ved sin seng, derfor er det stadig rart at have en sådan genstand når uheldet hender.
Og takket være denne holdning har vi idioter med knive og andet pis i nattelivet.

Og takket være denne holdning har vi idioter med knive og andet pis i nattelivet.
Kniven er jo ikke problemet, det er måden hvorpå kniven bliver brugt.
og hvis det er det du får ud af det, så læs igen. en peberspray er ikke dødbringene, men den kan afværge en farlig situation.
Jeg har en ven der blev angrebet med en dunkraft fra en bil, jeg er ret sikker på at han kunne være endt uden en kæmpe flænge i hovedet, havde han været udstyret med en peberspray.
personen der gjorde det var med i en gruppe af mennesker der var taget på turne i det jyske, kun for at overfalde folk og komme i gruppe slagsmål. intet motiv
så igen, jeg vil hellere være forberedt end overrasket.

MumlaHumla skrev:Armstrong-Lance skrev:MumlaHumla skrev:muren skrev:Sha skrev:Nogen der ved om det bliver stoppet i tolden, hvis jeg bestiller peberspray online?
Fokert - der straffes med § 245
§ 244. Den, som øver vold mod eller på anden måde angriber en andens legeme, straffes med bøde eller fængsel indtil 3 år.
§ 244 er ændret fra d. 01.07.2001 ved lov nr. 433 af 31.05.2000 (afskaffelse af hæftestraffen)
I § 244, er strafferammen ændret fra 1 år og 6 måneder til 3 år ved § 1 i lov nr. 380 af 06.06.2002 fra d. 07.06.2002.
§ 245. Den, som udøver et legemsangreb af særlig rå, brutal eller farlig karakter eller gør sig skyldig i mishandling, straffes med fængsel indtil 6 år. Har et sådant legemsangreb haft betydelig skade på legeme eller helbred til følge, skal dette betragtes som en særlig skærpende omstændighed.
vil da mene at den ligger tætter op af § 244 en § 245 medmindre man tømmer resten af sprayen ned i halsen på offeret![]()
men ja kan nok også gå ind under § 245 hvis offeret får/har dårligt helbred.
så bed om helbreds attest inden du bruger sprayen

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 60 gæster