Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69646 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1364
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1362

Følg bodybuilding.dk på

SATS bliver købt af Fitness World

Udskriv emne

Debat om løst & fast

Tilbage til Off topic

Fitness World har købt SATS! (http://www.fitnessworld.dk/nyheder/sats ... ness-world)

Tror i at de ved at opbygge et monopol og kører f.eks. FitnessDK helt ud af marked?
ærgeligt hvis vi alle skulle træne med Technogym udstyr! :twisted:
Brugeravatar

Reputation point: 0

Træner her: Fitness World Viby

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 175.00
- Dødløft: 152.00

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Muddii skrev:Fitness World har købt SATS! (http://www.fitnessworld.dk/nyheder/sats ... ness-world)

Tror i at de ved at opbygge et monopol og kører f.eks. FitnessDK helt ud af marked?

Den eneste måde vi undgår det på, er hvis folk begynder at træne i ordentlige centre. Fitnessdk rangerer ikke ret højt på den liste.
Brugeravatar
Chef-moderator

Reputation point: 470

Geografisk sted: Århus

Træner her: Crossfit Copenhagen - Spartan Mentality CrossFit
Fitness Studiet Østergrave

Styrkeliste
- Bænkpres: 117.50
- Squat: 155.00
- Dødløft: 210.00

Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (8)
Kostplan: Vis kostplan

Muddii skrev:ærgeligt hvis vi alle skulle træne med Technogym udstyr! :twisted:

Muddii.png
Muddii.png (33.93 KiB) Vist 2728 gange

Wat?
This is your life and it's ending one minute at a time
Brugeravatar
Moderator

Reputation point: 710

Geografisk sted: Østerbro

Træner her: The Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Dødløft: 225.00

Ja det træningscenter blev købt af FitnessWorld og havde faktisk alle de ordenlig cybex udstyr, indtil fitnessworld kom, overtog, smed alt det gode ud, og erstattede det med technogym hele vejen :lol: :D

ellers bor jeg langt væk fra det nærmeste alternativ
Brugeravatar

Træner her: Fitness World Viby

Styrkeliste
- Squat: 175.00
- Dødløft: 152.00

Garik skrev:
Muddii skrev:Fitness World har købt SATS! (http://www.fitnessworld.dk/nyheder/sats ... ness-world)

Den eneste måde vi undgår det på, er hvis folk begynder at træne i ordentlige centre. Fitnessdk rangerer ikke ret højt på den liste.

Det gør folk bare desværre ikke.. De fleste folk er fuldstændigt ligeglade med kvaliteten af udstyret og stemningen i centeret. Jeg trænede i et mindre center som hed Energym, hvor der var god stemning og hvor der lå en stille og rolig cardio/styrketræning del ovenpå mens der lå en mere hardcore del i kælderen med okseblodrøde vægge og håndvægte op til 70kg. Det center blev så udkonkurreret, fordi der åbnede en fitnessworld, og folk bare gik derover i stedet fordi det var billigere. Det er sgu for irriterende sådan noget
http://www.hvidovrestyrke.dk/ - Hvidovre Styrkeløft Forening
Brugeravatar

Reputation point: 20

Styrkeliste
- Bænkpres: 135.00
- Squat: 215.00
- Dødløft: 240.00

Muddii skrev:Tror i at de ved at opbygge et monopol og kører f.eks. FitnessDK helt ud af marked?

Det er vel ikke ligefrem en nyhed. Fitness World har været markedsleder i flere år.

Tilgengæld er jeg alligevel en smule overrasket over at læse SATS nu har kastet håndklædet i ringen i Danmark. Men grænsen for hvor mange penge de ville sende over vandet skulle vel også krydses på et tidspunkt.
Brugeravatar
Månedens skribent: August 2009

Reputation point: 302

Hvorfor tror folk herinde konsekvent at alle mennesker vil det samme med deres træning som dem selv?
Jobs skrev:Du har verdens stærkeste muskler under verdens klogeste hoved.

Jeg har en blog nu!
Brugeravatar

Reputation point: 635

Træner her: The Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 17.00
- Squat: 54.00
- Dødløft: 23.00

Beliggenhed Beliggenhed Beliggenhed . pris pris pris.
Brugeravatar

Reputation point: 25

Styrkeliste
- Squat: 115.00
- Dødløft: 150.00

Jeg er et eller andet sted ret træt af Fitness World, men på den anden side synes jeg der er meget stor økonomisk forskel på at skulle give 200 kr/måneden for Fitness World og så 400 kr/måneden for at træne i f.eks. The Gym.

Fitness Worlds personale og regler er trælse, men de har jo alt det nødvendige til squat, dødløft, bænkpres, pres etc. samt håndvægte op til 44 kg(?). Det kan man sagtens bygge en rigtig god fysik på, og så er der mange af dem hvilket er et stort plus i en hverdag hvor man nogle gange skal være lidt fleksibel :)

Geografisk sted: Kolding

bendt-b skrev:Fitness Worlds personale og regler er trælse

Nu er det sjældent god idé at generalisere så groft som du gør der.

Det er nok næppe samtlige ansatte i alle deres, nu 106, centre der kan rettes fælles kritik mod.
Brugeravatar
Månedens skribent: August 2009

Reputation point: 302

bendt-b skrev:Jeg er et eller andet sted ret træt af Fitness World, men på den anden side synes jeg der er meget stor økonomisk forskel på at skulle give 200 kr/måneden for Fitness World og så 400 kr/måneden for at træne i f.eks. The Gym.

Fitness Worlds personale og regler er trælse, men de har jo alt det nødvendige til squat, dødløft, bænkpres, pres etc. samt håndvægte op til 44 kg(?). Det kan man sagtens bygge en rigtig god fysik på, og så er der mange af dem hvilket er et stort plus i en hverdag hvor man nogle gange skal være lidt fleksibel :)

200kr mere om måneden er jo ikke alverden. Om ikke andet er det penge godt givet ud, da man får langt bedre udstyr. Hvis du træner i Fitness World, så bærer udstyr og træningsmulighederne præg af, at det er 'fitness'. Moderate håndvægte, stænger og skiver af dårlig/middelmådig kvalitet, et hav af TECHNOGYM maskiner og masser af bamsekarate og idiotzumba. Man kan sagtens træne der og det er såmænd også ganske fornuftigt, afhængigt af hvad man vil med sin træning. Der er også andre begrænsende faktorer, såsom få squat racks og at man ikke må dødløfte, hvis man larmer.
Ydermere er der meget bedre stemning og intimitet i de små centre, end de kommercielle.

Jeg tror beliggenhed er mere afgørende for folks valg af træningscenter. Og det er jo så her Fitness World er vindere, når de køber eksisterende centre og bygger mange nye centre.
Brugeravatar

Træner her: SPH GYM

FØRST OG FREMMEST, jeg hader fitness world men træner i fitness world - det kommer jeg tilbage til.

hr_bjoern skrev: 200kr mere om måneden er jo ikke alverden.

Hvor går grænsen? I en tid som en dag så spares der formodentlig hvor der spares kan. FW = Bedre økonomi

hr_bjoern skrev: Moderate håndvægte, stænger og skiver af dårlig/middelmådig kvalitet, et hav af TECHNOGYM maskiner og masser af bamsekarate og idiotzumba. Der er også andre begrænsende faktorer, såsom få squat racks og at man ikke må dødløfte, hvis man larmer.

Har tidligere haft en diskussion herinde omkring håndvægte, tror det var med Garik. Der vil jeg give dig ret - kunne være bedre.
MEN, intet der på nogen markant måde påvirker din træning i så høj en grad.
Zumba og karate? Hvorfor skal FW nu svines til for, at give folk det de vil have og du kan ikke benægte, at for de umotiverede tykke gamle damer o.l., der er dette bedre end alternativet - nemlig ingenting. Og det giver små centre dem ikke (nogle gør)
2 Racks er oftest passende til centrene jeg er i, selvfølgelig ville det være nice med et ekstra for at spare lidt tid..
Det med larmen kommer igen og igen som en ulempe i FW. Har aldrig oplevet det - men synes også folk skal vise hensyn til andre folks træning.

hr_bjoern skrev: Ydermere er der meget bedre stemning og intimitet i de små centre, end de kommercielle.

Nu begynder dine generaliseringer at ligne noget jeg kan nikke genkende til. Der mangler samme "spirit" som i et "rigtigt" vægtløftning center. MEN, har man venner med, så er stemningen der. OG man lærer hinanden at kende og motiverer hinanden. Så den er ikke ikke-eksisterende.

hr_bjoern skrev:Jeg tror beliggenhed er mere afgørende for folks valg af træningscenter. Og det er jo så her Fitness World er vindere, når de køber eksisterende centre og bygger mange nye centre.

Præcis... også derfor jeg bl.a. har valgt fitness world. Økonomi og god mulighed for at træne med venner fra forskellige dele af byen, da man altid har et center, som ligger tæt på begge.

Det der så gør, at jeg hader fitness world, det er at de glemmer at tage hensyn til at vægtløftning er en sport og til dels en "hold" sport, de sætter hellere fokus på flere og flere events for at lokke nye og cardio freaks til.
Satte de fokus på lidt mere vægtløftning gennem event og centerets opbygning, så tror jeg samtidig stemningen ville forbedres, da det er dette 50 % af medlemmerne laver i fitness world.
Brugeravatar

Reputation point: 25

Styrkeliste
- Squat: 115.00

Stener skrev:FØRST OG FREMMEST, jeg hader fitness world men træner i fitness world - det kommer jeg tilbage til.

Hvor går grænsen? I en tid som en dag så spares der formodentlig hvor der spares kan. FW = Bedre økonomi

Her vælger nogle så at prioritere, hvor der skal spares. Personligt sparer jeg gerne to-tre fadøl i måneden væk for at kunne træne i Performance Gym.

Hvis fadøl > gode træningsfaciliteter, jamen så slå jer løs i FW :wink:
Brugeravatar
Chef-moderator

Styrkeliste

Nu bliver jeg nødt til at få en forklaring på hvad der er så slemt ved technogym?
En vægtstang er vel for fanden en vægtstang så længe den kan holde til vægten og man kan få et ordenligt grab om den. Det eneste jeg selv kan komme på er at deres 20 kgs vægtplader har en for lille diameter, så stangen ligger for langt nede når man dødløfter(heldigvis har de 4 gamle skiver med en større diameter, som man kan benytte der hvor jeg træner). Nå ja og så ville jeg også foretrække at grabet på håndvægtene var metal frem for det plastik halløj der er om dem.

Flame mig endelig hvis der er noget jeg har overset :D
Brugeravatar

Reputation point: 20

Træner her: FitnessDK Slagelse
FitnessDK Gentofte

Styrkeliste
- Dødløft: 170.00

Galleri: Vis galleri (3)

Sakin skrev:Nu bliver jeg nødt til at få en forklaring på hvad der er så slemt ved technogym?
En vægtstang er vel for fanden en vægtstang så længe den kan holde til vægten og man kan få et ordenligt grab om den. Det eneste jeg selv kan komme på er at deres 20 kgs vægtplader har en for lille diameter, så stangen ligger for langt nede når man dødløfter(heldigvis har de 4 gamle skiver med en større diameter, som man kan benytte der hvor jeg træner). Nå ja og så ville jeg også foretrække at grabet på håndvægtene var metal frem for det plastik halløj der er om dem.

Synes mit greb om en eleiko barbell er betydeligt bedre end en noname som i fw..

Håndvægtene er sku udemærket, ikke gode men det virker..

Deres nye frie bænke og bænkpress racks er "ok". Puderne er for bløde, men den ældre version er elendig.

Musikken er en irritationsfaktor.
Houd's Multifunktionelle Logbog

90% af personlige trænere er tæt på ubrugelige. Overvej dit valg af evt. træner grundigt.

Reputation point: 55

Garik skrev:
Stener skrev:FØRST OG FREMMEST, jeg hader fitness world men træner i fitness world - det kommer jeg tilbage til.

Her vælger nogle så at prioritere, hvor der skal spares. Personligt sparer jeg gerne to-tre fadøl i måneden væk for at kunne træne i Performance Gym.

Hvor dælen drikker du fadøl henne? :O Troede kun en fad kostede en 50'er. Men enig i ovenstående!
lasseschulznielsen @ instagram
Brugeravatar
Månedens skribent: September 2008

Reputation point: 15

Geografisk sted: Aalborg

Mht stænger er det vigtigt at du ikke "triller" og har godt mønster når man f.eks. træner bryst eller død uden straps.
lasseschulznielsen @ instagram
Brugeravatar
Månedens skribent: September 2008

schulz skrev:
Garik skrev:

Hvor dælen drikker du fadøl henne? :O Troede kun en fad kostede en 50'er. Men enig i ovenstående!

Nu koster PG jo kun 100 kroner mere end FW :) Så passer to-tre fadøl (35-50 kroner) jo meget godt :D
Brugeravatar
Chef-moderator

Styrkeliste

Sakin skrev:Nu bliver jeg nødt til at få en forklaring på hvad der er så slemt ved technogym?

Tag ned i et center med bedre udstyr, så vil du kunne mærke forskellen :)
"At hjælpe er at forstå" - Søren Kierkegaard

Træningstøj Proteinpulver
Brugeravatar
Moderator

Reputation point: 80

Træner her: Unifitness

Styrkeliste
- Bænkpres: 190.00

Stener skrev:

Som Garik er inde på, så er det ikke økonomien der afgørende i denne sag. I så fald er det et prioriteringsspørgsmål og i mine øjne er det godt givet ud at bruge flere penge på et træningscenter.

Problemet med Fitness World er mest af alt, at deres målgruppe er spredt. De prøver at ramme alle: Ældre mennesker som føler sig slappe, unge knægte der gerne vil BULK UP og diskopumpe, fede piger som tramper på stepmaskiner, piger som tror de kan "stramme op", ved at lege boksning i en times tid. Dermed er der mange forskellige behov og der bliver derfor nedprioriteret på visse punkter. Vægtløftning, som du siger, i traditionel forstand, sammen med styrkeløft, er ikke-eksisterende i FW. Både fordi forholdene til det er elendige, men også fordi det ikke er velkommen. Dødløft larmer og skræmmer/generer de andre. Folk gider ikke træne andet end guns og pecs, så der er kun et enkelt eller to squat racks - som bliver brugt til curls og BOR.

Hvad angår stemning, så er det rigtig nok at det ikke er noget som er afgørende hvis man træner med venner. Det har jeg gjort længe i FW og vi hyggede os rigtig meget. Heldigvis, kan man sige, er jeg så priviligeret at SPH gym åbnede sidste sommer, så at skifte dertil var et valg jeg tog, sammen med nogle af mine træningskammerater - og ja, kun nogen af dem. (Vi bor 5 sammen, hvoraf 3 valgte at blive i Fitness World) Og det valg forstår jeg egentlig godt, da FW ligger 100meter (I kid you not) fra der vi bor, mens SPH lå 2,6 KM væk (de er nu flyttet, så de ligger tættere på nu). Men stemningen var efter min mening aldrig god i FW, på trods af at vi hyggede os. Folk er fremmede og det er ikke nogen man har egentlige samtaler med. Det er et sted man kommer, ordner det man skal, og går. Det er klinisk sted, hvor alt skal være pænt og rent. Folk passer sig selv, foruden sædvanelig small talk. Sådan er det ikke i SPH - folk hilser gladeligt, vil gerne snakke og der er en varm og hyggelig stemning. Det samme ses vel i Performance Gym og The Gym (i hvert fald ud fra de videoer som er blevet uploaded).

Når alt kommer til alt, så er det spørgsmål om prioritering. I Aalborg er der heldigvis gode muligheder for at vælge noget andet end FW, på trods af det ligger en fem stykker. Andre er ikke ligeså heldige og måske tvunget til at vælge FW, selvom de ønsker at træne et sted, som er mere seriøs med sin træning.
Brugeravatar

Træner her: SPH GYM

Her forleden dag, kom der 2 fyre hen og sagde til en jeg kender, at han lige skulle slappe lidt af med hans T-bar rows, og det larmede for sindssygt. Mærkeligt at folk ikke kan forstå at det ikke altid kan gå musestille for sig med over 100kg.

Er godt klar over man ikke skal smadre vægtene ned i gulvet efter hvert set, og det gjorde han heller ikke. Det var 100% legit.

Reputation point: 232

Styrkeliste
- Bænkpres: 102.50
- Squat: 210.00
- Dødløft: 220.00

Jeg kunne godt vælge at træne i den lokale FW, der ligger 500 meter fra mig. Det ville jeg da også gøre, hvis jeg var tilfreds med lade min træning være middelmådig med håndvægte (af elendig kvalitet) på 42kg, en forfærdeligt indrettet maskinpark, forbud mod at larme under dødløft, røvsyg musik på radioen og et klientel der får samtlige informationer om træning fra Ekstrabladet og nationen.

I stedet taget jeg dagligt de 30km fra Ringsted til Slagelse for at træne i Gym4U, med gode tunge håndvægte, masser af lækre maskiner hvor man skider på, om man nu ser smart ud, når man sidder i den, men derimod har fokus på bevægelsen, frihed til at larme alt det man vil under dødløft og råbe af hinanden, når en person skal psykes op, musik man selv har indflydelse på og sidst men ikke mindst et fællesskab med en masse dygtige og dedikerede atleter, man kan spare med omkring træning og kost, og som man rent faktisk kan lære fra og blive motiveret af at følge.

Mit skifte til at træne i Slagelse er det bedste jeg har gjort for min træning, siden jeg skiftede fra maskiner til frie vægte.
Brugeravatar
Månedens skribent: Maj 2010

Reputation point: 573

TheCzech skrev:[...]Mit skifte til at træne i Slagelse er det bedste jeg har gjort for min træning, siden jeg skiftede fra maskiner til frie vægte.

Skift Slagelse ud med "Random godt udstyret center" = Truth.
Brugeravatar
Chef-moderator

Styrkeliste

Hvis pris ikke er en meget afgørende faktor for fitness centre, så forklar mig det er gået så godt for FW i forhold til Fitness.dk, de har samme faciliteter, samme udstyr, samme personale, men FW er billigere.
Pris er for de fleste den største parametre for at vælge et træningscenter, men for os der går op i træningen, og sætter pris på god stemning og godt udstyr betyder det meget mere, end den almene befolkning hvor høj prisen er.

Jeg er så heldig at træne et sted hvor kvaliteten er i top, man alrig nogensinde venter på nogen vægte eller andet, og hvor det er mega billigt, det kan sagtens lade sig gøre.

Reputation point: 5

Angående stængerne, så redde jeg mig en dejlig dobbeltsidig nerveskade da en technogym stang gled ned af ryggen på mig under speed work i squats. Jeg havde kun 110kg på, men det var nok til at jeg mærkede nerveskaden i begge hænder i et år efter.
Mentor for personlige trænere.
Brugeravatar
Månedens skribent: Juli 2009 Månedens skribent: December 2009

Reputation point: 175

Stener skrev:
Det der så gør, at jeg hader fitness world, det er at de glemmer at tage hensyn til at vægtløftning er en sport og til dels en "hold" sport, de sætter hellere fokus på flere og flere events for at lokke nye og cardio freaks til.
Satte de fokus på lidt mere vægtløftning gennem event og centerets opbygning, så tror jeg samtidig stemningen ville forbedres, da det er dette 50 % af medlemmerne laver i fitness world.

Korrekt. Stemningen ville forbedres mellem BB'ers og vægtløftere, men det ville samtidig forværre stemningen hos Hr. og Fru DK, som let bliver afskrækket og på den måde kan de jo miste kunder.

Nu er det jo desværre bare sådan, at FW har valgt at prioritere Hr. og Fru Danmark klientelet, og derfor er det naturligt at de vil gøre hvad de kan for at få dem til at komme i centrene. For mig at se, er det også en ganske fornuftig prioritering, omend det er røvtur for os andre. Segmentet er (i mine øjne) lettere, at skabe økonomisk overskud på. De fleste fra fx. bb.dk er selvoplyste vedr. deres træning og har dermed ikke brug for de ydelser som FW tilbyder (middelmådig programlægning mm.), dette er altså sjældent tilfældet for Hr. og fru DK, som gerne betaler sig fra selv, at skulle forstå tingene.

Træner selv i FW, men har samtidig også et medlemskab i The Gym på trods af ca. 30-40 min transport. TG medlemskabet har jeg udelukkende, fordi det simpelthen bare er noget helt specielt mht. stemning osv., som jeg med glæde betaler ekstra for.
http://www.poweraddict.dk
Rabatkode: Jurlander5
Brugeravatar

androide skrev:Hvis pris ikke er en meget afgørende faktor for fitness centre, så forklar mig det er gået så godt for FW i forhold til Fitness.dk, de har samme faciliteter, samme udstyr, samme personale, men FW er billigere.
Pris er for de fleste den største parametre for at vælge et træningscenter, men for os der går op i træningen, og sætter pris på god stemning og godt udstyr betyder det meget mere, end den almene befolkning hvor høj prisen er.

Jeg er så heldig at træne et sted hvor kvaliteten er i top, man alrig nogensinde venter på nogen vægte eller andet, og hvor det er mega billigt, det kan sagtens lade sig gøre.

Men når FW og FDK er lige elendigt, hvorfor så ikke vælge det billigste?

Reputation point: 5

Geografisk sted: København

Træner her: Anger Mangement

Pind - Since light travels faster than sound, some people may appear bright until you hear them speak.

Opnå dine resultater:
Facebook:Isaksen Fitness - Personlig Træning, Coaching & Kostvejledning
Hjemmeside: www.isaksen-fitness.dk
Brugeravatar

Reputation point: 502

Geografisk sted: Svendborg

Træner her: Performance Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 255.00
- Dødløft: 230.00

Angående øl vs træning(f.eks), så er der nogle som mig der ikke drikker, men har alligevel ikke råd til 400kr om måneden, da jeg skal få et husstand med 5 mennesker til at køre på sølle 22tus om måneden(bare husleje og børneinstitutioner er 12tus!).
Tror der er mange som mig der rent faktisk ikke har noget valg, da jeg vil heller bruge lidt mere på at kunne spise nok, istedet for at kunne træne med bedre udstyr og ikke kunne spise nok.

Which brings me to my next point: De gode centre er ikke altid så nemme at finde. Jeg har f.eks lige opdaget RAK(der så koster en del mindre end FW og lign.), selvom den ligger ca 500m fra mit hus, nede i en kælder bagved Mcdonalds = umuligt at finde hvis ikke man ved den er der.

Jeg kan jo kun tale for mig selv, men jeg vil tro der er flere end mig hvor det ikke handler om prioritering, men handler om at træne billigt eller ikke træne overhoved.
Sidst rettet af BloodJunkie 18. dec 2012, 18:01, rettet i alt 1 gang.
The Earth slowly rots into a malignant tumor
Breeding no life for the future of the world
Brugeravatar

Geografisk sted: Forskelligt

Træner her: Roskilde Atlet Klub - RAK

Styrkeliste
- Squat: 110.00

Nu er det jo altså ikke alle fitness worlds der KUN har techno-gym udstyr samt vægte. I hvert fald ikke det center, som jeg besøger seks gange ugentligt. Desuden holder medarbejderne sig for sig selv der og man kan passe sin træning, som man har lyst til :) + håndvægtene er til til og med 50 kg., det er ski' helt fin for et fitness world center. Ikke at jeg ikke kunne finde på at træne et sted om The Gym, men mulighederne er der bare ikke, når man kun bor i en lille by med tre små centrer :D

Så længe der er det nødvendige udstyr af maskiner samt en masse bænke, stativer og nok håndvægte/vægtskiver mm., så er jeg tilfreds.

Næste

Tilbage til Off topic

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 82 gæster