Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69646 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

Dengse skrev:Jeg har en del mærker, bla kors på min ringfinger og sol over vand på min hånd, gorky kirke på venstre underarm, jomfru maria på højre underarm, resten er lette at gemme, nogen kan ikke li at se på synlige mærker, andre syntes det er flot, jeg har ikke hørt nogen komme med grimme ord om mine synlige mærker.

](./images/smilies/eusa_wall.gif)

LowDog skrev:Kan heller ikke se hvad problemet er hvis den kan dækkes af tøj. Så må du jo bare gøre op med dig selv om du gider have langærmet på hvis din arbejdsplads ikke tillader synlige tattoos. men hvem gør ikke det idag snart?! Udover mærsk osv men der skal du jo ha skjorte på alligevel.
Hilsen en med 50-60 timer under nålen.

Valeurvaleur skrev:Jeg har tatoveringer på begge underarme, og jeg har ikke haft problemer med jobs. Lad være med at skubbe dem i fjæset på folk til jobsamtalen, hvis de ansætter dig må de så vidt jeg ved ikke afskedige dig pga. tatoveringer - plus at mange arbejdsgivere er pisseligeglade med tatoveringer - med mindre det sammen med resten af din udstråling signalerer noget 'forkert'.
Mht. Charlies kommentar om at vente og tænke sig om - så er det selvfølgelig altid en god ide. Men det er bare tatoveringer, og hvis man føler for det så gør det - du lever kun en gang :-)
Plus, tøserne ELSKER det ;)

Legend skrev:Sjovt nok er alle dem der skriver at det ikke har påvirket deres erhverv enten folk med håndværksuddannelser, ingen uddannelse eller kortere videregående. Man har kun et forsøg til at gøre et godt første indtryk og en synlig tatovering kvil uvægerligt påvirke dette. Såfremt man er den klart bedst kvalificerede til et job, vil det ingen forskel gøre, men hvis en arbejdsgiver er i tvivl kan det meget vel spille ind (ubevidst).
Sjovt nok er tatoveringer langt mere udbredt blandt håndværkere end de er blandt koncertpianister og børsmæglere, hvad det helt præcist siger er jeg ikke sikker på. Enten siger det at de mennesker der vælger at blive børsmæglere ikke er de samme der har lyst til at få tatoveringer, eller også siger de at man har sværere ved at få job som børsmægler med tatoveringer. Jeg tror primært det er 1, men 2 er nok ikke heeeeelt i skoven.

Legend skrev:Sjovt nok er alle dem der skriver at det ikke har påvirket deres erhverv enten folk med håndværksuddannelser, ingen uddannelse eller kortere videregående. Man har kun et forsøg til at gøre et godt første indtryk og en synlig tatovering kvil uvægerligt påvirke dette. Såfremt man er den klart bedst kvalificerede til et job, vil det ingen forskel gøre, men hvis en arbejdsgiver er i tvivl kan det meget vel spille ind (ubevidst).
Sjovt nok er tatoveringer langt mere udbredt blandt håndværkere end de er blandt koncertpianister og børsmæglere, hvad det helt præcist siger er jeg ikke sikker på. Enten siger det at de mennesker der vælger at blive børsmæglere ikke er de samme der har lyst til at få tatoveringer, eller også siger de at man har sværere ved at få job som børsmægler med tatoveringer. Jeg tror primært det er 1, men 2 er nok ikke heeeeelt i skoven.

ØbroMorten skrev:Dengse, det tror jeg nu ikke er tilfældet. Legenden er legendarisk klog og har selv en lang videregående uddannelse. Men du mener altså ikke hans teori holder vand?

Dengse skrev:Legend skrev:Sjovt nok er alle dem der skriver at det ikke har påvirket deres erhverv enten folk med håndværksuddannelser, ingen uddannelse eller kortere videregående. Man har kun et forsøg til at gøre et godt første indtryk og en synlig tatovering kvil uvægerligt påvirke dette. Såfremt man er den klart bedst kvalificerede til et job, vil det ingen forskel gøre, men hvis en arbejdsgiver er i tvivl kan det meget vel spille ind (ubevidst).
Jeg er igang med en længere boglig uddannelse, og møder ikke fordomme der, overlægen hvor jeg er for tiden har osse nogle stykker, så måske ser du for mange håndværkere i hverdagen og for lidt bogligt uddannede

Dengse skrev:ØbroMorten skrev:Dengse, det tror jeg nu ikke er tilfældet. Legenden er legendarisk klog og har selv en lang videregående uddannelse. Men du mener altså ikke hans teori holder vand?
Jeg tror bare at man ser flere håndværkere i korte ærmer.

Legend skrev:Dengse skrev:Legend skrev:Sjovt nok er alle dem der skriver at det ikke har påvirket deres erhverv enten folk med håndværksuddannelser, ingen uddannelse eller kortere videregående. Man har kun et forsøg til at gøre et godt første indtryk og en synlig tatovering kvil uvægerligt påvirke dette. Såfremt man er den klart bedst kvalificerede til et job, vil det ingen forskel gøre, men hvis en arbejdsgiver er i tvivl kan det meget vel spille ind (ubevidst).
Jeg er igang med en længere boglig uddannelse, og møder ikke fordomme der, overlægen hvor jeg er for tiden har osse nogle stykker, så måske ser du for mange håndværkere i hverdagen og for lidt bogligt uddannede
Der findes også rygere der bliver 90 og humanister der stemmer DF, hvad er din pointe?
Jeg snakker ikke nødvendigvis om åbenlys afstandstagen, men derimod nærmere ubevidst klassificering.
Jeg er for øvrigt selv tatoveret og læser sprogpsykologi på KUA. Jeg vejer også det dobelte af en standard studerende. Der vil altid være undtagelser til reglen.
Tænk lige over det søde Dengse. Tror du fuldt og fast på at der er flere akademikere med tatoveringer end der er håndværkere?

Anker skrev:Dengse hvad er din profession? For at kunne sætte dine kommentarer i perspektiv.

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 56 gæster