Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69646 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

Don_Q skrev:Tak for svarene, jah, det ligger mellem Flyvevåbnet eller HærenJeg vil også være seriøs (det meste af tiden ;))
Det var da ærgeligt at der bliver sparet så meget :/
Er der nogen der har erfaring fra Holstebro, for det ligger også i overvejelserne?

Anden skrev:Don_Q skrev:Tak for svarene, jah, det ligger mellem Flyvevåbnet eller HærenJeg vil også være seriøs (det meste af tiden ;))
Er der nogen der har erfaring fra Holstebro, for det ligger også i overvejelserne?
Jeg har selv lige meldt mig til Holstebro i februar 2013. De sagde de var det hårdeste sted at aftjene sin værnepligt (ihvertfald hvis det skulle være i hæren), men har så også hørt at det skulle være et godt sted at være fra flere personer

Appelzin skrev:Men i Flyvevåbnet havde vi ikke bykamp eller blåkæde (sådan noget politihalløj), da de valgte at de sidste 2 måneder skulle vi kun have brænd og redning, hvilket vi kunne bruge ude i det civile, da der selvfølgelig ikke var nogle kontrakter. Så på den måde bliv den "grønne linje" sparet væk.. mega trist..

Anden skrev:Don_Q skrev:Tak for svarene, jah, det ligger mellem Flyvevåbnet eller HærenJeg vil også være seriøs (det meste af tiden ;))
Jeg har selv lige meldt mig til Holstebro i februar 2013. De sagde de var det hårdeste sted at aftjene sin værnepligt (ihvertfald hvis det skulle være i hæren), men har så også hørt at det skulle være et godt sted at være fra flere personer

Gimli2830 skrev:Hvis du har tænkt dig at fortsætte efter værnepligten skal du vælge det værn du har tænkt dig at gøre karriere i. Slagelse, Holstebro og Bornholm har Rex turen, til forskel fra de andre tjenestesteder. Den er OK hård, hvis du vil udfordres. Er enig med dem der siger Karup er opreklameret (efter min mening skal menige ikke have TV på stuen.)

Gimli2830 skrev:Hvis du har tænkt dig at fortsætte efter værnepligten skal du vælge det værn du har tænkt dig at gøre karriere i. Slagelse, Holstebro og Bornholm har Rex turen, til forskel fra de andre tjenestesteder. Den er OK hård, hvis du vil udfordres. Er enig med dem der siger Karup er opreklameret (efter min mening skal menige ikke have TV på stuen.)
SandyFrink skrev:Jeg kan ikke godkende denne log. Decideret træningsfanatisme.

Trapezius skrev:Don Q: Det er nogle udemærkede råd du har fået fra flere af de andre medlemmer. Jeg mener også du skal gøre dig klart, dels hvad du ønsker at opnå, (kun værnepligt, eller vil du have chance for en kontrakt bagefter?- og hvis sidstnævnte er tilfældet hvordan har du og din familie det med evt. udsendelser?), hvor langt du geografisk er villig til at være hjemmefra, og ikke mindst hvilke forventninger du selv har til værnepligten?
Hvis du kan besvare disse spørgsmål, og evt flere, så kan du smide en pm hvis du har lyst - så burde jeg kunne give et nogenlunde sobert råd vedrørende prioritering af tjenestesteder..?
De 3 værn skulle i teorien køre basisuddannelsen relativt ens - virkeligheden matcher bare ikke teorien.. Hvert af de tre værn har deres egen tolkning af "hvordan og hvor meget". Hærens og Flyvevåbnets version af grunduddannelsen er relativt ens, da begge har deres base på jorden. Søværnet, (naturligt nok), er lidt anderledes, da de har deres base på havet. Derfor er der mere fokus på det, frem for at rende sløret rundt i buskene.. Du skal dog være forberedt på, at hvis du vælger Hæren er der ikke nødvendigvis garanti for at uddannelsen ved Livgarden er identisk med uddannelsen ved Dragonregimentet...?
Om Flyvevåbnet er mere opreklameret end Hæren eller Søværnet tvivler jeg på? Med mindre man er stødt på en meget uoplyst hverver, så burde potentielle værnepligtige ikke have fået stillet flyveture i jagerfly og helikoptere i udsigte i forbindelse med deres basisuddannelse...? Hvis man har troet, at fordi man i hvervefilmen ser F16 lave "barrelroll" til hård rock er lig med at man i løbet af 4 mdrs uddannelse selv sidder i cockpittet... så er man efter min mening en kende naiv - Ligeledes hvis man på grund af de øvrige videoer troede man skulle køre kampvogn i HRN eller styre et skib i SVN.
Er dog enig i at værnepligtige ikke skal have TV og internet på værelserne! De burde arbejde 22 timer i døgnet, bespises med dåsemad (eneste ret "Hjerter i flødesovs"), og tæves med en rusten vekselpibe inden de sparkes til køjs i en gammel utæt garage på deres sømmadres

Don_Q skrev:Det er doneHolstebro, 4. februar, 2013

Jenkins skrev:Nogle der har kendsskab til eventuelle træningsfasciliteter i Holstebro kasserne?

Don_Q skrev:Beefboy skrev:Jenkins skrev:Nogle der har kendsskab til eventuelle træningsfasciliteter i Holstebro kasserne?
Jeps, træner der 6 dage i ugenOg det er super nice
Awesome! Kan man godt have en spand protein/weightgainer stående? Og hvordan er maden i kantinen egentlig?

OppositeOfAdult skrev:Nogle der har erfaringer med Ålborg?
Havde håbet på at komme ind i Holstebro, men Ålborg var det sidste sted der var plads (udover Bornholm) til August 2013.

Beefboy skrev:OppositeOfAdult skrev:Nogle der har erfaringer med Ålborg?
Havde håbet på at komme ind i Holstebro, men Ålborg var det sidste sted der var plads (udover Bornholm) til August 2013.
Aalborg kaserner består er Nr. Uttrup og Nr. Vorup kaserne , hvor HBU'er holder til på Nr. Vorup og fast personel på Nr. Uttrup.. Centeret i Nr. Uttrup er meget godt, dog har de ik ret mange kg i frivægte, desværre.. Prøvede aldrig at træne hvor hbu'erne trænede, var kun i aalborg nogle dage på tse kursus .. Men det skulle efter sigende være af knap så god kvalitet, men det er kun hva jeg har hørt.. Dog kan du ik se frem til maden, den skulle være rigtig dårlig på Nr. Vorup kaserne.. Den er ihvertfald skod på Nr. Uttrup, og det er vist dem der levere op til Nr. Vorup

OppositeOfAdult skrev:Beefboy skrev:OppositeOfAdult skrev:Nogle der har erfaringer med Ålborg?
Aalborg kaserner består er Nr. Uttrup og Nr. Vorup kaserne , hvor HBU'er holder til på Nr. Vorup og fast personel på Nr. Uttrup.. Centeret i Nr. Uttrup er meget godt, dog har de ik ret mange kg i frivægte, desværre.. Prøvede aldrig at træne hvor hbu'erne trænede, var kun i aalborg nogle dage på tse kursus .. Men det skulle efter sigende være af knap så god kvalitet, men det er kun hva jeg har hørt.. Dog kan du ik se frem til maden, den skulle være rigtig dårlig på Nr. Vorup kaserne.. Den er ihvertfald skod på Nr. Uttrup, og det er vist dem der levere op til Nr. Vorup
Så er det sku nok derfor at der stadig var plads i Ålborg ;)

Beefboy skrev:OppositeOfAdult skrev:Beefboy skrev:OppositeOfAdult skrev:Nogle der har erfaringer med Ålborg?
Men der er masser af damer! Det her hold har nok tøser til at ku forme et helt kompagni

OppositeOfAdult skrev:Beefboy skrev:OppositeOfAdult skrev:Beefboy skrev:OppositeOfAdult skrev:Nogle der har erfaringer med Ålborg?
Men der er masser af damer! Det her hold har nok tøser til at ku forme et helt kompagni
Genialt! - Så kan jeg sagtens overleve 4 måneder med knap så god mad!

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 82 gæster